Oikea puoli pitää ajaessa kitinää, niin kuin kumi hinkkais johonkin. Keulaa painellessa kitisee sekä rattia kääntäessä. Ääni on niin huomattava et ihmiset kääntyy nauramaan! Mikähän moinen on, muija se ei voi olla kun se ei ole edes autossa?
Auto on Passat farkku, 1.8 20V 1999
Oikean puolen jumalaton kitinä Passat 3B
Siis kitisee tasasesti eteenpäin ajaessa, ei muutu vedon/jarrutuksen mukaan, ja kitisee samalla äänellä myös painellessa kulmaa ja rattia pyöritellessä
Noh, ripustuksia siellä edessä on ainakin tarpeeksi, laakeri, jarrut, ei vaan oikein osaa mitään noista suoraan yhdistää kuvaukseen

Noh, ripustuksia siellä edessä on ainakin tarpeeksi, laakeri, jarrut, ei vaan oikein osaa mitään noista suoraan yhdistää kuvaukseen

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Moro
Ei muutu vedon/jarrutuksen mukaan. Kävi mielessä kun vaihdoin ylätukivarren ja kallistuksen vakaajan tukitangon (c) mallisen, eikä tilanne muuttunut. Olisiko iskunvaimentimen yläpäässä jotakin kumiosia joka vikisee, Rattia kääntelemällä ja auton kulmaa painamalla? Tasaisella tielläkin kuuluu aina kun alusta joustaa montuissa, joutuu ohjauspyörää kääntämään. Monttuisella tiellä onkin oikea konsertti!
Ei muutu vedon/jarrutuksen mukaan. Kävi mielessä kun vaihdoin ylätukivarren ja kallistuksen vakaajan tukitangon (c) mallisen, eikä tilanne muuttunut. Olisiko iskunvaimentimen yläpäässä jotakin kumiosia joka vikisee, Rattia kääntelemällä ja auton kulmaa painamalla? Tasaisella tielläkin kuuluu aina kun alusta joustaa montuissa, joutuu ohjauspyörää kääntämään. Monttuisella tiellä onkin oikea konsertti!
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Huomasin purkaessani että etummaisen alatukivarren pallonivel "litisi" heilutellessani ohjainpylvästä. Ei se muuten äännellyt. Oli ilmeisen väljä. Kun laskin auton pyörille, narina tuli heti kun paino oli pyörällä. En itse usko kallistuksenvakaajan puslan ääntelyyn, koska olin just vaihtanut uuden? Löytyykö kannatusta iskunvaimentajan ylätukilaakerin tai pojaanlyöntikumen jumiutumisesta?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Se etummainen alatukivarsi ei yleensä äännä enää kun nurkka on tunkilla nostettu ilmaan. Paino päällä se narisee. Ja jos se nyt jo valmiiksi on ihan väljäkin niin eikös se kannata vaihtaa.
Toinen jumalaton natina/kitinä-ääni voi tulla jos iskarin yläpään tukikumi on rikki niin, että iskarin varsi osuu yläosasta koriin, itselläni oli tämä ongelma.
Toinen jumalaton natina/kitinä-ääni voi tulla jos iskarin yläpään tukikumi on rikki niin, että iskarin varsi osuu yläosasta koriin, itselläni oli tämä ongelma.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Joo, ei siellä iskarin yläpäässä ole kuin tukikumi, iskarihan ei Passatissa käytetyssä multilinkissä liiku juurikaan. Etummainen alatukivarsi kun pitää iskarin alapäätä kiinni niin molemmat saa siinä samalla kertaa katottua. Iskarin yläpään tukikumin tais Motonetistäkin saada ja maksoko se kympin paikkeille.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.