Markku Duus wrote:
Tiiviste kiristäjän alle maksoi noin kympin tsibale ja siihen päälle työtä pari kolme tuntia per puoli. Vanhat venttiilikopan tiivisteet meni paikalleen kun ei olleet kovin vanhat ja vielä hyväkuntoiset (hinta marmoritiskillä sille 40€/kpl) Jälleen suuri kiitos Tontulle
Miten tuo vaihdetaan? Saako vaihdettua samalla kun vaihtaa venakopan tiivisteet vai vaatiiko enempi purkamista? Ei ole mitään tietoa minkälainen patentti tuolla venakopan alla lymyilee...
Tosin homma jää omalta osalta kesään kun on talli vähän vilpoinen tällä hetkellä
Markku Duus wrote:
Tiiviste kiristäjän alle maksoi noin kympin tsibale ja siihen päälle työtä pari kolme tuntia per puoli. Vanhat venttiilikopan tiivisteet meni paikalleen kun ei olleet kovin vanhat ja vielä hyväkuntoiset (hinta marmoritiskillä sille 40€/kpl) Jälleen suuri kiitos Tontulle
Miten tuo vaihdetaan? Saako vaihdettua samalla kun vaihtaa venakopan tiivisteet vai vaatiiko enempi purkamista? Ei ole mitään tietoa minkälainen patentti tuolla venakopan alla lymyilee...
Tosin homma jää omalta osalta kesään kun on talli vähän vilpoinen tällä hetkellä
Kiristäjän kolme ruuvia on näkyvillä venttiilikopan ulkopuolella, ja neljäs on sitten siellä kannen alla. Kun kopan kansi on pois, painetaan kiristäjä kasaan (sitä varten olemassa oma työkalu). Sitten ruuvit auki ja kiristäjä nousee sen verran että saa vanhan tiivisteen ja sen puoliympyrän muotoisen palan pois. Huolellinen puhdistus ja tiivarit paikalleen ja kasaan. Hiukan ahdasta siinä on, mutta onnistuu ilman nokan/ketjun irroitusta. Apukuskin puolella "joutuu" purkamaan ilmaputkia sun muita romuja pois edestä jotta saa tilaa.
Onko mahdollisesti muita paikkoja mistä voisi tihuuttaa öljyä?Venakoppien tiivisteet on jo uudet ja seuraavaksi menee vaihtoon noi kiristäjän tiivisteet.Onko mitään tärkeää mitä pitää ottaa huomioon noita vaihdettaessa ??
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Nixu wrote:Onko mahdollisesti muita paikkoja mistä voisi tihuuttaa öljyä?Venakoppien tiivisteet on jo uudet ja seuraavaksi menee vaihtoon noi kiristäjän tiivisteet.Onko mitään tärkeää mitä pitää ottaa huomioon noita vaihdettaessa ??
Kiristäjän tiivisteitä vaihtaessa kannattaa varmistua että nokkien välinen ketju menee kasatessa oikeille hampaille. Öljyvuotoon liittyen, nokkien stefat ja sitten ne toisissa päissä olevat "kupit" on yksi miljoonista paikoista mistä vuotaa. Ei tuota konetta taida täysin tiiviiksi saadakaan
Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.
Kiinnostus heräsi mutta...
Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.
Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.
tumppi101 wrote:Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.
Kiinnostus heräsi mutta...
Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.
Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.
T: Onnellinen VW Boran omista
Sanot myyjälle,että otat jos saat viedä korjattavaksi Laakkoselle hänen laskuun.Samalla saat siellä tarkistettua kilometrit testerissä ja auton muutenkin läpi asentajan kanssa
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
tumppi101 wrote:Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.
Kiinnostus heräsi mutta...
Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.
Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.
T: Onnellinen VW Boran omista
Sanot myyjälle,että otat jos saat viedä korjattavaksi Laakkoselle hänen laskuun.Samalla saat siellä tarkistettua kilometrit testerissä ja auton muutenkin läpi asentajan kanssa
Meinasin ehdottaa myyjälle auto tohtorilla käyttämistä esim. a-katsastus. Tulis sitten katsottua auto läpikotasin. Saakohan ne siellä ne kilometrit?!
No tohtorilla käyttö varmasti paras vaihtoehto auton kunnon selvittämiseksi.
Paha sanoa pystyvätkö kilometrejä selvittämään..voi olla että niillä ei ole tarvittavaa laitetta.Laakkosella on sitten varmasti semmoinen.Eikä varmaan maksa paljoa ku käy kysymässä nätisti
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996
Niin ja jos se passatti on huollettu merkkihuollossa saksassa, niin laakkosella nähdään kaikki huollot koneelta. Se on eri asia suostuuko katsomaan, kun ei ole niiltä ostettu auto