Page 3 of 3

Posted: 28.1.2007 22:12
by Harri
piritek wrote:Puskurin alaosat vielä korinväriin :)
Njääh. ;) Jos sen V6- helman pistäisi tosin vielä keulille, ainakin.

Posted: 30.1.2007 0:07
by plusevo
v6 helma ja se on siinä!

Posted: 21.2.2007 22:09
by Harri
Tämä päiväkirja ei taas juurikaan ole edistynyt, jospa vanteitakin jaksaisi taas hieroa monen viikon tauon jälkeen. Muutama pikkujuttu on todennäkösesti tuloillaan taas, mutta niistä muutama sananen sitten tuonnempana.

Mutta tänään autoon sen sijaan "asennettiin" varashälytin:

Autossa on ostamisen jälkeen häirinnyt yksi asia: vilkut eivät ole välähtäneet, kun ovet laittaa lukkoon alkuperäisellä kaukosäätimellä. Ensiksi ounastelin, että joku ovien mikrokytkimistä on Golf 4:ile tyypilliselle tapaan rikki, mutta VAG-COM :illa vikakoodeja ei tullut mistään luukusta.

Onneksi tuttavapiiriin kuuluu VW-guruja. ;) Eli asian ihmettelyä Petrille (omaa sukua FFp) ja vikadiagnoosi tuli apteekin hyllyltä: Konepellin mikrokytkin rikki.
Konepellin mikrokytkintä painaa pieni peltiliuska, joka oli katkennut ja auto luuli, että konepelti on auki, eikä tällöin väläyttänyt vilkkuja eikä myöskään ole kytkenyt alkuperäistä varashälytintäkään. (Eikä tosiaan antanut vikakoodiakaan, kun vika oli mekaaninen, itse kytkin oli aivan ehjä)

Ihmettelyyn "Onko tässä varashälytin?" Petri otti taskulampun ja osoitti vesikaukaloon: "tossa se sireeni on". Eli tosiaan häly ja taittoavain on seurannut uutena tekniikkapaketin mukana. Nice, nyt tiedän, että siinä on sellainenkin- toiminnassa vielä.

Itse vian korjauksen hoiti oma-aloiteisesti Petri. Petrin tallin nurkassa oli yksi New Beetlen konepellin lukko mikrokytkimineen, joka sai nyt luovuttaa kytkimen aktiivikäyttöön Varianttiini. Kiitos vielä Petri. ;)

Posted: 24.2.2007 22:12
by Harri
Jaahas, mitäs tässä oikein tehdään:

Image

Posted: 24.2.2007 23:01
by - Mikko -
Menikö xenonit vanhoihin umpioihin, vai tuliko uudet umpiotkin?

Posted: 26.2.2007 21:42
by Harri
- Mikko - wrote:Menikö xenonit vanhoihin umpioihin, vai tuliko uudet umpiotkin?
Tosiaan laillisuuskysymyksiä väistellen, orkkisumpioihin asentelin lauantaina AutoGaugen H7-sarjan.

Helpointa oli ottaa puskuri kokonaan irti ja umpiot pöydälle, ballasteillekin jotkut suht järkevät paikat konehuoneesta löysin.

Ja ero hehkulankapolttimoihin on kyllä aikamoinen. Noilla tosiaan näkee lumisella tiellä, suorastaan häikäisee. ;) OEM-xeenonit olisivat olleet hienot ja tietty 100% lailliset, mutta kun nuo sarjat ovat "omia tuotteita" = selvästi edullisempi vaihtoehto Xenon-himoon.

Tässä vielä kuvia asennuksen tiimoilta, vasemmalta löytyi paikka ballastille johto-/letkunipun kupeesta nipuusiteillä kiinnitettynä. (kuvasta vielä puuttuvat)

Image

..ja vasemmalla ballasti liimattiin kaksipuoleisella teipillä akun suojakotelon kylkeen:

Image

Parkkipolttimot näyttävät nyt todella keltaisilta, vaikka ne ovat ihan tavalliset lasikantapolttimot. Valon värisävyssä on hiukan eroa:

Image

Posted: 4.3.2007 11:34
by plusevo
kylläpä häikäisee... onko muuta kilkettä tulossa!

Posted: 12.3.2007 18:20
by Harri
plusevo wrote:kylläpä häikäisee... onko muuta kilkettä tulossa!
Eräältä tavarantoimittajaltamme saapui uusi kaapeli, jota piti päästä kokeilemaan. Koekaniiniksi joutui Variant- johon päivitettiin viimeisin Windows versio. Tämä versio korvaa aiemman 115 Mhz version tarjoten noin 130-140 Mhz kellotaajuuden Tiptronic- laatikolla tehokkaampaan tekstinkäsittelyyn. Luonnollisestikaan tätä Windows- versiota ei käytetä / ei käytetty tieliikennekäytössä.

