Pasi Häkli wrote:^ Kiitos Kaikki tehtiin täysin oman maun mukaan ilman kompromisseja
Tossa muuten huomaa miten kameran optiikka vääristää, kuva1:sessä näkyy yläosa olevan vähän banaanilla, oikeasti se katto/kotelointi on ihan suora
Kokeiles Adoben lightroom ohjelmaa. Sielä on optiikan korjaus kohta olemassa. Sillä hienosti korjattua kaikki vääristymät.
Yksityiskohdista puheenollen, huomasitko koivunrungon keittiössä, tukemassa kattoa
Se on merikarvian mehtiltä Kuvassa se ei ihan kokonaan näy.
Kokeilin tota lightroomia mutta mistä se toiminto pitäis löytyä?
On muuten pöydän reunakin alareunassa ihan kiero, muuten hieno keittiö
Ei ehkä sellainen mitä itse tekisin, juurikin sellainen sisustuslehti look tulee mieleen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Killer wrote:Tuli sovittua vaihtokauppa jossa luovutaan CBR:stä ja tilalle tulee pihaan Passat 3B 1.8T.
Sitten voidaan emännän kans pitää yhdessä passat meeting kotipihalla
Jos jollain mielenkiintoa niin lauantaina klo 9 SJ-importin pihaan morjestaa, varmaan ei kauaa siinä vanheta vaan lähdetään lähes samontein kotia kohti takasi.
Ei kannatakkaa tulla SJ:n pihaan kellään. Veti myyjä alta lipan oikein kunnolla ku möi sitten auton nenän edestä vaikka kaikki oli jo sovittu!
En voi mitenkään suositella SJ Import paikkaa kellekkään http://sjimport.fi/ ei pidä mistään sopimuksista kiinni!!!!!
Onneksi ei sentään keritty lähteä ajamaan sinne vielä.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Tänään piti sitten ruuvata abs:n ohjausyksikkö irti ja lähettää se käymään vekatroniksella. No jospas se siellä tulis kuntoon. On pikkasen abs:sät ollut hakusessa muutaman viikon.
Vihdoin pääsi rassaamaan. Boran takaluukun kahva vaihtui uuteen, kun entinen ei toiminut. Samalla luukun sisäverhoiluun porattiin reikä, josta pystyy tarvittaessa meisselillä kääntämään luukun auki.
Ukon passattiin vaihettiin etuiskarit, entiset alkoi hieman kolisemaan. Johan noille kohta olisi tullut 340tkm täyteen.
Boraan tuli lisää 'varusteita', kun asensin kaistanvaihtovilkun.
Samalla sai molemmat variantit pikaisen pesun.
Koy Sheriff -pohjapanssarin asennus käyttikseen. Samalla tuli sulateltua jäät kuskin oven saranapuolelta, jotka kyllä jo kerkesivät kääntää sen pirun pellin kulman...
Passatin koneen purku.. Täytyy kannentiiviste vaihtaa kun valskaa välistä, vaihdetaan nyt sitte se jakopää ja muut herkut samalla... Pitkä viikonloppu edesssä.
Eilisen projektina oli suorittaa kevyt kenttähuolto pasuunaan -30 pakkasessa. Polttoainesuodattimen veti jäähän, eipä siinä muu auttanut kuin suodattimen vaihto. Melkoista hommaa, mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
Aamun aikana sai olla paikallinen Team Ahma, mm. yhden BG Passatin renkaan vaihtoa tuolla pakkasessa, yhden kaasari volvon käynnistystä apuvirtaa antamalla, volvo V70:n käynnistystä apuvirtaa antamalla ja yhden kaasari escortin käynnistys yritys, muttei lähtenyt.
Jetta on kyllä hyvä talviauto, lähti ilman mitään lämmitystä tuolla -30 asteen pakkasessa kun vaan käänsi virta-avainta.. ohjaustehostimen neste oli vähän kohmeessa, kun ei heti ohjaustehostin toiminut.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava... Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Musti wrote:Paukahti kylpyhuoneesta vesiputki jäähän... Siinä sitä ropatessa tuli otettua saunan puolelta pari panelia seinästä irti ja sitten homma lähti ihan lapasesta... Uusikshan se on koko höskä laitettava... Kiuas ja ledit hommattu vielä uupuu puutavara...
Tää on näitä "Siitä se ajatus sitten lähti!"-remontteja.
Ari-Matti Aho wrote:Mulla ei portteri jaksanut käynnistyä eikä 2. akussa ollut tarpeeksi virtaa Eberille. Onneksi Passatti oli lämpimässä tallissa...
Tästä tilanteesta usein selviää laittamalla virrat päälle = 2. akku kytkeytyy starttiakkuun jollon saa sen eberin tulille. Kun se Eberi on syttynyt niin senjälkeen voi kääntää virrat pois ja 2. akku jaksaa antaa jonkinaikaa riittävänkorkeaa jännitettä jotta auton saa lämmitettyä käynnistyskuntoon. Tietenkin pitää ottaa puhallin pois päältä ja muutkin sähköä kuluttavat vermeet.
Oma päivän projekti oli Portterin termostaatin ja sen tiivisteen vaihto kun alkoi tulla nesteet termarin kopan välistä pitkin pihaa. Olipa edellinen termarin laittaja jättänyt tiivisteen sinne kopan reunan väliin. Ihme ettei aijemmin alkanut pissiä noin runsaasti.
Kun ne liemet oli jo laskettu pois niin samaan konkurssiin laitoin uuden kiertovesipumpun vanhan jumineen tilalle. Jos se auto nyt lämpenisi hieman paremmin.
Samalla puhdistin ja voitelin sen vaihdekepin alapään kun joku järjenjättiläinen oli suihkuttanut siihen ruoste-esto mönjää. Ei ihme että keppi liikkui "hieman" tahmeasti.
