Täytyypä tähän heittää omakin tarina toimimattomasta Webastosta.
Webasto siis Passatin alkuperäinen TT-V, joka alkusyksyn pelasi ihan hienosti. Ekalla kovalla pakkasella ei enään lähtenytkään käyntiin, F02-koodia pukkasi kellon näyttöön. Pikkupakkasilla toimi, mutta kovilla ei. VAG-COM:lla nollailin muutaman kerran vikakoodit, mutta varmuutta ei toimintaan tullut. Eli ei kun aikaa varamaan merkkihuoltoon...
Huollon kanssa oli puhe, että tarkistetaan mikä vikana. Tunti meni ja puhelimen päässä huoltomies kertomaan, että vesipumppu sökö. Nostaa lämmöt heti tappiin ja sammuttaa samantien Webaston. Pumppu löytyi hyllystä ja lupasin vaihtaa.
Pari tuntia meni ja sama mies soittelee taas... "ei lähde Webasto enään käyntiin, joutuu palopesän vaihtamaan". Oli jo vähän kiire pitkäksi venähtäneeltä lounastauolta, joten sovittin että menen hakemaan kunhan laittavat vehkeet kasaan. Antoivat laskun pumpun vaihdosta ja hinta-arvion palopesän vaihdosta. Lupasin, että soitellaan...
Ei kun ajelemaan takas töihin ja samalla testasin Webastoa käyntiin. Ei tosiaan lähtenyt Webasto päälle, eikä antanut mitään vikakoodiakaan, näyttö sammui samantien... itsekseni aloin miettiin, että ennen pumpun vaihtoa Webasto oli sentään lähtenyt päälle (totesihan huoltokin saman), mutta enään ei mitään.
Illalla kotona taas läppärillä kiinni ja sieltähän löytyi liuta vikakoodeja ja olipa se samalla mennyt Webasto lukkoonkin. Vikakoodit ja lukitus nollaamaan ja uutta testiä, mutta ei mitään. Kellon näyttö sammui samantien. Ei kun Google auki ja pian löytyi Ross-Techin sivu
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... ic_Setting. Testi päälle ja kuinka ollakkaan Webasto alkoi pöhisemään. Testi lämmitteli moottorin 90C ja n. 30 min päästä se oli ohi.
Kellosta vielä kokeilemaan ja...

Webasto toimi ja toimii vielä parin viikon jälkeenkin pakkasesta riippumatta. Eli omalla kohdalla vika oli todennäköisesti viallisessa vesipumpussa, joka jumitti kovilla pakkasilla (näin ainakin itse olen päätellyt). Luultavasti kuitenkin päättelyni on mennyt kovasti metsään, koska merkkihuolto oli vakaasti sitä mieltä että palopesä on viallinen ja pitää vaihtaa.