Eli, V6 4motion ei tule lämmintä sisään. On vaihdettu vesipumppu ja termari vaan kun ei auta. Ei kierrä vesi kunnolla. Oisko täällä ketään kohtalotoveria joka osais auttaa?
No ainakin kun letkulla laskee vettä läpi niin hyvin pelaa. Olisko kaanenpahvi tai molemmat menny kun sinne tuntuu jatkuvasti ilmestyvän ilmaa eli siellä on ilmalukko ja sen takia ei kierrä??
Automaatti ilmastointi autoissa on jonkinlainen lämmönsäädin joka passatissa saa herkästi vettä ja vioittuu. (jokin alle 100€ osa mutta työläs vaihtaa)
Tosin monesti oireilee niin että välillä tulee lämmintä ja välillä ei.
Kannattaa sekin tarkastaa.
mennentullen wrote:Erittäin epätodennäköistä että olisi nurinpäin. Vika alkoi jo ennen termostaatin vaihtoa. Ja on muuten ammattilaisen asentama.
Ehkä paras argumentti ikinä, ammattimieshän ei virheitä tee, tai ainakaan ei myönnä tekevänsä.
Mutta jos vikaa on jo ennen termarin vaihtoa ollut niin ei se sitten mahdollisesti siitä ole enää kiinni.
Kansipahvin hajoaminen veisi sitä vettä muualle tai toisi öljyä ja pakokaasua jäähdytysnestekiertoon. Nämä taas huomaa kyllä paisarissa heti, samoin nesteen hupenemisen huomaa. Katoaako sitä jäähdytysnestettä, jos kerran ilmaa kiertoon ilmestyy? Ja jos katoaa niin mihin?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Sepä se! Ei katoa nestettä, tai jos katoaakin niin hyvin minimaalisesti. Vuotoa en ole huomannut.Ei mene öljyt ja vedet sekaisin.Öljyä tosin katoaa mutta taitaapi olla normaalia.
Onko järjestelmä ilmattu kunnolla?Edelliseen 2.8 passattiin nesteitä vaihdettaessa sai ilmata tosi kauan ennen kuin lähti kiertämään.Lämpimänä kun raotti todella varovasti paisarin korkkia,niin ilmaa tuli niin pirusti ja joutui tekemään monta kertaa,että sai kiertämään !!
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
mulla tuo kokemus tuosta termarista on tosiaan "ammatimiehen" asentaman termarin kääntö..
jos vika ennen vaihtoakin, niin paha sanoa mikä vois vaivata..