Image

Samasta aiheesta uutisoidaan muuten myös myyntipalstalla.

Posted: 12.3.2007 21:26
by - Mikko -
Harri wrote:
plusevo wrote:kylläpä häikäisee... onko muuta kilkettä tulossa!
] korvaa aiemman 115 Mhz version tarjoten noin 130-140 Mhz kellotaajuuden Tiptronic- laatikolla tehokkaampaan tekstinkäsittelyyn.
:lol: :lol: :lol:

Posted: 14.3.2007 21:39
by Harri
Päätin jäädä vielä firmalle pienelle iltapuhteella ja ajelin Variantin halliin, aiheena V6- helman vaihto keulaan.

Vanha helma lähti irti ruuvit irroittamalla päistä ja kiskaisemalla helman irti, mutta.....

...uuden helman kiinnitykseen meni noin 50min pidempään, kun vanha oli minuutissa irti. Lopulta päätin ottaa koko puskurin irti, jotta sain helman venyteltyä paikalleen. Mutta sinnehän se vihdoin upposi, orginaaliosa kun on. :)

Image

2 Parabolia 100% valmiina, 2 Parabolia maalit nyt täysin poistettuina. Täytyy ajella loppuviikosta hakemaan porakoneeseen lisää apuvälineitä, jos ainakin kolmannen saisi tällä viikolla valmiiksi. Muutaman viikon päästä, kun voisi olla jo aika vaihdella nastakumeja pois alta.

Posted: 17.3.2007 23:12
by Harri
Vanteiden kiillotusprojekti on loppusuoralla. ;) Kiitos uusien apuvälineiden, 2 viimeistäkin vannetta on nyt "pohjatyöt" tehtyinä vesihiottuina. Nyt enää rättilaikkaa niille ja kohtahan Parabolit saa alle.

Moottorin käytöskin muuttui kyllä miellyttävämmäksi Oettingerin ohjelmapäivityksellä, kasvaneen väännön huomaa kyllä Tiptronic- asennossa. ;) Työmatkalla keskikulutus näyttää tippuneen normaaliajossa noin 0,2 - 0,3 l /100km ajotietokoneen mukaan. Tosin nyt viime päivien kulutus on ollut korkeampi, kun "lisävoimaa" on pitänyt joka tilanteessa uutuuden viehätyksessä kokeilla.

Seuraava projekti on Tiptronicin asetusten vaihtaminen VAG-COM:illa, laatikosta pitäisi löytyä "Sport"-asetus, jonka saa vaihdettua oletus- asetuksen tilalle.
Tiptronichan on ns. "oppiva" automaatti, mutta sen perusluonnetta pääsee muokkaamaan. Hold gear tarkoittaa alla olevissa teksteissä, että Tiptronic- asennossa automaatti ei missään tilanteessa vaihda vaihdetta itse. Oletuksenahan laatikon automatiikka estää kierrosten nousemisen liian ylös / laskemisen liian alas ja vaihtaa Tiptronic- asennossakin välillä automaattisesti.

The values that are usable for the 10s place are:
0 - stock
1 - sport
2 - hold gear until redline
3 - both 1 and 2

Example values:
0000X (stock)
0001X (sport)
0002X (hold gear)
0003X (hold gear and sport)

Posted: 23.3.2007 8:52
by Ari-Matti Aho
Jokos Harrilla on kuvia, kun on kesäpyörät alla?

Posted: 25.3.2007 21:34
by Harri
Amideus wrote:Jokos Harrilla on kuvia, kun on kesäpyörät alla?
Kesäpyörät ovat olleet kohta viikon alla jo, kuvia en ole vielä viitsinyt napsaista, kun auto on "muka" niin pölyinen.

Kuvia tulossa, itse olen lopputulokseen kyllä varsin tyytyväinen. ;)

Posted: 27.3.2007 21:17
by Sami Mäkinen
Komiat BlingBlingit 8) 8) :wow :wow

Posted: 27.3.2007 21:24
by Harri
Tehokasta vapaa-aikaa meni ehkäpä noin 6 tuntia per vanne, eli nopeasti laskettuna 24h juttu. ;)

Samalla takalyhdyksi vaihdoin Pacificin punavalkoiset, jotka istuvat omasta mielestä hopeaan ulkoväriin ihan sikahyvin.

Image

Image

Image

Image

Posted: 27.3.2007 22:56
by plusevo
hieno peli ; ) kokonaisuudessaan..........

