Xenon keskustelua

Kaikki tekniikkaan liittyvä
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Tero Häkli wrote:kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
.. Höpö höpö.. mutta kyllä ne hintansa väärti ovat.. Jopa valokuvasta näkee sävyeron, kun lyhkäsissä on 6000K ja pitkissä 5000K ja molemmat palavat.. (kotikoneen syövereistä löytyisi)
Kun on kerran ollut xenonit, niin eipä ole paluuta halogeeneihin..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

juu tietty vierekkäin näkee mut maallikko ei tunnista kummat on jos vaan lyhkäsissä jommat kummat
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Golfissa 6000K
Passatissa 5000K
Image

Image

Ja kyllä noista tunnistaa aika nopeasti tuolla tienpäälläkin..
Kostealla ja märällä kelillä huomaa myös ajaja valotehossa eron.

p.s. joko H4 setti meni?
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

on ys h4 jälellä viä :)
ei noita rihlaumpioita voi oikeen verrata tasalasisiin, ne näyttää sinisemmältä aina... muutamia kans nähny =) ja omasta mielestä ei pitäs laittaakkaan tommosiin, mut laitan kummiski että itte nään :lol: säätää vaan kunnolla ni ei hirveesti häikäse muita
tosa kuva oman ihunan opelin 4300k rihlasesta =)
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/opel.jpg
mutta ei jassa vänköö enempää :lol:
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2578
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Ja muistakaa että noihin valojen väriin noissa kuvissa vaikuttaa paljolti se mitenkä kamera on onnistunut arpomaan valkotasapainon kohdalleen.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla :D

Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeillä ;) kannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v :roll: useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Tero Häkli wrote:suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeillä ;) kannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v :roll: useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
Noilla xenonkaupan ballasteilla on valmistajan 3.v takuu, mutta muuten sit 1-vuosi.
No pitää mennä "iltasähköhommiin" tienaan valorahat :)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
vez
Posts: 38
Joined: 12.8.2008 21:39

Xenon lisävalojen ohjaus

Post by vez »

Asiasta lisävaloihin mitenkäs mk3 golffista (vm. 1995) saa pitkiltä ohjauksen viisammin (ilman ryöstäjiä ) tuleeko esim sulakeboksiin mihinkään tyhjään kohtaan ?
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

tinailee haaran vaan vaikka lampulle menevään johtoon, sulatettavalla kutistesukalla, ei tarvi rosvoja käyttää.... joka tapaukses tietty tarvii sen releen... kannattaa muuten releytellä ne normivalotkin, paranee valoteho kummasti
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Nakkisormi wrote:No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla :D

Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
´

Eiköhän ne kutakuinkin samoja hilppeitä sisällä.. (Ainakin 4 eri merkkistä settiä ainakin itse laittanut/käyttänyt)
Jotain eroja voi olla johtojen suojauksissa ja kumitiivisteiden malleissa ja pehmeydessä.
Minullakin yksi erittäin halpa sarja sisälsi Boschin teipit, paperit ja leimat, mutta myytiin ihan "pilipalina"
Tuo takuu on kohtuu vaikea määrittely, koska tuota pientä pränttiä on helppo kirjoitella..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!

täällä ois "samannäköinen" paketti myynnissä 79€, ainakin mitä kuvasta katsoo.
http://www.euro1supply.com/product_info ... cts_id=736
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

itellä tulli ei oikeen uskonu tommostakaan summaa, tai mulla on aina laskussa 10dollaria "sample" mut tulee aina mutinaa, ja postikulut lasketaan yhteen tavaran kans ja siitä vasta tulli ja vero, yks kitti taitaa silti tulla ihan ok jos noi suomeen lähettää, usalaiset ei aina sitä tee, kyl toi hinta voi paikkansa pitää kun postikuluista tulee iso osa noitten hinnasta, ihmeen halpa kyl silti ;)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Yksittäinen setti tosiaan voi tulla "puolihuolimattomasti" tullin läpi, mutta ainakin 2 jäi jo kiinni..
60 euron setti mkasaa sitten jo muuta :roll:
Tinkii sitten vaikka asennusolusista ja ostaa ihan täältä Suomen kamaralta
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Killer
Posts: 776
Joined: 12.10.2008 19:14
Location: Qsamo

Post by Killer »

Nakkisormi wrote:Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
Mulla oli Volvossa tuolta tilatut sarjat lyhyissä ja pitkissä. Yks ballasti hajos heti, mut maksoin 20$ niin toimittivat uuden suoraan. Oisin voinu kyllä postittaa sen rikkinäisen sinne takuuseen mut nopeammin tapahtui noin.
Pelas ainaki mulla hyvin sen 3kk.

