Page 3 of 16
Posted: 15.10.2008 1:12
by Tero Häkli
kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
Posted: 15.10.2008 13:15
by kotka
Tero Häkli wrote:kyllä 4300k:tkin on sinertävät =) ei maallikko osaa sanoo onko 5000k vai 6000k ... mut enivei 90€ postikuluinee =)
.. Höpö höpö.. mutta kyllä ne hintansa väärti ovat.. Jopa valokuvasta näkee sävyeron, kun lyhkäsissä on 6000K ja pitkissä 5000K ja molemmat palavat.. (kotikoneen syövereistä löytyisi)
Kun on kerran ollut xenonit, niin eipä ole paluuta halogeeneihin..
Posted: 15.10.2008 14:01
by Tero Häkli
juu tietty vierekkäin näkee mut maallikko ei tunnista kummat on jos vaan lyhkäsissä jommat kummat
Posted: 15.10.2008 17:24
by kotka
Golfissa 6000K
Passatissa 5000K
Ja kyllä noista tunnistaa aika nopeasti tuolla tienpäälläkin..
Kostealla ja märällä kelillä huomaa myös ajaja valotehossa eron.
p.s. joko H4 setti meni?
Posted: 15.10.2008 17:57
by Tero Häkli
on ys h4 jälellä viä
ei noita rihlaumpioita voi oikeen verrata tasalasisiin, ne näyttää sinisemmältä aina... muutamia kans nähny =) ja omasta mielestä ei pitäs laittaakkaan tommosiin, mut laitan kummiski että itte nään

säätää vaan kunnolla ni ei hirveesti häikäse muita
tosa kuva oman ihunan opelin 4300k rihlasesta =)
http://i18.photobucket.com/albums/b140/ ... 2/opel.jpg
mutta ei jassa vänköö enempää

Posted: 15.10.2008 20:00
by Tero Paalanen
Ja muistakaa että noihin valojen väriin noissa kuvissa vaikuttaa paljolti se mitenkä kamera on onnistunut arpomaan valkotasapainon kohdalleen.
Posted: 15.10.2008 20:11
by Nakkisormi
No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla
Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
Posted: 15.10.2008 21:44
by Tero Häkli
suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeillä

kannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v

useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
Posted: 15.10.2008 22:12
by Nakkisormi
Tero Häkli wrote:suurin osa samoja hiluja, samoista tehtaista mut eri laatikoissa ja eri teipeillä

kannattaa kattoo et mimmonen se 3v takuu on, aika oudolta tuntus jos kaikille hilppeille sais 3v

useimmis lampullekkin on vaan puolen vuotta vaikka takuu on vaikka vuoden.
yleensä silti kyl menee heti rikki jos menee =)
Noilla xenonkaupan ballasteilla on valmistajan 3.v takuu, mutta muuten sit 1-vuosi.
No pitää mennä "iltasähköhommiin" tienaan valorahat

Xenon lisävalojen ohjaus
Posted: 15.10.2008 23:33
by vez
Asiasta lisävaloihin mitenkäs mk3 golffista (vm. 1995) saa pitkiltä ohjauksen viisammin (ilman ryöstäjiä ) tuleeko esim sulakeboksiin mihinkään tyhjään kohtaan ?
Posted: 16.10.2008 8:40
by Tero Häkli
tinailee haaran vaan vaikka lampulle menevään johtoon, sulatettavalla kutistesukalla, ei tarvi rosvoja käyttää.... joka tapaukses tietty tarvii sen releen... kannattaa muuten releytellä ne normivalotkin, paranee valoteho kummasti
Posted: 16.10.2008 9:32
by kotka
Nakkisormi wrote:No niin...valojen hankinta sitte siirtyy, sillä emäntä meni ja osti tälläisen philipsin wake up-lampun...no seukkina on mun vuki tuhlailla
Jos uutta sarjaa rupee laittaan niin onko paljoa merkitystä mistä ja minkämerkkisen satsin ostaa vai onko niissä paketeissa samoja hilppeitä? Xenonkaupasta ja piritekiltä olen katellu, mutta ovat toki muutaman kympin kalliimpia sarjoja kun mitä olin ajatellut. Xenonkaupan tuotteilla on vielä plussana valmistajan 3-vuoden takuu.
´
Eiköhän ne kutakuinkin samoja hilppeitä sisällä.. (Ainakin 4 eri merkkistä settiä ainakin itse laittanut/käyttänyt)
Jotain eroja voi olla johtojen suojauksissa ja kumitiivisteiden malleissa ja pehmeydessä.
Minullakin yksi
erittäin halpa sarja sisälsi Boschin teipit, paperit ja leimat, mutta myytiin ihan "pilipalina"
Tuo takuu on kohtuu vaikea määrittely, koska tuota pientä pränttiä on helppo kirjoitella..
Posted: 18.10.2008 17:58
by Nakkisormi
Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
täällä ois "samannäköinen" paketti myynnissä 79€, ainakin mitä kuvasta katsoo.
http://www.euro1supply.com/product_info ... cts_id=736
Posted: 19.10.2008 9:37
by Tero Häkli
itellä tulli ei oikeen uskonu tommostakaan summaa, tai mulla on aina laskussa 10dollaria "sample" mut tulee aina mutinaa, ja postikulut lasketaan yhteen tavaran kans ja siitä vasta tulli ja vero, yks kitti taitaa silti tulla ihan ok jos noi suomeen lähettää, usalaiset ei aina sitä tee, kyl toi hinta voi paikkansa pitää kun postikuluista tulee iso osa noitten hinnasta, ihmeen halpa kyl silti

Posted: 19.10.2008 10:02
by kotka
Yksittäinen setti tosiaan voi tulla "puolihuolimattomasti" tullin läpi, mutta ainakin 2 jäi jo kiinni..
60 euron setti mkasaa sitten jo muuta
Tinkii sitten vaikka asennusolusista ja ostaa ihan täältä Suomen kamaralta
Posted: 19.10.2008 13:09
by Killer
Nakkisormi wrote:Onkohan kukaan ostanu täältä sarjaa..ei ole ainakaan hinnalla pilattu, 40,99$..dollaria?!
http://www.vvme.com/product/detail-20023.html
Tekis mieli ihan piruillessaan tilata..mutta tuohon hintaan rupee jo miettiin, että onko tuo kusetusta!
Mulla oli Volvossa tuolta tilatut sarjat lyhyissä ja pitkissä. Yks ballasti hajos heti, mut maksoin 20$ niin toimittivat uuden suoraan. Oisin voinu kyllä postittaa sen rikkinäisen sinne takuuseen mut nopeammin tapahtui noin.
Pelas ainaki mulla hyvin sen 3kk.
Ota huomioon että tuohon hintaa tulee sitten päälle rahdit!
Kesällä maksoi 2sarjaa toimitettuna n.83€, mutta siellä tuntuu olevan erikoinen toi rahtimaksun määräytyminen. Osalla piti maksaa 20$ ylimääräistä kun suomeen lähettäminen maksaa niin paljon, mullekkin oli tullu maksun jälkeen maili että pitää maksaa lisää. Sen jälkeen oli tullu vielä uus maili että kaikki onkin kunnossa ja tavarat lähtee liikkeelle.
Toimitus kesti DHL:llä n.4 työpäivää.
Tuolla X40fin foorumilla "vähä" enemmänki keskustelua aiheesta -->
http://www.x40fin.com/index.php?topic=19.810
Posted: 19.10.2008 13:23
by Nakkisormi
No jospa tuota jättäs tuolta tuon "halvan" sarjan tilaamatta ja ostaa täältä kotosuomesta jonku. Jos meneen kauheen säätämiseksi niin se ei oikeen kiinnosta. Katotaan millaiseen tarjoukseen Piritek laittaa ensviikolla, yhtenäpäivänä setin

Posted: 24.10.2008 21:35
by Nakkisormi
En oikeen googlettamalla löytäny juttuu, että mihin laittaa ballastit tuossa pasuunassa? Kävin tuossa sateessa lampulla tiiraileen niin kuskinpuolelle saan laitettua abs-yksikön ja pissapojan viereen siihen kehikon sisälle, mutta vänkärin puoli näytti noin äkkiseltään aikasen täyteen ahdetulta.
Kysymys kuuluu: Minne olette toisen ballastin laittanu?
Posted: 24.10.2008 21:50
by Sami Jalonen
Ilmanputsarille menevän putken alaosaan parilla ruuvilla. Jää hyvin piiloon.
Posted: 24.10.2008 23:29
by Nakkisormi
Sami Jalonen wrote:Ilmanputsarille menevän putken alaosaan parilla ruuvilla. Jää hyvin piiloon.
Oolrait..pitääpä sinne huomenna ruuvailla se...alkaa tässä velkopovicky...olut jo vaikuttaan niin ei viiti mennä ruuvaileen

Posted: 24.10.2008 23:35
by Micco
Kellään satu olemaan kuvia 3bg:n ballastitoteutuksista, esim 4:lle kappaleelle...?

