Page 3 of 3
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 2:20
by joni84
Jultsu wrote:Siten juuri että se Defan purkki on jotenkin startin johtojen välissä (??) ja aukaisee virtapiirin kun purkilla on sähköt mutta ei käynnistyslupaa eli ajonesto on päällä. Vikatilanteissa (eli purkki ei saa virtaa) virtapiirit pysyy sitten ilmeisesti suljettuina.
Mutta ottaako tuo ajonesto sitten esim n75 virratkin pois?
Ja osaisko joku kertoa kyseiselle hälylle mitkä johdot ja mihinkä ne pitää kytkeä, että saa pois sen ajoneston päältä jos se kerta on päällä mukamas.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 3:56
by Tomppa-
Olisko noista mitää apua? Mul oli joskus defan 821x sarjalainen häly. Tollaset yleisohjeet löyty koneelta, on 2 kpl pdf tiedostoja.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 4:15
by joni84
Pitääkö tuossa noi punamusta p3.2 ja valkovihreä johto p3.4 liittää yhteen, jotka ovat käynnistyksen eston johtoja?
Eli tuosta punaisesta kohdasta poikki ja yhteen. Mites toi mikä noista ajoneston johdoista defan laiton yhteydessä yhdistyy starttiin ja virtalukkoon, ne voi jättää sinne?
Tuonko pitäisi riittää?
Jostain luin niin p4.10 pitäs vetää poikki myös. Oonko väärässä. Niin ja jossain sanottii sulake irti mutta riittääkö jos ottaa akunkengän vaan irti kun noita katkoo ja liittää.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 16:36
by joni84
Laitoin mustapunasen ja valkovihreen yhteen ei vaikutusta. Laitan kuvaa, ku himaa pääsen, kokopäivä mennyt auton kanssa.
Aivan sama onko noi kaksi johtoo liitetty yhteen, vai normaalisti kiinni niin se ecuboxin 15 ampeerin kautta ei tule maff ja n75 virtaa eikä auto käynnisty. Mutta käynnistyy, jos sulake irti, mutta sit vikakoodia pukkaa jopa laitoin uudet johdot n75 ei vaikutusta. Nyppäsin poikki siitä kohdin, kun se yhdistyy siin maffin jälkee johonki isoo johto mötikkään.
Tuossa punaisella ympyröidyt johdot ihmettelen nekin on punamusta ja valkovihree. Miksi noin irti ja apikot päässä onkohan samat johdot en kyllä mitään paikkaa niille löydä. Kaavion mukaan enempää tuon värisiä ole.
Mietin myös, jos tämä vika on ecussa huomenna tulee uusi voisiko sen laittaa paikoilleen, mutta ei käynnistä autoa, kun sehän ei ilman koodausta käynnisty. Vaan laittaa sytytysvirrat päälle, ja kokeilee tuleeko niille apulaitteille n75 yms virtaa jos ecussa oliskin joku maaavika.
Oon kuullu, että sellanen temppu saattaa auttaa että ottaa noita ohjainlaitteita irti yks kerrallaan ja koittaa alkaako diagnostiikka sitten toimimaan. Eli uskallanko mitä kaikkea sit irti ottaa. Kuuntelin takakontista, ni ku laittaa virrat päälle sulake kiinni niin pitäisikö sieltä pumpulta kuulua ääntä?
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 20:55
by Kingis_
Eikös se ecun "koodaus" onnistune ihan vcds:llä? Siis jos ei satu vaatimaan tuota pin koodia.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... U_Swapping" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 21:01
by joni84
No ite en osaa sitä koodausta tehdä enkä merkkiliikkeeseen maksa 150e. Voiko sitä laittaa kii ja sytkävirrat päälle kuunnella alkaako se n75 tikittää, vai eikö sytytysvirratkaan lähde päälle? Ja tuota kyselisin että kytkinkö tohon defaan noi oikein edes. Mitään avaimen kuvia ei mihkää syty paitsi sulake irti vilahtaa hehkuvalo.
Voisko ecu tehdä nämä viat, hyvälle se kyl näytti se levy ku kädessä oli.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 20.12.2015 21:47
by joni84
Vai pitääkö tuosta vetää vielä johto p4.10 valkoruskea sytytysvirta poikki.
Olisin todella kiitollinen ,jos joku suostuisi minua tässä ongelmassa auttamaan, kun itselle sähkötyöt hepreaa Vaikka iltatöinä tekemään. Näin työttömänä vara mihkää merkkiliikkeeseen viedä..
Kiitos etukäteen jo avusta kaikille
Voihan sitä boverbytestä kysyä osaisiko mitään vikaan sanoa. Oisko sit ecussa maadoitus ongelmaa ,ja ei siten maadoita75 yms.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 9:20
by pitkaja
Kuvasta huomasin että töpseli oli kiinni defan hälyttimessä.
Koititko ilman töpseliä että siihen ei mene virtaa.
Löytyykö autoon toista avainta. Sitäkin vois koittaa ellet ole jo koittanut.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 11:51
by joni84
Ei oo ku 1 avain ja ainakin ilman sulaketta lähtee hyvin, et onko muka sit avaimessa vika.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 14:07
by pitkaja
Lähtiskö käyntiin ilman avaimen sirua ja sulaketta.
Jos helposti irrotettava.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 14:30
by Tomppa-
Toi defan ajonesto vaa pois ilman et yhdistää niitä piuhoja ja toi avaimen ja startin välinen piuha takasin yhteen.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 14:49
by joni84
Kyllä auto lähtee käyntiin vaikka defan ajonesto on ohitettu, mutta jos sulake kiinni ei lähde ,mutta eipä n75 yms virtaa saa koska tulevat sen sulakkeen kautta. Voihan se tietty olla että se defa pitäs kokonaan irti ottaa, mutta minä en taida sitä osata tehdä.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 20:03
by joni84
Tollasen sulakkeen 80a päävirta, kun mittasin ei ainakaan virtaa tullut. Onko tämä syypää sitten vikaan tai mihin?
Ja mitattiin niin sen pienen 15a kautta tulee virtaa muutamalle osalle, mutta ei kaikille. Sen perässä on MAF, EGR, N75, ruiskupumpun ajoitussolenoidi.
Itse en defan hälytintä pois osaa ottaa, että sormi suussa nyt auton kanssa tässä ollaan.

Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 20:20
by Jultsu
Vedäpä mittari ohmiasentoon ja mittaa ton sulakkeen navoista kulkeeko sähkö. Mahtaa olla sen kabiiniin menevän virtajohdon etusulake tuo, jos se olisi rikki niin puhaltimet mittaristot stereot kaikki olis pimeenä.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 20:38
by Por
Jos oikein ymmärsin noista kuvista niin olit yhdistänyt Defan hälyttimen liittimeen menevät johdot kun tarkoitus oli yhdistää ne vastakappaleet toisiinsa?
Mihin johtoihin ne oli alunperin yhdistetty vai oliko irtonaisina? Meneekö nuo punaisella ympyröidyt johdot virtalukolle asti?
Äkkiseltään näyttäis että noissa punaisella ympyröidyissä johdoissa ei ole ollut mitään kiinni kun ei ole puristettu toisesta päästä. Jos ne menee virtalukolle ja on yhdistetty siellä johonkin katkaistuun johtoon niin se saattaa vikoa sieltä ja kannattaa ainakin purkaminen aloittaa siitä johdosta.
Tuleeko tuohon Defan liittimeen P3.1 virta sen 15A sulakkeen kiinni ja irti ollessa eli onko se Defan yksikkö sen sulakkeen takana?
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 21:19
by joni84
ei mene virtalukolle asti tolleen ne oli siellä kun katsoin ratin alle.
Se joka ratkaisee tämän ongelman, niin kyllä postitan kossupullon ja ison.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 21:46
by joni84
http://www.elisanet.fi/jhynynen/" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla sitä autoa käytin ,et luulis osaavan hommansa.
Re: passat 3b n75 venttiili hukaa virrat
Posted: 21.12.2015 22:27
by joni84
Por wrote:Jos oikein ymmärsin noista kuvista niin olit yhdistänyt Defan hälyttimen liittimeen menevät johdot kun tarkoitus oli yhdistää ne vastakappaleet toisiinsa?
Mihin johtoihin ne oli alunperin yhdistetty vai oliko irtonaisina? Meneekö nuo punaisella ympyröidyt johdot virtalukolle asti?
Äkkiseltään näyttäis että noissa punaisella ympyröidyissä johdoissa ei ole ollut mitään kiinni kun ei ole puristettu toisesta päästä. Jos ne menee virtalukolle ja on yhdistetty siellä johonkin katkaistuun johtoon niin se saattaa vikoa sieltä ja kannattaa ainakin purkaminen aloittaa siitä johdosta.
Tuleeko tuohon Defan liittimeen P3.1 virta sen 15A sulakkeen kiinni ja irti ollessa eli onko se Defan yksikkö sen sulakkeen takana?
Mitä katselin niin ainakin siellä ratin alla oli defan johdoissa 25 a sulake, että en tiedä onko tolla 15a sulakeella ecu boksissa mitään yhteyttä tuohon.
Ja eikös se virta kierrä ihan samalla tavalla noinkin. Mitä väliä sillä on kuinka kaukaa nuo johdot yhdistää.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 1:54
by joni84
Heitetääs nyt arvaus ennakko on säädetty sen sulakkeen ollessa palanut.
Dynaamista ajoitusta testerillä ei ole tehty/voitu tehdä. Voisiko siitä johtua, mutta miksi sitten n75 ei saa virtaa ei kai se jaosta voi johtua. Startatutin tänään autoa, niin isä sanoi, että jostain sieltä auton moottorin luota pamautti hieman pakokaasua kun sulake kiinni.
Voisiko joku jolla olisi laitteet tulla tarkastamaan onko jako pielessä ??? ja asuisi lähellä auto on todella tärkeä, kun pitäisi liikkumaankin päästä...
Nyt muistan, jako oli tehty silloin kun sulake oli paskana. Vein auton toiseen otteeseen sinne niin oli silloin sulakkeen löytäneet... Mutta eivät tehneet mitään.
Ja muuten ihmettelin, kun auton hain pois, että diesel haisee auton sisällä ja haisee vieläkin.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 8:39
by joni84
Jatketaan, niin voisikos joku jaon tulla katsomaan? Vieläkin on töötin johdot irti voisiko vika olla niissä, että virta ei n75 yms. kulje.
Tuolta jostain, kun sulake on kiinni ja startttaa, pössäytti pakokaasua.

Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 20:02
by joni84
Mietin ,että jos ei muuta niin pystyykö ecua ohjelmoimaan, että n75 ja maff ,map sais ohjelmoitua vittuun ja ajais ilman sulaketta.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 20:49
by Jultsu
Ei pysty. MAFfin saa poistettua käytöstä jolloin MAP ohjaa.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 21:16
by joni84
Sit varmaa pumpun ennakot pielessä. kun laittaa sen sulakkeen ni sit ennakot menee pieleen, kun ilman sulaketta laitettu se ennakko.
Mites pumpun ennakot säädetään, kun eikös auto pitäisi olla käynnissä, eikä se sulake päällä lähde käymään...
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 22.12.2015 23:52
by joni84
Itse itselleni vastaten voisko vika olla tässä
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9198521/ ... -kaynnisty" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 23.12.2015 10:39
by joni84
Löysin takaovien luota muutaman nirhautuneen johdon voisiko se tehdä tätä vikaa?
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 23.12.2015 12:35
by JL
No eikös ne kuitenkin korjata kannata? Samallahan saat selville auttoiko se korjaus ongelmaan vai ei..

Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 23.12.2015 13:34
by joni84
Pumpun ennakot vissii hukassa sanoi lahden powerbyte ,sai auton käymään sulake päällä,kun jonku pumpun ruskeen liittimen veti pois. Mutta auto puski valkosta savua, että pumpun ennakot pitäs säätää jossain. Ja sitten en ymmärrä tätä miksi mittaristo meni tälläiseksi näyttää sen kuinka kovaa ajat väärin.

Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 24.12.2015 2:00
by joni84
Osaako kukaan sanoa mikät tuossa mittaristossa on. Nukutaanko täällä.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 24.12.2015 19:27
by Pia
Ihmiset viettää joulua perheidensä kanssa.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 24.12.2015 23:15
by joni84
No kaikki ei vietä esim minä ,kun en pääse mihkää ku auto ei toimi.

Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 25.12.2015 12:02
by joni84
No mitä ootte mieltä onko pumpun ennakot pielessä, ku kaveri sai käyntiin, ku pumpulle menevän johdon otti pois. Tosin savutti kauheesti valkoista ja kävi huonosti.vcds ei päästänyt säätämään edes pumppua johtuuko se sitten pumpun ajoituksesta.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 1.1.2016 14:03
by joni84
Minulta on kaikki jälkiasennukset irrotettu every-mod ja lisävalot, eikä mitään hyötyä niistäkään. On tutkittu etsitty käytetty takaisin pajalla joka jakohihnan pasuunaan laittoi. Siellä sitten vika heidän mielestä löytyi. Väittivät, että antaa koodia ennakon säätimestä, että rikki ja mukamas siksi juuri auto sammuu, kun sulakkeen heittää kiinni niin ennakon säädin ei toimi ja antaa maihin. No ei auttanut, kuin hakea auto pois ja taas ajaa auto himaan vikavalot vilkkuen. Eli ilmeisesti vikatila päällä. Autoon kuitenkin vaihdettu ecu ja yllä mainitsemani rele219 ja johdot ratin alta katsottu. No kai se sit kokeiltava ennakonsäätimellä, mutta sitä tuskin pystyy erikseen pumppuun vaihtamaan.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 6.1.2016 22:11
by joni84
Passatti toimii ja kukkuu taas. Kaveri toiselta foorumilta tuusulassa laittoi auton kuntoon.
Kopioitu toisesta foorumista mitä kaveri sinne kirjotteli.
"Pumppu nii pahasti metsässä että ihan mekaaninen kello kouraan ja pumppu edes kartalle ja sitten VCDS hommat lopuks. Pumpun kiinnityspultin kupeeseen tein merkin lähtökohdasta ja nyt kun pumppu on kohdallaan niin merkkien väli on jotai 15mm
Liekkö on pumpun säätö tehty siirtämällä jakohihnaa pumpun hihnapyörällä ja jako tehty merkkaamalla. Sitten kun jako hypänny niin tehty lukitustapein ja sitten onkin tuo pumpun ajotus jossain muualla kun kohdallaan. Ei oikei muuta mahdollisuutta keksi."
Eli vikana pumpun ennakot iha metässä.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 16:10
by pitkaja
Tulihan se auto kuntoon vihdoin.
Onkos sun autossa ollut kokoajan jakopielessä, vai oliko sulake rikki, vai mistä homma lähti menemään päin peetä.
Tarkoitan nyt mistä koko homma lähti liikkeelle, kun autosi alkoi reistailemaan.
Tunaroiko korjaamo korjauksen vai mitä tässä nyt loppupeleissä oikein tapahtui.
Jos aihetta on luettu yli 3000 kertaa niin kai se kertoo kiinnostuksesta ongelmaan.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 18:04
by joni84
Ilmeisesti korjaamo tunaroi koko homman, eivät olleet pumpun ajoitusta mekaanisesti heittokellolla tehneet. Ja sulake pamahtanut, kun n75 johdot ottaneet turboa vasten ja kärtsänneet.
Sitten kysyisin siitä, että missähän ois vikaa, kun lämmöt on siitä asti olleet aina kummalliset tässä autossa kun sen ostin. Välillä nousee 80 ja sit laskee takas 50, ja sitä tekee kokoajan myös kesälläkin oisko termari rikki.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 19:05
by Basu
joni84 wrote:Sitten kysyisin siitä, että missähän ois vikaa, kun lämmöt on siitä asti olleet aina kummalliset tässä autossa kun sen ostin. Välillä nousee 80 ja sit laskee takas 50, ja sitä tekee kokoajan myös kesälläkin oisko termari rikki.
Moottorin lämpötila-anturin(t jos Passatissa on monta) käyt vielä hakemassa _alkuperäisen_, ei tarviketta, niin pitäisi ruveta toimimaan.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 20:06
by Jultsu
Näissä autoissa mittarin neula sojottaa 90 asteessa kun lämmöt on jotain 75-110 asteen väliltä. Jos lämmöt seilaa 73-78 asteen välillä niin se neula voi huojua aika isolla liikkeellä eestaas.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 20:46
by joni84
No joo niin se huojuukin sori piti laittaa 90-70c väliä ,ja todella haaleeta ilmaa ampuu.
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 20:58
by Tomppa-
oisko ilmaa kans jäähdytysjärjestelmässä jos ei kuumaa anna kabiiniin?
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 7.1.2016 21:53
by joni84
No aika kauan ollut sit ilmaa jos 2 vuotta ollu ku tehnyt tollee ite oon miettinyt oisko termari paskana. pitää vaihella ku joutaa
Re: passat 3b sähkö ongelmaa
Posted: 18.1.2016 3:09
by joni84
Nyt sitten tänää ajellessa ihmettelin, kun ahdot ei taas nouse kun 0,5. Menin kuuntelemaan, ni n75 venttiili oli ihan hiljainen. Sammutin auton, otin sen irti ja laitoin takaisin niin taas toimii. Mssähän vois olla vikaa?
Huomasin tänään ajelessa, että kun ottaa hukkaportin punaisen johdon irti auto ahtaa sen 1bar max ja n75 venttiili ei lähde pelistä pois oisko hukkis rikki sitten.
Onko siitä mitää haittaa jos ajaa ilman hukkaportin letkua.
Nyt paikallistettu että se onki turbolta tuleva letku.