Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Uusi topic pystyyn... Eli onko minkälaisia syitä ollut hylkäyspäätökseen katsastuksessa? Normaalit syythän vois olla jarruissa jne, mutta onko erikoisempaa tai mitättömämpää... Syitä jotka itsestä tuntuvat ehkä koomisilta tai vähäpätöisiltä kun ajattelee minkälaisia ruosteisia Toyota Corolla-merkkisiä romuja liikenteessä on liikkeellä.
Itselläni kävi niin edellisen katsastuksen kanssa, että takaistuimen keskiturvavyön lukitsimista puuttui muovinen suojakotelo. Ostin auton kolmisen vuotta sitten eikä sitä mielestäni ole siellä ollut koskaan... Nyt kuitenkin katsastusmies puuttui sen poissaoloon... Vyö toimii ja lukittuu eikä sitä lannevyötä edes usein käytetä. Mutta joka tapauksessa piti vaihtaa koko systeemi koska eihän sitä pelkkää mustaa muovikoteloa saanut vaihdettua. Autopurkamon kautta "uutta" tilalle ja homma kunnossa. Mutta kyllähän se tuollainen hylkäyssyy hieman "ketutti". Katsastusmies ei edes sanonut mitään siitä, että tuulilasi on halki...
Muilla mitään vastaavaa?
Itselläni kävi niin edellisen katsastuksen kanssa, että takaistuimen keskiturvavyön lukitsimista puuttui muovinen suojakotelo. Ostin auton kolmisen vuotta sitten eikä sitä mielestäni ole siellä ollut koskaan... Nyt kuitenkin katsastusmies puuttui sen poissaoloon... Vyö toimii ja lukittuu eikä sitä lannevyötä edes usein käytetä. Mutta joka tapauksessa piti vaihtaa koko systeemi koska eihän sitä pelkkää mustaa muovikoteloa saanut vaihdettua. Autopurkamon kautta "uutta" tilalle ja homma kunnossa. Mutta kyllähän se tuollainen hylkäyssyy hieman "ketutti". Katsastusmies ei edes sanonut mitään siitä, että tuulilasi on halki...
Muilla mitään vastaavaa?
VW Golf Variant 1.6 -00
Golf Mk2:ssa oli jotain sanomista, en muista oliko kaikki ihan hylkyjä vai sanoiko välillä että korjaat, ei tartte tulla näyttämään. Useamman vuoden saldo:
- Apurunko oli täynnä ruostemujua ja ilmeisesti aika läpimätä, meni vaihtoon heti katsastuksen jälkeen
- Äänimerkki ei toiminut, edellisen omistajan releviritys oli hapettunut ja se rele roikkui jossain syylärin edessä, meni ekalla kertaa läpi, mutta sitten sanoi että pitää korjata.
- Pyyhkijänviiksi poltti sulaketta nopeimmassa asennossa
- Kilvenvalo ei palanut
- Jarruletkuissa oli murtumia, meni vaihtoon heti katsastuksen jälkeen
- Raidetangon päässä lievä välys
Paras oli yksi lauantaipäivä, kun katsurilla oli vähän huono päivä ja ei meinannut vapaaehtoisesti ottaa jousien TÜV-lapuista kopioita (kuten toisella konttorilla) ja meinasi omia ne itelleen, no aloitti kauhean kiroamisen ja meni sitten ottamaan niitä kopioita. Taisi olla itseaiheutettua päänsärkyä.
- Apurunko oli täynnä ruostemujua ja ilmeisesti aika läpimätä, meni vaihtoon heti katsastuksen jälkeen
- Äänimerkki ei toiminut, edellisen omistajan releviritys oli hapettunut ja se rele roikkui jossain syylärin edessä, meni ekalla kertaa läpi, mutta sitten sanoi että pitää korjata.
- Pyyhkijänviiksi poltti sulaketta nopeimmassa asennossa
- Kilvenvalo ei palanut
- Jarruletkuissa oli murtumia, meni vaihtoon heti katsastuksen jälkeen
- Raidetangon päässä lievä välys
Paras oli yksi lauantaipäivä, kun katsurilla oli vähän huono päivä ja ei meinannut vapaaehtoisesti ottaa jousien TÜV-lapuista kopioita (kuten toisella konttorilla) ja meinasi omia ne itelleen, no aloitti kauhean kiroamisen ja meni sitten ottamaan niitä kopioita. Taisi olla itseaiheutettua päänsärkyä.
