Tehtaan ns. sporttialusta?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Terda
Posts: 12
Joined: 10.1.2010 15:39
Location: Joensuu

Tehtaan ns. sporttialusta?

Post by Terda »

Millainen tuo tehtaan ns. sporttialusta on verrattuna vakioon? Eroa jousissa, iskareissa, kallistuksenvakaajassa? Omassa 2002 TDI:ssä sellainen pitäisi auton uutena ostaneen henkilön mukaan olla, mutta ainakaan kovin matalaksi autoa ei voi kehua. Miten tuon mahdollisen tehtaan sporttialustan olemassaolon voi käytännössä saada selville?

Jos ostaisin siihen Eibachin -3cm madallusjouset, jotka on tarkoitettu vakioiskareiden kanssa toimimaan ja haluaisin ostaa uudet iskarit, niin ilmeisesti sen sporttialustan iskarit kannattaisi ostaa, eikä perusmallin?
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Ja auto on mikä? Omassa Passatissa on -25mm sport alusta ja paras tuntomerkki on punaiset iskarit. Korkeus on kyllä tuon 25mm matalampi kuin vakio Passatti, ja kyllä sen eron myös huomaa kun vierekkäin voi verrata.
Muista eroista en osaa sanoa mutta jouset ja iskarit ainakin ovat eri.
On tuntumaltaan käyttöautoon oikein sopiva, jämpti eikä keinu, mutta ylittää epätasaisuuksia mukavammin kuin enempi sportit alustat joista tähän esimerkkinä vaikka FK Silverline coiloverit.

Eibahcin -30mm tuskin kovasti madaltaa, 5mm eroa nimellisesti.

Ehdottomasti sportalustan iskarit madallusjousien kaveriksi, kun ne on vakioon nähden madallettuun alustaan suunniteltukin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Nelosgolffissa alkuperäinen sport-alusta taisi madaltaa vain 10mm (vai 15mm)?
Terda
Posts: 12
Joined: 10.1.2010 15:39
Location: Joensuu

Post by Terda »

AjH wrote:Ja auto on mikä? Omassa Passatissa on -25mm sport alusta ja paras tuntomerkki on punaiset iskarit. Korkeus on kyllä tuon 25mm matalampi kuin vakio Passatti, ja kyllä sen eron myös huomaa kun vierekkäin voi verrata.
Muista eroista en osaa sanoa mutta jouset ja iskarit ainakin ovat eri.
On tuntumaltaan käyttöautoon oikein sopiva, jämpti eikä keinu, mutta ylittää epätasaisuuksia mukavammin kuin enempi sportit alustat joista tähän esimerkkinä vaikka FK Silverline coiloverit.

Eibahcin -30mm tuskin kovasti madaltaa, 5mm eroa nimellisesti.

Ehdottomasti sportalustan iskarit madallusjousien kaveriksi, kun ne on vakioon nähden madallettuun alustaan suunniteltukin.
Niin, siis Golf IV variant TDI on tämä mun auto. Tätini on ostanut tämän uutena ja väitti, että siinä olisi sporttialusta. Näkiskö sen jostakin auton papereista? Ainakin sporttisisusta tässä rattia lukuunottamatta on. (Se 3-puolainen ratti ois kyllä tosi kiva, mutta hyväkuntoiset ja järkihintaiset airbagin sisältävät yksilöt taitaa olla kiven alla).
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jossain netissä oli semmonen palvelu mikä tulkkaa ne varustekoodit auki, ne siis jotka löytyy esim manuaalipaketista siitä tarralapusta. Tälläkin foorumilla semmonen linkki on jossain, haku voisi sen löytää.

Noita 3-puolasia ratteja löytyy FFP myydään foorumilla aika tiuhaankin jopa, tai ainakin nyt syksyn mittaan on ollut useampia ja osa ihan käyttämättömiäkin. Onko ne sitten järkihintaisia niin se on taas eriasia.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Terda
Posts: 12
Joined: 10.1.2010 15:39
Location: Joensuu

Post by Terda »

AjH wrote:Jossain netissä oli semmonen palvelu mikä tulkkaa ne varustekoodit auki, ne siis jotka löytyy esim manuaalipaketista siitä tarralapusta. Tälläkin foorumilla semmonen linkki on jossain, haku voisi sen löytää.

