T4 nakuttaa?
T4 nakuttaa?
Mikä vois nakuttaa ja välillä ei nakuta? öljyt on ok ja uudet et ei kai siitä pitäis olla kii?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
häviikö nakutus kun nostaa kierroksia ? jos häviää niin nostajat vois alkaa olemaan vaihtokunnossa
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 14
- Joined: 23.3.2009 18:41
Luultavammin nakutuksesi syy löytyy alipainepumpusta. Se on yks "tyyppivika" näissä malleissa, joka menee jossain vaiheessa vaihtoon. Nakutusta voi selventää polkemalla jarrua, se vaimenee taikka häviää polkiessa. Joissain tapauksissa voi nostajassakin olla vikaa, mutta ensin tarkistaisin tuon alipainepumpun, joka on hihnan läheisyydessä näkösälläkin suuttimien alla. Itsellä oli nimittäin sama ongelma ja pumppu oli syyllinen. Haku-toiminnolla löytynee aiheesta lisää juttua ainakin tuolta ffp -saitin puolelta.
Ja sen pumpun saa purettua ja putsattua niin hiljenee. N.30min homma panssarin irroituksen kanssa ensikertalaisellakin. Purkaa vaan tarkasti, pesee jarrucleanerilla ja kasaa just samoin kuin oli purkaessa niin toimii
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Se riippuu kuinka väljä se on. Ei sieltä montaa osaa irtoa ja se riittää kun kannen varovasti avaa että näkee kuinka ne osat sinne kuuluu. Mäntää yms. en ole edes irroittanut kun sitä ei taida saada tiiviiksi enää. Rohkeesti vaan pumppu pöydälle
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
pari tullu eteen että on palanen lähteny siitä männän takaa sit sylkeny öljyäkin ulos... mut ton huomaa kyllä ku jarrut ei tosiaan toimi oikeastaan lainkaan vaikka kuinka seisos jarrun päällä =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Omaani vaihdoin uuden pari vuotta sitten, kun en enää jaksanut kuunnella sitä kolinaa. 170€ tarvikepumppu Saksasta, hyvin on pelannut jo 20-30 tkm. Viime talvena alkoi tihuuttaa öljyä laipastaan, joten irrotin pumpun putsasin vastinpinnat jarrukliinerillä ja laitoin sinistä silikonia väliin. Voisi tuota melkein suositella aina pumppua irti käytettäessä.
Alipainepumppu ei tosiaan ole mikään kriittinen osa, mutta ärsyttävän äänen pitää kuluneena.
Saattaa saada edullisemminkin eikä aito Pierburg ole sekään mahdottoman kallis.
Alipainepumppu ei tosiaan ole mikään kriittinen osa, mutta ärsyttävän äänen pitää kuluneena.
Saattaa saada edullisemminkin eikä aito Pierburg ole sekään mahdottoman kallis.
