Golf IV vaihteiston vaimenninkumit
Golf IV vaihteiston vaimenninkumit
Pitäisi kuulemma vaihtaa vaihdekepin ja vaihteiston välillä olevia vaimentimia, kun vaihdekeppi heiluu ja vaihteet menee välillä huonosti sisään. Olisiko tarkempaa tietoa noista, onko niitä useampi? Miksi niitä kutsutaan ja mistä ne parhaiten saisi? Ja kuinka vaihdetaan? Malli on MK4 Golf variant 2005 1,6.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Kävelet merkkiliikkeen varaosatiskille alustanumeron kera, sieltä näkee varaosakoneelta montako vaihdevivuston puslaa siellä on. Luulisin, että ei löydy tarvikkeena tommosia osia. Sinänsä aika outo tapaus tämä. Harvemmin noista vivustot kuluu, mistä tuo "tuomio" on tullut?
Vaihto sinänsä on yksinkertaista, vähän purkaa vivustoa, vanhat puslat pois ja uudet takas.
Vaihto sinänsä on yksinkertaista, vähän purkaa vivustoa, vanhat puslat pois ja uudet takas.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Niin, kysyin asiasta auton oston yhteydessä täältä foorumilta ja sillon ehdotettiin näin: "Vaihdekeppi voi tosiaan heilua hieman kun moottori elää kaasun mukaan. Moottorin kumityynyt on kuitenkin helppo korjata jos ovat loppu ja niihin saa vahvempia osia tilalle vaikka BlackForestIndustriesilta. " ja sitten olen asiasta puhunut muutamille nikkareille jotka ovat puhuneet näistä vaihteiston vaimentimista.
En tiedä onko nuo moottorin kumityynyt sitten tärkeämmät vai missä vika on. Mutta siis keppi heiluu aina minusta melko paljon ajossa ja sitten ykkönen ja kakkonen ei välillä mene pykälään oikeen millään...
En tiedä onko nuo moottorin kumityynyt sitten tärkeämmät vai missä vika on. Mutta siis keppi heiluu aina minusta melko paljon ajossa ja sitten ykkönen ja kakkonen ei välillä mene pykälään oikeen millään...
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Voi olla, että menisi ihan vaihdevivuston säätämiselläkin tuo ongelma pois(1 ja 2 vaihde vaikea kytkeä), sitä heilumista se ei tietenkään korjaa. Se on ainakin johonkin pisteeseen asti ominaisuus se kepin heiluminen. Tietty jos se siellä heiluu kuin lehmän häntä niin varmasti voidaan puhua jo viasta.
Ei kannata osia tilailla ihan umpimähkään, katsomalla ja konetta heiluttelemalla saa jo jonkinlaista tuntumaa onko siellä moottorin kumityynyt paskana tai onko vaihdevivuston puslat väljän oloiset. Pistä kaveri heittämään vaihteita silmään ja katot itse konehuoneen puolelta vivustoa, että näkyykö väljää jossakin.
Ei kannata osia tilailla ihan umpimähkään, katsomalla ja konetta heiluttelemalla saa jo jonkinlaista tuntumaa onko siellä moottorin kumityynyt paskana tai onko vaihdevivuston puslat väljän oloiset. Pistä kaveri heittämään vaihteita silmään ja katot itse konehuoneen puolelta vivustoa, että näkyykö väljää jossakin.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Silloin kun tämän kommentin kirjoitin en edes tiennyt, että nelos golffia on tullut tehtaalta tankovälitteisellä laatikolla. Olin aina luullut, että ne on kaikki vaijerivälitteisellä lootalla. Oli autossasi kumpi välitystapa tahansa saa koneen liika heiluminen vaihdekepin heilumaan. Tankovälitteisessä se heiluu todennäköisesti paljon enemmän jos on koneen tukikumit löysät. Itsekin pystyy toteamaan onko moottorin tukikumit löysät kun jarrua vasten yrittää lähteä liikkeelle ja jos kone nousee useampia senttejä tai liikkuu etu / taka suunnassa useita senttejä on jossain vikaa."Vaihdekeppi voi tosiaan heilua hieman kun moottori elää kaasun mukaan. Moottorin kumityynyt on kuitenkin helppo korjata jos ovat loppu ja niihin saa vahvempia osia tilalle vaikka BlackForestIndustriesilta."
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Jaa sitäkö voi säätääkkin jotenkin sitä vivustoa? Enpä ole huomannut säätökohtia itse siinä. Tuota pitääkin melkein käydä kysymässä, kun meinaa hiukka takerrella joskus toi 1-2 väli.Pasi Häkli wrote:Voi olla, että menisi ihan vaihdevivuston säätämiselläkin tuo ongelma pois(1 ja 2 vaihde vaikea kytkeä), sitä heilumista se ei tietenkään korjaa.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Muistaakseni sinne kepin juureen on olemassa sellanen erikoistyökalu, jolla keppi pitäis saada säädettyä kohdalleen.
Tarkkaan en muista koska kyseisistä toimenpiteistä on sen verran aikaa, että tahtoo tuo muisti pätkiä.
Vaihteistoöljyjen vaihto auttaa myös takerteluun. Siihen oli vissiin joku oma korjausöljynsä tuohon ongelmaan.
Tarkkaan en muista koska kyseisistä toimenpiteistä on sen verran aikaa, että tahtoo tuo muisti pätkiä.
Vaihteistoöljyjen vaihto auttaa myös takerteluun. Siihen oli vissiin joku oma korjausöljynsä tuohon ongelmaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Häkli
- Posts: 1723
- Joined: 23.5.2006 2:24
- Location: Nakkila
- Contact:
juu kepin juuressa, sai musitaakseni ihan normityökaluillakin säädettyä
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Mulla ainakin IV-golffissa(1,6 16v azd) kuskinpuoleinen mottorin/vaihteiston kannatinkumimysteeri oli h...vetin väljä. Luulin että oli rikki, mutta silloin vielä sai uusia IV-variantteja. Kävin paikallisessa liikkeessä ihmettelemässä ja ihan uusissakin siis tuo kannatinkumi oli erittäin väljä.
Voi olla siis ihan kaksi eri vikaa jotka eivät riipu toisistaan.
Voi olla siis ihan kaksi eri vikaa jotka eivät riipu toisistaan.
Passat
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila