Voiko käyttää Castrolin öljyä pumppusuutin Passatissa?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Hilleri
Posts: 186
Joined: 7.3.2010 17:51

Voiko käyttää Castrolin öljyä pumppusuutin Passatissa?

Post by Hilleri »

Voiko Volvoissa käytettävää Castrolin R-tec 0W30 -öljyä käyttää Passatin pumppusuutin koneessa? Eli vastaako tuo Castrolin öljy Volkkareihin sopivaa 50601 -ölssiä?
Last edited by Hilleri on 25.2.2011 11:03, edited 1 time in total.
Joni Sairanen
Posts: 195
Joined: 29.12.2008 21:23
Location: Tampere

Post by Joni Sairanen »

Vaikea tuon "soveltuvuudesta" on sanoa, ei ainakaan ole ilmoitettu edes castrolin sivuilla luokituksia vw:lle.

http://www.castrol.com/castrol/sectiong ... 65#7107905

En ainakaan itse tuota olisi koneeseen lorauttanut :D
Volvo S80 -02
Buell XB-12S -07
+ muutama vanha VesiWehje
Hilleri
Posts: 186
Joined: 7.3.2010 17:51

Post by Hilleri »

Joo vähän mietityttää kanssa. Yritin löytää vw arvoja ja eipä löydy mitään.
Last edited by Hilleri on 25.2.2011 11:04, edited 1 time in total.
User avatar
BlackPassat
Posts: 169
Joined: 19.10.2008 22:41
Location: Oulu

Post by BlackPassat »

Eräässä merkkiliikkeessä laittovat mulle väärää öljyy ohjaustehostimeen ja se meni paskaksi. Arvaa avauduinko?! Ja kylläpä pojat kiltisti vaihto kaikki uudet osat sinne ja työvastaava naama hehkuen keitteli mulle kahavia...
VW Passat 2.0 Variant 2005
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^^Ei se väärä öljy niille pumppusuuttimille mitään aiheuta.
Mut nokka-akseli ja paininkupit voi tykätä huonoa.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Jos edellisestä huollosta oli se 6000km ajettu ja huoltoa halus ajotietokone niin sehän voipi johtua myös siitä että öljy on väärää laatua ja antureiden ja ajetun matkan perusteella öljyt olisi vaihtokunnossa ajotietokoneen mielestä. Sehän siis laskelmoi tota öljynvaihdon tarvetta ajojenkin mukaan, eikä pelkän kilometrimäärän mukaan. Huoltovälinäyttö voi siis olla nollattu ihan normaalisti siihen 15tkm vaihtoväliin joka onnistuu kojelaudan nappuloilla.

Öljyjen vaihto yleensäkkin on aika halpa juttu, ja jos siellä on jotain väärää ainetta sisässä niin sitä edullisempaa olisi vaihtaa uudet oikeat voitelut vielä kun laitteet pelaa.

Reklamointi tekijälle on asia erikseen ja vaikka nyt ei mitään saisikaan niin reklamoinnilla varmistaa sen että jos pian tulee moottoriin jotain mahdollisesti öljyistä johtuvaa vikaa niin voi teoriassa vaatia vähän korvausta. Jos ei reklamoi asiaa niin turha myöhemminkään on kitistä enää asiasta.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Hilleri
Posts: 186
Joined: 7.3.2010 17:51

Post by Hilleri »

Soittelin aamulla Castrolille, ja eivät siellä osanneet sanoa onko öljy sopivaa VAG pumppusuutin moottoriin. Erikoista sinällään, että asiakaspalvelun ihan ammattimaisen oloinen henkilö sanoi että ei nyt tältä istumalta ole ihan selvillä mikä tuote on r-tec, koska sellaista heillä ei sellaista tietääksensä ole olemassa. Google nyt kertoo jotain muuta, sellainen tuote siis löytyy Castrolilta. Epäili sitä joksikin Volvon omaksi lanseeraamaksi nimeksi.
Joo, ei tuo öljyvaihto nyt mikään maailman kallein ja suurin asia ole. Käyn sen tekemässä kunhan nyt selvittelen onko Castrol huono valinta tuohon myllyyn.
Last edited by Hilleri on 25.2.2011 11:06, edited 1 time in total.
Paaki
Posts: 51
Joined: 6.3.2010 17:51

Post by Paaki »

Jos kyseessä on VW PD- motti, niin suosittelen lämpimästi Teboilin Diamond Carat III- LL-öljyä.
Tässä lisää: http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1 ... 4353;14656
http://www.deski.fi/page.php?page_id=10&tiedote_id=3105
Post Reply