T4 NAKUTUS
Siihen löytyy toinenkin alipaine pumppu joka ei nakuta ja katsastus inssi on hyväksynyt sen, joka löytyy japsi diesel laturinkanssa on peräpäässä tämäalipaine pumppu lokaon pyörivä mutta se vaatii öljy voitelun ja paluuputken
lohkoon niin tuo nakutus jää sen jälkeen unholaan
lohkoon niin tuo nakutus jää sen jälkeen unholaan
Re: T4 NAKUTUS
sinne laitetaan jokin japsi diesel laturi jossa on toisessa päässä alipaine pumppu ja alipaine on max 0.5-0.8 javw vaatimusjabetus wrote:Siihen löytyy toinenkin alipaine pumppu joka ei nakuta ja katsastus inssi on hyväksynyt sen, joka löytyy japsi diesel laturinkanssa on peräpäässä tämäalipaine pumppu lokaon pyörivä mutta se vaatii öljy voitelun ja paluuputken
lohkoon niin tuo nakutus jää sen jälkeen unholaan
on sama 0.8 riitävä ja laturi lataus teho pitäisi olla 100 amp japsi on 105amp sitä mitä minulle on selvinnyt
mutta kiinitystä joudutaan muokkaamaan ja kiilahihnan paikkaa muutamaan sopivaksi
lämpösillä keleillä kumpikaan ei poistanut nakutusta (jarrun tai kaasun painaminen) mutta nytte 20 asteen pakkasilla nakutus on koventunut ja nakutus häviää kun jarrua pumppaa 2-3 kertaa ja kun on painanut pohjaan poljin vain jatkaa matkaa syvemmälle aivan kun nesteet vuotais.. mutta ei oikeasti sillä jarrunestettä on riittävä määrä koko ajan ollut... onko jotain vinkkejä vai auttamattomasti vain hankittava uus alipainepumppu? onko se toi vacuumpump tuolla ebayssa?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
nakutaa t4
EN TARKOITA MITÄÄN EBAITYA
VAAN ROMIKSILTA LÖYTYY JAPANILAIS DIESEL (DATSUN ,NISSAN, TOYOTA,!!!!)
NIISSÄ ON LATURIN TOISESSA PÄÄSSÄ ALIPAINE PUMPPU LAMELLI KÄYTTÖINEN
JA ÖLJY VOITELU TAI KATSOKAA JOSTAKIN JAPSISTA JOSSA ON DIESEL MOOTTORI HUOM 6-12 VANHOISSA
ESIMERK TOYOTA HILUX LAVAVERSIO LATURI JA ALIPAINE PUMPPU
VAAN ROMIKSILTA LÖYTYY JAPANILAIS DIESEL (DATSUN ,NISSAN, TOYOTA,!!!!)
NIISSÄ ON LATURIN TOISESSA PÄÄSSÄ ALIPAINE PUMPPU LAMELLI KÄYTTÖINEN
JA ÖLJY VOITELU TAI KATSOKAA JOSTAKIN JAPSISTA JOSSA ON DIESEL MOOTTORI HUOM 6-12 VANHOISSA
ESIMERK TOYOTA HILUX LAVAVERSIO LATURI JA ALIPAINE PUMPPU
mun portteri on -92 2,4d sopisko se tohon? onko myynnis?Linkomies wrote:Ole tarkkana osanumerosta. Ainakin 2,4 on kahta erimallia olemassa. Muistaakseni joskus -94 kohdilla vaihtuu erilaiseksi. Mulla olis jopa yks uusi vanhempaa mallia olemassa. Oli aika haastavaa löytää ebaysta.maastis wrote:onko se toi vacuumpump tuolla ebayssa?
Veronkierto kunniaan!
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
Ex: T4 pornstarter matkailuauto
Nykyinen g3variant 2+3 paku.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
eri pitusilla tapailla sitä ainakin on...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 14
- Joined: 23.3.2009 18:41
maastis, kyllä suosittelisin vaihtamaan taikka ainakin puhdistamaan alipainepumpun.. Ennen pitkään vaikuttaa jarrutehoihin (kuten pakkasilla koit) sekä voi sylkästä pumpun kautta öljyt pihalle, jolloinka voi sattua muutakin ikävää. Ainakin yhdelle puolitutulle hlölle, enkä tarkota itseäni, on käynyt aikansa nakuttelevalla alipainepumpulla ajelleena niin. Selvisi tosin ilman moottorivauriota merkkivalon varottaessa ja auto sammuksiin saman tien.
Jos se alipaine pumppu leikkaa kiinni niin voi olla että koneeseen tulee aika iso remontti. Pumppu hoitaa jotain tärkäitä tsydeemeitä koneessa. Kuulema joskus aikanaan ollu volkkarin huolossa ihan tyypillinen vika. Itse vaihatin sen varmuuden vuoksi kun vaihdoin portteriin. Säästypähän kalliimalta kone remontilta.
Eikä todellakaan ole kovinvaikea vaihtaa itsekkään. Proidin portteriin tehtiin ihan äskettäin.
Itse suosittelisien että vaihtaa alipainepumpun heti kun alkaa naputtaan. Säästyy aika isolta konerempalta.
Eikä todellakaan ole kovinvaikea vaihtaa itsekkään. Proidin portteriin tehtiin ihan äskettäin.
Itse suosittelisien että vaihtaa alipainepumpun heti kun alkaa naputtaan. Säästyy aika isolta konerempalta.
Volkkarilla pääsee?
taitaa olla viisainta vaihtaa niin ei tule suurempia harmeja. ilmeisesti pumppu on viisainta vaihtaa alakautta? joutuuko/ pitääkö pumpun vaihdon yhteydessä vaihtaa tai lisätä jotain nesteitä?Heze.R wrote:Jos se alipaine pumppu leikkaa kiinni niin voi olla että koneeseen tulee aika iso remontti. Pumppu hoitaa jotain tärkäitä tsydeemeitä koneessa. Kuulema joskus aikanaan ollu volkkarin huolossa ihan tyypillinen vika. Itse vaihatin sen varmuuden vuoksi kun vaihdoin portteriin. Säästypähän kalliimalta kone remontilta.
Eikä todellakaan ole kovinvaikea vaihtaa itsekkään. Proidin portteriin tehtiin ihan äskettäin.
Itse suosittelisien että vaihtaa alipainepumpun heti kun alkaa naputtaan. Säästyy aika isolta konerempalta.
Alakautta on helpoin. Ylin mutteri kannattaa valmiiksi löysätä yläkautta. Jarruspray on hyvä aine paikkojen putsaukseen, tuossa rempassa kun tahtoo sotkeentua.
Itsellä ei tarvikepumpun kanssa kestänyt kauaa, kun rupesi falskaamaan tiivisteestä, voisi olla viisautta laittaa valmiiksi silikonia laipan tiiviisteeksi o-renkaan lisäksi.
Nesteitä ei tuossa rempassa kulu juurikaan, lukuunottamatta asennusolutta -)
Itsellä ei tarvikepumpun kanssa kestänyt kauaa, kun rupesi falskaamaan tiivisteestä, voisi olla viisautta laittaa valmiiksi silikonia laipan tiiviisteeksi o-renkaan lisäksi.
Nesteitä ei tuossa rempassa kulu juurikaan, lukuunottamatta asennusolutta -)
http://www.autopurkaamot.com/naytaosa.p ... ainepumppu
Joskus saa purkamoltakin hyviä! Kartelli toimii hyvin täällä suomessakin, kun noita hintoja seuraa.
Joskus saa purkamoltakin hyviä! Kartelli toimii hyvin täällä suomessakin, kun noita hintoja seuraa.
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
voi kattoo kans hinnan ku töihin pääsen
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
nakutaa t4
Eihän se alipaine pumpu nakuta vaan pumpun käyttö akseli joka nojaa sinne nokka akseliin ja niitä on saatavissa uusia
mutta eripituisia itse en vaihda pumppua vaan sen käyttö akselin sen vapaa tapin PLÄÄ
mutta eripituisia itse en vaihda pumppua vaan sen käyttö akselin sen vapaa tapin PLÄÄ
Meinasitko, että vaihdat vanhemman mallin 71 mm akselin uudemman mallin 67.5 mm akseliin (tai päinvastoin) ja homma on sillä selvä? Akselihan on itsessään niin kovaa ainetta, että se ei auton elinaikana tod. näk. kulu vaihtokuntoon.
Tuolla hieman juttua pumpun vaihdosta.
Tuolla hieman juttua pumpun vaihdosta.
