Sana vapaa

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Vissiin taas liikkeellä niitä huijausviestejä. Sain kans muutama vuos sitte vastaavanlaisen jossa kerrottiin että olin voittanu ihka uuden mersun. :lol:
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Kale

Post by Kale »

Eiköhän tuo liene jotain kusetusta. Voin antaa kyllä puhelinnumeron tai sähköpostin mistä tuota pottia voi kysellä.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2782162
Alkaline

Post by Alkaline »

ei tarvii antaa kun pankkitilin numero, kortin numero ja kortin tunnusluku niin voitat sen summan. Jippikaiijee!!
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
Osku.T

Post by Osku.T »

Hei vaan kaikille!!!Nyt on hommattu uus läppäri niin pääsee nettiin :D Mamma hajotti jo toisen mun läppärin ja nyt vasta saatiin korvaus tilille.Nyt pelittää
Audi a6 2.5 v6 tdi avant quattro vm02
FUCK YOUR FAKE WHEELS!
JukkaA
VCF Member

Post by JukkaA »

Kattelin netistä korkeussäädettäviä alustoja. Kyllä ne on kalliita kun Golffiin ja Poloon maksaisi yhteensä vajaa 400€ :D
Leroy

Post by Leroy »

Onkohan noita ameriikanserkuille aikoinaan tarjoiltuja 1.8T 4Motion Passatteja (3bg) tuotu "muuttoautoina" Suomeen. Onko kukaan koskaan todistettavasti törmännyt yhteenkään täällä härmässä?
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

JukkaA wrote:Kattelin netistä korkeussäädettäviä alustoja. Kyllä ne on kalliita kun Golffiin ja Poloon maksaisi yhteensä vajaa 400€ :D
Mistä moisia löysit :P
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
ekavw

Post by ekavw »

Kysymys???Miten saa merkit takaluukusta parhaiten irti(lämpöpuhaltimellako ja liima sinolilla)kö.että oisko hyviä vinkkejä
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

puhaltimella ihan... ja kun nätisti ottaa niin ei välttämättä jää ees liimaa maalille... sit vaan kiillottaa vahalla :wink:
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Pia
VCF Member

Post by Pia »

ekavw wrote:Kysymys???Miten saa merkit takaluukusta parhaiten irti(lämpöpuhaltimellako ja liima sinolilla)kö.että oisko hyviä vinkkejä

liian kauaa ei kannata lämmittää. Lähtee maali mukana.
Uncle Hank Fan Club

ekavw

Post by ekavw »

Kiitos.Näillä mä pääsen jo alkuun
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Siimaa käytin ite sahaamaan liimat pois.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Mattopuukko myös erittäin kätevä ja tehokas, oikein käytettynä. Liimajämät toffeelaikalla irti.
Meillä peltisepät poistaa merkit aina mattopuukolla. Ilman naarmuja ;)
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
ekavw

Post by ekavw »

Jumaliuta jos näillä vinkeillä ei merkit lähde niin se on jo miehestä kiinni.Kiitti paljon
Sami Jalonen

Post by Sami Jalonen »

Joskus täällä puhuttiin et toi toffeelaikka maksais hunajaa, mut haistelin :D yhtä semmosta paikallisessa maalitarvikeliikkeessä eikä hinta tainnu olla edes paria kymppiä.
Rave

Post by Rave »

Sopiiko Passatin 3B/BG etuovien diskanttikolmiot suoraan 4 golffiin?
enska

Post by enska »

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2408463

Kertokaas passateista enemmän tietävät, että kannattaiskos tuollasen ostoa harkita? Mitenkäs noi automaattilootat kestää?
VW Golf Variant 1.6 16V vm. 2002
Pioneer - DLS - Helix
DJDH

Post by DJDH »

enska wrote:http://www.autotalli.com/vaihtoauto/31.2408463
Mitenkäs noi automaattilootat kestää?
Huonosti.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Bissela

Post by Bissela »

Onko ihmisten niin helvetin vaikeeta antaa isommalle kulkineelle tietä ruuhka-aikana??
Ainoat jotka tämän näköjään osaa, ovat ammattikuljettajat.

Tämän päivän esimerkki:
Käytiin hesasta tullessa sammuttamassa miehistön nälkää Kulloon Kotituvassa 7 tien kupeessa.
Kun lähdimme pihasta takasin 7 tielle päin, oli etelästä tulossa jatkuva jono, tais olla neljän ruuhka, klo kun oli 16:10.
Siinä sitten okuläärit oikealle tiiraten, että mihin väliin sitä viittis itsensä tunkea, 20m yhdistelmä
vuosimallia 1990 ei ole mikään raketti. Vai odottelisko suosiolla ruuhka-ajan päättymistä? :lol:

ONNEKSI toinen yhdistelmä, joka ruuhka jonossa ajoi, hidasti tarpeeksi ja päästi meidät väliin.
Muuten olis varmaan odoteltu sitä ruuhkan loppumista. :evil:

Vastaavia tapauksia tiedän muitakin, opiskelu toverini oli odotellut Kouvolan Prisman risteyksessä aikoinaan n. 20 min
kuorma-autolla, että pääsis ruuhka-aikana jonoon. Ja AINOA, joka antoi tietä, oli TOINEN kuorma-auto.

Ei se ihmiset vie teiltä aikaa kumminkaan, kuin n. minuutin, jos annatte vastaavissa tilanteissa PERIKSI omista
oikeuksistanne ja annatte tietä suosiolla. Kumminkin seisotte samassa jonossa esim. seuraavissa liikennevaloissa.
Voin vaikka vannoa, että ammattikuljettajat ovat kiitollisia tästä.

Taitaa tosin olla nykyään sellainen asenne liikenteessä, että "Minä ensin, muut saa seurata perässä".

UGH. Olen puhunut.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
DJDH

Post by DJDH »

Ei Kouvolassakaan oikeastaan muuta vaihtoehtoa ole kun työntää vaan väliin. Tavallaan aika törkeää, mutta minkäs teet. Eilenkin olin 16,5m laitoksella käsityöläiskadun ja salpausselänkadun risteykseessä. Siinä on sopivasti liukas pienen pieni mäennyppylä, kolmio ja hemmetin vilkas tie kahdeksan aikaan aamulla. Puolikkaalla siihen ei juuri pysähdytä ja sitten lähdetä enää liikkeelle. Porukka ajaa ihan perään kiinni ja sittempä ei enää peruutella ja etitä pitävämpää kohtaa taikka oteta vauhtia. Ei auto kun rullailla hitaasti eteenpäin ja yrittää katsoa mihin väliin keula mahtuu juuri ja juuri.

Mutta se kilpilahdesta neljän jälkeen tuleva liikenne on kyllä sellainen ettei sinne väliin työnnetä. Parempi vaan istua jossain muualla ja pyöritellä peukaloita se 20min mitä se kestää.
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Kyllä saatana pitäis taas joku ampua! Kivasti joku peruuttanu passatin nokkaan työpäivän aikana. Eikä minkään valtakunnan lappua oo jättäny. Maski halki ja rekisterikilpi vääntyny. Vakuutuksista ei kannata ottaa ku omavastuu on 150e ja maski maksaa 140e.

:veryangry :veryangry :veryangry :veryangry

Vittu että korpee!!

Anteeksi avatuminen..
Uncle Hank Fan Club

Ari-Matti Aho
Mr. VCF

Post by Ari-Matti Aho »

Kyllä niitä riittää, vaimon Audi sai monta naarmua ja pari lommoa vajaan vuoden aikana eikä yksikään lappuja jätellyt...
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Kovin sulla nyt Pia sattuu kaikenlaista... :?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Pia
VCF Member

Post by Pia »

No älä muuta sano... Johan edellisestä kolhusta oliki vuosi ja kaks viikkoo päälle.
Uncle Hank Fan Club

Joni Sairanen

Post by Joni Sairanen »

Tämähän on ollu oikein parkkipaikkakolhujen päivä! Tänäpä aamusta joku oli ilmeisesti peruuttanut vetokoukun kaverin M3:sen puskurista läpi, kun oli rekisterikilven vieressä oikein soma koukun kokonen reikä! Poistunut paikalta, tottakai! :evil:

Eipä taida olla tuo aito ämmäläisen puskuri myöskään kovin halpa :?
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Paskatti00

Kylymä..

