Uusi ympäristöperusteinen ajoneuvovero
ilmeisesti ei tarkistaneet auton tietoja, kun kameraan ajoin 92km/h 80alueella, ihan normi sakko. tais olla 70e .mulla lukee rekisteriotteessa tuo rajoitus. lisäksi kulutus nousee ainakin huomattavasti tuolla 2.4d koneisella, kun rupee sataa ajeleen.
etelä-suomes tulee hypättyä jatkuvasti, niin siinä olen aikani kuluksi tehnyt noita vertailuja, niin ei sillä satasen nopeudella mitään juuri voita vs 90 km/h eikä niitä jonojakaan taakse pääse syntymään.
nottei tää mene ihan jeesusteluksi mun osalta, niin on sieltä kotiapäin rimpuiltu sen minkä volkkari antaa periksi... mut se on toinen juttu.
aikaisemminhan tuolla sai ajaa 120km/h käsittääkseni,kun oli ihan h:autoksi rekisteröity. reilu 800e oli verot...
mut niinku sanottu, toi rajoitus ei haittaa mun matkan tekoa millään tavalla... mut nyt tää menee aika paljon OT:ksi.
etelä-suomes tulee hypättyä jatkuvasti, niin siinä olen aikani kuluksi tehnyt noita vertailuja, niin ei sillä satasen nopeudella mitään juuri voita vs 90 km/h eikä niitä jonojakaan taakse pääse syntymään.
nottei tää mene ihan jeesusteluksi mun osalta, niin on sieltä kotiapäin rimpuiltu sen minkä volkkari antaa periksi... mut se on toinen juttu.
aikaisemminhan tuolla sai ajaa 120km/h käsittääkseni,kun oli ihan h:autoksi rekisteröity. reilu 800e oli verot...
mut niinku sanottu, toi rajoitus ei haittaa mun matkan tekoa millään tavalla... mut nyt tää menee aika paljon OT:ksi.
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Ei se taida sakkoon loppupeleissä vaikuttaa, ite pari kertaa ajanu 80 max nopeudella varustetulla autolla +110 @80 alueella tutkaan. Pakulla ja toisella kertaa matkailuautolla, molemmat tollasia 80km/h kikottimia. Ihan perus sakoilla selvinny,16 ps oli kovin sakko määrä kun oli 114km/h ja kärryt takana, eli kolme ns rajotusta ylitty: autokohtainen, yhdistelmäkohtainen, ja tiekohtainen
Iteki oli paskat housussa että tuleeko triplana sakot, mutta ei sanaakaan korotuksista näillä kerroilla.. Ja tosta päiväsakkomäärästä jo tietää että ihan normaalilla menty.. Ja virkavalta oli molemmilla kerroilla kärryillä tosta autokohtaisesta rajoituksesta

Transporter 2,5tdi vm99
Suhteellista: itseäni puistattaa laskea päiväsakkolaskurilla, että 16 ps. olisi laihduttanut omaa tiliä noin 800 eurolla. Itsellä ainakin nuo ajoneuvokohtaiset rajoituksen ylitykset ovat menneet päiväsakon puolelle, tuloista riippuen sanktio voi olla kovakin.
e:linkki
e:linkki
Last edited by lukkari on 10.3.2010 7:46, edited 1 time in total.
elikkä kun ajelee mittarin mukaan sen reilu 90 km/h, niin ei tarvi panikoida 

vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
lukkari alkaa olla tuloissa jo ihan hyvällä tasolla
Itellä 16 päiväsakkoa menee jo sentään minimiylinopeussakon yli senverran että voi mainita...
Vaan kyllä se 115 euroakin on näillä tuloilla jo senverran että mieluummin jätän sakot ottamatta ja ajelen viisari rajoituksen osoittamassa lukemassa tai aavitus päälle.

