Page 3 of 4

Posted: 4.1.2008 9:09
by Mataho
Itse tulee tehtyä huollot/korjaukset. Viimeksi kun käytin autoa merkkiliikkeessä, (Lieksan Laakkonen) tais olla vuosi 2002. Silloinkin vaihdelaatikon takia, hävisi 1,2 ja pakki. Vaihtoivat Öljyt, suodattimen ja öljypohjantiivisteen, eikä muuta. Hintaa tuli 270 E ja vaihteisto ei toiminut edelleenkään. Nykyisin kyseisessä Passatissa (-95 2.0 ADY) on manuaaliaski, jonka kaverin kanssa paikalleen laittelin... ja hyvin toimii.

Posted: 4.1.2008 9:50
by conii
Ite kanssa käyttäny leppäsuonautoa jos on tarvinnu jossain käyttää.
oikean etu-laakerin vaihto töineen osineen oli 130€ (ei musta paha hinta kun puoli vuotta sitten oli samanlaiseen autoon sama osa vaihdetti tasan samaan hintaan.

Olisin putkenkin vaihtanu siellä mut sen sain halvemalla espoon pakoputki huollosta ja huollon sai sieltä heti kun olis leppäsuolla joutunu oottaa joku 2 viikkoa (oli puttki poikki ja meteli mitä kauhein.

Ite suosittelen leppäsuota vaikkei nyt ehkä kaikissa huolloissa ole kaikkein halvin.
Palvelu on ollu hyvää (meillä siellä käyttäny minä sekä appiukko sekä avokin sisko autonsa kanssa (kaikilla 3 koppanen variantti)).

Mut jos tältä seudulta löytyy halvempi tai luotettavampi liike niin olis kiva seuraavan kerran verrata hinnat ja työn jälki.

Posted: 12.1.2008 11:08
by Sami Jalonen
Kävin Hämeenlinnan Autokuviossa hakee pyyhkijän vartta, ja kysyin ihan piruillakseni et mitä maksais jakopäänhilujen vaihto töineen. Hinnaks sano 500€.

Posted: 13.1.2008 13:06
by Pia
Passatti käy tuola P. Rekolan (Isäpuoli) kotikorjaamossa. Eli hintaa tulee vain osista. Ainakin toistaseks :D

Posted: 16.1.2008 14:30
by Kimmo H.
Downpipen vaihtoon vien auton Turussa P.Hutulle. Siellä on ainakin tietoa ja taitoa Volkkareista ja Audeista, varmaan vähintään saman verran mitä LMS Servicellä.

Muuten teen yleensä mahdollisimman paljon itse. Nyt vaan en jaksa ruveta pihamaalla katkomaan yhtäkään pulttia. Maksaa hyvin muutaman kympin siitä että joku muu ottaa riskin ja hoitaa mahdolliset seuraukset :D

Posted: 25.1.2008 10:08
by juha212
Tampereen huoltoplus ilmoitti tdi golffin 150tkm vuosihuollon hinnaksi 250,-
kuulosti kohtuulliselle.
Ketjussa aiemmin mainittu Valkeakosken ammattikoulu olisi varmaan halpa vaihtoehto mutta työnvastaanottajaan ei tahdo saada yhteyttä.

Posted: 25.1.2008 15:52
by Kimmo H.
Ei mennytkään muuten dp vaihtoon... vuoto korjattiin ja loppusummaksi muodostui 25 euroa. Kohtuullista.

Posted: 6.2.2008 17:23
by Erotiikka-Eero
minkäs verran mahtaa suurinpiitein kustantaa iv golffin 90t huolto on nimiittäin kohtapuolin tulossa ?? :?

Posted: 7.2.2008 8:49
by Ari-Matti Aho
Amideus wrote:No niin 60tkm longlife-huolto teetetty Autohuolto S. Räsäsellä Keravalla. Omat osat mukana tuli maksamaan n. 230 euroa. Ei paha kun Volkkarilla maksaa n. 400 euroa...

Sisälsi seuraavat osat:

Longlife-tarkistukset
Öljyt+suodatin (Mobil1 ESP)
Ilmansuodatin
Raitisilmasuodatin
Sytytystulpat
Jarrunesteen vaihto


Voin lämpimästi suositella ko. huoltoa. Seuraavaksi menen vaihdattaan sinne takapöntön.

