Page 3 of 3

Posted: 12.2.2009 13:48
by raato
Markku Duus wrote: Tiiviste kiristäjän alle maksoi noin kympin tsibale ja siihen päälle työtä pari kolme tuntia per puoli. Vanhat venttiilikopan tiivisteet meni paikalleen kun ei olleet kovin vanhat ja vielä hyväkuntoiset (hinta marmoritiskillä sille 40€/kpl) Jälleen suuri kiitos Tontulle :!:
Miten tuo vaihdetaan? Saako vaihdettua samalla kun vaihtaa venakopan tiivisteet vai vaatiiko enempi purkamista? Ei ole mitään tietoa minkälainen patentti tuolla venakopan alla lymyilee...
Tosin homma jää omalta osalta kesään kun on talli vähän vilpoinen tällä hetkellä 8)

Posted: 12.2.2009 15:23
by Nixu
HarriV wrote:Käytin tänään oman laitokseni öljynvaihdolla. Katsotaan nyt miten hyvästi tuo Castrolin EDGE 5W-30 pysyy sisällä.
Mulla omassa ainakin pysynyt hyvin sisällä noi..

Posted: 12.2.2009 22:24
by Markku Duus
raato wrote:
Markku Duus wrote: Tiiviste kiristäjän alle maksoi noin kympin tsibale ja siihen päälle työtä pari kolme tuntia per puoli. Vanhat venttiilikopan tiivisteet meni paikalleen kun ei olleet kovin vanhat ja vielä hyväkuntoiset (hinta marmoritiskillä sille 40€/kpl) Jälleen suuri kiitos Tontulle :!:
Miten tuo vaihdetaan? Saako vaihdettua samalla kun vaihtaa venakopan tiivisteet vai vaatiiko enempi purkamista? Ei ole mitään tietoa minkälainen patentti tuolla venakopan alla lymyilee...
Tosin homma jää omalta osalta kesään kun on talli vähän vilpoinen tällä hetkellä 8)
Kiristäjän kolme ruuvia on näkyvillä venttiilikopan ulkopuolella, ja neljäs on sitten siellä kannen alla. Kun kopan kansi on pois, painetaan kiristäjä kasaan (sitä varten olemassa oma työkalu). Sitten ruuvit auki ja kiristäjä nousee sen verran että saa vanhan tiivisteen ja sen puoliympyrän muotoisen palan pois. Huolellinen puhdistus ja tiivarit paikalleen ja kasaan. Hiukan ahdasta siinä on, mutta onnistuu ilman nokan/ketjun irroitusta. Apukuskin puolella "joutuu" purkamaan ilmaputkia sun muita romuja pois edestä jotta saa tilaa.

Posted: 31.3.2009 10:15
by Nixu
Onko mahdollisesti muita paikkoja mistä voisi tihuuttaa öljyä?Venakoppien tiivisteet on jo uudet ja seuraavaksi menee vaihtoon noi kiristäjän tiivisteet.Onko mitään tärkeää mitä pitää ottaa huomioon noita vaihdettaessa ??

Posted: 31.3.2009 11:54
by Markku Duus
Nixu wrote:Onko mahdollisesti muita paikkoja mistä voisi tihuuttaa öljyä?Venakoppien tiivisteet on jo uudet ja seuraavaksi menee vaihtoon noi kiristäjän tiivisteet.Onko mitään tärkeää mitä pitää ottaa huomioon noita vaihdettaessa ??
Kiristäjän tiivisteitä vaihtaessa kannattaa varmistua että nokkien välinen ketju menee kasatessa oikeille hampaille. Öljyvuotoon liittyen, nokkien stefat ja sitten ne toisissa päissä olevat "kupit" on yksi miljoonista paikoista mistä vuotaa. Ei tuota konetta taida täysin tiiviiksi saadakaan :D

Ostamassa autoa

Posted: 31.3.2009 19:42
by tumppi101
Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.

Kiinnostus heräsi mutta...

Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.

Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.

T: Onnellinen VW Boran omista

Posted: 31.3.2009 21:16
by BlackPassat
No tulipa sit ostettu sittenkin vajaavetonen 2.0 eikä 2.8 nelivetoo.. :oops:

Mutta kai tuollakin sitte päristelee... :shock:

Re: Ostamassa autoa

Posted: 1.4.2009 10:07
by Nixu
tumppi101 wrote:Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.

Kiinnostus heräsi mutta...

Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.

Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.

T: Onnellinen VW Boran omista
Sanot myyjälle,että otat jos saat viedä korjattavaksi Laakkoselle hänen laskuun.Samalla saat siellä tarkistettua kilometrit testerissä ja auton muutenkin läpi asentajan kanssa :wink:

Re: Ostamassa autoa

Posted: 1.4.2009 16:16
by tumppi101
Nixu wrote:
tumppi101 wrote:Kävin tänään koe ajamassa yhdessä pienessä liikkeessa variantti passat 2.8 v6 syncro -99 155tkm manuaali. Auto tuotu saksasta.

Kiinnostus heräsi mutta...

Takakontissa kosteutta maton alla. Myyjä sanoi että tulee mahdollisesti takalasin pyyhkijän läpiviennistä.
Pelkääjän puolen takapenkin ovi ei auennut sisältä, ulkoa tai avaimen napista. Keskuslukitusta epäili myyjä.

Kannattaako kiertää kaukaa vai mitä... Ajatuksia, mielipiteitä ja neuvoja otetaan vastaan.

T: Onnellinen VW Boran omista
Sanot myyjälle,että otat jos saat viedä korjattavaksi Laakkoselle hänen laskuun.Samalla saat siellä tarkistettua kilometrit testerissä ja auton muutenkin läpi asentajan kanssa :wink:
Meinasin ehdottaa myyjälle auto tohtorilla käyttämistä esim. a-katsastus. Tulis sitten katsottua auto läpikotasin. Saakohan ne siellä ne kilometrit?!

Posted: 2.4.2009 10:28
by Nixu
No tohtorilla käyttö varmasti paras vaihtoehto auton kunnon selvittämiseksi.
Paha sanoa pystyvätkö kilometrejä selvittämään..voi olla että niillä ei ole tarvittavaa laitetta.Laakkosella on sitten varmasti semmoinen.Eikä varmaan maksa paljoa ku käy kysymässä nätisti :wink:

Posted: 2.4.2009 19:34
by Mika Viinikka
Niin ja jos se passatti on huollettu merkkihuollossa saksassa, niin laakkosella nähdään kaikki huollot koneelta. Se on eri asia suostuuko katsomaan, kun ei ole niiltä ostettu auto :wink: