Page 3 of 4
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 27.7.2016 2:52
by Mehtäkonekuski
Varmaan ehkä ennenkin tästä samasta asiasta joku sanonut mutta kuinka vaikeeta tuota " Muokkaa " nappulaa on käyttää? Turhaan tulee tuplapostauksia, kun voisit nätisti ilmaista selvällä tekstillä yhdessä postauksessa asiasi.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 27.7.2016 9:39
by Jultsu
Vinkki: kirjoita "stoke" googleen ja katso mikä on ensimmäinen hakutulos. Pätee myös moneen muuhunkin asiaan elämässä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 28.7.2016 21:33
by joni84
Onkoha oikein muutin Passatin paksuksi ja verot on384,07e
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 28.7.2016 21:42
by Jultsu
Kuulostaa ihan oikealta veron määrältä läskipassatille. Ei ole enää nykyään sellainen porsaanreikä kuin 10 vuotta sitten.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 0:24
by Sami Mäkinen
jos passat olis 2008 tai uudempi niin verot menis päästöjen mukaan, ei painon...
mutta vanha läski joten painon

mukaan
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 9:55
by Jultsu
Mikä ihmeen 2008? Joskus 2000 tai 2001 se muuttui, kyllä kaikki 3BG:t verotetaan co2 mukaan.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 10:34
by ibel
Jultsu wrote:Mikä ihmeen 2008? Joskus 2000 tai 2001 se muuttui, kyllä kaikki 3BG:t verotetaan co2 mukaan.
Niin, henkilöautoilla. Pakettiautoilla se on tuo -08.
Trafi 
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 13:02
by Sami Mäkinen
sä muutoskatsastit sen pakuks... eli verotus muuttuu pakun mukaseks eli painon mukaan
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 15:54
by joni84
millaista kulutuslukemaa ootte saannu ite sekalaisessa ajossa 7l sadalle nätimmillee nurkka ajaossa kaupunki maantie 15km 6,8l
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 18:49
by Mehtäkonekuski
Muistaisin kyl ite että oma avb passatti olis kuluttanu vähemmän. Voin toki olla hyvinkin väärässä
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 19:11
by sahti
5,0-6,3 litraa sadalle mulla ollu laskettu koko tankillisen kulutus, riippuen onko ollut paljon kaupunkipyörittelyä. Sedanilla toki kulutus hiukan vähemmän. Varmaan jos yrittäis ajaa säästeliäästi niin kuluttas vähemmän.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 21:20
by joni84
ITE sain 6.8 nätimmillee kulutus lukemaa. Oliskoha TOS jotain vikaa.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 29.7.2016 22:02
by Tero Paalanen
Ajotietokoneen kulutuslukemat saattavat olla ihan mitä sattuu.
Omasta kokemuksesta voin sanoa et 3bg pumpparin kohdalla nokka-akselin ajoitus vaikuttaa helposti yli litran ajotietokoneen näyttämään.
Teeppä nyt niin et käyt tankkaamassa tankin täyteen.
Pistooli kunnolla pohjaan ja lopetat tankaamisen heti kun pistooli naksahtaa ekan kerran.
Tämän jälkeen nollaat tripin ennen ajoon lähtemistä.
Ajele normaalilla tavalla vähintään puoli tankillista.
Sen jälkeen menet samalla asemalle, samalle pistoolille ja ajat auton samaan kohtaan kun edellisellä tankkauksella.
Sitten taas pistooli kunnolla pohjaan ja tankkaat siihen asti et pistooli naksahtaa ekan kerran ja lopetat tankkaamisen siihen.
Sen jälkeen. Jaa litrat ajetuilla kilometreillä ja kerro lopputulos sadalla. Näin saat selville auton todellisen kulutuksen.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 30.7.2016 8:34
by kotka
Ei välttämättä toimi tuo "eka naksautuksen taktiikka" sillä hyvin monesti se naksuu ihan miten sattuu. Mutta tankki siis täyteen ja ajoa, siitä sitten se kulutus.
Ja tuosta auton vikahommasta ja liikkeen vastuusta. Työkaveri teki elämänsä autokaupan, kun "sai" vaihdettua Voortinsa Volvoon, ihan iso liikeketju.
Auto oli hänen eka diesel, 2008 vuoden Volvo, ajettu noin 240 tkm. Vanha siis, mutta periaatteessa vielä ajettava kikotin.
Alkoi hyvin, mutta takaluukku herjasi ja aukesi välillä itsekseen. Pikkuvija, menettelee.
Noin 10 tkm:n jälkeen matkan teko katkesi hirveään jyrinään. Kytkin meni ja auto liikkeeseen laitettavaksi. Liike hyvitti jotain, koska vastuu. Ostajalle jäi maksettavaa 1400 e.
Remontin jälkeen ajoa ja kohta auto pyytää öljynvaihdolle ja huoltoon, perushomma. Välillä öljynvaloa vilkauttaen. Huoltoaika varattu, mutta jonoa muutama päivä.
Toki ajoa normaalisti, koska öljyt, nesteet kaikki ok.
Aamulla reippaampi kiihdytys liikenteen sekaan, koneelle hiukan kierroksia. Ja sitten; ne kierrokset eivät ikinä laskeneetkaan, vaan jäivät punarajalle. Ja siellä pysyivät vaikka avainkin otettu pois paikoiltaan. Pakoputkesta reilua siniharmaata savua koko kylän täydeltä ja kierrokset huutaa, lopulta hyytyen ja auto sammuen.
Auto huoltoon, todettu turbo rikki (laski öljyt pakotilaan ja palava öljy piti autoa käynnissä vaikka polttoaineen syöttö katkaistu pidemmän aikaa sitten) Tässä vaiheessa kaveri ajanut autollansa noin 20 tkm.
Auto viikon huollossa, ensin vaihtui turbo. Sama vika ilmaantui välillä huollon testauksessakin, tyhjäkäynti vaelteli ja kone ryki. Päätetty laittaa uusi vaihtomoottori, joka huollatettiin samalla.
Koko revohkasta kustannuksia vajaa 5000 e, josta myyjäliikkeen korvaukset eivät ole tällä hetkellä selvillä. Kuluttajasuoja antoi jotain suosituksia, mutta autohan on jo vanha.
Kaverilla on siis vajaan 8000 euron autoon mennyt reilu 6000 e korjauksiin, joten kohtuu kalliita kilometrejä nuo 20 tkm. Kaiken lisäksi se syö (söi) dieseliä enempi kuin olisi ikinä aavistanut. (enemmän kuin aikaisempi auto bensaa, eli ojasta allikkoon)
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 31.7.2016 23:58
by joni84
Tossa mietin että tarviiko siihen vauhtipyörän vaihtoo jotain erikoistyökaluja. Ja pitääkö siinä mitä ottaa huomioon???
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 10:35
by sahti
kotka wrote:
.....Työkaveri teki elämänsä autokaupan, kun "sai" vaihdettua Voortinsa Volvoon, ihan iso liikeketju.
Auto oli hänen eka diesel, 2008 vuoden Volvo, ajettu noin 240 tkm......
...Kaverilla on siis vajaan 8000 euron autoon mennyt reilu 6000 e korjauksiin, joten kohtuu kalliita kilometrejä nuo 20 tkm...
Kiva tarina, eikä mitenkään poikkeuksellinen. Entisellä työkaverilla meni myös rahaa kivasti auto-kikkailuun. Ensin osti audin citymaasturin jollain 34k€:llä ja ajeli sillä vuoden, mikäs siinä mukava ja näyttävä auto kaikin puolin mutta tilat ahtaat eikä etuvetoisena ollut mikään maasturi. Alkoi myös arvonalenema hirvittää. Myi suoraan liikkeeseen noin 9k€ halvemmalla ja osti Volvon 300tkm+ ajettuna kun halusi rahat pois autosta. Volvo maksoi noin 11000€ ja pian alkoi ongelmia tulla. Ohjaustehostin hävisi pelistä ja tehot katosi. Merkkiliikkeestä väärää virhediagnoosia ja ohjausvaihde vaihdettiin turhaan. Ja tottakai työ teetettiin eri paikassa kun diagnoosi. Oli mennyt jo 5000€ ja Volvo edelleen ajokelvoton (rattia ei meinaa edes miehen voimilla jaksaa kääntää). Kaikkia välivaiheita en tarinasta muista kun ei niin tarkkaan kiinnostanut. Nykyään auto on kunnossa mutta aina pitää osata varautua yllättäviin kuluihin kun autoa vaihtaa. Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 19:47
by muppis
Kauan maltoin pitää näppini erossa tästä ketjusta, mutta en enää.
sahti wrote:Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
Tuota kannattaa varoa jos vain pystyy. Itselläni kävi nykyisen kanssa tuuri, vaikka eräs nimeltä mainitsematon paikallinen volkkariliike vedättikin. Auto oli siis myynnissä heidän sivuillaan ja nimissä, mutta kaupanteon hetkellä auto olikin heidän työntekijän. Eli siis ostinkin sen yksityiseltä enkä liikkeestä, vaikka liikkeessä asioin.

Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 20:36
by Mehtäkonekuski
muppis wrote:Kauan maltoin pitää näppini erossa tästä ketjusta, mutta en enää.
sahti wrote:Volvo ostettiin yksityiseltä niin eipä voinut liikkeeseen viedä.
Tuota kannattaa varoa jos vain pystyy. Itselläni kävi nykyisen kanssa tuuri, vaikka eräs nimeltä mainitsematon paikallinen volkkariliike vedättikin. Auto oli siis myynnissä heidän sivuillaan ja nimissä, mutta kaupanteon hetkellä auto olikin heidän työntekijän. Eli siis ostinkin sen yksityiseltä enkä liikkeestä, vaikka liikkeessä asioin.

¨
Tämän takia se kauppakirja luetaan ennen allekirjoitusta. Sit jos kauppakirjassakin on lukenut liikkeen nimi niin kyllä siinä vaiheessa auto on liikkeessä myytävänä... Ainakin luulis olevan
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 20:38
by muppis
Ehkä vähän tarkoitushakuisesti oikasin tuossa kirjoituksessa. Kyllä se selvis minulle riittävän ajoissa, että olisin voinut puhaltaa pilliin, mutta päätin silti ostaa. Kirjoitin lähinnä siksi, että kannattaa tosiaan selvittää se auton omistajuus vaikka se olisikin liikkeessä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 21:21
by joni84
Osaisko kukaan neuvoa mihin momenttiin pitää vauhtipyörän pultit kiristää?
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 21:24
by Tero Paalanen
99% varmuudella sanoosin jotta 60Nm + 90astetta.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 21:34
by joni84
Tero Paalanen wrote:99% varmuudella sanoosin jotta 60Nm + 90astetta.
Siis ei tuu kiinteetä vaan kaksois massa toi minkä alussa linkkasin mutta mites tossa kuvassa toi painelaakeri näyttää jotenkin oudolta tollanen varsi siinä sivussa vai kuuluuko olla?
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 23:31
by Tero Paalanen
Ihan sama onko kaksoismassa vai kiintee, vauhtiksen kiristysmomentti ei muutu.
Ja kuva on varmasti jostain muusta setistä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 1.8.2016 23:44
by joni84
Niin minäkin epäilin että jostain muusta setistä se kuva:p
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 3.8.2016 16:44
by joni84
Paketti tuli ja aineki äkkiseltää näyttää oikeille.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 8.8.2016 2:51
by joni84
Kytkin tuli vaihdettua 1,5pv sitten huomannut vaan sellaisen pikku jutun kytki toimii hyvin ei luista mutta kun kovasti kaasuttaa jostain keskeltä kuuluu vähän niinku olis imuäänen ja rohinan sekoitus tasakaasulla ei mitään.
Ja ääni kuuluu jos vedätät ja vaihdat vaihteen nopeasti ei kuulu jos oot pitänyt vaihdetta jonkun aikaa ja sitten kiihdytät.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 12:06
by joni84
Ihan tyytyväinen olen ollut omaan pumppari 3bg 1,9 tdi avb 74kw pasuunaan ainekin toiminut hyvin sen 13tuhanen öljynvaihdon. Tässä mietin onko toi avb nyt ihan susi moottori ,kun haukuttiin nokista vai kestääkö pitkään kilsoja nyt 327000km.

Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 12:09
by muppis
Satkun enemmän omassa AVB:ssä eikä mitään hätää. Jos ei ihmettä (lottovoittoa) tapahdu, niin minut haudataan tuossa.

Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 12:10
by joni84
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 12:14
by muppis
Jos se huollettaan säännöllisesti, niin joo.
101 tuhatta, kun ollaan tarkkoja.

Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 12:35
by joni84
Siis tarkoitatko huolloilla ihan perusjuttuja
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 13:03
by muppis
Joo, ihan perushuoltoja.
Omissa passateissa ne kangaspäällysteiset alipaineletkut tupannee hapertumaan. Ne saattaa aiheuttaa päänvaivaa, mutta ei ne riko mitään.
Meinasin tuossa 500 000 kohdilla varuiksi ottaa turbon irti ja tutkia, että onko siellä mitään ylimääräistä kulumaa. Sekin tosin taitaa olla ennemmin minun yltiövarovaisuuttani kuin oikea huoli.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 13:54
by joni84
No itseäni vaan huoestuttaa kun kaikki haukkuvat että avb koneessa nokka-akseleita tuppaa hajoamaan ja turbosta moni sanoo että vaihdattanut 400tuhannen kohdilla. Tosin itse olen vaihdatanut öljyt koneeseen alle 15 tuhannen kodilla jossain 13tuhatta ja tb diamondia mennyt aina jopa edellisessä 3b pasuunassa eikä kumpikaan vaihtovälillä sitä tupannut juomaan. Ja ostaessa auton katsoin niin ei ole huoltovihkosen mukaan kuin kerran tai kaksi ajettu loglife öljynvaihtovälillä muuten on ruksit melkeimpä perusöljynvaihtohuolto kohdassa. Kuuleeko sen jotenkin koneen käydessä onko nokka-akseli kulunut??.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 14:14
by muppis
Öljyillä on eroa. Sen mitä olen lukenut, niin hajonneissa koneissa on käytetty 505.00:aa tai jotain kuraa, kun pitäisi käyttää 505.01:stä. Itse olen suosinut Teboilin Diamondia. 505.00 ei voitele oikein AVB:tä pienen hmm.. suunitteluvirheen takia.

Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 14:23
by joni84
Suunnitelun virheen takia tarkoitatko kun paininkupeissa ei ole niitä reikiä?
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 14:26
by muppis
Muunmuassa niitä. Huhuja olen kuullut myös, että 505.00 ei vain ole tarpeeksi notkeaa nokalle muutenkaan.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 15:49
by joni84
Lainattu toiselta foorumilta
Noh.. Minäpä kerron missä vika..
Omalta osaltani otanta on jo sen verran suuri että seuraavia faktoja on tullut esiin:
Pumpparin nokka paininkuppien osalta ei ole suoranaisesti voideltu. Kova nokka-akselin materiaali yhdistettynä kapeaan pinta-alaan tekee hirveän pintapaineen, jo vakiona tuplajouset. Iso perusympyrä saa kovan kehänopeuden aikaan.
90-luvun loppupuoliskolla kun VW suunnitteli pumppusuutinkonetta oli INAN valmistamissa paininkupeissa nokan voitelureikä keskellä paininkuppia. Tätä kautta paineöljy voiteli nokkaa tismalleen oikeaan paikkaan ja myös paininkupin öljy vaihtui.
2000-luvun alussa INA luopui paininkuppien öljyreiästä kaikissa merkeissä, mutta tätäpä ei ole otettu vw:llä huomioon mitenkään.
Onko kyseessä selvä suunnitteluvirhe muuten todella vahvassa moottorissa?
Mitäs mieltä olette..
Jos tuon haluaa saada kestämään niin kansi pois ja öljykanaviin tarkkuusporalla esim. 0,75mm reiät suihkuttamaan öljyä suoraan paininkuppiin sivusta niin eipä hajoa nokka enää.
Kaikkihan on siis suoraan verrannollista moottorin käyttöalueeseen. Tehokkaat vakiomallit kiertävät iloisemmin korkeammalle, joka aiheuttaa kaiken em. rasituksen kasvamisen potenssiin. Lopputuloksen tietää sitten itse kunkin kukkaro vai olisiko jonkun kanteen paikka?
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 17.3.2017 23:40
by Tero Paalanen
Niin...
Oma golffi lukeutu näihin "tehokkaisiin" malleihin eikä nokassa ollut kulumaa 300tkm kohalla.
220tkm ajettu 506.01 luokan LL-öljyillä ja loput 505.01 luokituksen öljyillä.
Akan 105hv Passatissa taas oli nokassa selvää kulumaa jo 250tkm kohalla.
Koska ko. auto on entinen taksi se on myös käynyt paljon tyhjäkäyntiä, joten epäilen et ongelma korostuu jos auto käy paljon pienillä kierroksilla jolloin voitelun määräkin jää pienemmäksi. Tiedä sitten paljonko huonommassa kunnossa nokka ois ollu jos bkc:ssä ei olisi nopeammin pyörivää öljypumppua.
Osittain juuri tuon voitelun takia meillä on nostettu kaikista autoista tyhjäkäynti n.990rpm.
Nykyisin omassa Golffissa öljynä on Mobilin Delvac 5w-40. Purkin kyljestä ei löydy pumpparin luokitusta, mut tietoja kaivelemalla näkee että ko. öljyssä on paljon enemmän sinkkiä kuin esim. Teboilin DD:ssä.
Ja sinkillähän mm. nostetaan öljynpintapaineen kestoa.
Viime kesänä ajoin 18tkm eikä nokassa ole mitään kulumisen merkkäjä. Tokihan mulla on venakopassa öljyruisku nokalle mutta onpa ne venajousetkin aika paljon tymäkämmät kuin vakiot ja lisäks nokan ramppikulmat on aika helvetin paljon jyrkemmät.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 18.3.2017 9:24
by sahti
joni84 wrote:Ihan tyytyväinen olen ollut omaan pumppari 3bg 1,9 tdi avb 74kw pasuunaan ainekin toiminut hyvin sen 13tuhanen öljynvaihdon. Tässä mietin onko toi avb nyt ihan susi moottori ,kun haukuttiin nokista vai kestääkö pitkään kilsoja nyt 327000km.

Ei hätää, minulla 394tkm mittarissa ja nokat, turbo ja kytkin alkuperäistä. Huoltohistoriakin ennen minulle tuloa hieman puutteellinen ja 1 öljynvaihtoväli väärää öljyä. Pari viime vuotta menty liqui moly 4200 öljyllä ja 14tkm välein vaihdettu.
Rahaa on mennyt startin vaihtoon, tukivarsien vaihteluun ja jarrujen huoltoon, mutta se nyt lienee normaalia. Taka-akselin kumipuslissakin ollut repeämää jo 40tkm sitten mutta eipä ole vielä inspiroinut niitä vaihdattaa. Niin ja vetonivelet saattaa vaatia uusintaa noissa kilometreissä jos ei jo ole vaihdettu.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 18.3.2017 16:59
by joni84
Nettiautosta kun katselin niin löytyy sieltäkin 618 000 km ajettu 74kw diisseli 3bg. Oiskoha vaikee homma se öljy ruisku laittaa sinne nokalle??.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 18.3.2017 21:39
by Tero Paalanen
joni84 wrote:Oiskoha vaikee homma se öljy ruisku laittaa sinne nokalle??.
Sinällään ei vaikea homma, mutta vaatii oikeanlaiset työkalut ja materiaalit.
Yksinkertainen systeemihän tuo on. Venttiilikoppaan läpivienti putkelle johon sitten porataan pienet (luokkaa 0,2mm) reiät nokkien kohille. Öljynsyöttö otetaan ahtimen öljylähdöstä tuplabanjolla.
En suosittele yrittämään moisen tekoa ellei oikeasti tiedä mitä on tekemässä.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 19.3.2017 12:10
by joni84
Joo en varmaa osaiskaan muuten vaan mietin ku ajattelin autoni pitää useamman vuoden. Apua saa tarjota.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 11.4.2017 20:07
by joni84
Kyselisin tässä sellaista että 20tuhatta km sitten vaihdettiin tähän uusi kytkin. Ja kytkimen vaihdon jälkeen ottaa todella ylhäältä kiinni joku 2cm jää enää peli varaa. Ajattelin että tasottuisi ajan myötä mutta samanlainen kun elokuussa kun se vaihdettiin. Elikkä onko kytkimessä joku vika vai ominaisuus.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 11.4.2017 22:27
by joni84
????
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 12.4.2017 11:28
by muppis
Älä hätäile. Ihmisillä saattaa olla muutakin tekemisät kuin kyttäillä tätä forumia.
Jos joku osaa vastata, niin vastaa sitten kun kerkiää. Itse en osaa tuohon kommentoida nyt mitään, kun en ole kytkimien kanssa pelannut niin paljoa.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 13.4.2017 11:48
by Tomppa-
Tartteekohan tuo kytkin ilmata jotenki?
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 13.4.2017 12:14
by Tero Paalanen
Jos siellä olis ilmaa niin poljin painuisi liki pohjaan ennenkuin kytkin irrottaas.
Eiköhän tuo ole ihan ominaisuus että ottaa vasta ylhäällä. Tähän kuitenki tais tulla tarvikepaketti joten turha odottaa et kytkin on samanlainen kuin vakiossa. Ja toisekseen sen kuluneen vakiokytkimen tuntuma on voinut olla viturallaan joten siihen on vähän huono verrata nykyistä toimintaa.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 14.4.2017 21:02
by Kilu
Itse ostan V6 dieselin manuaali vaihdelaatikon ja hilppeet. Tarjouksia...
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 20.2.2018 13:27
by joni84
hyvin on tämä auto toiminut öljyjä vaihdeltu vaan ja pieniä huoltoja ja joka kerta laittanut diamomond dieselit mottiin.
Re: Passat 3bg ostamassa
Posted: 5.8.2018 21:09
by joni84
Pakko tähän väliin kehua passattia todella lujalle tuntuu 3bg pumpparikin koneen puolelta toiminut todella hyvin.