Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nyt viimein kehtaa naputella tästäki autosta jotain stooria.
Auton olen ostanut kesällä 2008, jolloin mittari näytti 167tkm. Vanha taksihan tuo on, mutta pidetty tosi siistinä.
Varustelutaso on trendline, eli ei kromia, takana ikiliikkuja lasit eli veivillä, climatronic, 10x airbag, monitoimiratti + tehdasasenteinen 5 kW webasto. Moottorina toimii 1.9TDI BKC, jatkeena 5 vaihteinen loota.
Alkuvuodesta 2009 passatti otti pienen pusun ajettuani toisen kylkeen liikenneympyrässä. Siinä sitten osia haaliessa tuli mieleen että miksei vähä silmää miellyttävämpiä vois ostaa? Huhtikuussa 2009 passatti saatiin viimein kasaan kaikkien osien saavuttua. Tämän vuoden helmikuussa joku akka sitte peruutti passatin nokkaan, jonka seurauksena maski halkesi.
Toukokuussa 2009 tuli aika hommata vanteet. 18" oli tavotteena, mutta piruuttani katoin nettivaraosasta 20" vanteita. Tomasonit pisti heti silmään sieltä vannelistalta ja sitte kolahti, isosti. "Nuo on saatava!" ja heti soitin. Muutaman päivän päästä oliki 9x20" et40 235/30 renkain eteisessä. Nämä oli taas niitä ideoita joissa ei seurauksia mietitty etukäteen, vaan "pakko saada heti"-ostos. Käytetyt kun olivat niin renkaatkin sen mukaset. Yks kankailla ja kolme muuta silestonet. Niillä sitte piti ajella koko kesä herran pelko perseessä, koska poliisi pysäyttää. Elokuussa sitte yks kaunis aamu se kankailla oleva rengas kirjaimellisesti tuli tiensä päähän. Sormen mentävä reikä, joka oli tullu kulumalla. Ei muuten isäntää naurattanu ku soitin puoli kuus aamulla että tuutko vaihtaan autoo että pääsen töihin. Se kun oli niistä jonkun kerran sanonu. Silloin varastoon talvea varten ostetut Nokian Rsi kitkat (205/55 r16) pyöräytettiin alle. Keväällä 2010 tilaukseen lähti Falken FK425 245/30 R20, syy leveempiin oli STRO-normistot. 9" vanteelle ei tuossa koossa saanu laittaa alle 245-leveetä. Eikä kyllä yhtään haitannu, paremman näköset nuo on.
Uusi kytkin paketti on ollut ostettuna varastossa jo kohta vuoden päivät. Ehkä se vielä heilahtaa paikalleen.
Tänä kesänä sitten öljyn vaihdon yhteydessä isäntä huomasi, että etupäästä on alatukivarren taaimmainen pusla revenny. Johan alko kuumeinen Powerflexien etsintä, kuultuani käyttiksellä mitä se yks pusla maksaisi. Orkkispusla 79€ vs. koko etupään uretaanipuslasarja 120€, eipä ollu ongelmaa päättää mitä ostetaan.
Samalla sitte alko kuumottaan se pitkään haluttu madallus passattiin. JOMiin päädyttiin täysin rahallisista syistä, ehkä sitten joskus se KW tulee.
Muutoksia tähän mennessä:
-R-line etulippa
-Valkoset vilkut
-Angel eyesit
-Merkitön maski
-Takaluukusta poistettu Passat-teksti, tilalla Vinkuwaunu<3
-Tomason TN4 9x20" vanteet
Seuraavana listalla:
-Webastolle uusi vesipumppu
-Webaston kello
-Softa Jukalta
Vakiokuntosena, lukuunottamatta pari viikkoa aikasemmin sattunutta pusua.
Nokka purettiin, että saatiin vakuutustarkastajalle kuvat kaikista rikkoontuneista osista.
Niputettuna keväällä 2009
Vinkuwaunu
Kun lumet olivat sulaneet
Ja nyky kuosi
Autohan on jo neljäs passatti putkeen, ja jatkossa pysytään passateissa.
Edelliset:
-3BG Variant -02
-B4 Variant -96
-B4 Variant -96
Auton olen ostanut kesällä 2008, jolloin mittari näytti 167tkm. Vanha taksihan tuo on, mutta pidetty tosi siistinä.