Vaan kyllä se 115 euroakin on näillä tuloilla jo senverran että mieluummin jätän sakot ottamatta ja ajelen viisari rajoituksen osoittamassa lukemassa tai aavitus päälle.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Meinasin vaan, että 16 ps. on lukumääräisesti aika paljon. Henk. koht. ihan keskituloisen työssäkävijän taksoilla laskettu sakkomäärä, mutta esim. stopmerkille ei kannata jättää pysähtymättä, sanktio on heti satasien luokkaa.
Edelleen ajoneuvokohtaisista rajoituksista: sain aikanaan päiväsakoille nousevan sanktion, kun ajoin hyväkuntoisella VW Caddylla kuivalla syyskelillä satasen rajoitusalueella 96 km/h. Tuohon aikaan noilla vehkeillä kun sai ajaa vain 80 km/h. Hieman sapetti opiskelijankin tuloilla.
Edelleen ajoneuvokohtaisista rajoituksista: sain aikanaan päiväsakoille nousevan sanktion, kun ajoin hyväkuntoisella VW Caddylla kuivalla syyskelillä satasen rajoitusalueella 96 km/h. Tuohon aikaan noilla vehkeillä kun sai ajaa vain 80 km/h. Hieman sapetti opiskelijankin tuloilla.
Siis 16 ps on ihan perus sakko tuohon ylitykseen nähden, ajaa sitten henkilöautolla tai tollasella 80 lätkän vehkeellä, korotuksia päiväsakkoihin siis ei tullut, eikä paljoa varaa olis ollut tullakkaan kun olis jo kortti ollut lähdössä. Varmaankin menee aina sitten päiväsakoille vaikka olis niin sanotusti rikesakkovauhtikin.. 126 euroa toi 16 ps oli opiskelija tuloilla kun poliisien kone niin näytti, en vängännyt vastaan
,Mutta seuraavalla kerralla olikin erinäisiä syitä sakotukseen joista ei itelläkään kaikista ollut käryä ja 22 päiväsakkoa tuli, menikin 500 euroon ja nykytuloissa tulis vielä karumpi summa..
Mutta toi meni työantajan piikkiin onneksi..
Hyh, sylettää noi sakkolaskurit


Hyh, sylettää noi sakkolaskurit

Transporter 2,5tdi vm99
Ei tästä nyt mitään suurta vääntöä tarvi tehä, mutta minun mielestä ei todellakaan ole toi 16ps = 800 euroa mikään keskituloisen työssäkävijän palkasta laskettu sakko?lukkari wrote:Meinasin vaan, että 16 ps. on lukumääräisesti aika paljon. Henk. koht. ihan keskituloisen työssäkävijän taksoilla laskettu sakkomäärä, mutta esim. stopmerkille ei kannata jättää pysähtymättä, sanktio on heti satasien luokkaa.
Jos siis ton laskurin ymmärsin oikein että verot on jo pois siitä summasta mikä sinne syötetään? Sehän tolla sakkosummalla alkaa kolmosella, ja veroprosentti alkaa olla aika korkea jolloin bruttotulot on kyllä aika jämäkät. Tai sitten mulla on vaan outo käsitys keskituloista, ei sekään mahdotonta ole

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
heh, komppaan kyl ajh: ta 

vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Onhan tuo ihan kohtuu palkka jos käteen jää kuukaudessa 3255€. Mutta vaikka sitä kuinka paljon tienaa niin kyllä sitä kirpaisis ottaa sakot. Itse tulee ajettua nykyään maltillisesti melkein rajoitusten mukaan mutta vaimoa pitää melkein joka kerta huomauttaa kylillä, että tässä on 40km/h rajoitus ja sataset vinkuu jos tutkaan ajat. Ei sitä kuitenkaan niin kiire mihinkään ole.
>Kuinka monta alaikäistä lasta sinulla on huollettavana? Ei lapsia
>Paljonko sinulla jää tuloja kuukaudessa käteen (verojen jälkeen)? 3255€
>Päiväsakkosi suuruus on 50,00€. Yhteensä maksettavaa tulee 800,00€
>Kuinka monta alaikäistä lasta sinulla on huollettavana? Ei lapsia
>Paljonko sinulla jää tuloja kuukaudessa käteen (verojen jälkeen)? 3255€
>Päiväsakkosi suuruus on 50,00€. Yhteensä maksettavaa tulee 800,00€
Nojoo
Alkuperäiseen aiheeseen riittää varmaan toteamus että on lähinnä rahan keruuta, koska ympäristötekijöillä ja päästöillä tää nykyveromalli ei juuri tee mitään. Poislukien ehkä uudet autot joissa peruste on sentään CO2 päästöt.
Järkevin tapa päästöperusteiselle verotukselle olisi polttonesteen verottaminen. Se kohdistuu tasan tarkkaan päästöjen määrään. Ajaa sitten paljon vähän kuluttavalla tai vähän paljon kuluttavalla, ei taitaisi mennä läpi kansan syvissä riveissä, saati poliitikkojen matalammissa riveissä.

Järkevin tapa päästöperusteiselle verotukselle olisi polttonesteen verottaminen. Se kohdistuu tasan tarkkaan päästöjen määrään. Ajaa sitten paljon vähän kuluttavalla tai vähän paljon kuluttavalla, ei taitaisi mennä läpi kansan syvissä riveissä, saati poliitikkojen matalammissa riveissä.

