No minun tämän päivän projekti on kävellä KYS.iin ja siellä setä pistää jungen selkään.Vanhan kansan sanonta"se pois mikä pahentaa".Tämän vehkeen ääressä joutaa istumaan tai ensimmäiset viikot seisoiltaan ja 8.viikkoa muuten vaan.Toivottavasti ne selkä kivut jää sille reissulle ne on niitä automiesten tyypillisiä sairauksia.
Bilsteiniä autoon, B4 sarjan iskarit joka nurkkaan ja kyllä nyt kelpaa. Aikaa meni rauhalliseen tahtiin yksin turaten vajaa tunti per takanurkka ja vajaa 2 tuntia per etunurkka.
Piti vaihtaa vuotava lasinpesurin pumppu uuteen, mutta olikin ajovalojenpesurin pumppu mikä oli halki ja vuotaa, ei vaan ollu sen tilalle uutta osaa laittaa. Keväämmällä uudelleen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Autocenterissä kattelemassa moottoripyöriä ja autoja, kun oli esittelypäivä.. ei olis pitäny käydä, autokuumeenhan noissa aina päälle saa.. Sai sentään hodaria, munkkia ja kahveeta
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Vietiin velipoijan Vento "ruumishuoneelle" odottomaan viimeistä matkaa romukuskin kanssa...
Ja tulipahan alusta, etulokarit ja peräluukun kansi ruuvattua irti 18 asteen pakkasessa.
Ovetkin ovat vaa enää parilla ruuvilla kiinni.
Eilen sain jo haettua Motonetistä uuden ajovalonpesurin pumpun, motivaatiokaupassa pitäis vielä poiketa.
Kaverin Nissanin konehuone tyhjennettiin putsausta, ruosteitten poistoa ja maalausta varten. Hirveesti on hienoja viritelmiä Nissan-insinööri kehitelly sinne koneen ympäristöön.
Tänään vietellään ystävänpäivää ja laskiaista kotona kun lapset on just sopivasti kipeenä, huomenna sitten alkais työt taas pitkästä aikaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
^Siihen en enää ikinä suostu. Sen verran kalliiksi käy tämä itse kuuri mikä on päällä et ei sitä kovin mielellään enää takasi vanhoihin mittoihin menis.
Tää nyt ei taida olla "päivän projekti" vaan taitaa mennä useampi päivä
Aloitin laihdutuskuurin, tavoitteena -15kg joka on tässä muutaman vuoden aika kertyny.
Helppoa ei tule olemaan mutta tavoitteesta ei luovuta (tällä kertaa)
Tänään ja huomenna Vantaalla autosähkön perusteiden opettelua. Aika hepreaa meinas olla IV Golffin kytkentäkaavio ennenku selitettiin miten sitä luetaan
Hehkut tuli korjaamossa vaihdettua Jos nyt lähtis hiukan mukavemmin kylmiltään käymään. 1 toimi viidestä.. 2,7 tuntia * 52 euroa laskutti, tossa vaihtu vielä sitten suuttimien paluuputki kun oli ihan haperoa ja auraus säädettiin, oli millin sisällä molemmin puolin vaikka ite vaihdoin raidetangon päät +tangot Mun mielestä ihan kohtuullinen laskutus, kun ei itse moista hommaa pysty tekemään. Varsinkin kun ajattelee että ei ole mukavimpia hommia.
Sanoo mies joka on päivän pölyttänyt kipsilevyjä sirkkelillä..
Laitoin Golffiin Racet ja säädin IQ:n tuonne 5:sen nurkille. Yllättävän hyvin jaksaa toi vakio AGR:n ahdin pitää ahdot aisoissa vaikka 11mm pumpun takia syöttöjä on tuolle ahtimelle enemmän kuin tarpeeksi.
Lähtis töihin odottelemaan oksentelun alkamista...Nuorimmainen alkoi poskikakkimaan yöllä ja taitaa olla sen sortin vatsaflunssaa, että kukaan ei tässä perheessä siltä säästy..
Istunu lämpösessä sisällä ja katellu että mahtaako toi pihakuusi kestää vielä kun kova pakkanen ja kova tuuli. Pauke ja natina on ainakin melko enteilevää.
Sit joutu vielä tossa illasta lähteen hetkeks ulos kun mainospostin jakaja juuttu pihatielle kinokseen.
Mulla oli sentään kelin mukanen vaatetus, leidillä oli vähän huonommat kuteet alkaa lumitöihin
Ja oli kylmä, ihan suorassa tuulessa peltoaukeen keskellä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Käytiin hakemassa kaverille 'auto' (foortti) Vaasasta tänään, n. 400km suunta - taas vaihteeksi. Ei ole kuukauttakaan kun allekirjoittaneelle haettiin auto Siilinjärveltä eli 400km suunta. Eikä ole diisseleitä mikään...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Mulla on tänään melko mielenkiintonen projekti.
Kaverin ruumisautoon pitäis laittaa poppikoneet paikkaan ja sinne tulee koko hoito, vahvari subi, yms.
Tuskin ainakaan matkustajat isommin kitisee, jos hiukan luukuttaa.