Eli kysyppä tuolta niin varmasti saat hyvän hinnan.

Heisitie 4
04260 KERAVA
Puhelin 09-302113

Posted: 7.2.2008 11:07
by shoebox
En ainakaan Jyväskylän Autotarvikkeella!! Vai pitikö täällä kertoa, että missä HUOLLATTAA, eikä, että missä EI huollata. ;)

Viimeeksi tuli käytyä vikoja selvittämässä Keuruun VW-merkkihuollossa..Palvelu oli hyvää, (puolet hepuista tuttuja, kun sieltä kotoisin) ja hintakin reilusti Jyväskylän tuntitaksoja alhaisempi..Suosittelen Keski-Suomessa asuvia harkitsemaan.. :)

Posted: 7.2.2008 12:35
by jmr
Varasin Orimattilaan huollon.

Posted: 7.2.2008 17:52
by HarriV
Minulla olis ensikuussa jakopään remontti edessä. Missähän tuon uskaltaisi Kuopiossa päin laitattaa. Laakkosella pitävät varmaan aika kovaa hintaa tuolle remontille.

Posted: 7.2.2008 18:21
by Erotiikka-Eero
no kysellään sieltä

Posted: 8.2.2008 1:01
by Kimmo H.
EeroH wrote:minkäs verran mahtaa suurinpiitein kustantaa iv golffin 90t huolto on nimiittäin kohtapuolin tulossa ?? :?
Äitee muuten käytti ykkös-Ocuaan juuri 90tkm huollossa. Vei sen paikalliseen VW-suuntautuneeseen pajaan. Hinta oli ~200€. Edullisuuskin selvisi autoa haettaessa, remmiä ei oltu vaihdettu vaan ainoastaan tarkastettu, kun huoltokirjan mukaan ei kuulunut vaihtaa. En oikein tajunnut, vai onkohan Ocuun vaihdettu hihna jo aiemmin ja jättivät siksi vaihtamatta. Pitää varmaan kurkata sitä huoltokirjaa itsekin. Kyseessä juuri 1.6 kone.

Posted: 8.2.2008 17:26
by Erotiikka-Eero
joo nyt soiti yhteen vw suuntautuneeseen pajaan ja lupas hihnan vaihdon ja vesipumpun ja muut osat ja työn 500 € elikkä koko huolto en ole vielä käynyt kyselemässä merkkiliikkeestä niin en tiedä onko se kallis?

Posted: 8.2.2008 19:40
by Sami Jalonen
Passattiin (-00) makso pumppu varaosana, jakohihna ja työt vähän alle 500€ merkkiliikkeessä Hämeenlinnassa..

Posted: 8.2.2008 21:00
by Erotiikka-Eero
oliko siinaä nyös huolto ?? vai oliko se pelkkä hihna ja pumppu ?

Posted: 8.2.2008 22:04
by Kale
Hyvinkäällä maksoi hihnan vaihto tänään 655€.
Sisältää hihnan vaihdettuna, kääntörullan i&a, 3 ruuvia, 1 schraube, korjaussarjan, vesumpumpun, jäähdytysnesteen ja kiristimen. Hinnat nousseet reippaasti sitten 90 tonnin hihnanvaihdosta. Silloin sai koko huollon melkein samaan hintaan. Melko kallista mutta ei jaksanut lähteä muualle viemään.

Posted: 10.2.2008 10:36
by jh79
Voiko joku suositella huoltopaikkaa Raahe - Oulu akselilla? JPT oli ilmeisesti tyytyväinen Suomen autohuollon palveluihin. 90tkm huolto pitäs teettää ilman jakopään töitä.

Posted: 10.2.2008 15:12
by Sami Jalonen
EeroH wrote:oliko siinaä nyös huolto ?? vai oliko se pelkkä hihna ja pumppu ?
Pelkät hihna, pumppu + työt. Lopun valohoidon teetin muualla..