Post by Paskatti00 »

Kertokeepa blondille millä tukitte (jos tukitte) näillä pakkasilla keulan?
Ei tuohon tiheeseen etusäleikköön tahdo mitään pahvia saada pysymään... :oops:
DJDH

Post by DJDH »

Harmaata 12mm telttapatjaa leikkaa sopiviksi suikaleiksi ja ujuttaa sinne ripojen väliin. Ei juurikaan näy ulospäin ja kun leikkaa "sopivasti" liian isot, niin ne myös pysyy aika hyvin.
ekavw

Post by ekavw »

Ois pari kysymystä teille jotka on viisaampia kuin minä.Voiko madaltaa vakio iskareilla jos voi niin minkäverran?toinen kysymys:käykö porrasperä golohvin spoileri varianttiin siis IV -05 siis todella typeriä kysymyksiä eikö totta :oops:
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Voi madaltaa vakioiskareilla. Semmoset 4cm ainakin. Tietty parempi ajettavuus saadaan semmosella alustalla jossa on iskarit ja jouset suunniteltu toimimaan yhdessä.

Eikös HB:n ja variantin takaluukun yläosa ole erimallinen, eli mun mielestä ei käy spoileri.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

-40 on varmaan raja mitä vakio iskareilla voi madaltaa... mutta sitten kannattaa jo satsata kunnon jousiin eikä mihinkään weitecin sarjaan :wink:
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
ekavw

Post by ekavw »

Kiitos paljon neuvoista,näillä taas mennään. Mikko Alataloa lainatakseni "Mä maalais poika oon,mä köyhä poika oon mä paan suihketta kainaloon" :lol:
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

^ Meilläpäin maalla kainalosuihke on CRC ja hiukset laitetaan moottoriöljyllä :wink:
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
ekavw

Post by ekavw »

Niin tuo äskeinen tarkotti minua kun oon kädetön niin kaikki asiat on kysyttävä viisaamilta :shocked
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

Aina parempi kun kysyy ensin ja tekee sitten... jokseenkin oppinu sen itekkin nytte :shock:
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
DJDH

Post by DJDH »

Kannattanee toki katsoa missä kunnossa ne vakio iskarit on kun uusia jousia asentelee. Omat oli ainakin 120tkm ajon jälkeen aika selvää kauraa. Huonoille iskareille ei toki kannata laittaa enää mitään, koska maksaa se iskareidenkin vaihto. Eli tulee turhaan kahteen kertaan samat hommat, tolpan irrotus ja kulmien säätö.
Trombone

Post by Trombone »

Vitsin kuivaa omenaa ja vanteiden pläräystä ja läräystä.
Saa nährämitä tästäkin tulee... Rapula ja lasku. :oops:
-Hei lähe mukaan vaan tonne kylmään pohjolaan. Mä näytän sulle pienen maan jossa oudolla tavalla irrotellaan.-
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

Eläkeläiset \m/
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
makevw

Post by makevw »

Pia wrote:Kyllä saatana pitäis taas joku ampua! Kivasti joku peruuttanu passatin nokkaan työpäivän aikana. Eikä minkään valtakunnan lappua oo jättäny. Maski halki ja rekisterikilpi vääntyny. Vakuutuksista ei kannata ottaa ku omavastuu on 150e ja maski maksaa 140e.

:veryangry :veryangry :veryangry :veryangry

Vittu että korpee!!

Anteeksi avatuminen..

