Tarvikkeina Slamitin OEM vakionopeussäädin, sisältää viiksen ja johtosarjan, johtojen sitomiseen muutamia nippusiteitä.
Työkaluina XZN12 ratin pultin irroitukseen, ohut lyhyt talttapäinen meisseli airbagin irroittamiseen (3 puolainen ratti!), 8mm hylsy ja jatkovarsi, PH2 ristipää meisseli, T25 torx, pihdit, ohutta rautalankaa.
1. Pyyhkijät yläasentoon.
2. akun kenkä irti (sähköt pois autosta

3. ecun kotelon kansi auki, 5kpl 8mm kannalla olevaa pulttia joista yksi piilossa lasin listan alla, listassa tulpattu reikä josta aukeaa näppärästi.
4. kojelaudan alamuovi pois, neljä T25 torxia joista kaksi kojelaudan päädyssä sulakerasian vierillä ja kaksi ratin alapuolella koloissa, vedä tulipellistä pois päin ja laske alaspäin, irroita valojen katkaisimen liitin, korkeuden säädön liitin ja OBD-liitin muovista
5. Rattiakselin ylämuovi pois, kaksi ruuvia, korkeussäädön kahvamuovi pois, kaksi ruuvia
6. airbag irti ratista, ohut talttapäämeisseli ratin takana olevaan reikään ja vääntö rattiakselia kohti
7. ratin napapultti auki
8. MERKKAA!! ratin asento akseliin nähden; akselin päähän ja ratin kehään viivat! Muuten ei rattia saa helposti takaisin oikeaan asentoon
9. ratti pois tieltä
10. viiksi paketista liittimet irti ja pois paikaltaan, viiksen vaihto vakkariviikseen
11. takaisin konehuoneeseen, ecu pois tieltä ja sitten kaksi melko ikävästi sijoitettua ristipäistä ruuvia, yksi liitinriman molemmissa päissä. Keskempään pääsi suht mukavasti ristipäällä varustetulla räikällä, ja lokarin puoleinen aukesi sisäkautta sormin pyörittämällä parhaiten
12. pujottele liitinrima jalkatilaan, johdot ovat kiinni sieltä täältä ja tilaa on vähän, muutaman releen irroittamalla saa vähän lisää työtilaa
13. irroita rimasta liittimet, valkoinen 15(+3)-napainen ja ruskea 10-napainen (dieselissä oranssi 10-napainen ainakin ohjeen mukaan)
14. avaa ruskean liittimen lukitus (kuvassa violetti osa liitintä), lukitus ei liiku kuin millin verran, älä riko lukituksen lukituksia liialla voimalla, jos rikoit kuitenkin niin sähkömiehen teipillä lukituksen saa suht hyvin paikoilleen
15. työnnä litteäksi lyöty/rälläköity rautalangan pää liittimen pinnin vieressä oleviin koloihin ja vedä pinni ulos liittimestä, johto on pinni nro 8 ja väri musta-punainen
16. työnnä vakkarin johtosarjan punainen-valkoinen johdon pinni liittimeen, ja auton pinni johtosarjan mustaan liittimeen, mustassa liittimessä on myös lukitus, avaa se ensin ja muista sulkea kun pinni on paikoillaan
17. valkoinen liitin; paina lukitus painamalla ja irroita 15-pinninen osa valkoisesta liittimestä, ja työnnä johtosarjan loput johdot oikeille paikoilleen, 7, 8, 9 ja 10 napoihin, kasaa liitin takaisin
18. tarkista vielä johdot ja liitokset, laita liittimet liitinpaneeliin oikeille paikoilleen, järjestele johdot ja pujota liitinpaneeli takaisin paikoilleen, paneelissa on ohjuritapit kiinnitysrautoihin jotka helpottavat hiukan
19. ruuvaa osat takaisin paikoilleen käänteisessä järjestyksessä, ratin kiinnityspulttiin pitäisi merkitä kiristyskerrat napauttamalla tuurnalla pieni merkki, pulttia saa käyttää viisi kertaa ja sitten se pitäisi uusia, muista myös airbagin liitin
20. kaikki takaisin paikallaan, akun kenkä kiinni ja virrat päälle, jos kaikki toimii eikä mitään ihmeellistä tapahtunut, kokeile käynnistys, ja toivottavasti kaikki edelleen hyvin
21. VAG-com autoon kiinni, moottorinohjaukseen ja login:11463 ja "do it!", ainakaan omassa tapauksessa mitään ilmoituksia ei tullut eikä mitään näkynyt missään. Viiksestä vakkari on ja valo syttyi kojelaudassa, toimii!
22. testilenkki VAG-com kiinni, group 66 näyttää vakionopeussäätimen arvoja, nopeus, vakiosäädetty nopeus, vakkarin napit + toimintatila binääreinä
Kaikki edelleen ok, homma suoritettu. Aikaa meni omassa projektissa kaikkineen vajaa 4 tuntia, ylimääräistä aikaa muutaman työkalun etsimisessä, airbagin kanssa tappelemisessa ja liitinpaneelin irroitus/kiinnitys. Muuten hyvinkin joutuisa pura ja kokoa projekti.
Ja on se vaan mukava kun ensimmäistä kertaa omassa autossa on vakkari, jatkossa tulee olemaan aina jos vain suinkin mahdollista

Virheitä korjataan ja tietoa lisätään tarpeen mukaan, tällä pääsee toivottavasti jo vähän lähemmäs valmista.
Edit1: ei tarvi akkua irrottaa, riittää kun irrottaa akusta kengän/piuhan tmv. Eli sähköt pois