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Hieman aiheeseen liityen,
kun verotus tasapuolistetaan niin,
eikö silloin aikaisemmat autokohtaiset rajoitukset
poistu tasapuolisuuden(ake lainaus) nimissä?
Jotta ei tarvitse enää sen (prk....n) matkailu auton takana körötellä?
Turvallisuudellä ei liene enää suurta kriteeriä,koska renkaat,abs.ajonvakautus,ovat jo nyt
tätä päivää.
Ei esimerkiksi 1990 luvun henkilö autossakaan ole moisia turva varusteita
silti saa ajaa 120 km motarilla!
Kaikkien etu olisi
että ajetaisiin nopeus rajoituksen mukaan,ilman turhia ohituksia,
kelin niin salliessa!!!
kun verotus tasapuolistetaan niin,
eikö silloin aikaisemmat autokohtaiset rajoitukset
poistu tasapuolisuuden(ake lainaus) nimissä?
Jotta ei tarvitse enää sen (prk....n) matkailu auton takana körötellä?
Turvallisuudellä ei liene enää suurta kriteeriä,koska renkaat,abs.ajonvakautus,ovat jo nyt
tätä päivää.
Ei esimerkiksi 1990 luvun henkilö autossakaan ole moisia turva varusteita
silti saa ajaa 120 km motarilla!
Kaikkien etu olisi
että ajetaisiin nopeus rajoituksen mukaan,ilman turhia ohituksia,
kelin niin salliessa!!!
No joo,joko on katsastettu matkailu porttereita ilman päästö maksuja 1.3.1010 alkaen.
Kaiketi se laki uudistus on tullut voimaan,jotta verotetaan painon mukaan,eikä päästöjen.
Pian omalla portterilla ajankohtaista,joten kiinnostaa onko 2x vero,
jolloin mitataan päästöt sekä (paino),ja maksu molemmista(samasta) vero muodoista.
Hassulta kuullostaa ake:n /valtion päätökset!
Joten yksinkertainen ja ymmärrettävä malli (ake.fi/verotus/ajoneuvovero)muuttuu hieman
yhdenmukaisemmaksi.
Ainakin itse laitan kiitokset kataisen hallinnolle jotta,yksinkertaisella ja ymmärtävällä on
aihetta kiittää seuraavassa äänestyksessä,(KIITOS EI KOSKAAN)ja toivon että se on yhdenmukaista!!!
Kaiketi se laki uudistus on tullut voimaan,jotta verotetaan painon mukaan,eikä päästöjen.
Pian omalla portterilla ajankohtaista,joten kiinnostaa onko 2x vero,
jolloin mitataan päästöt sekä (paino),ja maksu molemmista(samasta) vero muodoista.
Hassulta kuullostaa ake:n /valtion päätökset!
Joten yksinkertainen ja ymmärrettävä malli (ake.fi/verotus/ajoneuvovero)muuttuu hieman
yhdenmukaisemmaksi.
Ainakin itse laitan kiitokset kataisen hallinnolle jotta,yksinkertaisella ja ymmärtävällä on
aihetta kiittää seuraavassa äänestyksessä,(KIITOS EI KOSKAAN)ja toivon että se on yhdenmukaista!!!
niin vähän aiheen sivusta,mutta kuitenkin rahastukseen/verotukseen liittyen. Niin on se kumma että nuo nopeusrajoitukset ovat mitä ovat. Samaa esim transportteria on voinut ostaa pakuna ja henkilöautona tai sitten nyttemmin muuttanut matkailuautoksi, niin nopeudet ovat vastaavasti seuraavat
paku max 100 km/h
bussi/henkilöauto max 120 km/h
matkailu. max 80 km/h, jos ei abs ja airbag molemmilla
matkailu. max 100 km/h, jos abs ja airbag molemmilla
eli mitä enemmän on henkilöitä kyydissä sitä lujempaa saa ajaa
vai onkohan tuo niin että kun on jo osto vaiheessa bussista rokotettu kovempi vero,niin ei enää raski/on niin nöyrä, että ei voi ajaa tuota satasta kovempaa vaikka saisi
.... ja kukapa noilla nyt 80 kymppiä ajaa ... ei missään ole, ainakaan minulla, mainintaa tuosta nopeudesta ja päällepäinhän ei erota mikä variaatio on kyseessä ... eli aina mennään reilua tiekohtaista ...
Toukokuun 10:een päivään mennessä pitäisi leimalla käydä, katsotaan mitä tuumailevat ....
paku max 100 km/h
bussi/henkilöauto max 120 km/h
matkailu. max 80 km/h, jos ei abs ja airbag molemmilla
matkailu. max 100 km/h, jos abs ja airbag molemmilla
eli mitä enemmän on henkilöitä kyydissä sitä lujempaa saa ajaa

vai onkohan tuo niin että kun on jo osto vaiheessa bussista rokotettu kovempi vero,niin ei enää raski/on niin nöyrä, että ei voi ajaa tuota satasta kovempaa vaikka saisi

.... ja kukapa noilla nyt 80 kymppiä ajaa ... ei missään ole, ainakaan minulla, mainintaa tuosta nopeudesta ja päällepäinhän ei erota mikä variaatio on kyseessä ... eli aina mennään reilua tiekohtaista ...

