Missähän mahttaa olla vika kun tyhjäkäynnillä kone yskäsee nopeasti vähän väliä? Kone heiluu myös aika reilusti, joten itte aattelin, että oisko moottorin kiinnityksessä vähän häikkää..Ossaako joku kertoa missä koneen korvakkeet sijaitsee niin vois vilikasta niitä. Kaasua painaessa koneen heiluminen loppuu, eikä sitä normaali ajossa tunne muuta kuin ehkä pienenä tärinänä ratissa.
Ei kai tuo koneen heiluminen muusta voi johtua (paitsi milijoonasta muusta) kuin korvakkeiden kiinnityksestä
vika on ilmaa suuti putkissa tyhjä käynti on huono kieroksilla ei haitaa jakohihna tarkistus ja kireys on oikea
pumpun tehva voi olla kovetunut tai kulunut(suutin vaurio)
jabetus wrote:vika on ilmaa suuti putkissa tyhjä käynti on huono kieroksilla ei haitaa jakohihna tarkistus ja kireys on oikea
pumpun tehva voi olla kovetunut tai kulunut(suutin vaurio)
Ja sama suomeksi kiitos!
Ei munkaan kirjotukset oo mitään äidinkielen helmiä, mutta kai niistä nyt kuitenkin edes joku saa jotaki selevää.
Last edited by Tero Paalanen on 12.10.2010 20:42, edited 1 time in total.
Polttoainejärjestelmä saa jostain ilmaa. Ilman saamiseen mahdollisuuksia on monia. Itsellä oli sama ongelma -97 1.9td (AAZ)variantti Golffissa. Järjestelmä imi ilmaa polttoaineen imuputkesta ennen suodatinta. Uusin koko letkun, niin rykimiset loppui.
Vetääkö auto normaalisti? Nykiikö normaalissa ajossa? yms..
Jakokin voi olla pykälän pielessä... Mutta tod.näk se aiheuttaisi muitakin käyntihäikköjä.
Sehän se jännää onkin ku auto ei nyi eikä oikeen mitään muutakaan normiajossa. Käy ja kukkuu minkä kerkiää, mutta tuo tyhjäkäynti on semmonen röpöttävä ja tärisevä. Vejot tuntuu tuntuu olevan ihan normaalit eli ahdin ampaseen siinä 1700-1800 kiekan kohalla mukkaan.
Tänään mää ton ongelman vasta huomasin, joten se on tullut aika nopeasti.
No niin nyt se sitte alako nykimään ajossakin kun kiekat 2000 ja alle.. välillä valoissa tyhjäkäynti ookoo ja välillä ei. Saman lailla on myös tuo nykiminen. Mahtaapi haukata ilimaa jostain. Eli ei muutaku letkuja kattelemmaan..
Lueskelin erinäisiltä foorumeilta, että lämpötila anturi vois olla syynä tuohon käyntihäikkään ja nykimiseen. Huomasin tuossa että lämpötila ei nouse kuin 80 vaikka sen pitäs mennä 90. Mittarin "vaeltelua" on myös havaittavissa, joten kai tuo kannattas vaihtaa.
Siispä kysymys onkin, että missähän tuo anturi sijaitsee ALH koneessa? Ja liekkö vaihto onnistuu parkkiksella..
Mulla oli 1.9td ja ahrin lähti mukaan vasta 750-800 kierroksessa Jos ahrin lähtee vasta 1700-1800 kierroksen vaiheilla
niin turpohuolto sanoi että imusiivet ottaa kiinni ulkokehältä... imuputki irti ja sormin kiinni sieltä akselin päästä.
Jos se heiluu niin keskiosa on paska, kokemusta on 20v niiden kanssa. Tyhjäkäynti 750-850 on hyvä!
No niin. Huomasin tuossa eilen, kun röpötys ja pätkiminen paheni erittäin paljon, että polttoaineletkussa (suodattimen jälkeen) on ilmaa enemmän kuin ite tavaraa. Ei muutaku uus suodin ja VOILA. Eipä käyny mielessä, että suodin vois olla viallinen kun vaihoin sen keväällä.
Juuri ennen suotimen vaihtoa mittaristossa vilkku hehkun valo ja öljyn varotusvalo. Hehkun valo vilkkuu vieläkin vaikka kone käy kuin 1.6 bensa Eli vissiin vagcom hommia pitäs vähä suorittaa. Onneksi siihenki löyty tältä sivulta aatu avulias!
Kiitos ja kumarrus jälleen neuvoista ja palataan varmaan kohta taas asiaan