Pari viikkoa sitte yks mamma pukkas meidän kolperosta toisen lisävalon päreiksi kaupan pihalla. No ootti se vieressä ja just siellä soitteli poliisille. Tosin sen mielestä me oltiin ajettu sen autoon joka ei siinä ollut sillä hetkellä kun tulimme kauppaan. Tunti odoteltiin poliiseja siinä ja lopputulema oli se, että molemmat läksivät omille teilleen ja nuolivat haavansa koska täysin eriävät kertomukset tapahtumasta. Sen johdosta nyt alkuun hommasin Kameran kuvaamaan eteenpäin aina kun menen kauppa ja joutuu auton heittää niin että joku voi keulaa vasten ajaa. Mamman autoon tuli ainaki sitte konepeltiin lommoa ja maalia läks. Mulla vaan bosch 225:sta lasi paskeeksi, ei ihme kyllä rikkonut edes maskia ylätuki.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Bissela

Post by Bissela »

^ Ja lasiin kiinni tarra: "Tallentava kameravalvonta". :lol:

Kamerasta tuli mieleen, kun ollaan lähdössä ens viikolla "luokkaretkelle". Yhdistelmä puoli ajaa yhdistelmällä ja kraka puoli linja-autolla.
Yhdistelmässä on telematiikka järjestelmä, jossa kameroita seuraavasti: 2 kuvaa eteenpäin, 1 kuljettajaa ja 1 oikeaa kuollutta kulmaa.

Muutaman kerran tuosta järjestelmästä on ollut (noillakin retkillä) apua, kun vastapuoli on väittänyt koulun auton tötöilleen liikenteessä, kun eihän valkoisella kolmiolla ajava voi ajaa oikein, nehän opettelee vasta, vaikka osa onkin ammatikseen ajanut kuorma-autoo 1-10 vuotta. :lol:
Tallenteista on sitten pystytty näyttämään jo PAIKANPÄÄLLÄ viranomaisille, kuinka tilanne on mennyt.

PS: Koulun autossa ei ole "Tallentava kameravalvonta" tarraa/kylttiä. :lol: En oo ainakaan huomannut.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
ekavw

Post by ekavw »

Joo onnea vaan edelliselle tulevalle rekkamiehelle minunkin puolesta(muista irrottaa "absin" töspeli) hmmm,mistä mä löytäisin IV kopan golohviin oven kahvat jotka ei oo kromiset,jotka vois maalata korin väriseksi :?:
makevw

Post by makevw »

Juu pitää käydä ottaa selevää tarviiko oikeesti olla sitä tallentava kameravalvonta kylttiä siinä.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Asiasta toiseen, olisko jollakin heittää apuja kun netti tuntuu katkeevan ihan jatkuvalla syötöllä. Mulla on zyxelin modeemi/wlan reititin käytössä. Kun katkee niin motukasta sammuu dsl valo. Onkohan vika mulla vai niin sanotusti linjan toisessa päässä? Ku tietäs että oonko ainoa näillä kulmilla kenellä netti pätkii jatkuvasti. DNA on palveluntarjoaja. Aikasemmin on toiminut melko hyvin. Sillon tällön katkeilee jos imuttaa täyttä nopeutta tavaraa.

Kommentteja?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Alkaline

Post by Alkaline »

minähän en mitään mistään oikeestaan tiedä mutta muistaisin että mulla oli joskus samaa vikaa. Voihan olla että reititin alkaa vetään itteensä ns. vikasietotilaan tahi kuumenee liikaa ja siksi sitten poikkii... tiedä häntä
Se joka parhaiten nauraa saa panna Lauraa...

Passat variant -13 tsi dsg
Basu
VCF Member

Post by Basu »

Pasi Häkli wrote:Asiasta toiseen, olisko jollakin heittää apuja kun netti tuntuu katkeevan ihan jatkuvalla syötöllä. Mulla on zyxelin modeemi/wlan reititin käytössä. Kun katkee niin motukasta sammuu dsl valo. Onkohan vika mulla vai niin sanotusti linjan toisessa päässä? Ku tietäs että oonko ainoa näillä kulmilla kenellä netti pätkii jatkuvasti. DNA on palveluntarjoaja. Aikasemmin on toiminut melko hyvin. Sillon tällön katkeilee jos imuttaa täyttä nopeutta tavaraa.