Kuskin puolellahan ne menee sinne muovikannen alle kehikkoon, mitä vehjettä varten se nyt siellä ikinä onkaan. Mutta apparin puolella on tosiaan aika tiukkaa. Sen irrotettavan imuilmaputken kylkeen ei mielellään alkais laittamaan, juuri sen helpon irrotettavuuden vuoksi. Mutta onko mitä vaihtoehtoja?
Posted: 24.10.2008 23:46
by makevw
Tul xenoni sarja tilattua ja sitten pitäs ruveta katteleen uusia umpioita niille tuohon 4 golffiin. Viitisen kymmppiä tulee tuli sarjalle hintaa. Kattoo ny mitä kestää. Kaverilla on kyllä kestäneet ihan ok. Paikka mistä tilattu on ebayssä sellainen kuin diane-shop.
http://stores.ebay.co.uk/diane-shop
Posted: 25.10.2008 17:08
by Nakkisormi
Kun ottaa valoautomatiikan pois, niin kuinka sen johdon saa pois siitä valokytkimen liittimestä? Pinnin siis? Tuossa vähän aikaa tappelin sen kans niin ei tullu ku ärräpäitä
tai jos valokytkimen ottaa pois niin kuinka se lähtee?
Posted: 25.10.2008 17:46
by DJDH
Valokytkin lähtee kojiksesta irti kun painaa 0-asennossa sitä namiskuukkelia sisään ja kääntää sen parkeille. Sitten se lähteekin ulos vetämällä. Johtosarjan liitin on katkaisemessa klipseillä kiinni, puristat molemmilta lyhyiltä sivuilta ja vedät liittimen pois paikaltaan. Käännät liittimen toisinpäin ja etsit pinnin 3. Pinnien päälle liittimeen on merkitty jokaisen pinnin numero. Painat kolmospinniä päältä pienellä talttapäämeisselillä, siitä peräpäästä, huomaat kyllä mistä kun saat sen liittimen käsiin. Sitten kun olet painanut liittimen hakasen kasaan, painat samaista pinniä etupuolelta, eli siltä puolelta mikä tulee valokatkasijaa vasten. Nyt pinni tulee helposti ulos.
Posted: 25.10.2008 18:00
by Nakkisormi
Kiitos selkeistä ohjeista! Onnistu kerralla

Posted: 25.10.2008 20:00
by Nakkisormi
Auttakee tolloa mäessä
Miten tuon polttimon saa tuohon umpioon kiinni? pitääkö se alkuperäinen metallikiinnike siihen jotenki vääntää/modata? Joutus sen sivareilla leikkaan että sais ujutettua siihen xenonpolttimon kantaan?
Itse itseäni ohjeistaen...modasin sitä kiinnikettä, eli sivareilla yks sivu auki.
Posted: 26.10.2008 8:09
by Pasi Häkli
Joo itellä on myös se metalliklipsu yhdestä kohtaa poikki, ei olis muuten saanut mitenkään paikalleen

Posted: 26.10.2008 19:25
by Nakkisormi
No niin, eilen saatiin asennettua korkeajännitettä keulille, hyvinhän se sit meni ku se metalliklipsu siihen sujautettiin.
Vielä en ole suunnannut, mutta kukaan vastaantuleva ei ole vielä ainakaan vilkutellu valoja

Vänkärinpuolelta vois vähän nostaa..Pitäs varmaan johtoja niputtaa nätimmin, mutta eihän sinne kukaan katsele

