Tdi ja talvi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
static
Posts: 24
Joined: 4.10.2010 8:05
Location: TRE/JKL

Tdi ja talvi

Post by static »

Nyt on ensimmäistä kertaa seuraavana talvena tdi alla ja mietityttää että mitä kaikkea pitäs huomioida talvikäyttöä varten.

-käytetäänkö viimasuojaa? maskissa vai puskurissa? saako jostain liikkeestä vai pitääkö askarrella ite?
-jos polttoaineen suodattimen vaihdosta ei ole tietoa pitääkö vaihtaa? onko iso homma vaihtaa?

Ja mitäs muuta sitten, autona -02 golf variant
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

Pipo päähän ja hanskat käteen. Muutenkin kannattaa pukeutua aika lämpimästi.
User avatar
jsajanti
Posts: 64
Joined: 29.8.2005 13:04
Location: Kerava

Post by jsajanti »

Kyllä tuo suodatin kannattaa vaihella ku on niin nopiaki. Viime jouluna ittellä lötkökolffi hyyty keskelle peltoa ja sitte vit....=) Kumilätkä oli ilman tukkona keulilla, mutta eipä siitä juuri hyötyä ollu joten se lensi roskiin. Ei muutaku karvanuttua niskaan ja penkinlämppäri täysille =)
User avatar
molskit
Posts: 56
Joined: 1.3.2009 17:09
Location: Joensuu

Post by molskit »

jsajanti wrote: Ei muutaku karvanuttua niskaan ja penkinlämppäri täysille =)
Tai sitten vaan laittaa webaston päälle... :D Eli semmonen kannattaa hommata jos mahollista.
Audi A6 2.0TDI 4F
Land Rover SIIA 2,25D pick-up vm-70
ex: VW Passat 1.9TDI 96kw 4Motion Comfortline -02
EX: VW Passat Variant 2.8 V6 4Motion Tiptronic Highline -00
static
Posts: 24
Joined: 4.10.2010 8:05
Location: TRE/JKL

Post by static »

Ei se nyt niin kylmä voi olla :D niin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..

Lisätään nyt yks kysymys vielä, vaikka ei asiaan suoraan liity. Vaihdoin ilmanputsarin ja vanhassa raadossa eli sellane valkoinen vanu siinä päällä ja uudessa ei. Pitäskö se vanukerros olla?
User avatar
Pia
VCF Member
Posts: 2904
Joined: 2.8.2006 20:19
Location: Kauhava

Post by Pia »

Siis akkujahan saa kaupasta. Uusi akku maksaa 120€ molemmin puolin, se on yllättävän pieni hinta omasta mielenterveydestä. Kylmä nimittäin tuloo. Suosittelen rohkeasti käyttämään sitä eberiä. Kannattaa jopa heti mennä kokeileen lähteekö päälle jos kerran sitä ei oo hetkeen käytetty, ja laittaa kuntoon jos ei toimi.
Nim. Eber/Webasto diesel-autoilijan paras ystävä pakkasilla.
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
jonneilari
Posts: 362
Joined: 1.12.2009 9:04
Location: Dead city

Post by jonneilari »

ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä
SK-T4
Posts: 54
Joined: 25.3.2009 22:27
Location: Tampereen talousalue

Post by SK-T4 »

Joskus kirjotellutkin, että nykyään kun on ollut toi Pptiman Red Top, niin ei ole tarvinnut akusta murehtia kertaakaan.
Joku muu paikka antautuu ennen kun akku. Ja toi akku maksaa nykyään kai n. 170e ja on myös sen arvonen.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

static wrote:Ei se nyt niin kylmä voi olla :D niin ja eberi löytyy autosta, tosin sen käyttö hiukan mietityttää, kun ilmeisesti vaatii akulta jonkin verran.. ei mitään havintoa koska akku on vaihdettu..
Itellä tuli orkkisakulle ikää 9 vuotta ja vielä pelitti kun auton myin pois. Kyseessä oli golf variant tdi -01 ja eberi siihen oli asennettu melkein uutena. Kertaakaan en akkua ladannut erikseen joten kyllä se kestää jos eberin käyttö on mitoitettu järkevästi ajosuoritteisiin. Jos sitä akun sippaamista pelkää niin ostaa ctekin laturin ja latailee sillä akun täyteen kerran kuussa.
jonneilari wrote:ja sit tekee eberille lataus systeemin lohkolämmittimen kautta...ittellä löytyy moinen viritys audista...pieni akkulaturi ja kytkee sen sillee et saa lämppärin piuhalta suoraan virtaa...eipä muute ole ollu akku tyhjänä kertaakaan talvella...ja vielä hyvä puoli kun voi eberiä pitää sillä vaikka tunnin ennen töihinlähtöä
Mun mielestä tuommoiset virityksen syö osan polttoainelämmittimien eduista eli pitää vekslata sen lämppärin piuhan kanssa. Tosin säkään tuskin pidit piuhassa joka päivä.
Post Reply