Kommentteja?
En ota kantaa modeemin merkin hyvyyteen tai huonouteen, mutta useissa merkeissä on huonoja elkoja (lyyttejä, konkkia etc.) mitä veli on noita korjaillut. Edellä mainitut komponentit voinee aiheuttaa kuvailemasi oireita. En toki sano etteikö operaattorin päässäkin voisi olla vikaa.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

Pasi Häkli wrote:Asiasta toiseen, olisko jollakin heittää apuja kun netti tuntuu katkeevan ihan jatkuvalla syötöllä. Mulla on zyxelin modeemi/wlan reititin käytössä. Kun katkee niin motukasta sammuu dsl valo. Onkohan vika mulla vai niin sanotusti linjan toisessa päässä? Ku tietäs että oonko ainoa näillä kulmilla kenellä netti pätkii jatkuvasti. DNA on palveluntarjoaja. Aikasemmin on toiminut melko hyvin. Sillon tällön katkeilee jos imuttaa täyttä nopeutta tavaraa.

Kommentteja?
Mulla on Linksys + DNA ja pätkii täysillä nopeuksilla kans... en oo viel keksiny et mikä vois vaikuttaa...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
VW-Bastard

Post by VW-Bastard »

Do dii. n. 220 tkm VW autoilua takana (Golf IV, Passat 3BG, Passat 3C), mutta merkin vaihto tuli eteen. Tuon 3C:n kanssa kun meni ensin rahat, sitten hermot, ja siinä ohessa luottamus. Uusi Skoda Octavia tilauksessa... eli konsernin värejä vielä tunnustetaan. Nyt kuitenkin 2 vuoden takuu turvana.

Jäi tuohon pihaan vielä -04 IV farkku Golf, joten kirjoittelu jatkuu jossain määrin ;-)
Skoda Superb II 2.0 TDI CR 170 hv man TWD -09
VW Golf Variant 1.6 16v 105 hv man -03
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Joo en tiedä täytyskö soittaa operaattorille että mikä mättää kun koko ajan netti katkoo, ihan normi surffailullakin.

Asiasta toiseen, meille saapui tänään uus Audi TTRS, aika makee peli. Vitoskoneen murinat on kyllä aika hienot :twisted:
Automyyjä sitä mainosti että suomessa ensimmäinen myyty RS TT. Tiedä sitten onko totta vai ei.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Basu
VCF Member

Post by Basu »

Pasi Häkli wrote:Joo en tiedä täytyskö soittaa operaattorille että mikä mättää kun koko ajan netti katkoo, ihan normi surffailullakin.
Kokeile vaihtaa boksia jos mahdollista, sillähän se selvinnee.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Joo, täytys vaan eka ostaa uus kun mulla ei ylimääräsiä ole. Ellei vaikka Samilla satu olemaan ylimäärästä toimivaa niin pääsis koittaan tms...? Ei ihan turhaan viittis uutta ostaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Por

Post by Por »

Pasi Häkli wrote:Joo, täytys vaan eka ostaa uus kun mulla ei ylimääräsiä ole. Ellei vaikka Samilla satu olemaan ylimäärästä toimivaa niin pääsis koittaan tms...? Ei ihan turhaan viittis uutta ostaa.
Ainakin kyseisen merkin parissa mallissa ollut sitä vikaa että vanhemmiten joku konkka/virtapuolella ollut ongelmia just isomman kuormituksen takia jonka takia vetää ittensä hirteen.
Lähteekö toimimaan kun käyttää virrat pois?
Varmaan perusbokseja löytyy lähialueelta jolla testata ja rasittaa sitä ja katsoa jos pätkäsee tai voithan testata sitä että otat virrat pois siitä ja annat olla vähän aikaa. Sitten pistät jonku ison paketin jostain esim. täältä tulemaan ja äkkiä jumii niin voit vaihtaa modeemin.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
Locked