Ota huomioon että tuohon hintaa tulee sitten päälle rahdit!
Kesällä maksoi 2sarjaa toimitettuna n.83€, mutta siellä tuntuu olevan erikoinen toi rahtimaksun määräytyminen. Osalla piti maksaa 20$ ylimääräistä kun suomeen lähettäminen maksaa niin paljon, mullekkin oli tullu maksun jälkeen maili että pitää maksaa lisää. Sen jälkeen oli tullu vielä uus maili että kaikki onkin kunnossa ja tavarat lähtee liikkeelle.
Toimitus kesti DHL:llä n.4 työpäivää.

Tuolla X40fin foorumilla "vähä" enemmänki keskustelua aiheesta --> http://www.x40fin.com/index.php?topic=19.810
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

No jospa tuota jättäs tuolta tuon "halvan" sarjan tilaamatta ja ostaa täältä kotosuomesta jonku. Jos meneen kauheen säätämiseksi niin se ei oikeen kiinnosta. Katotaan millaiseen tarjoukseen Piritek laittaa ensviikolla, yhtenäpäivänä setin :)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

En oikeen googlettamalla löytäny juttuu, että mihin laittaa ballastit tuossa pasuunassa? Kävin tuossa sateessa lampulla tiiraileen niin kuskinpuolelle saan laitettua abs-yksikön ja pissapojan viereen siihen kehikon sisälle, mutta vänkärin puoli näytti noin äkkiseltään aikasen täyteen ahdetulta.
Kysymys kuuluu: Minne olette toisen ballastin laittanu?
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Sami Jalonen
Posts: 3084
Joined: 18.3.2007 19:13
Location: Hyvinkää
Contact:

Post by Sami Jalonen »

Ilmanputsarille menevän putken alaosaan parilla ruuvilla. Jää hyvin piiloon.
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Sami Jalonen wrote:Ilmanputsarille menevän putken alaosaan parilla ruuvilla. Jää hyvin piiloon.
Oolrait..pitääpä sinne huomenna ruuvailla se...alkaa tässä velkopovicky...olut jo vaikuttaan niin ei viiti mennä ruuvaileen 8)
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Micco
VCF Member
Posts: 1561
Joined: 10.5.2005 22:20
Location: Joensuu

Post by Micco »

Kellään satu olemaan kuvia 3bg:n ballastitoteutuksista, esim 4:lle kappaleelle...? :lol: Kuskin puolellahan ne menee sinne muovikannen alle kehikkoon, mitä vehjettä varten se nyt siellä ikinä onkaan. Mutta apparin puolella on tosiaan aika tiukkaa. Sen irrotettavan imuilmaputken kylkeen ei mielellään alkais laittamaan, juuri sen helpon irrotettavuuden vuoksi. Mutta onko mitä vaihtoehtoja?
Uncle Hank Fan Club

T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Tul xenoni sarja tilattua ja sitten pitäs ruveta katteleen uusia umpioita niille tuohon 4 golffiin. Viitisen kymmppiä tulee tuli sarjalle hintaa. Kattoo ny mitä kestää. Kaverilla on kyllä kestäneet ihan ok. Paikka mistä tilattu on ebayssä sellainen kuin diane-shop. http://stores.ebay.co.uk/diane-shop
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Kun ottaa valoautomatiikan pois, niin kuinka sen johdon saa pois siitä valokytkimen liittimestä? Pinnin siis? Tuossa vähän aikaa tappelin sen kans niin ei tullu ku ärräpäitä :evil:
tai jos valokytkimen ottaa pois niin kuinka se lähtee?
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Valokytkin lähtee kojiksesta irti kun painaa 0-asennossa sitä namiskuukkelia sisään ja kääntää sen parkeille. Sitten se lähteekin ulos vetämällä. Johtosarjan liitin on katkaisemessa klipseillä kiinni, puristat molemmilta lyhyiltä sivuilta ja vedät liittimen pois paikaltaan. Käännät liittimen toisinpäin ja etsit pinnin 3. Pinnien päälle liittimeen on merkitty jokaisen pinnin numero. Painat kolmospinniä päältä pienellä talttapäämeisselillä, siitä peräpäästä, huomaat kyllä mistä kun saat sen liittimen käsiin. Sitten kun olet painanut liittimen hakasen kasaan, painat samaista pinniä etupuolelta, eli siltä puolelta mikä tulee valokatkasijaa vasten. Nyt pinni tulee helposti ulos.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Kiitos selkeistä ohjeista! Onnistu kerralla :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

Auttakee tolloa mäessä :)
Miten tuon polttimon saa tuohon umpioon kiinni? pitääkö se alkuperäinen metallikiinnike siihen jotenki vääntää/modata? Joutus sen sivareilla leikkaan että sais ujutettua siihen xenonpolttimon kantaan?