Varustelutaso on trendline, eli ei kromia, takana ikiliikkuja lasit eli veivillä, climatronic, 10x airbag, monitoimiratti + tehdasasenteinen 5 kW webasto. Moottorina toimii 1.9TDI BKC, jatkeena 5 vaihteinen loota.
Alkuvuodesta 2009 passatti otti pienen pusun ajettuani toisen kylkeen liikenneympyrässä. Siinä sitten osia haaliessa tuli mieleen että miksei vähä silmää miellyttävämpiä vois ostaa? Huhtikuussa 2009 passatti saatiin viimein kasaan kaikkien osien saavuttua. Tämän vuoden helmikuussa joku akka sitte peruutti passatin nokkaan, jonka seurauksena maski halkesi.
Toukokuussa 2009 tuli aika hommata vanteet. 18" oli tavotteena, mutta piruuttani katoin nettivaraosasta 20" vanteita. Tomasonit pisti heti silmään sieltä vannelistalta ja sitte kolahti, isosti. "Nuo on saatava!" ja heti soitin. Muutaman päivän päästä oliki 9x20" et40 235/30 renkain eteisessä. Nämä oli taas niitä ideoita joissa ei seurauksia mietitty etukäteen, vaan "pakko saada heti"-ostos. Käytetyt kun olivat niin renkaatkin sen mukaset. Yks kankailla ja kolme muuta silestonet. Niillä sitte piti ajella koko kesä herran pelko perseessä, koska poliisi pysäyttää. Elokuussa sitte yks kaunis aamu se kankailla oleva rengas kirjaimellisesti tuli tiensä päähän. Sormen mentävä reikä, joka oli tullu kulumalla. Ei muuten isäntää naurattanu ku soitin puoli kuus aamulla että tuutko vaihtaan autoo että pääsen töihin. Se kun oli niistä jonkun kerran sanonu. Silloin varastoon talvea varten ostetut Nokian Rsi kitkat (205/55 r16) pyöräytettiin alle. Keväällä 2010 tilaukseen lähti Falken FK425 245/30 R20, syy leveempiin oli STRO-normistot. 9" vanteelle ei tuossa koossa saanu laittaa alle 245-leveetä. Eikä kyllä yhtään haitannu, paremman näköset nuo on.
Uusi kytkin paketti on ollut ostettuna varastossa jo kohta vuoden päivät. Ehkä se vielä heilahtaa paikalleen.
Tänä kesänä sitten öljyn vaihdon yhteydessä isäntä huomasi, että etupäästä on alatukivarren taaimmainen pusla revenny. Johan alko kuumeinen Powerflexien etsintä, kuultuani käyttiksellä mitä se yks pusla maksaisi. Orkkispusla 79€ vs. koko etupään uretaanipuslasarja 120€, eipä ollu ongelmaa päättää mitä ostetaan.
Samalla sitte alko kuumottaan se pitkään haluttu madallus passattiin. JOMiin päädyttiin täysin rahallisista syistä, ehkä sitten joskus se KW tulee.
Muutoksia tähän mennessä:
-R-line etulippa
-Valkoset vilkut
-Angel eyesit
-Merkitön maski
-Takaluukusta poistettu Passat-teksti, tilalla Vinkuwaunu<3
-Tomason TN4 9x20" vanteet
Seuraavana listalla:
-Webastolle uusi vesipumppu
-Webaston kello
-Softa Jukalta
Vakiokuntosena, lukuunottamatta pari viikkoa aikasemmin sattunutta pusua.
Nokka purettiin, että saatiin vakuutustarkastajalle kuvat kaikista rikkoontuneista osista.
Niputettuna keväällä 2009
Vinkuwaunu
Kun lumet olivat sulaneet
Ja nyky kuosi
Autohan on jo neljäs passatti putkeen, ja jatkossa pysytään passateissa.
Edelliset:
-3BG Variant -02
-B4 Variant -96
-B4 Variant -96
Last edited by Pia on 9.3.2011 12:42, edited 1 time in total.
-
- Posts: 194
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Omastaki mielestä ne oli vähä hölmön näköset silloin, mut nyt jos olis 18" alla niin ne näyttäis auttamatta liian pieniltä.Patu wrote:Ilman madallusta vanteet näytti minusta liian suurilta mutta nyt kun madallus on paikoillaan niin vanteet näyttää just passelilta.
