Passatin ohjaus nykii?

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
volskari
Posts: 7
Joined: 18.12.2010 18:21

Passatin ohjaus nykii?

Post by volskari »

Mulla on -01, 1.9Tdi passatti 4motion.
Ja taas pakkasten tullen siihen on tullut jo viime talvena esiintynyt vika, jossa ohjaus alkaa nykiä OIKEALLE vain ja ainosataan sinne.
Nyttemmin jo aika rajusti, ratti meinaa lähteä käsistä. Tärinä ja nykiminen lisääntyy kun vedon löysää.
Mutta ettei olisi liian yksinkertaista vika häviää yhtä äkkiä kuin on tullutkin.
Koko kesänä ei kertaakaan tätä ilmenny mutta tässä talven edetessä vika vain pahentunut.

Onkohan kellään vastaavia nykimisiä ilmenny?
Itse olen miettinyt kummasta alkaisi etsiä tehostajasta vai vetonivelistä????
Voikohan olla esim. vettä tehostajan öljyssä ja se jäätyis?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Minä annan ääneni vialliselle vetonivelelle.
Aikoonaan kakkoskorisessa oli kovin samanlaaset oireet.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
Mika Paalanen
VCF Member
Posts: 71
Joined: 1.3.2010 22:26
Location: Alajärvi

Post by Mika Paalanen »

^Mulla teki pakun rikkinäinen vetonivel samaa.
Passat Variant 3BG TDI -03
volskari
Posts: 7
Joined: 18.12.2010 18:21

Post by volskari »

Pitää varmaan alkaa tutkailemaan niitä niveliä, mutta ihmetyttää miten tuo kylmä siihen vaikuttaa nuin selkeästi?
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

^Vettä suojakumin sisällä. Kylmällä se sitte jäätyy ja aiheuttaa ongelmat selvemmin.
Ja aloota se tarkastelu oikeanpuoleisesta vetonivelestä.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
jaroslove_80
Posts: 1
Joined: 19.12.2010 23:12
Location: Oulu

Post by jaroslove_80 »

Täällä täsmälleen samat oireet. Ekat oireet tulivat yli tuhat kilometriä sitten. Sitten ne hävisi ja nyt oireet palasi. Eli kun jalan ottaa kaasulta niin nykiminen alkaa. Saa ihan kunnolla pitää ratista ettei aja mettään. Vetoniveltä minäkin veikkailin, mutta kumpi puoli. Äänet kuuluu minun mielestä voimakkaasti kuskin puolelta, mutta ratti nykii oikealle.
volskari
Posts: 7
Joined: 18.12.2010 18:21

Post by volskari »

jaroslove_80 wrote:Täällä täsmälleen samat oireet. Ekat oireet tulivat yli tuhat kilometriä sitten. Sitten ne hävisi ja nyt oireet palasi. Eli kun jalan ottaa kaasulta niin nykiminen alkaa. Saa ihan kunnolla pitää ratista ettei aja mettään. Vetoniveltä minäkin veikkailin, mutta kumpi puoli. Äänet kuuluu minun mielestä voimakkaasti kuskin puolelta, mutta ratti nykii oikealle.
Kun minäkin pidän että vasenta tekis mieli ensin rassata mutta kuluvia osia eika nyt niin hirveän kalliitakaan, jotta ko alakaa niin vaihtaa molemmat.
User avatar
Por
Posts: 256
Joined: 21.11.2008 19:22
Location: Turkhauta

Post by Por »

Audista joku vuosi takaperin meni vetari. Lapissa ei ollut mitään ongelmia ja etelään kun olin ajamassa niin olisko Oulun kohdalla alkoi välillä nykäsemään mehtään päin. Kerran kaks per 100km ja jostain Jyväskylästä eteenpäin ei kertaakaan. Hyvinkäälle kun pääsin niin vetari meni eikä auto liikkunut. Kuskinpuoleinen vetari pyöri tyhjää.

Mutta tuo nyt tapahtui veto päällä tasaisella kaasulla.
Vw New Beetle 2.0 -99
Vw Golf Variant 1.4TSI -14
Yamaha XV1100 -98
volskari
Posts: 7
Joined: 18.12.2010 18:21

Post by volskari »

" Ja tapahtui niinä päivinä että isolta wolkkari keisarilta kävi käsky....."

No selvisihän se mikä nykii...! Tulin työmatkalta tuossa aatonaattoa edeltävänä iltana ja kas vaimo ilmoitti meitin volkkarin olevan niin rauhaton ettei hän ainakaan aja sitä. Kävin kokeilemassa ja niin se peeveli oli ja nyt ekakerran kuulin oikeasti että nivelestä kuuluu ääntä.
Paikalliseen varaosakauppaan ja jo toisesta kaupasta löytyi nivel (käy näköjään sama kuin 96kW etuvetoonkin) no huh joulu ehkä pelastettu.
Aamulla menin sopimaan työmaan naapuriin josko kaikelta kiireeltä sen nivelen sais vaihdettua, eikä tietenkään millään mutta tule illalla töiden jälkeen niin katotaan....
Olin lähössä töistä ja peruutin parkkiruudusta ja nyt se nivel äänti sitten IHAN oikeasti! Vaihde ykköselle ja ratti hieman oikealle ja "snäk, gräkel, poks! ja se oli sitten siinä ja hinaamalla korjaamolle.
Että tuli sitten otettua kaikki mitä kuskinpuolen nivelellä oli tarjota.

Vaihto on näköjään vartin homma ja korjaamolla rutiinisuoritus!

Että kannattaa vaihtaa jos ohjaus alkaa nykiä.

Hyvät tulevat vuodet kaikille!
Post Reply