-
- Posts: 83
- Joined: 22.6.2006 22:44
- Location: siikainen
joskus vuonna jotain isä ukko kävi lava gäddyä katsastamassa niin muuten oli ok mutta alatukivarren sisäpään se kumipusla mikä on siinä tukivarressa prässättynä niin siinä oli välystä , no isukki vaihto puslan ja näyttämään niin hylkäsi uudestaan uuden osan ,, ihmetellä saa et ei uusikaan osa ollu muka hyvä .
meni kuitenkin läpi ku sanoi et mulla on aikaa käydä näyttämässä joka päivä niin kyllästyvät kuitenki niin meni sit läpi.
nykyään kierretään sitä katsastuspaikkaa kaukaa , veljen autossa oli jos jonkinlaista vikaa , pakoputkenkipää oli liika lyhyt (harakiri putki) pissapojan suihkimisteho heikko, et tällästä.
meni kuitenkin läpi ku sanoi et mulla on aikaa käydä näyttämässä joka päivä niin kyllästyvät kuitenki niin meni sit läpi.
nykyään kierretään sitä katsastuspaikkaa kaukaa , veljen autossa oli jos jonkinlaista vikaa , pakoputkenkipää oli liika lyhyt (harakiri putki) pissapojan suihkimisteho heikko, et tällästä.
Kyllähän noita parhaimpia selityksiä kuulee aina välillä. Eräälläkin tutulla oli kuulemma liian väljät alapallot letukassa, pallot vaihdettiin ja uudestaan konttorille ja ei vieläkään kelpaa. Vasta kun hankki maahantuojan lausunnon että niissä kuuluukin olla hivenen välystä, muutti inssin "mielipiteen". Ite olen kuitenkin aina jääny miettimään mikä merkitys jollakin huomautuksella tai hylkäyksellä on. Esimerkiki juurikin joku turvavyön toimimattomuus, reipas ruoste tai pullistumat/halkeamat jarruletkuissa on sellasia asioita jotka ymmärtää hyvin. Tietty se saattaa v***ttaa laittaa rahaa parin sadan käyttöautoon. Itsekin jätin haljenneen tuulilasin vaihtamatta sadan euron autoon. Uusi tuulilasi olisi ollut vaihdettuna lähemmäs 200e. Niitä ihmisiä en kuitenkaan ymmärrä jotka karttavat viimeiseen asti katsastusta. Eräälläkin inttikaverilla oli vanha cortina 3 vuotta katsastamatta tekniikan vaihdon takia. Autoon oli laitettu uusi isompi pata ja jätetty ennalleen kaikki muu tekniikka, mm latikko, jarrut ja alusta. Aina lomille lähdettäessä piti virkavaltaa karttaakseen katsoa että kaikki lamput oli ehjiä ja toimivat
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tämähän ei ole oikein mahdollista jos valot ovat E-hyväksytyt. Toki sitten maakohtaiset säännökset esim kahdennetuista parkeista kait vaikuttavat vielä E-merkin yli. Parkkivalosta ei kait ole edes mitään valokuviota määriteltyBeiBo wrote:Täällä Itä-Suomessa päin ei Angel-eyes-teinivalot mene läpi katsastuksesta. Syy on; laiton parkkivalo kuvio. Haluaisinpa tietää, kuinka jotkut uudet BMW:t menee tuolla asemalla läpi leimasta..
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Säädöksistä en tiedä mitään ja valot ovat E-hyväksyt, mutta ei tullut leimaa parivuotta sitten, kun Angel-eyesit oli nokalla. Saattaa tietysti johtua katsastus aseman takapajuisuudesta ja siitä, ettei tuolla korvessa muilla tuollaisia valoja ainakaan silloin ollut.. Tiedä häntä, onneksi ei ole iso homma vaihtaa vakio umpioita takaisin
Tuossa käytin Audia katsastuksessa ennen joulua. Tuomio oli: Etujarrut puoltaa, jarrulevy kiero (2.0 / 1,2).
Sitten käytin korjaamolla ja sanovat, että ei tässä mitään vikaa ole. Vähän olivat kuulemma herkistäneet jotain jne. Toisella kerralla meni sitten läpi, inssi vaan totes, että kannattais renkaat vaihtaa ku ei meinannu päästä halliin sisään autolla ja kuulemma ei oo koskaan ennen käyny niin, että tulee "väärä" tuomio. Voi kuulemma johtua märästä kelistä ym.
En tiedä pitäskö sitten olla helpottunut, että mitään vikaa ei ole vai v*ttuuntunut siitä, että piti maksaa 16€ uusintamaksusta + 40€ "jarrujen herkistämisestä".
Sitten käytin korjaamolla ja sanovat, että ei tässä mitään vikaa ole. Vähän olivat kuulemma herkistäneet jotain jne. Toisella kerralla meni sitten läpi, inssi vaan totes, että kannattais renkaat vaihtaa ku ei meinannu päästä halliin sisään autolla ja kuulemma ei oo koskaan ennen käyny niin, että tulee "väärä" tuomio. Voi kuulemma johtua märästä kelistä ym.
En tiedä pitäskö sitten olla helpottunut, että mitään vikaa ei ole vai v*ttuuntunut siitä, että piti maksaa 16€ uusintamaksusta + 40€ "jarrujen herkistämisestä".
Passat -03 2.0 Variant
Eli siis vikana oli satulanliuku??? Otti vaan männän puolelta.....Tuomio aivan oikee jarrujen puoltamisesta, kierous??????jh79 wrote:Tuossa käytin Audia katsastuksessa ennen joulua. Tuomio oli: Etujarrut puoltaa, jarrulevy kiero (2.0 / 1,2).
Sitten käytin korjaamolla ja sanovat, että ei tässä mitään vikaa ole. Vähän olivat kuulemma herkistäneet jotain jne. Toisella kerralla meni sitten läpi, inssi vaan totes, että kannattais renkaat vaihtaa ku ei meinannu päästä halliin sisään autolla ja kuulemma ei oo koskaan ennen käyny niin, että tulee "väärä" tuomio. Voi kuulemma johtua märästä kelistä ym.
En tiedä pitäskö sitten olla helpottunut, että mitään vikaa ei ole vai v*ttuuntunut siitä, että piti maksaa 16€ uusintamaksusta + 40€ "jarrujen herkistämisestä".
Passat 3BG TDI
Toi kyllä v***ttaa useasti, jos itketään turhasta. Mun mielestä saisivat tutkia niveliä yms. entistä tarkemminkin.. Monesti katsastuksesta tuntuu pääsevän läpi vaikka jokin nivel tms. olisi omasta mielestä ihan vainaa. Ainakaan mulla ei paina tippaakaan jos autoa olisin ostamassa, onko katsastettu vaiko ei.
Hyviä uudistuksia mm. on tuo jarrulevyjen mittaus, monet kuitenkin ajelee tuolla ns. kuluneilla levyillä, eivät vain ole asiaa huomanneet kun monesti ihmiset tuntuu säästelevän niitä jarrujaan.
Nuo turhasta itkemiset sen sijaan pistää kiukuttamaan, ja nuo konttorikohtaiset erot. Konttorilla A saattaa vikalista olla 5 kohtainen, ja taas konttorilla B toivotellaan vain hyvää matkaa.
Hyviä uudistuksia mm. on tuo jarrulevyjen mittaus, monet kuitenkin ajelee tuolla ns. kuluneilla levyillä, eivät vain ole asiaa huomanneet kun monesti ihmiset tuntuu säästelevän niitä jarrujaan.
Nuo turhasta itkemiset sen sijaan pistää kiukuttamaan, ja nuo konttorikohtaiset erot. Konttorilla A saattaa vikalista olla 5 kohtainen, ja taas konttorilla B toivotellaan vain hyvää matkaa.
Älä luota siihen katsastusmiehen mittaukseen levyjen paksuudesta. Meilla 160000 km ajettu Almera hylättiin, koska takalevyt olivat 6,5 mm, kun minimi on 8 mm. Todellisuudessa levyt olivat 8,6 mm. Katsastuskonttori maksoi uudet levyt ja leima tuli ilman uusintakatsastusmaksua.
Katsastusmiehellä ei sytyttänyt otaa toista mittaa, vaikka ihmetteli takalevyjen kulumista, jos etulevyt kerran olivat alkuperäiset.
Katsastusmiehellä ei sytyttänyt otaa toista mittaa, vaikka ihmetteli takalevyjen kulumista, jos etulevyt kerran olivat alkuperäiset.