Täytyy kyllä sanoo että oon enemmän ku tyytyväinen passattiin nyt, ulkonäöllisesti. Sen laiskuuteen menee välillä hermot.
4-pyöräsuuntauksessa käytiin eilen. Paalasen veljesten itse etupäähän tekemät camber-säädöt jäi niille sijoilleen, astein -1°41 ja -1°43. Takana camberia on -3°19 ja -3°19. Nosturille ajettaessa takacamberit oli -4°07 ja- 3°41, että kyllä ne vähä pystympään nousi. Aurausta edessä +0,7 molemmin puoli, takana +0,6.
Ajettavuus parani ihan mahottomasti (oli kyllä jo aikasemminkin hyvä ajaa, meillä kun ei arvosteta sitä mukavuutta ollenkaan ). JOM-alustasta ei vielä ainakaan oo hirveesti löytyny moitittavaa. Perä on ehkä hieman liian löysä, mut muuten tuntuis olevan ihan hintansa väärti.
Ajettavuus parani ihan mahottomasti (oli kyllä jo aikasemminkin hyvä ajaa, meillä kun ei arvosteta sitä mukavuutta ollenkaan ). JOM-alustasta ei vielä ainakaan oo hirveesti löytyny moitittavaa. Perä on ehkä hieman liian löysä, mut muuten tuntuis olevan ihan hintansa väärti.
Last edited by Pia on 21.10.2010 17:15, edited 1 time in total.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..Pasi Häkli wrote:On se vaan hieno. Vanteetkin näyttää paljon paremmilta nyt, kuin ennen madallusta.
Onneksi ostit korkeussäädettävän, niin sitä persettä ylipäätänsä on mahdollista nostaa.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Tulihan se sieltä. Tätä oltiinkin jo vähän ooteltu...kotka wrote: ..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..
Tekemätön paikka madaltaa edestä, ei auta muuku vaihtaa pienemmät pyörät. Ja sitä minä en tee. Vaikka kuinka mankelois kaaria niin ei se muuta sisälokarin ruuvin paikkoja...
Ja mitä tuohon peräpäähän tulee niin sieltä on kierteet loppu, ylöspäin ei enää pääse...
Sitä paitsi _minä_ tykkään autosta nyt juuri tuolla korkeudella joten ylimääräset "maasturi"-läpät voi jättää kertomatta.
Kuopiossa mahtaa olla niin saatanan hyvät tiet ettei tarvii pelätä heittoja, kun ajelee normivauhtia. Sielä ei myöskään vissiin oo yhtään mutkia, pelkkää suoraa tietä.
Haha, joo ne putken päät on aika järkyt. Pitäis keksiä niille jotain.A.Leskelä wrote:Mikäs tuo kirkkovene takalasissa oikeen on ?
Sit nuo orkkis putkenpäät jotka näkyy kromisten sisältä...tekisin itse niille jotain
Se pimperon kuva mikä näkyy on heijastin joka roikkuu aurinkolipassa. Muistaakseni vuoden 2005 naistenpäivän kunniaks tehty heijastin. Aika moni on sitä ihmetelly.
Ihan hieno tuo on, en sillä tarkoittanut..Pia wrote:Tulihan se sieltä. Tätä oltiinkin jo vähän ooteltu...kotka wrote: ..Ei nostaa, vaan tekemään tilaa etupäähän madaltamista varten..
Tekemätön paikka madaltaa edestä, ei auta muuku vaihtaa pienemmät pyörät. Ja sitä minä en tee. Vaikka kuinka mankelois kaaria niin ei se muuta sisälokarin ruuvin paikkoja...
Ja mitä tuohon peräpäähän tulee niin sieltä on kierteet loppu, ylöspäin ei enää pääse...
Sitä paitsi _minä_ tykkään autosta nyt juuri tuolla korkeudella joten ylimääräset "maasturi"-läpät voi jättää kertomatta.
Kuopiossa mahtaa olla niin saatanan hyvät tiet ettei tarvii pelätä heittoja, kun ajelee normivauhtia. Sielä ei myöskään vissiin oo yhtään mutkia, pelkkää suoraa tietä.