Posted: 2.11.2008 0:05
by makevw
Joutuukos tuossa iv golffissa sitä polttimon kiinnike klipsua modailemaan? Ja mihinkä siinä olisi kätevin sijoittaa ballastit? Lyhkäsiin tossa sarja odottas laittoa.
Posted: 2.11.2008 0:13
by DJDH
Sielä on semmonen rautalankaviritys millä poltin tulee kiinni. Vedät vaan ensin johdot sen räppänän läpi ja siten vasta tökkäät polttimen paikalleen.
Posted: 10.11.2008 13:02
by paerikss
Toissa päivänä ajelin pitkät pätkät ensimmäistä kertaa pimeällä Passatilla (vaimo käyttää sitä) ja huomasin että valot näyttävät järkyttävän alas. Autossa on alkuperäiset xenonit automaattikorkeudensäädöllä. Pystyykö valoja säätämään manuaalisesti hieman korkeammalle?
Posted: 10.11.2008 21:52
by Nixu
Siitähän ne säätyy umpioiden päältä.Pienistä reijistä näkyy ruuvit,toinen pitkille ja toinen lyhkäsille

Posted: 10.11.2008 21:57
by Pasi Häkli
Jos se oikeaoppisesti tehdään niin xenonien ohjainlaitteelle täytyisi tehdä samalla perussäätö kun ajovalojen säätöä muutetaan. Mikäli sitä ruuvaillaan ihan muuten vaan niin eihän se tiedä koska ne näyttää suoraan vaikka korkeusanturit olis missä asennossa.
Mikäli ne ihan maahan näyttää niin todennäkösesti autossa on vikaa.
Posted: 10.11.2008 22:46
by Basu
Onkos kellään tietoa, mitä maksaisi suunnilleen IV Golperoon alkuperäiset ja lailliset ksenonit/umpiot marmoritiskiltä/vastaavalta?
Posted: 10.11.2008 22:53
by AjH
^^ Onko Passatissa erilliset ruuvit pitkille ja lyhyille? Jos on niin ei kai siinä sitten ole ongelmaa korkeussäädössä?
Ja toisaalta jos ne ajovalot (=lyhyet) ei nouse liian ylös jos säätö onkin yhteinen niin mitäs se haittaa ettei automatiikka tiedä millä ne valot on kulloinkin. Eihän siitä varsinaisesti tietoa ole koskaan muulloinkaan.
Posted: 11.11.2008 8:13
by paerikss
Ei ne ihan lykäset maahan näytä, mutta kuitenkin liian lähelle mielestäni, vertailukohtana tässä tapauksessa Astra xenoneilla. Mulla ei ole Bi-xenonit ja pitkät näyttäis näyttävän ihan ok. Täytyy niitä lyhkäsiä sitten vaan vähän korottaa.
Posted: 11.11.2008 12:15
by makevw
Basu, jos en väärin muista niin jotain 600-700 e maksaa per umpio suomessa. Ebayssä myyty 500e hintaan sarjaa, toki tarvihtee tuohon sitte lisäksi sen automaattisen korkeudensäädön joka jonku 100e luokkaa samaisessa paikassa.
Posted: 11.11.2008 12:20
by Pasi Häkli
Xenoneista en nyt ihan varma ole mutta ainakaan halogeeneissä EI OLE säätöä erikseen lyhkäsille ja pitkille.
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää.
Noihin jälkiasennettaviin orggisxenoneihin kannattaa ottaa huomioon että se tarvii lyhtyjen lisäksi myös ohjainlaitteen ja korkeusanturit etu ja takapäähän ja sähköhän ei kulje ilman johtoja