Noita 3-puolasia ratteja löytyy FFP myydään foorumilla aika tiuhaankin jopa, tai ainakin nyt syksyn mittaan on ollut useampia ja osa ihan käyttämättömiäkin. Onko ne sitten järkihintaisia niin se on taas eriasia.
Yritin googletella varustekoodilinkkejä, mutta en löytänyt toimivia tähän hätään. Itse asiassa riittäisi ihan tieto siitä, miten varustekoodeihin on tuo mahdollinen sporttialusta merkitty. Jos jollakulla on toimiva linkki, niin se otetaan kiitoksella vastaan. En myöskään löytänyt rattia tuolta FFP myyntipalstalta (ainakaan lähiajoilta).
User avatar
vakio
Posts: 41
Joined: 2.7.2007 23:45
Location: Porvoo

Post by vakio »

Varustekoodit kun löydät, niin tällä selviää jotain:

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx
Passat Variant TDI 4Motion Highline -05
Terda
Posts: 12
Joined: 10.1.2010 15:39
Location: Joensuu

Post by Terda »

Kiitoksia, naputtelin koko listan tuonne ja tällainen tuli. Ei taida olla sporttialustaa?

C6E = Steel wheels 6J x 15 Offset 38
G0C = 5-speed manual transmission
H6S = Tires 195/65 R15 V
J0R = Battery 380 A (80 Ah)
MS7 = 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/74 kW TDIpump-jet injection system Base engine is T5X/T21/T71
Q4P = Sports front seats
1AC = Anti-lock brake system (ABS)
1G2 = Steel spare wheel with original equipment tires
1MP = Steering wheel for air bag system
1ND = Full wheel covers
5RQ = Right exterior mirror: convex
5SL = Left exterior mirror: aspherical
T5X = 4-cylinder diesel engine 1.9 L unit 038.L
0BC = Rear stabilizer
3S2 = Black roof rails
3U2 = Sliding trunk cover
QG1 = Service interval prolongation
0G4 = Cable gearshift
8GL = Alternator 120 A
8L3 = Roof antenna
1H0 = Without proportioning valve
1KP = Disc brakes, rear
1LS = Front disc brakes with integrated adapter
3YR = Door pockets with insert mats
G09 = Front shock absorption
0GE = Emission standard EU3
4UE = Air bag for driver and front seat passenger
4X1 = Side air bag front
4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker
4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing
N2N = Woven fabric seat covering
5MA = Decorative inserts
8RM = 8 speakers (passive)
2JB = Standard bumpers
E0A = No special edition
0AE = Front stabilizer
0BC = Rear stabilizer
1JH = Rear shock absorption
L53 = Suspension range 53 installation control only, no requirement forecast
0YZ = Without determination of weight categoryfor rear axle
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Eipä ainakaan suoraan semmoista kohtaa ole.

Melko veikeitä kohtia tuossa listassa, mm G09 ja 1JH; front ja rear shock absorption. No shit :lol: Oisko auton saanu tilattua ilman iskunvaimentimia vai mitä tolla haetaan?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Terda
Posts: 12
Joined: 10.1.2010 15:39
Location: Joensuu

Post by Terda »

AjH wrote:Eipä ainakaan suoraan semmoista kohtaa ole.

Melko veikeitä kohtia tuossa listassa, mm G09 ja 1JH; front ja rear shock absorption. No shit :lol: Oisko auton saanu tilattua ilman iskunvaimentimia vai mitä tolla haetaan?
Ilmeisesti nuo juuri viittaa siihen, että siinä on vakioiskarit. Jos olisi sportit, niin lukisi, että sportiskarit. Plääh. Onkohan se automyyjä kusettanut tätiparkaa vai onko täti vaan itse päätellyt, että kun on sporttipenkit, niin varmaan on sporttialustakin.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Terda wrote:Ilmeisesti nuo juuri viittaa siihen, että siinä on vakioiskarit. Jos olisi sportit, niin lukisi, että sportiskarit.
Juuri näin se menee.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Post Reply