En ollut mankeloinnin kannalla, ehkä hiukan toisenlaisten vanteiden kylläkin.
Eipä tuo nyt niin hirveän matalalta kuvissa näytä, että normiajelulla minnekkään ryykkisi. Kanttarikivien kohdilla kannattaa hiukan hiljentää.
Niitä sisälokarin ruuveja tuli itsekin hiukan itsekin naputeltua, eikä ihan noin isoja pyöriäkään alla ollut. Matalampi edellinen kottero kyllä oli, mutta eipä juuri ongelmia ollut. Tosin kerran hajosi pohjapanssari moottoritien rampilla, kun oli vähän korkeampi keskipolanne.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Ei se ny mitenkään erityisen matala ookkaan. Mutta koska alusta on löysä (ei oo paluu- ja sisäänvaimennuksien säätöjä), saa aika varovasti ajella heitoista. Markalla saa markan osan.kotka wrote:
Ihan hieno tuo on, en sillä tarkoittanut..
En ollut mankeloinnin kannalla, ehkä hiukan toisenlaisten vanteiden kylläkin.
Eipä tuo nyt niin hirveän matalalta kuvissa näytä, että normiajelulla minnekkään ryykkisi. Kanttarikivien kohdilla kannattaa hiukan hiljentää.
Niitä sisälokarin ruuveja tuli itsekin hiukan itsekin naputeltua, eikä ihan noin isoja pyöriäkään alla ollut. Matalampi edellinen kottero kyllä oli, mutta eipä juuri ongelmia ollut. Tosin kerran hajosi pohjapanssari moottoritien rampilla, kun oli vähän korkeampi keskipolanne.
Kyllä meillä niitä matalia autoja on ollu, kuten Teron Pikku G. Joten kokemusta on kyllä että hyvinkin matalalla autolla pääsee joka paikkaan, eli ajokokemuksesta se raapiminen ei oo kii.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Leimalla käyty ja läpihän tuo meni. Odotin, että nivel-jumppaan joudutaan, mutta eipäs sittenkään.
Ihanan kallista tuo katsastaminen, määräaikaiskatsastus, päästömittaus ja muutoskatsastus= 126€. Huh.
Viralliset mitat on nyt sitte edessä 335mm ja takana 325mm. Eilen nostettiin nokkaa ja tuli huomattua että reilusti sentillä oli painunu.
Ihanan kallista tuo katsastaminen, määräaikaiskatsastus, päästömittaus ja muutoskatsastus= 126€. Huh.
Viralliset mitat on nyt sitte edessä 335mm ja takana 325mm. Eilen nostettiin nokkaa ja tuli huomattua että reilusti sentillä oli painunu.
Nyt on passatti saanut kitkat allensa. Syynä näin aikaiseen vaihtoon oli kesäpyörien sisemmät reunat. Aika ilkeän näkösethän ne jo oli.
Nyt Tomasonit pistetään myyntiin ja uusien kesäpyörien juoniminen on aloitettu ja päätöskin jo tehty. Samassa koossa pysytään, mutta vannemallia ei vielä paljasteta mutta sanotaanko että hulluus tiivistyy tuon isännän seurassa...
Tämän sai aikaan takapyörien -3°19 camberit. Kuvaa klikkaamalla isompi kuva.
Renkaina siis Falken FK452.
Nyt Tomasonit pistetään myyntiin ja uusien kesäpyörien juoniminen on aloitettu ja päätöskin jo tehty. Samassa koossa pysytään, mutta vannemallia ei vielä paljasteta mutta sanotaanko että hulluus tiivistyy tuon isännän seurassa...
Tämän sai aikaan takapyörien -3°19 camberit. Kuvaa klikkaamalla isompi kuva.
Renkaina siis Falken FK452.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Xenonit sai väistyä romukoppaan ja Philipsin Xtreme vision +100% tuli tilalle. Valokuvio parani huomattavasti ja teho lisääntyi kun vag-comilla ruksittiin xenonit päälle. Eli nyt auto luulee että paikalla on xenonit ja syöttää lisää virtaa valoille.
Muuuutta, jos jotain hyvää niin tottakai jotain paskaakin. Kuskin puolen umpion säätönuppi antautui ja umpion sisus tipahti näyttään suoraan puskurin eteen. Huomenna pitää yrittää vähä korjata sitä.
Koitampa aikani kuluks etsiä uusia umpioita.
Muuuutta, jos jotain hyvää niin tottakai jotain paskaakin. Kuskin puolen umpion säätönuppi antautui ja umpion sisus tipahti näyttään suoraan puskurin eteen. Huomenna pitää yrittää vähä korjata sitä.
Koitampa aikani kuluks etsiä uusia umpioita.
Säätönuppi saatiin korjattua, onneksi. Sopivan näköösiä umpioita ei oikein meinannu löytyä.
Mutta nyt hieman mielipidettä noista lampuista.
Alkuperäsillä umpioilla ja halogeneilla lyhyet oli hyvät mutta pitkät ihan surkeat.
Kiina-mallin umpioilla + xenoneilla lyhyet oli tajuttoman surkeat ja pitkät aika hyvät.
Nyt setupina on kiinaumpiot + halogeenit ja voi sanoa että tähän mennessä paras yhdistelmä. Ensimmäistä kertaa koko sinä aikana ku passatti on mulla ollu ni näin lyhyillä valoilla _märästä_ tiestä muutaki ku viivat. Ja neki näky ennen vasta siinä metrin päässä puskurista. Toisin sanoen valot on ku eri autosta. Enää ei jännitä ajaa pimeällä ja märällä tiellä.
Mutta nyt hieman mielipidettä noista lampuista.
Alkuperäsillä umpioilla ja halogeneilla lyhyet oli hyvät mutta pitkät ihan surkeat.
Kiina-mallin umpioilla + xenoneilla lyhyet oli tajuttoman surkeat ja pitkät aika hyvät.
Nyt setupina on kiinaumpiot + halogeenit ja voi sanoa että tähän mennessä paras yhdistelmä. Ensimmäistä kertaa koko sinä aikana ku passatti on mulla ollu ni näin lyhyillä valoilla _märästä_ tiestä muutaki ku viivat. Ja neki näky ennen vasta siinä metrin päässä puskurista. Toisin sanoen valot on ku eri autosta. Enää ei jännitä ajaa pimeällä ja märällä tiellä.
Olis kannattanu ihan ensimmäisenä kokeilla alkuperäisiä umpioita ja xenoneita, itse olin ainakin oikein tyytyväinen.
Ainoa miinus tuli pitkien hitaasta syttymisestä kylmänä xenoneista johtuen.
Ainoa miinus tuli pitkien hitaasta syttymisestä kylmänä xenoneista johtuen.
Golf VI HB 1.8TSI DSG Highline
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
EX: Passat 3C Variant "BlackLine" TDI -08
---VAGarena.fi - Das Forum---
No nythän passatti teki ohraset. Laitoin sen käytiin ihan normaalisti ja hyvin lähti. Kävi hetken normaalia tyhjäkäyntiä. Ja sitte alko tapahtuun...
Tyhjäkäynti muuttu vaivalloiseks, aivan ku ei olis käyny koko koneella. Annoin pikkusen kaasua ni tukehtu ihan kokonaan. Yritin uudelleen käyntiin, mutta ei. Startti pyörähti kyllä ja kone heilahti kerran. Sitte paniikkipuhelu Terolle...
Tero epäili akkua tai vettä välijäähyssä. No minäpäs sitte kokeilen uudelleen käyntiin niin nyt se jo lupas. Ja lähtikin sitte rynkytyksen kera käyntiin. Kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja pidin sen käynnissä puoli tuntia. Kun sain sen käyntiin, koitin hetken päästä antaa sille ihan pikkusen kaasua niin taas se meinas tukehtua. Kaasu pois ja se jäi tyhjäkäynnille.
Vikakoodit katoin pikasesti niin ainakaan moottorille se ei antanu mitään vikakoodia.
Nyt se jää tohon pihaan makaan ja mut haetaan töihin hetken päästä. Saapi Tero tutkia että mitäs helevettiä.
Tyhjäkäynti muuttu vaivalloiseks, aivan ku ei olis käyny koko koneella. Annoin pikkusen kaasua ni tukehtu ihan kokonaan. Yritin uudelleen käyntiin, mutta ei. Startti pyörähti kyllä ja kone heilahti kerran. Sitte paniikkipuhelu Terolle...