Toukokuun 10:een päivään mennessä pitäisi leimalla käydä, katsotaan mitä tuumailevat ....
Niin ja sit tietty on vielä paku max 80km/h.selvesa wrote:
paku max 100 km/h
bussi/henkilöauto max 120 km/h
matkailu. max 80 km/h, jos ei abs ja airbag molemmilla
matkailu. max 100 km/h, jos abs ja airbag molemmilla
Niinkuin allekirjoittaneella, kun oma vielä paku oli, niin katsurisetä vaati 80 lätkän taakse, matkailuatossahan sitä ei tarvita, kun pääsääntöisesti ovat sen 80km/h.
-98 T4 Trp Profile matkis proggis..
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Ja samalla käyttövoimaveron laskemista. Mikä ainakin omasta mielestä olisi fiksua, ja taitaa olla aika yleis-Eurooppalainen malli? Eli polttonesteestä maksetaan vero kun sitä tankataan eikä autoveron/käyttömaksun/minkälie yhteydessä.
Voisi kuvitella dieseliautojen yleistyvän vauhdilla jos toteutuisi siten että käyttövoimavero poistuisi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Olishan tuo toisaalta tasapuolista, se joka ajaa se maksaa. Esim. meilläkin maksetaan T4:sta veroa yli 800€ vuodessa ja sillä kertyy kilometrejä vain 15 - 20 tkm/vuosi...AjH wrote:Ja samalla käyttövoimaveron laskemista. Mikä ainakin omasta mielestä olisi fiksua, ja taitaa olla aika yleis-Eurooppalainen malli? Eli polttonesteestä maksetaan vero kun sitä tankataan eikä autoveron/käyttömaksun/minkälie yhteydessä.
Voisi kuvitella dieseliautojen yleistyvän vauhdilla jos toteutuisi siten että käyttövoimavero poistuisi.
tosi tasapuolinen meitä maalla asuvia kohtaan...Olishan tuo toisaalta tasapuolista, se joka ajaa se maksaa. Esim. meilläkin maksetaan T4:sta veroa yli 800€ vuodessa ja sillä kertyy kilometrejä vain 15 - 20 tkm/vuosi...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Eikös se ole kuitenkin valinta kysymys ihan kuin sekin että ajaako bensa- vai dieselautolla vai kulkeeko bussilla?tero wrote:tosi tasapuolinen meitä maalla asuvia kohtaan...

Tuskin näissä veroasioissa mietitään sentin latinkaan verran sitä missä kukin asuu ja tarvitseeko autoa välttämättä vai vähemmän pakosta.
Ei ainakaan tällä maailman asennolla kun päästöt on kaiken pahan alku ja juuri.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ruotsissahan ei ilmeisesti ole käytössä ollenkaan käyttövoimaveroa? (Korjatkaa jos olen väärässä) Siellä naftan ja bensan hinta on suunnilleen sama. Säästöä dieselillä ajamiseen tulee vain kulutuksen kautta. Tämä Suomen veromalli ei ole oikein suosinut dieselautoilua, mutta jos tuollainen veromuutos tulee voi "kivimoottoreiden" kysyntä kasvaa...
kamera välähti sitten, 80 alueella mittari näytti 105. ihan tutussa paikkaa, mut jotenki ajatuksissani ajelin. niinku aina.tero wrote:tämä on nyt silkkaa jeesustelua, mut mietin paljonko aikaa voittaa 90km/h vs. 100 km/h...
vw 2.4d -95 matkailu-auto 524 000 km
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
vw polo -89
honda accord 2.0i 95 350 000 km
http://www.mia.ehdolla.fi/
www.tainuskyla.fi
kaukaa viisas ja läheltä tyhmä
Ei taida saaste rahat kohta riittää kun etelä eurooppa vähissä rahoissa.
Ootellaan itä euroopan satoa,jolloin alkaa rahan tarve olla todellista.
Turha kait sitä rahasta valittaa kun muut sitä tarvitsevat!
Joten yksin kertaisesti ja ymmärettävästi mallinnettuna,rahan tarve on todellinen.
Tosin minne päin ympäristöä co2 säästöt vaikuttavat,lienee enemmänkin uskon,ei Aken asia.
Ootellaan itä euroopan satoa,jolloin alkaa rahan tarve olla todellista.
Turha kait sitä rahasta valittaa kun muut sitä tarvitsevat!
Joten yksin kertaisesti ja ymmärettävästi mallinnettuna,rahan tarve on todellinen.
Tosin minne päin ympäristöä co2 säästöt vaikuttavat,lienee enemmänkin uskon,ei Aken asia.