jmr wrote:Aloitetaan tänne tälläinen uusi treadi: päivän projekti.
Tänne voi aina lyhyesti kertoa mitä on päivän aikana tullut rakenneltua/rempattua jne.
Jatkakaa...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Huohotinletku ja t-haara vaihdettu imusarjan alle ja putsattu paikkoja. Ei taas ollu helpoimpia hommia . Lisäks tuli otettua abs-ohjainyksikkö irti korjausta varten.
^^Haha, ei ku muuten vaa tekis ehkä elämänmuutos terää.. Vituttaa duuni ja tää kylä ja ihmiset ja ja ja..
Edit: Lisätään et katoin myös Lappeenrannasta. Kivasti hintataso erilainen ku täällä, täältä ei saa 70m2 rivaria samaan hintaan kun esim. Porissa oli 90m2 tiiliomakotitalo 52m2 tallilla..
^ Olisipa eri kiva tuommonen lämmin 52m2 talli missä roplata pimeinä iltoina... tai minne mennä nukkumaan hallituksen niin määrätessä.
Ja ettei mene ohi aiheen niin kovasti olisi huomenna tarkoitus valoisan aikaan tarkistaa passatin hukkaportin toiminta ja turbon pakopuolta ja pakosarjaa tutkia halkemien varalta...
Niin tosiaan itse olen Porista kotoisin ja tuleehan siellä käytyä kun veli + vanhemmat siellä asuu.
Ja todellakin kun katselee asuntojen hintoja paluumuutto tulee väkisin mieleen.
Meillä nyt vantaalla 2004 itse rakennettu 155m2 omakotitalo, sen hinnalla sais kyllä Porissa ihan mukavia kämppiä.
Eli käytännössä asuntolaina katois ja sais silti hyvän peruskämpän Porista.
Mut lapset kouluiässä ja molemmilla vakiduunit täällä niin ei se muuttopäätös olekkaan niin helppo.
Ja tietenkin oma elämä ja kaverit käytännössä täällä, Porista tunne enää juuri ketään.
MB E 350 CDI BE 7G AVANTGARDE 2010
MB Vito 116CDI automaatti 2015
VW Passat farmari 2010 1.6 TDI BlueMotion
Meillä sinänsä hyvä tilanne et muksut pieniä, ja emäntä meinaa alottaa alkuvuodesta koulun ni vois periaatteessa lähtä ihan mihin vaan missä sillä olis opiskelumahdollisuus. Uskon ite ainaki jotai töitä löytäväni melkeen mistä vaa.. Ehkä
Käytiin mökillä kaatamassa puita ja juomassa kaljaa. Menomatkalla lähti kaks kertaa ahtoputki irti. Oli muuten kiva laittaa takasi bussipysäkillä Ekalla kerralla meni huonosti paikalleen ni lähti sit toisen kerran..
Eli Passatti sai uretaanipuslat etupäähän, uuret tolpat ja etupäähän camberin säädön (Made by: Paalanen Bros™).
Kiitokset Mikalle ruuvausavusta sekä tallin lainasta
Last edited by Tero Paalanen on 3.10.2010 20:45, edited 2 times in total.
Sillä välin ku pojat puuhasteli tallissa passatin kimpussa, me akat maalattiin Mikan poikien huoneen seinälle tämmönen. Renkaista puuttuu vielä väri ku ei emäntä osannu päättää mitä väriä laitetaan. Pari päivää siinä vierähti ja nyt niskat ja jalat kipeenä...
Sami Jalonen wrote:Kyllähän parani Naapuriki ehtiny kääntää auton silläaikaa
Ei kyl se paku on samassa pihassa. Ja kyllä itekki tykkään nyt tuosta lookista.
Jotenki luksusta ku autosta nousu ei oo enää niin pelottavaa ku maa on lähempänä. Oven kahvaa tänään kuitenki hain vähä ylempää kunnes käsi osu oikeeseen kohtaan.
Kyllähän passatti komistu ja oli yllättävän mukavakin tuo alusta.
Tuosta kuplan kuvasta sen verran et voi näyttää pieneltä ruudulla, mutta 2m*1,2m on kokoa.
Kiitos Pialle ja vähä Terollekkin.
Nono, sehän alkaa näyttää jo siltä, että Pian passatti alkaa kaipaamaan sitä VA-ahdinta ja ohjelmaa. Saadaan se mukavat 160hp kutiteltua tuosta ulos. Katos kun suorituskyky ja ulkonäkö pitää kuitenkin saada pidettyä balanssissa...
JukkaA wrote:Nono, sehän alkaa näyttää jo siltä, että Pian passatti alkaa kaipaamaan sitä VA-ahdinta ja ohjelmaa. Saadaan se mukavat 160hp kutiteltua tuosta ulos. Katos kun suorituskyky ja ulkonäkö pitää kuitenkin saada pidettyä balanssissa...
Toppuutellaan ny sen verran että jos se rauhallinen ohjelma ny ensin. Sitte voidaan alkaa miettimään jotain rajumpaa jos löytyis joku muu ku vakiokytkin... että vink vink vaan nim. uusi vakiokytkin paketti vielä varastossa....
Viimesen viikon lapioinu routalevyjä talousrakennuksen ympärille. Nyt on enää muutama vahvistuskerroksen levy uupelossa ja sitten voi tehdä täyttöjä jos saa jostain kaivinkoneen hätiin.
Ens viikonloppuna pitäis alkaa hioon lattiaa että pääsee pikkuhiljaa miettiin sisätiloja. Sisäkatossakin on jo höyrynsulku että vois yläpohjaan puhallusvillat laitella niin sais lämmittään alkaa ennen talvea
Kaivinkoneelle olis repimistöitä tuolla pusikoissa, tosin tuomipusikoissa. Sais aika määrän repiä juuriterällä pois.
Edittiä: tänään tulikin loput routalevyt laitettua ja hiomakone ilmestyi tontille niin hioin kertaalleen lattiat läpi jo. Aika veikeetä pölyä tosta betonista syntyy kun sitä hioo. Ei pölyä eikä leiju, mutta valuu lattialla harjan edessä ihan kun olis vettä. Ja haju on aika ilkee kun ilmeisesti vähän se hiomakiekko ottaa lämpöä työntouhussa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tulipa tänään laiteltuu pasa talvikuntoon, laitoin nuo vanhat kitkat alle jo (sama ajaa nuo loppuun nyt sulien aikaan, kun kuitenkin pitää hankkia uudet talvikumit) ja sit vaihtelin ilmanputsarin ja raitisilmasuodattimen, silikonilla käsittelin ovien tiivisteet ja lukot rasvailin. Saa tulla talvi nyt mun puolesta
Oli ilmanputsarikotelo aikas täynnä hiekanpölyä ja kärpäsen raatoja, kävinpä sit koeajolla myös ilmanputsarikotelo auki, oli komiat imuäänet, ja turbokin suhahteli hienosti vaihteenvaihdossa
Tietä on ruvennut hakemaan jonkin verran tässä kesän mittaan, koitin katsella ja väännellä niveliä, mut eipä noista mistään silmämääräsesti välyksiä löytyny
Eilen tuli vaihdettua oikean puolen ylätukivarret joista taaimmainen näytti olevan alkuperäinen 277 000 km ajettu ja etummainenkin vuonna 2000 valmistettu. Saas nähdä kestääkö uudet yhtä kauan.
Tänään pitäis laittaa taakse uudet puslat mutta näyttää siltä että jää huomiselle kun tuli tuota remppakaljaa otettua sen verran
Oikeastaan eilisen päivän projekti, mutta...auton katsastus.
Vikalista: etujarrulevyt, etujarruletkut ja toisen puolen etummainen ylätukivarsi. Sitten huomasin tässä jo viime viikolla, että termostaatti alkaa olemaan finaalissa.
Kävin sit kyselemässä hintoja marmorilta...huh huh....no jarrulevyt ja letkut ostin sieltä, muut haen varaosaliikkeestä.
On se vain 120e liikaa yhdestä ylätukivarresta ja 45 liikaa termostaatista...ainakin köyhälle.
Last edited by teesel on 13.10.2010 18:59, edited 1 time in total.
Pasuuna meni tänään peltikorjaamolle ja perjantaina pitäis saada auto jo takasi eli suht. nopealla aikataululla tulee kylki suoraan. Vein auton Hakala-yhtiöillle Lempäälään, kun Laakkosella oli yli kuukauden jono. Tosin aikataulut veny Hakalallakin maahantuojasta johtuen, joka ei saanut uusia ovia toimitettua ajallaan niin melkein kuukausi meni tässäkin.
Takaata kuuluu lonksutusta. Ulompi murros vaihdetu, laakeri vaihtoon, vai sisempi murros.
Tee-itse pajalla auki klo 10-20.00 Lahti. Halvin paikka, halvempi kun työttömien paja.
Renkaiden vaihto ja vanteiden vahaus pikasesti, mikä piti jo tehdä kesällä. Kesärenkaatki oli tasasesti kulunu lähes sakoille, joten uusien hankinta edes. Ja oik.etu alapalloonki alkaa tulla välystä.
Koko viikon projektina ollu Euromasterilla painaa sesonkia. Tänään ehti vielä päivän päälle vääntää ex-kesävanteille talvikumit päälle. Keväämmällä sitten kattoa minkälaiset rimpulat hankkii kesäpyöriksi.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.