Miten 1.8 20V bensakone käy kuin diisel?
Miten 1.8 20V bensakone käy kuin diisel?
Auto rouskuttaa noin pari minuuttia, tyhjäkäynnillä kuin diisel, lopettaa ja käy pari minuuttia kuin bensakoneen pitää ja taas muuttuu diiseliksi? Ilmastointi on pois päältä. Kaveri sanoi et tyyppikäynti, suihkusuuttimet ääntävät. Tietäskö kukaan moiseen selitystä? Ajettukki vasta 170 tuhatta! 

- Pasi Häkli
Käy kuin diiseli!
Pitää vaihtaa öljyt! Palataan asiaan! Kiitos vinkeistä 

- Pasi Häkli
- Pasi Häkli
Öljypohja irti, sihti käteen ja putsaamaan vaikka jarrukliinerillä. On siinä hommaa, itse mittaisin ensin ne öljynpaineet ennenkuin siihen ryhtyisin. Öljypohja ei muistaakseni mahdu tulemaan pois sieltä ellei apurunkoa tiputa alas vähintäänkin etupäästä. Eli moottori yläpuolelta kannatukselle ennen sitä, koska moottori killuu apurungon varassa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Öljynpaineen mittaus?
Eikö auton merkkivalo syty öljynpaineen ollessa riittämätön? Miten mittaan öljynpaineet? 

- Pasi Häkli
Kyllähän tuo syttyy jos on liian pienet öljynpaineet, kuitenkin vasta kun moottorin kierrosluku on yli 2000rpm.
Miksi vasta sillon? Koska saksalaiset insinöörit on mulukkuja. Ja noilla kierroksilla siellä on varmasti enemmän painetta kuin joutokäynnillä, ellei se sihti ole totaalisen tukossa. Itse et saa mitattua öljynpaineita, ellet omista mittaria.
Miksi vasta sillon? Koska saksalaiset insinöörit on mulukkuja. Ja noilla kierroksilla siellä on varmasti enemmän painetta kuin joutokäynnillä, ellei se sihti ole totaalisen tukossa. Itse et saa mitattua öljynpaineita, ellet omista mittaria.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007