Autoon piti asennuttaa 120 amppeerinen laturi. Tuli käytyä neliveto passatilla koeajolla kun kaveri sellaisen hommasi.
Samalla tuli laitettua vakuutukset hälle kuntoon. Kuumehan tuosta nelivedosta iski
Viikonloppu reenattu laskettelemista. Lapset innostu yhtäkkiä, ensin vanhempi halus ja nuorempi sitten perässä kun hetken arvioi touhua ja totes ilmeisen kivaks. Kallista se vaan on näillä lippuhinnoilla ja bensaakin alkaa äkkiä palaa kun ajelee mäkiin viikonloppuisin. Ja itelle täytyy (tietysti) vielä uudet monot ja ehkä kypäräkin ostaa, onneks muuten varusteet on kunnossa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Jetta käytetty katsastuksessa, eipähän mennyt läpi.. vetarin suojakumi rikki, yks koiranluu väljä ja ohjaustehostin vuotaa nestettä. Sit yks juttu oli vielä, mikä on tulkinnanvarainen asia mutta siitä jaksa alkaa avautumaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Tuli haettua mustaa teippiä ja laitoin b ja c pilarit tummiksi. Oli vaan sen verran hankala homma ja liian vähän teippiä, että emännän kehotuksesta revin ne vielä illalla irti ja päätin että vien teipparille, ni tulee kerrasta siisti!
Alkuillan projektina oli vaihtaa viimein passattiin 1 ja 2 pytyn puolat, menihän siihen kokonaiset 10min
Nyt herääki kysymys, että saako tota moottorinvika valoa häviämään millään kotikonstein? tuskin tän ikäsessä enää akunnavan irroittamalla häviää vikakoodit ?
Takalasinpyyhkijän reikä uudestaan tulpattu ja tiivistetty. Vanhan omistajan laittamat tummennuskalvot kontin sivuikkunoihin revitty irti ja liimat jynssätty pois. Nyt pitäis olla valmis tiistain ikkunoiden kalvotukselle
Aamulla oli jännitys kun GMC:n vimonen leimapäivä oli saapunut kuin varkain
Noh kävin valot läpi ja jesseä sinne ja vähän tonne, sitten leimalle ja AVOT! laakista läpi ilman mitää huomautuksia
Savuarvo 0.81 jokseenkin yllättävän pieni...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Omaan pasuunaan uutta termostaattia kun lämmöt oli välillä hakusessa niin päätin sen vaihtaa kokeeksi ja ilmansuodattimet samalla kertaa uusiksi. Myös puuttuvan moottorin alasuojan paikalle tuli laitettua metallinen suoja paikalleen (on se ootellukki muutaman kuukauden et jaksais asennella)
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Käsinojan asennus. Tuli parissa viikossa lokerolla varustettu ja keinonahka päällystetty keskikonsoliin asennettava noja Kiinasta, ebayn kautta. Asennus sujui melko hyvin, pari tuntia sai näprätä, mutta kyllä se sinne istui ja on erittäin asiallinen lisä autoon. Hintaakin oli koti postiin kannettuna kaikki 30 €!
Päätelaitteen vaihto uuteen. Muuttui yhteys ADSL:stä VDSL2:een. Ja vielä ilman ongelmia!
Toinen oli pieni kevätsiivous. Jätteenkeräykseen meni 4 tietokoneen keskusyksikköä, monitori, tulostin, televisio, näppäimistöjä, vohvelirauta, tehosekoitin, silitysrauta ja käytettyjä paristoja.
Autotallissa alkoi katon levyttäminen, eipä olisi ensinäkemältä uskonu kuinka persiistä toi homma onkaan.
Lähinnä siis siltä osin että koko ajan hommaa tehdään kädet ylöspäin ja tikkailla ja pukeilla kikkaillen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
On sitä yhteensä vajaa 300 neliöö, ja korkeus 3m, ja nostin varauksen kohdalla 3,6m Ja väliseiniäkin rakennuksesta löytyy että joutuu melko paljon pienempiä palojakin sovitteleen.
Eli kyllä, levynostin on jo käytössä, ilman tosta hommasta ei tulis yhtään mitään koska 3*1,2m normikipsiä joutuis kolme äijää nostaan että sen sais kattoon ehjänä ja sitten jonkun pitäis ruuvata ruuvit vielä siinä muiden odotellessa...
Itekkin olis voinu ton nostimen tehä, mutta tosiaan senverran alaa ja vaikeutta jo muutenkin että vuokraamosta helpommin ja nopeemmin. Ja jatkossa tolle ei käyttöä taas olis tiedossa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
AjH wrote:Kiitos tarjouksesta. Kiirehän tossa hommassa ei (vielä) ole, mutta aikaa tuntuu menevän aika paljon. Tänään saatiin taas muutama levy kattoon...
Pidän tarjouksen mielessä jos alkaa tulla kiire hommassa, huhtikuulla pitäis olla lattiat vapaana lattiamiestä varten niin on vielä vähän sentään aikaa tehdä.
Meinaatko kitata/nauhottaa sen katon itse/ ylipäätään? Se jos joku on perse hommaa jos hyvää yrittää tehdä. Amatöörille siis, tottahan tasoteäijät saa siistin katon tehtyä. Vielä kun antaa vetää katon ruiskulla röpelöpinnalle niin ei tartte edes maalata ja on todella siisti. Ja on käsittääkseni tasottajillekkin helpompi, jää hiomisia työstä pois. Toki kaikkein helpoin on maalata pelkästään, mutta jos on myös hieman kärsineitä gyprokkilevyjä katossa niin ei oo kovinkaan siisti.