VW Golf 1,6 TDI Variant 77 kW (105 hv) BlueMotion DSG Highline
- Vesa-Matti Luoma
- Posts: 251
- Joined: 10.1.2006 15:19
- Location: Helsinki
eipä tullu hylkäystä mutta laitetaas nyt kuitenkin tänne, eli alla itellä tuo lowtecin säädettävä alusta ja kyllähän mä sen tiesin että aika alhaalla on..noh paikallinen katsastussetä sitten kuljetti auotn alla heidän nosturiaan ( joka kuulemma on sitten pirun tarkka, eli tasan se 80mm) mikä pitää maavaraa olla että menee läpi..mulla oli kuulemma noin 81mm tilaa siellä eli jopa milli ylimääräistä...
totesin sitten vaan katsastusmiehelle et onnex toi pohjapanssari putos ku muuten ois ollu auton liian alhaalla
totesin sitten vaan katsastusmiehelle et onnex toi pohjapanssari putos ku muuten ois ollu auton liian alhaalla
VW Golf III GT TDI +81kw, Garrett 1749va, PP502, Evry....
Pitänee joskus tarkistella tuotakin.Älä luota siihen katsastusmiehen mittaukseen levyjen paksuudesta. Meilla 160000 km ajettu Almera hylättiin, koska takalevyt olivat 6,5 mm, kun minimi on 8 mm. Todellisuudessa levyt olivat 8,6 mm. Katsastuskonttori maksoi uudet levyt ja leima tuli ilman uusintakatsastusmaksua.
Katsastusmiehellä ei sytyttänyt otaa toista mittaa, vaikka ihmetteli takalevyjen kulumista, jos etulevyt kerran olivat alkuperäiset.
Oli kuitenkin niin halvat levyt paloineen ettei tuosta konkurssiin mennyt=)
911 Carrera 4, 200 20V quattro, 100 2,3E quattro, T5 Caravelle 4motion
Tää nyt ei oo varsinainen syy, mutta joka tapauksessa....
Jokunen vuosi sitten oli kakkosautona perusruma Jetta, joka piti sitten viedä katsastukseen.
Siihen asti ei löytynyt vikoja, eikä ollut mitään huomauttamista, kunnes tuumasin setälle, et piti
ostaa ku sain niin halvalla Ja se oli kuin taikaisku!!! Mieli muuttu ja sitten sitä katottiin auto
uudestaan läpi ja hylättiin, että heilahti!! Heh! Sillon ei naurattanut... keupa keupa...
Jokunen vuosi sitten oli kakkosautona perusruma Jetta, joka piti sitten viedä katsastukseen.
Siihen asti ei löytynyt vikoja, eikä ollut mitään huomauttamista, kunnes tuumasin setälle, et piti
ostaa ku sain niin halvalla Ja se oli kuin taikaisku!!! Mieli muuttu ja sitten sitä katottiin auto
uudestaan läpi ja hylättiin, että heilahti!! Heh! Sillon ei naurattanut... keupa keupa...
Eilettäin leimalla,savut eka polkasulla 0.68.Etuiskarit heittoa 3% taka 4%,etujarrut 3% taka 4%,käppäri 0%.Akku irti käski vaihtaa toisen etupyörä laakerin.Loppu kantaatti:tervetuloa vuoden kuluttua uudelleen,mihinkä minä että kiitos ja päivän jatkot.Passatti -00 1,9tdi pd aj257tkm
....näin teemme rahat juomme,ja kävelemme kotiin.
VW Passat Variant -00 1.9tdiPD 85kw
VW Passat Variant -00 1.9tdiPD 85kw
Erikoisin hylkäys, Datsun 120AFII -78
Edestä jarrukilpi puuttui toiselta puolelta, käski asentamaan puuttuvan, jarruletku murtunut (tämän ymmärrän), valitusta
että vaihdekeppi olis väljä ku liikkuu melkein puoli metriä suuntaansa (hah, tuon vuosikerran ratsunissa tuo on OMINAISUUS, ei vika )
Vaihdoin sitten jarruletkun ja revin toisen jarrukilven pois. Uusi kun olis maksanut yli 600mk (meinas myyjäkin pudota persuksilleen, kun
hinnan näki). Uusinta näytössä ei sanonut mitään jarrukilvistä, vaikka oli ekalla kerralla sitä mieltä että pitää puuttuva asentaa paikalle.
Sitten läpi menneet:
Escort 1.3(1.6 koneella) -75
Takakallistuksenvakaajan kumipuslat väljät: n. 1cm rako molmmissa. Inssi tuumas et laitappas nuo kuntoon ja leima tuli.
Selvis ainakin miksi perä kolahtaa aina kun menee vähän vauhdikkaammin kurviin.
Kaverin Escortiin (-86) hitsattiin neliö peltii lisää LEIMAN jälkeen. Seuraavana vuonna tosin tuli hylsy:
runkonumero puuttui, kun se OLI ollut apparin penkin vieressä pohjassa, jonka olimme huomaamatta poistaneet.
Hylsy -> korjaus -> leima
Sedälle tapahtuneita: inssi valittanu tuulilasista, kun ollut halki. Purkaamolta tuulilasi lainaksi ja konttorille näyttään.
Inssi kattonut että vanha lasi takapenkillä ja leima. Lainattu lasi takas ja baanalle. Tuulilasi edelleen rikki.
Inssi valittanut, kun kaikki jarruputket on kuparista, hylsy. Uudet ei-kupariset jarruputket paikalle metri tavarasta
ja leimalle, vielä samana päivänä kuin hylky oli tullut. Ja sama inssi sattui kohdalle, joka ei näkemättä uskonut, että
putket oli vaihdettu. Nosturille auto ja tarkistuksen jälkeen nöyränä löi leiman paperiin.
Eihän putkimiehellä nokka kauaa tuhise, kun se uudet putket alle vääntää.
Veljen Mazdassa oli takatukivarren pusla väljä. Puolen metrin bahcolla mutteria kireemmälle ja leimaa hakeen.
Inssin mielestä oli hyvä ja leima tuli.
Velipoika joutui kerran pyytämään työntö apua, että sai auton käyntiin, kun lähti konttorin hallista ulos.
Isä ollut tuolla reissulla mukana ja tuumannut inssille että tuuppaas vähä, että saadaan käyntiin.
Tuossa nyt ne, jotka mieleen tulee...
Edestä jarrukilpi puuttui toiselta puolelta, käski asentamaan puuttuvan, jarruletku murtunut (tämän ymmärrän), valitusta
että vaihdekeppi olis väljä ku liikkuu melkein puoli metriä suuntaansa (hah, tuon vuosikerran ratsunissa tuo on OMINAISUUS, ei vika )
Vaihdoin sitten jarruletkun ja revin toisen jarrukilven pois. Uusi kun olis maksanut yli 600mk (meinas myyjäkin pudota persuksilleen, kun
hinnan näki). Uusinta näytössä ei sanonut mitään jarrukilvistä, vaikka oli ekalla kerralla sitä mieltä että pitää puuttuva asentaa paikalle.
Sitten läpi menneet:
Escort 1.3(1.6 koneella) -75
Takakallistuksenvakaajan kumipuslat väljät: n. 1cm rako molmmissa. Inssi tuumas et laitappas nuo kuntoon ja leima tuli.
Selvis ainakin miksi perä kolahtaa aina kun menee vähän vauhdikkaammin kurviin.
Kaverin Escortiin (-86) hitsattiin neliö peltii lisää LEIMAN jälkeen. Seuraavana vuonna tosin tuli hylsy:
runkonumero puuttui, kun se OLI ollut apparin penkin vieressä pohjassa, jonka olimme huomaamatta poistaneet.
Hylsy -> korjaus -> leima
Sedälle tapahtuneita: inssi valittanu tuulilasista, kun ollut halki. Purkaamolta tuulilasi lainaksi ja konttorille näyttään.
Inssi kattonut että vanha lasi takapenkillä ja leima. Lainattu lasi takas ja baanalle. Tuulilasi edelleen rikki.
Inssi valittanut, kun kaikki jarruputket on kuparista, hylsy. Uudet ei-kupariset jarruputket paikalle metri tavarasta
ja leimalle, vielä samana päivänä kuin hylky oli tullut. Ja sama inssi sattui kohdalle, joka ei näkemättä uskonut, että
putket oli vaihdettu. Nosturille auto ja tarkistuksen jälkeen nöyränä löi leiman paperiin.
Eihän putkimiehellä nokka kauaa tuhise, kun se uudet putket alle vääntää.
Veljen Mazdassa oli takatukivarren pusla väljä. Puolen metrin bahcolla mutteria kireemmälle ja leimaa hakeen.
Inssin mielestä oli hyvä ja leima tuli.
Velipoika joutui kerran pyytämään työntö apua, että sai auton käyntiin, kun lähti konttorin hallista ulos.
Isä ollut tuolla reissulla mukana ja tuumannut inssille että tuuppaas vähä, että saadaan käyntiin.
Tuossa nyt ne, jotka mieleen tulee...
