Moi!
sorry, etten tiedä ihan oikeita nimiä teknisille palikoille..
Golf Variant Pacific 1.6 (IV; vm 2006) ilmoitti kesken ajon virheviestin "Emissions workshop", jonka aikana kulutuslukema pomppasi ylös. Moottorin merkkivalo jäi palamaan keltaisena (käyttöohjekirjan mukaan kyse olisi happianturista). Ajoin auton kotiin normaalisti (kulutus aiempaa korkeampana). Seuraavan päivän aamuna (sunnuntai) koetin tsekata vieläkö valo palaa ja auton käynnistyttyä se paloi edelleen. Iltapäivällä koetin startata autoa ja silloin se ei enää suostunut käynnistymään.
Hinasimme auton heti maanantaina huoltoon, jossa siihen vaihdettiin tämä kaasuläpän ohjain tms (hinta töineen yht 550 €). Ko remontin jälkeen auto lähti hyvin käyntiin ja toimii muuten ok; mutta kulutus on alkanut kasvaa aiemmasta. Esimerkiksi tyhjäkäyntikulutus on 4 ltr/hr ajoon lähdettäessä, mitä se ei todellakaan aiemmin ollut. Varsinkin kaupunkiajossa hetkellinen kulutus hyppii jopa 40 ltr/100km paikkeille asti...
Kävin vielä huollossa kyselemässä asiasta ja katsottiin vielä vikakoodit, joita ei nyt ollut. Voiko happianturin vika olla "piilevanä", vai onko kyse jostain muusta? Onko muilla kokemusta vastaavasta kulutuksen kasvusta?
kiitokset tiedoista etukäteen!
Golfin kulutus nousi kaasuläpän ohjaimen vaihdon jälkeen
-
- Posts: 6
- Joined: 6.5.2009 10:16
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
No hohhoijjaa. Ei varmasti kerro ohjekirja että jos moottorin vikavalo palaa että happianturi olis viallinen.
Jos sanoo niin minä syön pääni. Se vikavalo voi palaa lähes ihan mistä tahansa syystä.
Jos viestin alkuperäsellä kirjottajalla on vaihdettu uus kaasuläppä, niin pitäs siihen olla aika pirun pätevä syy?
Ei niitä nimittäin mun urani aikana ole semmoseen moottoriin vaihdettu ensimmäistäkään...
Sitä ajotietokoneen ilmottamaa hetkellistä kulutusta ei kannata seurata sitten yhtään. Se ei kerro mitään.
Sit jos tuntuu että se kulutus on ihan oikeesti kasvanut niin voi kysellä enempi.
Jos sanoo niin minä syön pääni. Se vikavalo voi palaa lähes ihan mistä tahansa syystä.
Jos viestin alkuperäsellä kirjottajalla on vaihdettu uus kaasuläppä, niin pitäs siihen olla aika pirun pätevä syy?
Ei niitä nimittäin mun urani aikana ole semmoseen moottoriin vaihdettu ensimmäistäkään...
Sitä ajotietokoneen ilmottamaa hetkellistä kulutusta ei kannata seurata sitten yhtään. Se ei kerro mitään.
Sit jos tuntuu että se kulutus on ihan oikeesti kasvanut niin voi kysellä enempi.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ettei olis lämpötila-anturi rikki
vois sekin tommosta tehä 


Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Golfin kulutus nousi kaasuläpän ohjaimen vaihdon jälkeen
Pikkulukemia moiset! Passatti kipuaa äkkiä sinne 90l/100km ku lyö luutun lattiaan, ja ihan yhtä nopeasti putoaa ku nostaa kaasun. Ihan turha ja tarpeeton tieto mitä ei pidä/kannata seurata. Pian on liikenteessä lisää niitä ihmisiä jotka pelkää painaa kaasua ku kulutus nousee HETKELLISEN kulutuksen näytössä..... Lisää harmaita hiuksia mulle.perusfarkku wrote: Varsinkin kaupunkiajossa hetkellinen kulutus hyppii jopa 40 ltr/100km paikkeille asti...
Jos ei aiemmin selvinny niin kannattaa katsoa kulutus tankillisella. Noita workshopeja ei ole montaa ja yks saattaa tarkoittaa montaa eri vikaa mutta kos se on luettu ja vaihdettu niin ehdottomasti tarkista kulutus tankin/x km jälkeen!
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Ja jos/kun se kaasuläppäyksikkö on vaihdettu, niin siinä kyllä menee hetki ennen kuin se on täysin sopeutunut. Sen aikaa se kone vie enempi polttoainetta. Näin ainakin oli kaverin autossa johon myös vaihdettiin kaasuläppäyksikkö ja saman selityksen olen itse kuullut merkkihuollossa kaasuläpän putsauksen ja perussäädön jälkeen. Kaverilla oli kyseessä oli -03 1.6 16V BCB.
Tuo BCB oirehti siten ettei se enää reagoinut kunnolla kaasuun. Vetoja ei ollut ja paikallaan polkemalla ei ottanut kuin 3000rpm. Kone sammuili ja kaasutteli välillä itsekseen.
Nousee mullakin kylmällä koneella hetkelliset kulutukset korkealle. Firman autoissakin saa helposti liikkeelle lähdettäessä 500-600L/100km kulutuslukemia
Tuo BCB oirehti siten ettei se enää reagoinut kunnolla kaasuun. Vetoja ei ollut ja paikallaan polkemalla ei ottanut kuin 3000rpm. Kone sammuili ja kaasutteli välillä itsekseen.
Nousee mullakin kylmällä koneella hetkelliset kulutukset korkealle. Firman autoissakin saa helposti liikkeelle lähdettäessä 500-600L/100km kulutuslukemia

Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
itse asiassa se kertoo että kyseessä voi olla esimerkiksi ko vika. tulkintakysymys!Pasi Häkli wrote:No hohhoijjaa. Ei varmasti kerro ohjekirja että jos moottorin vikavalo palaa että happianturi olis viallinen.
Jos sanoo niin minä syön pääni.
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...
Passat variant -13 tsi dsg
Passat variant -13 tsi dsg
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila