Elikkäs auto on saksan tuonti joten siinä ei minun oletukseni mukaan ole tehdasasenteista webastoa. Olenko oikeassa?
Nyt olisi tarkoitus talvea ennen sellainen siihen hommata. Mistä kannattaa Hyvinkään seudulla Kysellä hintoja ja minkä hintainen se yleensä on. Olen lukenut että eberi olisi hieman halvempi niin oston kuin varaosienkin puolesta kuin webasto. Onko niillä muuta eroa? En tarvitse kaukosäädintä vaan pelkkä kello riittää.
Jälkiasennus Webasto/Eberi. Passat 3C 2007 2.0TDI
Jälkiasennus Webasto/Eberi. Passat 3C 2007 2.0TDI
Passat 3C 2.0 TDI DSG
- Pasi Häkli
Kurkkaa sinne apukuskinpuoleisen puskuriritilän taakse, siellä se webasto majailee jos majailee.
Mielipiteitä on tietysti monia että kumpi, webasto vai eberspächer. Oman ääneni annan eberille.
Omassa autossa on eberi, itse asensin ja pari talvea sen kanssa on jo menty ja joka ikinen kerta on lähtenyt päälle, ilman ylimääräsiä savupilviä, vaikka isompia pakkasiakin on ollut.
Työni puolesta sain päivittäin viime talvena seurata kuinka webastot tökkii, suurin osa laitteista tilttasi täysin jo -20 pakkasilla. Alkuperäisasenteisia siis. Ja niinkuin itse sanoitkin, varaosat on eberiin halvempia. Väittäisin eberien olevan luotettavampia.
Omasta eberistä maksoin asennussarjan kera sekä minikellolla 750€.
Mielipiteitä on tietysti monia että kumpi, webasto vai eberspächer. Oman ääneni annan eberille.
Omassa autossa on eberi, itse asensin ja pari talvea sen kanssa on jo menty ja joka ikinen kerta on lähtenyt päälle, ilman ylimääräsiä savupilviä, vaikka isompia pakkasiakin on ollut.
Työni puolesta sain päivittäin viime talvena seurata kuinka webastot tökkii, suurin osa laitteista tilttasi täysin jo -20 pakkasilla. Alkuperäisasenteisia siis. Ja niinkuin itse sanoitkin, varaosat on eberiin halvempia. Väittäisin eberien olevan luotettavampia.
Omasta eberistä maksoin asennussarjan kera sekä minikellolla 750€.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Saksan varustelutasossa yleensä Webasto on mukana vain jos sille löytyy ajastus ajotietokoneelta, käyttökytkin climatronicista ja/tai kaukosäädöt. Tosin melko varmasti se on lukossa karstoittumisen ansiosta ellei autossa ole ECON asetusta ja sitä käytetty.
Alkuperäisinä tehdasosina Eberillä on ihan samat ongelmat kuin tehdas-Webastoilla. Ongelma yleensä on se miten laite on sijoiteltu ja miten sitä käytetään (automaattikäyttö).
Jälkiasennettuna kumpikin on itsellä toiminut moitteetta itsellä. Siskon Variantissa Eberi toimii vielä 8v jälkeenkin ongelmitta kun on moottoritilassa akun ja moottorin välissä suojassa kaikelta p*skalta. Toisaalta tehdaslaitteita on joutunut huollattamaan vuoden välein. Eberiin tosiaan väitetään saavan halvemmalla osia, mutta itseltä on jäänyt se kokematta jälkiasennetuissa - tarvetta osille ei ole ollut
Itse päädyin viimeksi ottamaan Webaston ihan sen vuoksi, että sen kaukosäätimet ovat järkevän kokoiset taskussa kuljetettaviksi. Eberin tiiliskivi ei ole mukava kuljettaa mukana.
Alkuperäisinä tehdasosina Eberillä on ihan samat ongelmat kuin tehdas-Webastoilla. Ongelma yleensä on se miten laite on sijoiteltu ja miten sitä käytetään (automaattikäyttö).
Jälkiasennettuna kumpikin on itsellä toiminut moitteetta itsellä. Siskon Variantissa Eberi toimii vielä 8v jälkeenkin ongelmitta kun on moottoritilassa akun ja moottorin välissä suojassa kaikelta p*skalta. Toisaalta tehdaslaitteita on joutunut huollattamaan vuoden välein. Eberiin tosiaan väitetään saavan halvemmalla osia, mutta itseltä on jäänyt se kokematta jälkiasennetuissa - tarvetta osille ei ole ollut

Itse päädyin viimeksi ottamaan Webaston ihan sen vuoksi, että sen kaukosäätimet ovat järkevän kokoiset taskussa kuljetettaviksi. Eberin tiiliskivi ei ole mukava kuljettaa mukana.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
- Pasi Häkli
Riihimäellä Tehtaankadun Autohuollosta (Bosch Car Service) lupasivat mulle webaston lisäsarjan kaukosäätimellä 3c passattiin selvästi edullisemmin kuin Hyvinkään Laakkosella. Asentavat myös Eberiä.
Hyvinkäältä löytyisi tuommoisia Bosch Car:in alla olevia korjaamoita.
Vähämaan Autopalvelu Ky
Hakakalliontie 4 05460 HYVINKÄÄ 019 433530
Fax 019 433148
Citroen-huolto, Saab-huolto ja Bosch Car Service, myös kaikkien muiden automerkkien huollot ja korjaukset. Soita ja varaa aika. Tervetuloa.
Ja toinenkin bosch car service.
http://www.bcsautoilves.fi/
Hyvinkäältä ei löydy yhtään virallista eberi jälleenmyyjää.
http://www.autola.fi/tuoteryhmat/ajoneu ... eenmyyjat/
Hyvinkäältä löytyisi tuommoisia Bosch Car:in alla olevia korjaamoita.
Vähämaan Autopalvelu Ky
Hakakalliontie 4 05460 HYVINKÄÄ 019 433530
Fax 019 433148
Citroen-huolto, Saab-huolto ja Bosch Car Service, myös kaikkien muiden automerkkien huollot ja korjaukset. Soita ja varaa aika. Tervetuloa.
Ja toinenkin bosch car service.
http://www.bcsautoilves.fi/
Hyvinkäältä ei löydy yhtään virallista eberi jälleenmyyjää.
http://www.autola.fi/tuoteryhmat/ajoneu ... eenmyyjat/
Kävin tuossa hyvinkään Bosch car servicessä ja ilmeisesti eivät sellaisia aikaisemmin tähän malliin laittaneet niin vaikealta hinta tiedusteluun oli vastausta saada. Palvelukin oli heti sellaista vetelää, en tiedä johtuuko auton merkistä vai onko se aina samanlaista. Mutta kuitenkin nyt on aika varattu tuonne Riihimäen pisteeseen. Hinta on yli 200€ halvempi kuin Hyvinkään Laakkosella.
Passat 3C 2.0 TDI DSG