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
- klonksvaagen
- Posts: 7
- Joined: 9.10.2009 20:54
- Location: Punaraja
Ite menin joskus -89 Jettaa katsastamaan ja katsari valitti et jarrupaineensäädin on ihan jumissa. Vilkasi sitten jarrutestilappuun ja sano "Mut ei se haittaa kun sun takajarrut on tehottomammat kuin etujarrut". Konepeltiä se ei ikinä edes avannu. Onneksi koska akku oli irti. Kehui vielä itse ledeistä ja muovilevystä tehtyjä rekisterikilvenvaloja "et noihan on mukavan kirkkaat valot". Lopulta hylsy tuli vain väljästä raidetangon ulkonivelestä. Välillä käy näinkin päin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Itse katsastin silloisen Golf Mk1 -75:sen kolmella pytyllä käyden. Katsastusaika oli varattu ja tulppa meni mykäksi vajaa tunti ennen katsastusta. Katsastukseen ajaessa auto ei kulkenut juuri 80km nopeampaa... Katsastaja otti useamman kerran vauhtia että sai auton nousemaan nosturille, sen verran oli väännöt kateissa yhden sylinterin puuttumisen takia. Leima paperiin, harmitteli vain kun ei saanut ottaa päästöjä noin vanhasta autosta.
2008 syksyllä kun kävin Nissania näyttämässä jälkitarkastuksessa, matkalla irtosi risteyksestä kääntyessä yksi sytytystulppa (wtf?) ja kävi kolmella. Inssi vaan sano että onpas aika veikee ääni, harmi ettet tuonut perus katsastukseen jne.. Ja leima tuli sitten.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
103e maksettuani katsastuksesta 15 min jälkeen katsastusmies tulee takaisin ja ilmoittaa että siellä oli vikakoodi päällä että kyllä tämä nyt pitää tulla uudestaan näyttään... Prkl! Söi MIESTÄ!! Lisäksi laitto viel merkinnän että "ulokkeita puskurissa" kun lisävalokilipirauta oli kiinni... Ja oikia jarruvalo palanu... Ei kai siinä ku koodit nollaamaan ja 21e viel maksamaan jälkitarkastuksesta... Perhana!
VW Passat 2.0 Variant 2005
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Pelkkä vikakoodien nollaaminen ei välttämättä riitä. OBD-mittauksesta tulee hylky jos suoraan korjaamolta ajat konttorille.
Ne kattoo sillä testerillään valmiuskoodin(OBD) jossa on muistaakseni 8 eri osajärjestelmää. Aina kun moottorin vikamuisti tyhjennetään, nollautuu myös nuo osajärjestelmät. Ajamalla se testaa itsenäisesti noita järjestelmiä ja tekee sen valmiuskoodin automaattisesti. Eli mikäli ne korjaamolla ei tee sitä valmiuskoodia testerin kera, niin kannattaa ajella pari päivää ennen konttorilla käyntiä, jos se auto vaikka vahingossa olis sattunut tekemään ne valmiuskoodit kuntoon.
Oletuksena siis että autossa ei ole vikaa. Jos on, niin ei valmiuskoodikaan tule kuntoon.
Ne kattoo sillä testerillään valmiuskoodin(OBD) jossa on muistaakseni 8 eri osajärjestelmää. Aina kun moottorin vikamuisti tyhjennetään, nollautuu myös nuo osajärjestelmät. Ajamalla se testaa itsenäisesti noita järjestelmiä ja tekee sen valmiuskoodin automaattisesti. Eli mikäli ne korjaamolla ei tee sitä valmiuskoodia testerin kera, niin kannattaa ajella pari päivää ennen konttorilla käyntiä, jos se auto vaikka vahingossa olis sattunut tekemään ne valmiuskoodit kuntoon.
Oletuksena siis että autossa ei ole vikaa. Jos on, niin ei valmiuskoodikaan tule kuntoon.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
taitaa olla pasi ainoo konttori se misä te käytätte mikä vaatii kaikki testit hyväksytyiks =) joka paikas muualla käy vaikka vaan nollattu =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
-
- Posts: 362
- Joined: 1.12.2009 9:04
- Location: Dead city
herttoniemen katsastusasema nissanin pohjassa oli 10 cm x 10cm reikä ok hylsy tuli...paikattiin sit reikä 3mm levyllä ja massat päälle ja hitsattiin kyllä hyvin...uusintaaika ja ukko koputteli pohjaan ja tokas ei pysty sanoo onko paikattu kunnolla kun massat oli päällä tunsin kyllä ihteni hetken aikaa typeräksi ja sanoin anna se vasara ni minä näytän onko siellä peltiä...löin kunnolla olantakaa ja sain aikaan pienen lommon peltiin 3mm ja se on jo vahvaa tavaraa...massat piti lopulta poistaa ja viedä taas samailselle asemalle näytettäväksi...