Posted: 27.3.2007 23:29
by RKoo
On kyl varsin maukas peli, viel ku raapaset 50mm per nurkka tonttia kohti :D

"<Harri> Saa varmasti, mutta käyttöpeliin 30mm riittää allekirjoitaneelle. ;)"

Posted: 28.3.2007 7:17
by Pasi Häkli
On kyllä hieno kokonaisuus.

Posted: 28.3.2007 10:53
by - Mikko -
...ja ennen kaikkea, hieno tarra! :lol:

Ei vaan, hieno, aikuiseen makuun oleva "tuunaus". Mikähän on noiden Pacific:n takaumpioiden varaosanumero? Voisi eräältä nimeltä mainitsemattoman autoliikkeen edustajan kautta tilailla...

Posted: 28.3.2007 12:16
by shoebox
...ja mikä mahtaa olla Pacific-lamppujen lähtöhinta..? Itsekin saisi edukkaammin tilailtua suhteilla..Melkein voisi harkita..-02 Golfin takavalot mustassa helmiäisvärissä ei oikein lähde noihin verrattuna.. :?

Posted: 28.3.2007 12:21
by Ari-Matti Aho
Hieno on! Paljolla myyt vanteet? :)

Posted: 28.3.2007 14:53
by Harri
Takavaloja saamme saksasta 160€ /pari, en tiedä mikä kotimaisen merkkiliikkeen hinta on....

Varaosanumerot takavaloille:

1J9 945 095 AA
1J9 945 096 AB

Tokihan vanteet ovat myynnissä sopivasta summasta ja ehkäpä taas koko autokin..... ;)

Alunperinhän Tuning- tarkoitti jotain ihan muuta kuin halpis lexus-luksukset ja tribaaliteipit, eli tässä ehkä on palattu vähän juurille autovarustelun suhteen. ;)

Posted: 28.3.2007 14:59
by shoebox
Mikähän tuo sopiva summa mahtaa olla...Privaa vaan tulemaan, kiinnostuneita on muitakin! :)

Posted: 28.3.2007 14:59
by Kale
Harri wrote:Takavaloja saamme saksasta 160€ /pari, en tiedä mikä kotimaisen merkkiliikkeen hinta on....
74€/kpl.

Posted: 28.3.2007 17:26
by Sami Mäkinen
Kale wrote:
Harri wrote:Takavaloja saamme saksasta 160€ /pari, en tiedä mikä kotimaisen merkkiliikkeen hinta on....
74€/kpl.
No huh... on tossakin sitten eroa 8)

Posted: 28.3.2007 17:56
by Pasi Häkli
Joskus merkkiliikkeestä voi jotain saada edullisemmin kuin tarvikkeena tms.

Posted: 30.3.2007 12:47
by Harri
Taustatarina Polizei dein Partner-tarralle:

"These are an urban legend in Europe,
the word is, that the police won't give you a speeding/parking-ticket,
if you have one of these stickers on you're car.

In europe it is an absolute CULT ITEM in the scene !!"

Tilaan tarroja erän euroopasta, eli halukkaat voivat ostaa niitä minulta... ;)

Posted: 30.3.2007 13:15
by Pekka H
Mulle 2 kpl!!

Posted: 30.3.2007 13:33
by Ari-Matti Aho
Mulle 1 kpl

Posted: 30.3.2007 17:10
by enska
Mulle pari, vaikka sitten niiden jousien mukana.

Posted: 30.3.2007 19:15
by Ilu
Voisin kans ottaa yhen tarran!!

Posted: 30.3.2007 19:17
by Mika Viinikka
Mulle kans 1kipale kiitos.

Posted: 30.3.2007 21:51
by Harri
Tarrat ovat tarjolla pääsiäisen jälkeen, mukaan saa kuitin joka siis ALV 22%. ;)
Eli virallisesti Slämit noita myy piakkoin, infoa asiasta myöhemmin. Tarroja riittää kyllä varmasti kaikille halukkaille, otan sen verran reippaasti

Eli palaan asiaan siis myöhemmin markkinapalstalla...

Posted: 31.3.2007 1:13
by - Mikko -
Harri wrote:Taustatarina Polizei dein Partner-tarralle:

"These are an urban legend in Europe,
the word is, that the police won't give you a speeding/parking-ticket,
if you have one of these stickers on you're car.
Urban legend... Hmm... Pitäisiköhän suorittaa myytinmurtamista. :lol:

Posted: 31.3.2007 19:06
by Mika Viinikka
Otankin Harri 2kpl noita tarroja :!:

Posted: 11.4.2007 23:26
by Harri
(Todella) pieni päivitys taas, vanteiden pultinkantojen peitteeksi www.cult-society.com toimitti nätit kromikuoret:

Image

Image

Näin "pulttien" kannat tulivat nätisti vanteen tasalle ja mustat OEM pultit jäivät piiloon...

(Näitä varmaan olisi saanut ihan Biilhelvetistä, mutta säilyttääkseni olemattoman streetkredibiliteettini tilasin nuo tuolta. ;) )

Posted: 18.5.2007 14:30
by slot
Wow i like this, nice work !! :wink:

Posted: 18.5.2007 17:54
by Harri
slot wrote:Wow i like this, nice work !! :wink:
Thanks, i´ve tried to update the Variant with subtle modifications. :D

Here´s the complete list in english:

Basic car: Golf IV TDI PD 115hp Highline

Modifications:

Outside:

- Oettinger DPT 140hp OBD- tuning
- Green filter @ orginal airbox
- Xenon kit 6000K
- V6 4Motion front skirt
- Golf - badge off from tail gate
- 2006 Pacific rear lights
- 2006- spec Aero Twins front
- Touran Aero Twin- rear wiper
- Eibach Pro-kit 30mm lowering springs
- 17" TT Parabol wheel, polished, Cult Society.de bolt caps
- Polizei Dein Partner- sticker ;)

Inside:

- Beetle RSI foot rest
- TT 3.2 DSG Pedal set
- Beetle RSI door pins
- OEM VW 6 CD-changer installed on dash and the radio fitted to upper slot on dash
- OEM VW 3- flash indicator relay kit (Like on all new VWs)
- Sport Edition- model trim rings
- New OEM floor mats

And now it is for sale, i want an impractical and fun car for the summer. :D

Posted: 8.6.2007 10:45
by Harri
Kulkupeli vaihtui viime viikolla kertaheitolla epäkäytännöllisempään. ;)

Tosikivalaite. :D

Image

Posted: 8.6.2007 10:54
by shoebox
Melkoosen siisti!! :) Pistähän tarinaa taas ja lisäspecsejä autosta kehiin! 8)

Posted: 8.6.2007 12:23
by Pekka H
No uijui! :o

Posted: 8.6.2007 13:36
by shoebox
Vanteet on muuten erityisen kivat! Mallitarkennusta kehiin! :)

Posted: 8.6.2007 15:57
by Harri
Noo, tässä lyhyehkösti tarinaa:

Jotenkin alkoi tuntua, että Diesel- Variant on turhakkeita kauppaavalle kauppiaalle ihan liian järkevä auto ja koska yleensä tulee ajeltua 1 - 2 hengen voimin, riittää kaksi etupenkkiä ja olematon takapenkki.

Ajatuksissa oli hakea TT taas Saksan maalta, mutta auto löytyikin sopivasti Tampereelta. Auto oli tuotu Suomeen Saksasta maaliskuussa ja auton ostanut kaveri myi sitä pikaisesti pois asunnon oston vuoksi. Täydellinen huoltokirja Audi-huollosta saksan maalta, iso huolto tehtynä siellä hihnojen vaihtoineen 5000km sitten, autoon uusittiin vielä tuulilasikin Tampereella Laakkosella ostoa edeltäneen päivänä.

Speksit:

- Väri, Hopea (yllättävää...)
- Sisustus, mustaa nahkaa (...ihan yhtä yllättävää)
- Varustus normaalit Climatronicit, Espit sun muut.
- Vajaavetoinen 1.8T 180hv, josta kutiteltu Windows päivittämällä karvan päälle 200hv. Eli ilmeisesti jonkin matkaa alle 7 sekunnin ponkaistaan 100km /h. Keskikulutus nyt jotain 8,3l -8,5l /100km.
- Alla kuukauden vanhat Leaguen 18" pyörät
- Jousituksena Saksassa asennetut ihan sikakovat Weitecin 50/25mm madallusjouset, vakio-iskunvaimentimilla (Jee!). Tasaisella tiellä ihan OK, ei kallistele jne. Mukulakivellä yhtä h*lvettiä. :D. Jotain on tehtävä jossakin vaiheessa.
- Kaikissa ikkunoissa miedot kalvot

To do:

Jotenkin tästä auton "viimeistelystä" on tullut pakkomielle, eli taas kaikenlaista pientä on tuloillaan.. Alkaen Spacereistä vanteiden väliin, nyt ET 38, vakio ET on 32. Joka kulmaan 10mm lisää ja ET on 28, eli pitäisi tulla aika nätisti tuohon kaaren tasalle. Ja kaikenlaista muutakin pientä orginaalia ja ei-orginaalia on taas Varianttien tapaan suunnitteilla... ;)