Posted: 10.2.2008 16:40
by Erotiikka-Eero
no ei toi 500€ koko huollosta ja remminvaihdosta osineen oo sitten mikään paha hinta

Posted: 25.2.2008 22:04
by Nixu
Mitäs mahtaa kuulua golfin 75tkm huoltoon?Alkaa olemaan kohta edessä niin osaisi vähän varautua..

Posted: 25.2.2008 22:07
by Pasi Häkli
60tkm välein vaihdetaan tulpat ja moottorin ilmansuodatin. 2 vuoden välein jarruneste. Eli sulla on normaali longlife huolto. Käytännössä öljynvaihto, raitis-ilmasuodattimen vaihto ja liuta tarkastuksia.

Näin minä asian näkisin.

Posted: 25.2.2008 22:31
by zamik
Autohuolto Räisäsellä Kuopiossa vaihdatan öljyt. Itsekin vaihtaisin jos olis vaan paikka :)

Jakohihnanvaihto on kohta edessä. Kyselin Laakkoselta Kuopiosta arvioksi antoivat 299€ ja vesipumpun kanssa 380€ (korj.sarj.kuuluu kiristinrulla, ohjainrullat hihna ja tarvittavat uudet pultit ja mutterit)

Autohuolto Räisäseltä sama vesipumpun kanssa 370€

Autohuolto Hietamiehellä hihna, kiristin, vesipumppu+työt, arviolta n.270 euroa.

Vielä pitää kysästä parista paikkaa. Saas nähdä onko halvempia :)

VW Golf IV 1.6 vm.2000

Posted: 25.2.2008 22:37
by Pasi Häkli
Älä vaan anna vaihtaa jakopäähiluja ilman vesipumppua. Se on siellä yks niistä "heikoista lenkeistä". Eli ehdottomasti vaihdettava.

Posted: 25.2.2008 22:48
by zamik
Pasi Häkli wrote:Älä vaan anna vaihtaa jakopäähiluja ilman vesipumppua. Se on siellä yks niistä "heikoista lenkeistä". Eli ehdottomasti vaihdettava.
Niin on tarkoituskin et vesipumppu samalla vaihdetaan

Posted: 26.2.2008 12:36
by Pekka H
Dodii saapa nähä millon se vesipumppu sitten posahtaa, ei vaihtanu jakopäärempan yhteydessä kesällä prkl :?
Kun kysyin että miksi ei vaihtanu niin vastaus oli vaan äkänen no ei löytyny mistään! Eikait siinä sitte mittää. Miten tuo pumppu oireilee jos se tulee tiensä päähän? :roll:

Posted: 26.2.2008 13:35
by MIKU
Mulla se kuulosti siltä ku hihna ois luistanu.

Posted: 26.2.2008 14:46
by Tero Häkli
korinaa rohinaa vinkunaa ym millai kukakin kuulee ja kuvailee ;) mut voi kyllä kerrastakin antautua ihmeempää ilmottamati
ei muutako peukut pystyy vaa 8)

Posted: 26.2.2008 19:31
by Pekka H
Juu.. Se on vaihettu 90 tkm:n huollossa eli satatonnia sitten mutta ei ainakaa vielä oo mitään oirehtinu. Jospa se sitten räjähtää kertalaakista :lol:

Posted: 26.2.2008 19:34
by Nixu
Pasi Häkli wrote:60tkm välein vaihdetaan tulpat ja moottorin ilmansuodatin. 2 vuoden välein jarruneste. Eli sulla on normaali longlife huolto. Käytännössä öljynvaihto, raitis-ilmasuodattimen vaihto ja liuta tarkastuksia.

Näin minä asian näkisin.
Jeps,Kiitoksia :wink:

Posted: 26.2.2008 21:31
by Pasi Häkli
Aika heikoilla jäillä mennään jos ajellaan sata tonnia ajetulla vesipumpulla :lol:

Posted: 26.2.2008 22:26
by Erotiikka-Eero
joo mullakin oli 90 tonnia ajettu ja vesipumpun laakerit oli ihan loppu kun jakopää hihna vaihdettiin

Posted: 27.2.2008 14:48
by Pekka H
Jahans tarttee vissiin ruveta varaileen aikaa korjaamolle ettei mennä liian heikoille hangille. :lol:

Posted: 29.2.2008 14:36
by Pekka H
Noniin saa taas tyhmä maksaa kalleimman mukaan tästäkin lystistä. Aika varattu vesipumpun vaihtoon, hintaa tulee melkein samanverran kuin koko jakopäähuolto yhteensä.
Eniten tässä nyt ottaa päähän tuo v##un Muhoksen Autohuolto, josta ei paljon kyselty että tehdäänkö koko huoltoa kun ei löydy pumppua vai tehdäänkö huolto vasta sitten kun osa löytyy. :veryangry

Posted: 29.2.2008 15:30
by AjH
Pekka H wrote:Noniin saa taas tyhmä maksaa kalleimman mukaan tästäkin lystistä. Aika varattu vesipumpun vaihtoon, hintaa tulee melkein samanverran kuin koko jakopäähuolto yhteensä.
Eniten tässä nyt ottaa päähän tuo v##un Muhoksen Autohuolto, josta ei paljon kyselty että tehdäänkö koko huoltoa kun ei löydy pumppua vai tehdäänkö huolto vasta sitten kun osa löytyy. :veryangry
Niin mutta et siis teetä koko jakopään huoltoa vaikka hinta on melkein sama :?

Posted: 29.2.2008 18:00
by Kimmo H.
^ Käsitin että ongelma on siinä, että huolto tehtiin alunperin ilman vesipumpun vaihtoa kysymättä asiakkaalta. Toki minä en olisi maksanut täyden remontin hintaa puoliksi tehdystä työstä, etenkin jos joudun jälkikäteen viemään sen kokonaan toiseen liikkeeseen. :?

Posted: 29.2.2008 18:40
by Pekka H
Devo: käsitit oikein

Posted: 29.2.2008 21:56
by AjH
Tarkoitin lähinnä sitä että työhän on tossa tehty, osat ei kauheasti enää maksaisi vaihtaa uudet jakopään hilut kokonaisuudessaan, vaikka ne edelliset on vielä tuoreet. Työhän jakopäässä yleensä se arvokas on kun tunteja kuluu.

Posted: 1.3.2008 9:12
by Pekka H
Noo ehkä vähän liiottelin tuosta hinnasta, satasen se tulee maksamaan. :lol:

Posted: 7.3.2008 11:33
by Pekka H
Nonni, vesipumppu vaihdettu. Eipähän tarvi ressata enää siitäkään.. :D

Posted: 7.3.2008 12:19
by Pasi Häkli
Hyvä :)

Eilen mulla oli työn alla A6 Audi AJM-moottorilla, sisälle ei tullut yhtään lämpöä ja lämmöt nousi punarajalle.
Pientä tutkailua ja huoltokirjasta selvisi, että jakopäähilppeitä oli viimeksi vaihdettu 80tkm kohdalla, ja nyt oli mittarissa kilsoja 250tkm :D

No auto purkuun ja vesipumppuhan siellä rikki oli. Vesipumpun akselin laakerointi pettänyt, ja akseli oli siirtynyt syvemmälle moottoriinpäin ja estänyt vesipumpun muovisen siiven liikkumisen, jonka jälkeen se irtosi akseliltaan. Eli vesi ei kiertänyt lainkaan. Aika tuurilla oli tämäkin asiakas seilannut, jakohihnan hydraulinen kiristinelementti oli totaalisen paskana myös. Jakohihna ihan murteilla, moniurahihnan kiristimen iskari paskana -> syönyt kiristinrullan sileeksi jne jne..
Noh, asiakas pääsi periaatteessa halvalla, kun on jättänyt yhden remminvaihdon väliin :P

Posted: 7.3.2008 12:49
by Pekka H
No huhhuh! :wink:

Posted: 7.3.2008 13:07
by Markku Duus
Mikäs on vaihtoväli muuten sillä jakopään hydraulisella kiristimellä? Sitähän ei vissiin joka kerta jakopää rempassa vaihdeta?

Posted: 7.3.2008 14:29
by JyriT
Mulla meni 190tkm nurkilla ATD koneesta, ei ollut tietääkseni vaihdettu koskaan, samalla vaihdettiin se laturin hihnapyörän yksuuntalaakeri joka oli leiponut kiinni.