^ Tais kiskasta herneen takaraivoon asti, kun massat piti poistaa...
Itte olen ainakin vienyt hitsaukset kahdella tapaa uusinta näyttöön:
pohjamaalissa tai massa päällä = aina leima.
Yhdestä volvosta aikoinaan piti molempia kynnyksiä paikkailla,
inssi vain pikkasen kumartu uusinnassa, tuumas että hyvä on ja löi leiman.
Itte olen ainakin vienyt hitsaukset kahdella tapaa uusinta näyttöön:
pohjamaalissa tai massa päällä = aina leima.
Yhdestä volvosta aikoinaan piti molempia kynnyksiä paikkailla,
inssi vain pikkasen kumartu uusinnassa, tuumas että hyvä on ja löi leiman.
Tarzani, maailman ensimmäinen rekkakuski: aina samat vaatteet, ei koskaan rahaa ja kanssakulkijat pelkkiä apinoita.
- BlackPassat
- Posts: 169
- Joined: 19.10.2008 22:41
- Location: Oulu
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Hylsy tuli
En äkkiseltään löytänyt sopivampaa topiikkia ni laitellaan nyt tänne.
Eli käytin Pasuunaa katsastuksessa ja hylky tuli kuluneista takarenkaista ja LIIAN PIENESTÄ
MAAVARASTA edessä.
Rekisteriotteeseen on merkitty mitat aiemmin tehdyn muutoskatsastuksen yhteydessä myös alla olevien pyörien kanssa. Ja nämä mitat täsmäävät edelleen..
Kuinka on siis mahdollista että auto on näillä mitoilla aiemmin hyväksytty ja nyt hylätään liian pienen maavaran takia?
Eli käytin Pasuunaa katsastuksessa ja hylky tuli kuluneista takarenkaista ja LIIAN PIENESTÄ
MAAVARASTA edessä.
Rekisteriotteeseen on merkitty mitat aiemmin tehdyn muutoskatsastuksen yhteydessä myös alla olevien pyörien kanssa. Ja nämä mitat täsmäävät edelleen..
Kuinka on siis mahdollista että auto on näillä mitoilla aiemmin hyväksytty ja nyt hylätään liian pienen maavaran takia?
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 19
- Joined: 14.9.2012 17:18
- Location: Espoo
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Nuorena kollina kävin leimaamassa ensimmäistä omaa toijotaa, konttorissa inssi löi ruuvarin vasaralla pohjasta läpi. Tokas siinä että liika mätä, ei kesää. Hieman näreissäni asiasta, koska oltu juuri hitsattu ja laitettu pohja kuntoon, löin saman ruuvarin katosta läpi. Inssiltä tuli hyväksytty päätös heti.
1.9 tdi Passat variant 96kw -04
1.9 tdi Golf variant -06
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
V**ut tekniikasta, voimalla väärin.
1.9 tdi Golf variant -06
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
V**ut tekniikasta, voimalla väärin.
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Tänä vuonna joutui uusimaan molempiin volskeihin jarruletkut eteen.. oli näitä "halkeamia" letkuissa.. Kuulema ovat volskeissa ihan tyyppiviaksi asti. Näin siis -00 passat ja -04 multivan. kai ne alkuperäisiä olivat mitkä nyt vaihoin..
Tarvikkeet kestää paremmin kun alkuperäiset.. Passatissa meni jarrusatuloita myöten vaihtoon noiden letkujen vaihdon takia kun oli ilmausruuvit sitten jotain alumiinihöttöä eivätkä kestäneet varovaistakaan vääntöä kera pultin irrotusaineiden..
Tarvikkeet kestää paremmin kun alkuperäiset.. Passatissa meni jarrusatuloita myöten vaihtoon noiden letkujen vaihdon takia kun oli ilmausruuvit sitten jotain alumiinihöttöä eivätkä kestäneet varovaistakaan vääntöä kera pultin irrotusaineiden..