Tero epäili akkua tai vettä välijäähyssä. No minäpäs sitte kokeilen uudelleen käyntiin niin nyt se jo lupas. Ja lähtikin sitte rynkytyksen kera käyntiin. Kävi tyhjäkäyntiä ihan normaalisti ja pidin sen käynnissä puoli tuntia. Kun sain sen käyntiin, koitin hetken päästä antaa sille ihan pikkusen kaasua niin taas se meinas tukehtua. Kaasu pois ja se jäi tyhjäkäynnille.
Vikakoodit katoin pikasesti niin ainakaan moottorille se ei antanu mitään vikakoodia.
Nyt se jää tohon pihaan makaan ja mut haetaan töihin hetken päästä. Saapi Tero tutkia että mitäs helevettiä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Cooleri oli kuiva.
Nyt kun juttelin uudelleen Pian kanssa, niin selvis jotta startti on pyörittäny konetta oikeenki hyvin, eli naftapuolen ongelma on/oli kyseessä.
Hyvin tuo nyt tuntui toimivan.
Pieniä ajatuksia mulla on tuon suhteen.
Siirtopumppu vika on yksi vaihtoehto. Mutta mun epäilykset eivät ensimmääsenä osu siihen.
Aikoonaan kun tohon vaihrettiin Webaston vesipumppu, niin vaihdon jälkeen tehtiin webastolle output testi Vag-comilla.
Eli pyöräytettiin paloilmapuhallinta, vesipumppua sekä Weban naftapumppua.
No sen jälkeen auto käyntiin ja kas kummaa se sammui hetken päästä. No uusinta starttaus ja kone pyöri kuin kaffimylly joten tajusimme heti jotta kone ei saa naftaa. Sen jälkeen muutaman kerran virrat päälle ja pois, että siirtopumppu vähän pyörisi. Sen jälkeen auto tulille. Kävi kyllä tyhjää hyvin, mut jonkin aikaa kesti ennenkuin sai kierroksia nostettua koska kaasun painaminen aiheutti tukehtumista.
Eli olisko nyt jostain syystä tuo webaston pumppu pyörinyt hetken liian kauan auton sammuttamisen jälkeen ja siitä johtuis tämä aamupäivän ongelma.
Toki se on mysteeri et mistä (ja miksi) se weban pumppu imasee ilmaa naftalinjaan.
Sen verran äsken kurkkasin tankkivarusteelle, et siitä ei weballe lähde naftalinjaa, eli se weban linja on haarotettu auton tulolinjasta.
Niin ja siirtopumpun ääni oli ihan normaali.
Nyt kun juttelin uudelleen Pian kanssa, niin selvis jotta startti on pyörittäny konetta oikeenki hyvin, eli naftapuolen ongelma on/oli kyseessä.
Hyvin tuo nyt tuntui toimivan.
Pieniä ajatuksia mulla on tuon suhteen.
Siirtopumppu vika on yksi vaihtoehto. Mutta mun epäilykset eivät ensimmääsenä osu siihen.
Aikoonaan kun tohon vaihrettiin Webaston vesipumppu, niin vaihdon jälkeen tehtiin webastolle output testi Vag-comilla.
Eli pyöräytettiin paloilmapuhallinta, vesipumppua sekä Weban naftapumppua.
No sen jälkeen auto käyntiin ja kas kummaa se sammui hetken päästä. No uusinta starttaus ja kone pyöri kuin kaffimylly joten tajusimme heti jotta kone ei saa naftaa. Sen jälkeen muutaman kerran virrat päälle ja pois, että siirtopumppu vähän pyörisi. Sen jälkeen auto tulille. Kävi kyllä tyhjää hyvin, mut jonkin aikaa kesti ennenkuin sai kierroksia nostettua koska kaasun painaminen aiheutti tukehtumista.
Eli olisko nyt jostain syystä tuo webaston pumppu pyörinyt hetken liian kauan auton sammuttamisen jälkeen ja siitä johtuis tämä aamupäivän ongelma.
Toki se on mysteeri et mistä (ja miksi) se weban pumppu imasee ilmaa naftalinjaan.
Sen verran äsken kurkkasin tankkivarusteelle, et siitä ei weballe lähde naftalinjaa, eli se weban linja on haarotettu auton tulolinjasta.