Alipainepumpun tapin pää kuluu.Ei muuten kannata leikkiä vaan vaihtaa suosiolla sen.Vähän kallishan se on mutta halvemmaks se tulee kuin koneremontti.Parhaimmillaan se rikkoo nokkaakselin ja tulee täystuho koneeseen
Ja se että nostajat pitää ääntä niin pitäis vaihtaa öljyt koneeseen noi 6000km välein putsaa koneen
Ja se että nostajat pitää ääntä niin pitäis vaihtaa öljyt koneeseen noi 6000km välein putsaa koneen
Volkkarilla pääsee?
nakutaa t4
Oliskohan tässä (audissa TT/TTS 1.8i sopiva alipaine imuri mut sähkötoiminen) mut toiminta tavasta ei tietoa
jatkuva vai tarpeen mukaan ja nakutus loppuu
jatkuva vai tarpeen mukaan ja nakutus loppuu
raimoW kertoi vain avanneensa ja putsanneensa pumpun ja 10 000 km menee taas nakuttamatta. väitän että perää on.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Putsaamalla pysynyt nyt jo 20tkm hiljaisena. Pumppu pöydälle ja torxit auki ja varovasti avaa pumpun. Siellä irtonaisena sellaiset oisko takaiskuventtiilit niin kattoo että laittaa samaan järjestykseen että samoinpäin kun oli alunperin.
Sieltä ei lennä mitään jousia yms. jos sitä pelkäätte. Jarrucleanerillä ite suihkutellu puhtaaksi ne venttiilit sekä rätin kanssa ite loppu pumppu ja ainakin vielä toimii.
Sitä mäntää en ole lähtenyt irroittamaan kun audin vastaava rikkinäinen tuli malliksi purettua niin männän tiivisteet aika kertakäyttö kamaa joten en suosittele sen irroittamista. Se p*ska sen nakutuksen aiheuttaa kun mäntä ei pääse palautumaan niin käyttöakseli naputtaa siihen männän akseliin. tajuaa kyllä kun sen avaa
Naputti tuossa omassa tosi reippaasti ja yli 70tkm menty pumpulla sen jälkeen naputtamatta. Kolme kertaa olen sen avannut ja siinä ei mene kuin 15min ilman tupakkeja.
Työkaluina ei tarvita kuin 13mm piippuavain ja torx jos pohjapanssari valmiiksi irti. Eli keula huolto asentoon ja alakautta irroitus. Takaisin laittoa helpottaa jos ei meinaa pumppu mennä paikoilleen helposti kun pyörittää kampuran päästä moottoria niin että pumpun käyttöakseli menee lohkon sisään syvimmilleen. Kokeilemalla selviää
Sieltä ei lennä mitään jousia yms. jos sitä pelkäätte. Jarrucleanerillä ite suihkutellu puhtaaksi ne venttiilit sekä rätin kanssa ite loppu pumppu ja ainakin vielä toimii.
Sitä mäntää en ole lähtenyt irroittamaan kun audin vastaava rikkinäinen tuli malliksi purettua niin männän tiivisteet aika kertakäyttö kamaa joten en suosittele sen irroittamista. Se p*ska sen nakutuksen aiheuttaa kun mäntä ei pääse palautumaan niin käyttöakseli naputtaa siihen männän akseliin. tajuaa kyllä kun sen avaa
Naputti tuossa omassa tosi reippaasti ja yli 70tkm menty pumpulla sen jälkeen naputtamatta. Kolme kertaa olen sen avannut ja siinä ei mene kuin 15min ilman tupakkeja.
Työkaluina ei tarvita kuin 13mm piippuavain ja torx jos pohjapanssari valmiiksi irti. Eli keula huolto asentoon ja alakautta irroitus. Takaisin laittoa helpottaa jos ei meinaa pumppu mennä paikoilleen helposti kun pyörittää kampuran päästä moottoria niin että pumpun käyttöakseli menee lohkon sisään syvimmilleen. Kokeilemalla selviää
Pornstarter 2.4D Rego-95
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
Fiat Punto 75 SX-95
ex-Vw Passat Variant 1.9 TD-95
ex-vw G2 1.6D-90
nakutaa t4
Siitä audi TT/TTS Coupe/Roadster 2003-2006 varaosa numero 1J0 612 181 C electric vacuum pump for brake servo
hintaan 258€ uusi org
volvo autoista automat löytyy saman lainen ali paine pumpu etsivä löytää
hintaan 258€ uusi org
volvo autoista automat löytyy saman lainen ali paine pumpu etsivä löytää
Päivän hintoja alipainepumpusta.. Oulun tarviketorilta ostin päivällä omaani. Entinen pumppu oli osanumero 074 145 100A . Uusi alkuperäinen pierburg maksoi tarvikkeesta 207,-. Pörhöltä kysyttäessä saman hinta oli 338,-. En pitänyt pahana ja alennusta saa sitten pärstäkertoimella eli varmasti joku saa tuon alle.
Alkoi vaan joku muu kolina kuulua nyt liian selvästi kampiakselin suunnalta, että saa nähdä mitä seuraavaksi.. prkl. Niin ja limppu on vaihdettu.
-Toivo-
Alkoi vaan joku muu kolina kuulua nyt liian selvästi kampiakselin suunnalta, että saa nähdä mitä seuraavaksi.. prkl. Niin ja limppu on vaihdettu.
-Toivo-
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
ei toi 207 oo paha.... multa saa 180€ plus postikulut... ovh tosa on 300 paikkeilla
eikö yhdellä clubilaisella ollu juur kampiakselin pukkien pultit löystyny
eikö yhdellä clubilaisella ollu juur kampiakselin pukkien pultit löystyny
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Transporter -98, 2,5tdi
Täällä myös yksi nakuttava T4:nen. Varaosaliikkeestä sain tiukan hinnan alipainepumpulle 220€. Onko kukaan koittanut vaihtaa pelkkää pumpun mäntää? Oli saatavilla myös se, hinta oli joku 50€ eli huomattavasti edullisempi. Riittäisikö pelkästään sen vaihto poistamaan ongelmaa?
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
usein auttaa pelkästään sekin ku tyhjentää sen...
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: T4 nakuttaa?
Nyt tarvittais T4-tietäjiltä apua, eli auto on Transporter -97 1.9TD ja ongelma on seuraava. Nyt pakkasten aikaan alkoi koneesta kuulumaan nakutusta ja samaan aikaan alkoi myös dieselpumppu vuotamaan. Nakutus oli vedossa pienempää ja hävisi lähes olemattomiin, tasasella ajolla nakutus oli kovinta. Ajelin autolla (pakko ajaa) ja varasin pumpulle korjausajan dieselkorjaamosta. No, olin viemässä autoa pumpun korjaukseen, kun muutaman kilometrin ajon jälkeen pukkasi koneesta öljyt pihalle. Öljyä näyttää vuotavan moottorin jakopään puolelelta. Tähän saakka auto oli pellannut erittäin hyvin ja moottori kävi kuin unelma, ei savutusta ja vetoja riitti. Mikähän tähän nyt tuli, mistä kannattaa lähteä ongelmaa korjaamaa, vai onkohan parempi alkaa etsimään vaihtomoottoria? Niin ja pari viikkoa sitten vaihatin jakohihnan ja öljyt huollossa, mitään huomauttamista eivät löytäneet, kun pyysin tsekkaamaan mitä vanhat öljyt ym. pitää sisällään.
Re: T4 nakuttaa?
"Niin ja pari viikkoa sitten vaihatin jakohihnan ja öljyt huollossa,"
Tuo varmistettava ettei uudet osat/työ tuota vikaa aiheuttaneet ???
Jos nuo osat/työ kunnossa, huohotin putken jäätyminen näin pakkasella mahdollista.
Tuo varmistettava ettei uudet osat/työ tuota vikaa aiheuttaneet ???
Jos nuo osat/työ kunnossa, huohotin putken jäätyminen näin pakkasella mahdollista.