Itse itseäni ohjeistaen...modasin sitä kiinnikettä, eli sivareilla yks sivu auki.
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo itellä on myös se metalliklipsu yhdestä kohtaa poikki, ei olis muuten saanut mitenkään paikalleen :P
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Nakkisormi
Posts: 120
Joined: 18.3.2008 21:26
Location: Kempele

Post by Nakkisormi »

No niin, eilen saatiin asennettua korkeajännitettä keulille, hyvinhän se sit meni ku se metalliklipsu siihen sujautettiin.
Vielä en ole suunnannut, mutta kukaan vastaantuleva ei ole vielä ainakaan vilkutellu valoja :) Vänkärinpuolelta vois vähän nostaa..Pitäs varmaan johtoja niputtaa nätimmin, mutta eihän sinne kukaan katsele :D
Vw Passat variant 1.9TDI -03 74Kw
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Joutuukos tuossa iv golffissa sitä polttimon kiinnike klipsua modailemaan? Ja mihinkä siinä olisi kätevin sijoittaa ballastit? Lyhkäsiin tossa sarja odottas laittoa.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Sielä on semmonen rautalankaviritys millä poltin tulee kiinni. Vedät vaan ensin johdot sen räppänän läpi ja siten vasta tökkäät polttimen paikalleen.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Toissa päivänä ajelin pitkät pätkät ensimmäistä kertaa pimeällä Passatilla (vaimo käyttää sitä) ja huomasin että valot näyttävät järkyttävän alas. Autossa on alkuperäiset xenonit automaattikorkeudensäädöllä. Pystyykö valoja säätämään manuaalisesti hieman korkeammalle?
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Siitähän ne säätyy umpioiden päältä.Pienistä reijistä näkyy ruuvit,toinen pitkille ja toinen lyhkäsille :wink:
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Jos se oikeaoppisesti tehdään niin xenonien ohjainlaitteelle täytyisi tehdä samalla perussäätö kun ajovalojen säätöä muutetaan. Mikäli sitä ruuvaillaan ihan muuten vaan niin eihän se tiedä koska ne näyttää suoraan vaikka korkeusanturit olis missä asennossa.

Mikäli ne ihan maahan näyttää niin todennäkösesti autossa on vikaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Basu
VCF Member
Posts: 1452
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Post by Basu »

Onkos kellään tietoa, mitä maksaisi suunnilleen IV Golperoon alkuperäiset ja lailliset ksenonit/umpiot marmoritiskiltä/vastaavalta?
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

^^ Onko Passatissa erilliset ruuvit pitkille ja lyhyille? Jos on niin ei kai siinä sitten ole ongelmaa korkeussäädössä?

Ja toisaalta jos ne ajovalot (=lyhyet) ei nouse liian ylös jos säätö onkin yhteinen niin mitäs se haittaa ettei automatiikka tiedä millä ne valot on kulloinkin. Eihän siitä varsinaisesti tietoa ole koskaan muulloinkaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Ei ne ihan lykäset maahan näytä, mutta kuitenkin liian lähelle mielestäni, vertailukohtana tässä tapauksessa Astra xenoneilla. Mulla ei ole Bi-xenonit ja pitkät näyttäis näyttävän ihan ok. Täytyy niitä lyhkäsiä sitten vaan vähän korottaa.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Basu, jos en väärin muista niin jotain 600-700 e maksaa per umpio suomessa. Ebayssä myyty 500e hintaan sarjaa, toki tarvihtee tuohon sitte lisäksi sen automaattisen korkeudensäädön joka jonku 100e luokkaa samaisessa paikassa.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Xenoneista en nyt ihan varma ole mutta ainakaan halogeeneissä EI OLE säätöä erikseen lyhkäsille ja pitkille.
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää.

Noihin jälkiasennettaviin orggisxenoneihin kannattaa ottaa huomioon että se tarvii lyhtyjen lisäksi myös ohjainlaitteen ja korkeusanturit etu ja takapäähän ja sähköhän ei kulje ilman johtoja :wink:
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

Alkuperäiset xenonit pitää laittaa säätömoodiin ennenkuin rupeaa hiplaamaan. Itse säätöhän tapahtuu perinteisesti ruuvarilla kuten halogeeneissäkin. Sitten vain kerrotaan että perussäätö on tehty. Muistaakseni pitkille ei ollut erikseen korkeudensäätöä.

Kyllä minun passatissa säätö toimi vaikka oli herja että perussäätö tekemättä. Madallusjousien laiton jälkeen piti takatunnistinta vähän siirtää ettei maannut kokoajan pohjassa.
Hondas are like tampons....every pussy has one
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Mitenkäs nuo xenonit laitetaan säätömoodiin? Onnistuuko asia autocomilla vai ainoastaan vag-comilla? Eli mitä minun käytännössä tarvitsee tehdä ennekuin hiplaan säätöä? Autom. korkeudensäätö toimii moitteetta eikä vikamuistissa ole ollut mitään herjaa xenoneista, mutta eipä ole räplättykään.

Neuvot otetan kiitollisena vastaan jotta homma saadaan oikeaoppisesti kuntoon.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

autocomilla luonaa, just säädin yhdestä hetki sitte
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
paerikss
Posts: 215
Joined: 24.3.2005 19:36
Location: Lempäälä
Contact:

Post by paerikss »

Tarviiko autocom jonkin arvon vai antaako se jonkin service vaihtoehdon olessaa kytketty. Mitään numerosarjaa ei varman tarvitse syöttää. Ei pääse testaan kun itse töissä ja auto kotona.
A4 Avant 1.8T, Passssssssat variant VR6 Exclusive, Golf II x 2, T-Bird & Kilocbr
___________________
www.jokesgarage.com
www.hakala-yhtiot.com
User avatar
Tero Häkli
Posts: 1723
Joined: 23.5.2006 2:24
Location: Nakkila
Contact:

Post by Tero Häkli »

ihan valikoissa on xenon valojen säätö... sieltä antaa ohjeita, ei tarvi mitään nummeroita
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

Pasi Häkli wrote:...
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää....
Juu lähinnä teoretisoin että miten se systeemi häiriintyisi siitä että säädetään kummemmin kertomatta. Mutta siis kaikesta päätellen lampuissa on moottorit + anturit jotka kertoo asentoa ohjaimelle ja jos ohjainta ei nollata/säädetä samalla niin sen mielestä lamput ei toimaa oikein kun niitä on ruuvattu uuteen asentoon.

Sisältäneeköhän orkkisjohtosarja noita Xenonin vaatimia piuhoja vakiona? Tuskin kovin montaa erilaista johtosarjaa golffiinkaan kuitenkaan tehdään, mutta ehkä tossa kuparia jo tulee niin paljon lisää että kannattaa säästää pois.

Insinöörillistä kiinnostusta asioihin. ;)
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
Pasaati599
Posts: 3
Joined: 4.11.2008 20:01
Location: Tyrvää (Sastamala 1.1.09)

Post by Pasaati599 »

Muistakaa sitten vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenit paikoillensa, jos ei satu löytymään Umpioista hyväksyntää xenon lampuille...Eli jos umpoissa lukee "HCR" vai mikäseoli, niin ei saa leimalla olla ksenonit paikallansa, vaikkakin antaa kuinka hyvän ja tarkan valokuvion, tulee korjauskehotus kuponkiin heti...nimim. kokemuksesta viisastuneena saa pelätä ratsiaa...

Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Passat 3B Variant -99 1.9 PwD (Sapsatti) Pakettiraketti
Golf 3 Variant 1.8CL -94 (Kolohvi) Mamman kauppakassi
User avatar
Pasi Häkli
Posts: 5776
Joined: 13.7.2006 17:50
Location: Ulvila

Post by Pasi Häkli »

Joo ite oon jo pari kertaa katsastanut auton niin että pistän ennen katsastusta halogeenit paikalleen. Eikä pelota liikenteessä että poliisit pysäyttelis, ei paljon alkuperäsistä xenoneista eroa nuo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Pasaati599 wrote: Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Varmaankin saa pitkiin laittaa ihan laillisesti xenonit,jos on noi alkuperäiset xenonit lyhkäsissä jo keulalla??
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
DJDH
Posts: 1794
Joined: 31.7.2006 21:38
Location: Espoo

Post by DJDH »

Ei. Pitkälle ei taida olla DR leimaa.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

DJDH wrote:Ei. Pitkälle ei taida olla DR leimaa.
Dääm..no laitan silti :D

Ei jaksa mitään hirveitä lisävaloräpellyksiä alkaa rakentelemaan..
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
User avatar
Nixu
Posts: 387
Joined: 4.10.2007 10:32
Location: Hyvinkää

Post by Nixu »

Mitenkäs muuten kannattaisi asennella xenonit,kun on jo lyhkäsissä xenonit vakiona ??
Sen verran katselin,että lähtee pitkille piuhat suoraan siitä ballastiboxilta.

Uskaltaako siihen sitten laittaa suoraan vaan pitkille hilppeet kiinni vai pitääkö jotain ottaa huomioon ennen asennusta?
Chevrolet Suburban 6.5TD 2500 Heavy Duty LT 4x4 1996

Golf IV Variant 1.6 2002

Touran 2.0 EcoFuel 2008

Ex: Passat variant 2.8 V6 4Motion 2000
Post Reply