Posted: 11.11.2008 12:56
by maikki
Alkuperäiset xenonit pitää laittaa säätömoodiin ennenkuin rupeaa hiplaamaan. Itse säätöhän tapahtuu perinteisesti ruuvarilla kuten halogeeneissäkin. Sitten vain kerrotaan että perussäätö on tehty. Muistaakseni pitkille ei ollut erikseen korkeudensäätöä.
Kyllä minun passatissa säätö toimi vaikka oli herja että perussäätö tekemättä. Madallusjousien laiton jälkeen piti takatunnistinta vähän siirtää ettei maannut kokoajan pohjassa.
Posted: 11.11.2008 13:35
by paerikss
Mitenkäs nuo xenonit laitetaan säätömoodiin? Onnistuuko asia autocomilla vai ainoastaan vag-comilla? Eli mitä minun käytännössä tarvitsee tehdä ennekuin hiplaan säätöä? Autom. korkeudensäätö toimii moitteetta eikä vikamuistissa ole ollut mitään herjaa xenoneista, mutta eipä ole räplättykään.
Neuvot otetan kiitollisena vastaan jotta homma saadaan oikeaoppisesti kuntoon.
Posted: 11.11.2008 14:30
by Tero Häkli
autocomilla luonaa, just säädin yhdestä hetki sitte
Posted: 11.11.2008 14:43
by paerikss
Tarviiko autocom jonkin arvon vai antaako se jonkin service vaihtoehdon olessaa kytketty. Mitään numerosarjaa ei varman tarvitse syöttää. Ei pääse testaan kun itse töissä ja auto kotona.
Posted: 11.11.2008 17:21
by Tero Häkli
ihan valikoissa on xenon valojen säätö... sieltä antaa ohjeita, ei tarvi mitään nummeroita
Posted: 11.11.2008 22:13
by AjH
Pasi Häkli wrote:...
Niinkuin sanoin, oikeaoppisesti kun asia tehdään niin on perussäätö tehtävä. Voi sen jättää tekemättäkin, en sitten tiedä mitä aiheuttaa. Mutta jos vikamuistissa esim on vika perussäädön puuttumisesta/virheellisyydestä niin eipä toimi automaattinen korkeussäätö. Ite oon vaan tottunut tekemään jotkut asiat niinkuin korjausohjeet käskee. Toiset voi tehdä mitä tykkää ja miten tykkää....
Juu lähinnä teoretisoin että miten se systeemi häiriintyisi siitä että säädetään kummemmin kertomatta. Mutta siis kaikesta päätellen lampuissa on moottorit + anturit jotka kertoo asentoa ohjaimelle ja jos ohjainta ei nollata/säädetä samalla niin sen mielestä lamput ei toimaa oikein kun niitä on ruuvattu uuteen asentoon.
Sisältäneeköhän orkkisjohtosarja noita Xenonin vaatimia piuhoja vakiona? Tuskin kovin montaa erilaista johtosarjaa golffiinkaan kuitenkaan tehdään, mutta ehkä tossa kuparia jo tulee niin paljon lisää että kannattaa säästää pois.
Insinöörillistä kiinnostusta asioihin.

Posted: 12.11.2008 20:33
by Pasaati599
Muistakaa sitten vaihtaa katsastuksen ajaksi halogeenit paikoillensa, jos ei satu löytymään Umpioista hyväksyntää xenon lampuille...Eli jos umpoissa lukee "HCR" vai mikäseoli, niin ei saa leimalla olla ksenonit paikallansa, vaikkakin antaa kuinka hyvän ja tarkan valokuvion, tulee korjauskehotus kuponkiin heti...nimim. kokemuksesta viisastuneena saa pelätä ratsiaa...
Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Posted: 12.11.2008 21:12
by Pasi Häkli
Joo ite oon jo pari kertaa katsastanut auton niin että pistän ennen katsastusta halogeenit paikalleen. Eikä pelota liikenteessä että poliisit pysäyttelis, ei paljon alkuperäsistä xenoneista eroa nuo.
Posted: 13.11.2008 5:46
by Nixu
Pasaati599 wrote:
Nii ja 3B pasuunassa saa olla alkuperäsellä korkeurensäädöllä ne xenon polttimot jos on niille hyväksytyt lyhdyt...kun on automalli esitelty ennen 1.10.1998 ja on otettu liikenteeseen ennen 1.10.2000....
Varmaankin saa pitkiin laittaa ihan laillisesti xenonit,jos on noi alkuperäiset xenonit lyhkäsissä jo keulalla??
Posted: 13.11.2008 12:12
by DJDH
Ei. Pitkälle ei taida olla DR leimaa.
Posted: 13.11.2008 17:34
by Nixu
DJDH wrote:Ei. Pitkälle ei taida olla DR leimaa.
Dääm..no laitan silti
Ei jaksa mitään hirveitä lisävaloräpellyksiä alkaa rakentelemaan..
Posted: 26.11.2008 20:27
by Nixu
Mitenkäs muuten kannattaisi asennella xenonit,kun on jo lyhkäsissä xenonit vakiona ??
Sen verran katselin,että lähtee pitkille piuhat suoraan siitä ballastiboxilta.
Uskaltaako siihen sitten laittaa suoraan vaan pitkille hilppeet kiinni vai pitääkö jotain ottaa huomioon ennen asennusta?