Niin ja siirtopumpun ääni oli ihan normaali.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Onko se webasto jälkiasenteinen? Mun mielestä se pitäs sieltä tankkivarusteelta asti olla se webaston naftalinja..
Voin tietty olla väärässäkin.
Siirtopumppu voi olla niinkin rikki että välillä pyörii ja välillä ei, tai sitten ei vaan tuota tarpeeksi painetta.
Tuo kone käy kyllä ilman siirtopumppuakin mutta toiminta on vähän niin ja näin, sekä käyntiinlähtö vaikeaa.
Koittakaas toistaa tuo sama tilanne. Että käyttää webaston komponenttidiagnoosista sitä webaston polttoainepumppua ja kattoo että tuleeko käynnistettäessä ongelmia?
Voin tietty olla väärässäkin.
Siirtopumppu voi olla niinkin rikki että välillä pyörii ja välillä ei, tai sitten ei vaan tuota tarpeeksi painetta.
Tuo kone käy kyllä ilman siirtopumppuakin mutta toiminta on vähän niin ja näin, sekä käyntiinlähtö vaikeaa.
Koittakaas toistaa tuo sama tilanne. Että käyttää webaston komponenttidiagnoosista sitä webaston polttoainepumppua ja kattoo että tuleeko käynnistettäessä ongelmia?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2582
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Tehdas webasto tuossa on.
Sen verran täytyy korjata, et kyllä siellä tankkivarusteella oli kolme linjaa kun tein uusinta tarkastuksen.
Koitin äsköön käyttää weban naftapumppua, mut sillä ei ollut vaikutusta.
Eikä kyllä saisikaan olla kun se nyt tosiaan on omalla linjallaan.
En tosin käyttänyt sitä kuin ihan pienen hetken kun en halunnut tuota, muutenkin takkuilevaa laitetta uittaa naftaan.
Tuo siirtopumppu asia tuntuus olevan vähä henkimaailman juttu.
Monet sanovat jotta auto käy, vaikka se olis rikki. Mutta on myös paljon niitä, joilla matka on katkennut siirtopumppu vikaan. Kuulun itsekkin tuohon jälkimmäiseen porukkaan, joten aikamoisella varauksella suhtaudun siihen et tuo toimis edes jollakin tapaa rikkonaisellakin siirtopumpulla.
Sen verran täytyy korjata, et kyllä siellä tankkivarusteella oli kolme linjaa kun tein uusinta tarkastuksen.
Koitin äsköön käyttää weban naftapumppua, mut sillä ei ollut vaikutusta.
Eikä kyllä saisikaan olla kun se nyt tosiaan on omalla linjallaan.
En tosin käyttänyt sitä kuin ihan pienen hetken kun en halunnut tuota, muutenkin takkuilevaa laitetta uittaa naftaan.
Tuo siirtopumppu asia tuntuus olevan vähä henkimaailman juttu.
Monet sanovat jotta auto käy, vaikka se olis rikki. Mutta on myös paljon niitä, joilla matka on katkennut siirtopumppu vikaan. Kuulun itsekkin tuohon jälkimmäiseen porukkaan, joten aikamoisella varauksella suhtaudun siihen et tuo toimis edes jollakin tapaa rikkonaisellakin siirtopumpulla.
- Pasi Häkli
- Posts: 5784
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Esimerkiksi 3b passatista löytyy ajm-moottorilla varustettua versiota jossa tankissa ei alunperin siirtopumppua ole lainkaan.
Eli kyllä se vaan on mahdollista että auto voi toimia ilman sitä siirtopumppua. Työkaverilla oli semmonen auto mistä se puuttui. Se kyllä lisäs sen sinne jälkeenpäin kun autossa oli käynnistysongelmia. Ne ongelmat tosin ei koskaan hävinnyt vaikka mitä yritettiin. Myi eteenpäin..
Eli kyllä se vaan on mahdollista että auto voi toimia ilman sitä siirtopumppua. Työkaverilla oli semmonen auto mistä se puuttui. Se kyllä lisäs sen sinne jälkeenpäin kun autossa oli käynnistysongelmia. Ne ongelmat tosin ei koskaan hävinnyt vaikka mitä yritettiin. Myi eteenpäin..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007