Posted: 7.3.2008 19:37
by Pasi Häkli
Markku Duus wrote:Mikäs on vaihtoväli muuten sillä jakopään hydraulisella kiristimellä? Sitähän ei vissiin joka kerta jakopää rempassa vaihdeta?
Sillä ei oo vaihtoväliä lainkaan. Vaihdetaan aina tarvittaessa, jos se on vuotanut.

Posted: 8.4.2008 21:52
by zamik
zamik wrote:Autohuolto Räisäsellä Kuopiossa vaihdatan öljyt. Itsekin vaihtaisin jos olis vaan paikka :)

Jakohihnanvaihto on kohta edessä. Kyselin Laakkoselta Kuopiosta arvioksi antoivat 299€ ja vesipumpun kanssa 380€ (korj.sarj.kuuluu kiristinrulla, ohjainrullat hihna ja tarvittavat uudet pultit ja mutterit)

Autohuolto Räisäseltä sama vesipumpun kanssa 370€

Autohuolto Hietamiehellä hihna, kiristin, vesipumppu+työt, arviolta n.270 euroa.

Vielä pitää kysästä parista paikkaa. Saas nähdä onko halvempia :)

VW Golf IV 1.6 vm.2000
Käytin Golfin jakohihnan+vesipumpun vaihdossa Autoliike Miettisellä jossa on Skodan myynti. Vaihtoivat samalla laturinhihnan ja hintaa 340€. Aikaa meni aika tarkalleen koko lystissä 2,5h ja jos en väärin muista niin Laakkosella oli jakohihnalle 2,9h ja vesipumpulle 0.4h. Taidan jatkossa käyttääkin Miettisellä autoa :)

Posted: 22.5.2008 12:19
by raato
Heittäkääs joku asiahintainen paja Nokialta? Tampereen AD-tä meinasin mutta niillä ainakin oli testeri pskana, remppareiskan puheiden mukaan. Ja muutenkin oli taas palvelualttius sitä luokkaa et painu v#%¤# siitä..

Tulossa siis longlife+60tkm huolto+jarrunesteet. Vai vaihdanko kiinteälle välille ja teen ite muut paitsi öljynvaihdon?
Ei nyt jaksais kun mp:tä on mukavempi rakennella ja taloremppaakin riittää... Eli kertokaa oi viisaat kuinka menetellä :D
-01 vuosmalli, 1.6 AZD.

Posted: 22.5.2008 13:44
by JannePee
Itselle tulossa jakopään vaihto niin soitin sit Raskonelle Helsinkiin, joka sattuu olemaan sopivasti tuossa työmatkan varrelle. 440e lupasivat hihanvaihdon vesipumpun kera, kuulosti sen verran siedettävälle, että samantien aika ensiviikon keskiviikolle. Tiistaina tuulilasin vaihto ja keskiviikkona jakopää, viikonloppuna meni etujarrut vaihtoon, jokohan sitä olisi siinä vähäksi aikaa remonttia? :lol:

Posted: 22.7.2008 20:42
by haisuli
Kesälomaan 3 päivää :P ja sitten auton korjaukseen / huoltoon.

Kaikki hihnat, vesipumppu ja kiristimet, etujarrupalat ja -levyt, takakengät. Kaikki nesteet ja suodattimet.
Osille hintaa 370e fixus liikkeestä lappeen Rannasta, moponetistä ois saanu ehkä 10e halvemmalla hilppeet mutta oisko olleet oikeat? (tuskin). Vaihtotyön suoritan itse. Lisäksi vielä slamitilta weitecin alustasarja tuohon päälle 370e. Tarkoituksena samassa yhteydessä parantaa alustan ruostesuojausta.

Itse työ aikaa jos noihin laittas sen 24h ja sitten kuivumisajat päälle. Ja kaljaahan pitää varata reilusti, että jaksaa vääntää, kääntää, ruuvata, säätää ja hinkata.

Tämän jälkeen joutuu tietty käymään Laakkosella säädättämässä aurauskulmat. Hintaa jotain, mutta sen jälkeen tietää mitä on varmasti tehty ja mitä ei.