Oksennustaudista toipumista vielä tämä päivä...Alkaa pikku hiljaa näkymään valoa tunnelin päässä. Vaimo, minä ja molemmat pojat on kaikki nyt käyty tämä riemu läpi. Hyvin vetää kyllä voimat pois, ylimääräiset kilotkin lähtee tällä tyylillä vauhdilla...
Tämä päivän projektina oli Passatin katsastus. Itse määräaikais katsastus kesti vain 20.min kun ei tullut mitään merkintöjä papereihin kun kaikki oli kunnossa. Säädettävän alustasarjan muutoskatsastus olikin sitten aika farssi joka kesti 45.min.
Meinas katsastus setä että ei ole tarpeeksi maavaraa kun ei mahdu se niitten tunkki alle, väittivät että se on 8.cm korkea. No mä sitten mittailin sitä tunkkia niin se olikin 9.cm korkea ja myös katsastus setä myönsi sitten että siinä on 1.cm varmuuskerroin. No sen jälkeen setä selitti että on vielä liian matala kun pohjapanssari ottaa tunkkiin kiinni kun sinne panssarin ja koneen väliin oli kertynyt lunta. No mä niitä lumia sieltä sitten kaivamaan ruuvarilla pois ja saatiihan se pohjapanssari noin sentin korkeemmalle.
No sitten oli katsastusmiehenkin pakko myöntää että korkeutta oli tarpeeksi. No sitten ne sanoi että korkeuden pitää olla 8.cm kuormattuna ja kaksi katsastusmiestä kiipes passatin kynnyksille seisomaan ja rupes rynkyttämään autoa ylös-alas siinä hallitunkin päällä. No ei se paljoa notkunut mutta oli se huvittavan näköistä touhua. No ne joutui sitten myöntämään että oli se sallittavalla korkeudella.
Sitten se katsastus setä tässä välissä rupes selittää että tuo KW sarja ei ole suunniteltu tuollaiselle madallukselle. Sanoinkin sille että mahtaakohan olla noin että olet Saksalaisia insinöörejä viisaampi kun kierrettäkin eli pudotusvaraa edessä ja takana on vielä reilusti. No se selitys loppui lyhyen kun se tajus varmaan itsekin että ei kannata jatkaa tuosta aiheesta sen enempää.
Sitten vielä kun setä kirjotteli muutoksia otteisiin niin meinas että eipäs onnistu kun mulla ei ollut madallusjousien mukana tullutta alkuperäistä TUV-lappua mukana vaan KW:n sivuilta tulostettu aivan sama lappu. Siinä meinas mullakin pinna palaa ja toinen katsastusmieskin tuli siihen sitten hommaa rauhoottelemaan että kyllä kait se netistäkin tulostettu käy.
No että nyt sitten on alustasarja otteessa vaikka hieman aikaa ja pinnaa se ottikin, onneksi auto oli talvi korkeudessa.
Niin ja tätä asiantuntevaa ja äärimmäisen tarkkaa palvelua sain Nurmon Hyllykallion A-katsastus asemalta.
Patu wrote:No sitten ne sanoi että korkeuden pitää olla 8.cm kuormattuna ja kaksi katsastusmiestä kiipes passatin kynnyksille seisomaan ja rupes rynkyttämään autoa ylös-alas siinä hallitunkin päällä. No ei se paljoa notkunut mutta oli se huvittavan näköistä touhua.
Aivan käsittämätöntä toimintaa. Patulla on kyllä ollut ihan kohtuullinen projekti kestää moista uunoilua. Mulla olisi kyllä päreet palaneet ihan totaalisesti...
Patu wrote:
Niin ja tätä asiantuntevaa ja äärimmäisen tarkkaa palvelua sain Nurmon Hyllykallion A-katsastus asemalta.
Ens kerralla varmaan älyät ajaa Lännen autokatsastukseen?
Päivän projektia oli aloittaa hallin siivousta. On se järkyttävässä kunnossa (ei oo mun jäljiltä..), metalliromua sun muuta roinaa on aiva simona ja luonnollisesti kaikki aivan sikin sokin ja työkalut ym. tärkeä sielä seassa. Montustakin laipioin sontaa reilun kottikärryllisen Saattaa iskea pari kertaa pieni motivaatiopula ennenkö se on siivottuna
Ite kävin kesällä katsastaas länkkärillä alustan (JOM säädettävä) ja vanteet. Etulaseissa myös kalvot, mut inssi vaan kehui auton väriä eikä koko homma kestäny varmaan ku alle puoli tuntia.
Tota ei voi kun ihmetellä, mikä siinä on että kun homma on kunnossa ja korkeus sallittu, niin väkisin pitää koittaa vääntää ettei olis laillinen. Mitä toikin inssi siinä olis voittanu? Pelkkää vallankäytön ja kyykytyksen yrittämistä, joka onneks tällä kertaa vielä meni inssin tappioks ja ihan rehellisesti. Hyvä.
Onneks taas sataa tota lunta, ei ookkaan tullu paljoa taas kolailtua ja taas saa kolata lisää. Ja sitte vielä tuuli kerää lisää lunta kaikkiin kolattuihin paikkoihin oikein tiiviiks penkaks. Talvi on ihan jees ja lumikin mutta pikkuhiljaa jo alkaa olla riittävästi.
Lapset onneks tykkää kun on lunta missä peuhata, ja on sikäli kivaa että on pakkasta niin vaatteetkin pysyy suht kuivana.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.