Page 3 of 3
Posted: 25.8.2007 21:33
by Jusu
jami wrote:Tänään kävimme Jusun kanssa koeajamassa Golf Variant 1.4 TSI DSG ABS ESP..jne
Täytyy vain todeta että ainoa asia mistä siinä pidin oli moottori.
Eli täytyy varmaan joskus tehdä tekniikan vaihdos 4 koppaseen niin säilyisi parempi ulkonäkö.(tämä on vain henkilökohtainen mielipide)
Ja vielä lopuksi.. Miksi takaikkuna on pitänyt tehdä samanlaiseksi kuin vanhassa volvo V40:ssä eli hyvin pieneksi?
Samoilla linjoilla Jamin kanssa, takalasi on kyl aika onneton, samoin auton perä tuo liika mieleen Saabin hyi
mutta kone ja aski aivan mahtava, valoista jalka lattiaan niin ei kauan kestä kun on 120 lasissa ja ei paljon huomaa kun aski
vaihtaa pykälää

.
Posted: 26.8.2007 9:18
by Pasi Häkli
DSG askin kestävyydestä sitten voidaan olla montaa eri mieltä....

Posted: 26.8.2007 12:51
by jh79
Käytiin kans ajamassa vkl 2.0 TDI variantti comfortline. Moottori ja ajettavuus hyviä, mutta sisätilojen ilme aika askeettinen ja hyvin meluisa auto oli. Ihastuin lux line passattiin, jota ajoin heti Golffin jälkeen. Tuossa ainoa miinus oli 77kw tehottomampi moottori ja se, että pitäs laittaa 15ke väliin nykyisestä kulkineesta. Ei tuu vielä ainakaan kauppoja

Posted: 22.5.2008 21:30
by kahe
Onkos täällä uuden variantin omistajia?
Itsellä suunnitteilla liisari paskatin tilalle. Vahvimpana vaihtoehtona on Comfortline 1.9TDI 7-vaihteisella DSG:llä. Pääsyynä valintaan nämä:
Polttoaineen kulutus, l / 100km (80 / 1268 / ETY) [6-vaiht. dsg]
- kaupunki 6,5 [7.8]
- maantie 4,7 [5.1]
- yhteislukema 5,3 [6.0]
CO2-päästöt, g / km 139 [159]
Aika hyvin lukemat putoavat 7-vaihteisella. Onko muilla kokemuksia uudesta variantista, hyviä tai huonoja?
Posted: 23.5.2008 22:04
by kahe
Ei näytä olevan uuden variantin omistajia eli ilmeisesti takavalot ovat tehneet tehtävänsä. Itsellekin ne pistävät eniten silmää, mutta auto kun seisoo pihassa, niin ei se niin pahalta enää näytä. Tuli siis haettua koeajoon uusi Golf Variant 2.0TDI DSG sportline. Pienempi kuin Passatti hieman, mutta pääsisi eroon tulevista ongelmista ja kolinoista etupäässä. Mutta on kyllä sisätilojen osalta yllättävän tilava. Hieman suoralla tiellä vaeltelee ja lastausluukun pyöreys on erona tavaratilojen osalta Passattiin. Tuli mitan kanssa oikein vertailtua, eikä suuria eroja ole. Suurin ero oli takajalkatilassa, noin 8 cm Passatin hyväksi, mutta siinä sitä onkin jo ylimäärästä, paitsi selkämenosuuntaan turvaistuinta asentaessa.
DSG:stä emäntäkin tykkäsi, ei kylläkään sport asennossa. Tänään näytti tulleen myös uusi Autobild, jossa oli isommat farmarit vertailussa. Mittaillessa katselin kuvia ja mittoja ja aika samoissa lukemissa mennään Golfissa. Lagunan&Mazda6 mitat ovat aivan samat kontin osalta. Tässä varmaan tulee laitettua tilaukseen Comfortline 1.9TDI 7-vaihteisella DSG:llä ensi viikolla.
Posted: 23.5.2008 22:53
by Musti
Joo se perä ja sisustan viimeistely vaikutti mullakin sen verran että jäi farkku hommaamatta...
Posted: 24.5.2008 0:19
by Kimmo H.
Kannattaa kyllä varmaan dieselin sijasta vaihtaa bensa-autoon. Kohtahan se polttoöljy maksaa enemmän litralta kuin bensa (niinkuin suuremmassa osassa muutakin maailmaa) ja päälle lätkäistään vielä muutaman satkun veroboonus.
Kyllä valtio nyt kusee ihmisiä silmään oikein isolla letkulla. Autoveromuutoksella saatiin ihmiset haalimaan kaupoista kaikki dieselautot itselleen ja sen jälkeen hilataan pikkuhiljaa dieselin hintaa ylöspäin. Nythän on alle vuodessa bensan ja dieselin välinen hintaero kaventunut yli 30 sentistä 15 senttiin litralta.

Vai olenko turhan skeptinen ja uskon johonkin salaliittoteoriaan?

Posted: 24.5.2008 13:14
by Pekka H
Kannattaakohan ylipäänsä hankkia uutta autoa tällähetkellä..?

Posted: 24.5.2008 14:53
by Kimmo H.
No eipä varmaan. Ainakaan yli 5 vuoden rahoituksella

Posted: 24.5.2008 22:38
by kahe
Tuohon diesel bensa hintaeroon, niin joka vuosi tapahtuu sama hintojen kaventuminen kevät-kesällä. Nythän ero pieneni jo vuoden vaihtuessa, kun dieselin veroa nostettiin enemmän kuin bensan. Silti suurempana merkitsevä itselle on kulutus, eikä nuo bensa TSIt näytä pääsevän ilmoitettujen lukujen lähelle. Ja kun auto ei tule omaksi, niin ei tarvi murehtia enää käyttövoimaverosta