Multivan -04 160kW
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
broidin passatti ei menny läpi, syy 'muutettu renkaiden leveyttä -> muutoskatsastus'. Ite kattelin rekisteri otetta nii kyllä sielä luki ne renkaat mitkä alla on rekisteriin merkityissä renkaissa. Ja menny läpi samoilla renkailla useita vuosia jo. muuta vikaa oli palaneita polttimoita ja välystä jossai niveles, mutta niistä oli vaan korjauskehoitus. On ollu aika puusilmä katsastusmies tms. broidi oli kerenny jo lähteä muualle siinä vaiheessa, enkä jaksanu moisen takia soitella perään.
-00 Passat Variant 1.8T
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Up, tänään katsastuksessa. Passatti sai kyllä leiman mutta suullisia mainintoja oli seuraavia:
-Moottorin apurunko hilseilee ruostemössä (onkohan iso homma vaihtaa...)
-Ajovalot tärisee
-Puslat taakse
-Käsijarru jää hieman laahaamaan (yritin kyllä herkistellä )
Ei siis korjauskehotuksia tai muutakaan vastaavaa.
-Moottorin apurunko hilseilee ruostemössä (onkohan iso homma vaihtaa...)
-Ajovalot tärisee
-Puslat taakse
-Käsijarru jää hieman laahaamaan (yritin kyllä herkistellä )
Ei siis korjauskehotuksia tai muutakaan vastaavaa.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
-
- Posts: 39
- Joined: 31.7.2013 17:18
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
2012 Kävin lohjan A-katsastuksessa näyttä transportteria ja leima tuli kaikki ok nooh 2013 kävin sitten konalan K1 asemalla näyttämäss niin tuli hylky kun ei penkkimäärä täsmännyt 3 istuttava ja papereissa oli edellisellä asemalla merkannu että 2
oli sen verran kuluneet penkit kumminkin niin uusinta katsastuksessa tuumas että on nyt vaan käynyt näkemys ero edellisellä konttorilla kun se toinen penkki oli 1 kandenistuttava ja leima tuli
oli sen verran kuluneet penkit kumminkin niin uusinta katsastuksessa tuumas että on nyt vaan käynyt näkemys ero edellisellä konttorilla kun se toinen penkki oli 1 kandenistuttava ja leima tuli
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Eikös tuo ole vähän kuin ominaisuus? Itellä ainakin tärisi 3B:ssä (tosin siinä oli umpioiden korvalliset.. Tai siis niitä ei ollut) ja vähän tuossa 3BG:ssä on samaa tautia.petaso wrote:Up, tänään katsastuksessa. Passatti sai kyllä leiman mutta suullisia mainintoja oli seuraavia:
-Ajovalot tärisee
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Eikö kaikki vw/audi viat ole ominaisuuksia? Kuten 1.4tsi 160 moottorin ja dsg 50tkm vaihtoväli
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Kyllä joskus löytyy ihan vikojakin.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
No onhan tuokin totta. Omassa passatissa vikana vähäiset tehot ja etuvetomuppis wrote:
Kyllä joskus löytyy ihan vikojakin.
Ja kohta tulee kommentti: Pensselin pesusta
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Teit sen ihan itse.Monkelo wrote:No onhan tuokin totta. Omassa passatissa vikana vähäiset tehot ja etuvetomuppis wrote:
Kyllä joskus löytyy ihan vikojakin.
Ja kohta tulee kommentti: Pensselin pesusta
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
-
- Posts: 1
- Joined: 16.1.2021 13:35
Re: Katsastusmiehen kommentit - Erikoisimmat hylkäyssyyt
Ei ollut ihan hylkäyskelpoinen kun todistin että se toimi mutta joo:
Toyota Avensiksessa, 1998-mallissa, vilkku rupesi tikittämään kuin mikä, jos sitä väänsi alas (vasemmalle) liikaa. Katsastaja totesi että ei ole vastaavaa tullut ennen vastaan, mutta tän kerran menee läpi. Ja sehän oli ollut sellainen siitä asti ku mä sen auton hommasin, tuossa joskus 2015-2016. On jo lähtenyt vaihtoon, mutta tää muisto elää silti.
Toyota Avensiksessa, 1998-mallissa, vilkku rupesi tikittämään kuin mikä, jos sitä väänsi alas (vasemmalle) liikaa. Katsastaja totesi että ei ole vastaavaa tullut ennen vastaan, mutta tän kerran menee läpi. Ja sehän oli ollut sellainen siitä asti ku mä sen auton hommasin, tuossa joskus 2015-2016. On jo lähtenyt vaihtoon, mutta tää muisto elää silti.