Page 21 of 115

Posted: 29.12.2007 23:41
by Pasi Häkli
No kyllä se vaan siltä tuntuu. 600hv ja nelivedon suoma järjetön pito, sitä ei passattiin saada ikipäivänä.
Eli se oma ei tunnu enää miltään tommosen skylinen jälkeen. Varsinkin kun tietää, minkälainen rahasumma tuohonkin on uponnut, niin kiitos ei siihen en lähde :lol:

Posted: 29.12.2007 23:43
by MIKU
Onko siinä 600 heppaa? Oh hoh se on jo raaseri :D

Posted: 29.12.2007 23:46
by Pasi Häkli
Jotain sinnepäin kuulemma nyt. Ja sitä tehomäärää ei tajua, ennenkuin itse sen on kokenut.

Alkaa vetämään siinä 3000 kierroksen hujakoilla, ja vetää ilosesti 9000 kierrokseen asti.
Laatikon välitykset on myös aika hienot noihin tehoihin nähden, kolmosella kulkee 200, nelosella ei terokaan uskaltanut edes kokeilla huippuja. 6 vaihteinen aski :lol: Ei kyllä lopu tehot kesken tuossa vehkeessä jos huippuja haetaan. Ihan saletisti yli 300 on huiput.
Kaikkea muuta kuin vakio tuo auto. Eräs toinenkin skylinen omistaja oli ton kyydissä ollut, ja totes että tarttis hiukka tehdä omaanki jotain, kulkuhalut pikkasen erilaiset kuulemma :lol:

Huhhuh, tulipas sitä nyt kehuttua, mutta ei voi mitään! On se vaan raju peli!

Posted: 30.12.2007 0:01
by Tero Häkli
kipee vehe onkyllä... ite jo hiukan siihen tottunu ni pääsee vähä vertaileen ku ny yön aikana pitäs toiset nokka-akselit laittaa et tuleeko tehoo lisää, nytkin on kyl jo sen verran ettei misää kyl tarvi. ja vittuminen kokeillakkin ku yli satasesta lähtee viä poikittai... no katotaa paraneeko 60-120 aika ;) 1.75 yksin....4 henkee kyydis 2.5s .. laiska ku mikä :lol:

Posted: 30.12.2007 7:12
by Tero L
Eilisen "rojektina" oli käydä saattelemassa isä viimeiselle matkalle. Elämän kiertokulku, välillä elämä antaa, välillä ottaa...

Posted: 30.12.2007 7:25
by Pasi Häkli
Osanottoni..

Posted: 30.12.2007 13:16
by HarriV
Osanottoni Terolle.

Posted: 30.12.2007 13:24
by HarriV
Meikäläisen projektit: Perjantai iltana tuli kasattua uusi tietokone "meni sitten aamutunneille". Tänään laittelin sitten nuo in-pron peilinkuoret ja milotecin ovenkahvat. Ei ollutkaan ihan niin simppeli kun luulin noitten peilien tuunaus.

Posted: 30.12.2007 13:38
by Sami Mäkinen
Osannottoni Terolle

Posted: 30.12.2007 15:53
by shoebox
Osanotto Terolle..

Posted: 30.12.2007 15:57
by shoebox
Omista projekteista, tai, ei nyt mikään projekti, mutta kuitenkin..Eli eilen illalla pääs vihdoinkin kyytiin, Audi A5 3.0TDi Quattro..Aika sairas peli! Ainakin kitkoilla märällä asfaltilla ilman ESP:tä..Ite oisin ajanu, mutta ei parin kaljan jälkeen..Kaveri oli kuitenkin sen verta tyytyväinen koeajoon, että pistää moisen tilaukseen! Tänä iltana saattaa itekin päästä vielä koeajamaan tuota koeajoautoa. :) On se tajutonta, miten diisseli voi lähteä noin! Oma Golffi aika mopedi tuon jälkeen..

Ja pari päivää vanhaa projektia..Tuli Golpero katastettua, tajusin, että alle viikko aikaa viimeseen katsastuspäivään, joten ajelin PE aamusta konttorille..Muuten ei mitään, mutta parkkipolttimoon ja etu-umpioon tuli korjauskehoitus, kuukausi aikaa..Saapahan vihdoin nyt aikaseks vaihtaa heinäkuusta nurkassa lojunneet GTi:n umpiot paikalleen. :D Muuten äityi jopa kehumaan ja katsastusmies kyseli auton hintaa, kun kerroin, että on ollu vähän myynnissä.. :) Sanoin, että nettiautosta löytyy, nyt kun rekkari on tuttu..

Posted: 30.12.2007 16:02
by Pasi Häkli
shoebox wrote:Audi A5 3.0TDi Quattro..Aika sairas peli! On se tajutonta, miten diisseli voi lähteä noin! Oma Golffi aika mopedi tuon jälkeen..
Ihan samaa mieltä kyllä, on melko menijä tuollanen auto, oli itellä samallainen koeajossa tossa kuukausi sitten.

Posted: 31.12.2007 0:57
by AjH
TerZi1982 wrote:kipee vehe onkyllä... ite jo hiukan siihen tottunu ni pääsee vähä vertaileen ku ny yön aikana pitäs toiset nokka-akselit laittaa et tuleeko tehoo lisää, nytkin on kyl jo sen verran ettei misää kyl tarvi. ja vittuminen kokeillakkin ku yli satasesta lähtee viä poikittai... no katotaa paraneeko 60-120 aika ;) 1.75 yksin....4 henkee kyydis 2.5s .. laiska ku mikä :lol:
Mikä moottorinohjaus siinä muuten on, kun noita muutoksia teette niin softapäivitykset jotenkin hoidatte kuitenkin?

Posted: 31.12.2007 2:50
by weijis
terolle osanotot..

Posted: 31.12.2007 7:53
by Tero Häkli
HKS f-con V Pro
sniff.... nissani läks eilen kotioppäin :twisted:

Posted: 31.12.2007 8:20
by Ari-Matti Aho
Osanottoni Tero L:lle...

Posted: 31.12.2007 8:52
by JyriT
Terolle osanotto ja jaksamista..

Posted: 31.12.2007 15:11
by Tero L
Kiitokset ylläoleville. Elämä jatkuu kaikesta huolimatta, muttei kumminkaan samanlaisena kuin ennen. Yllättävän paljon hommaa noissa kaikissa järjestelyissä...

Posted: 1.1.2008 17:46
by Mika-Matti Mattila
Päivän projektina kattotalkoot. Ei ihan kaikkia peltejä paikoilleen saatu mutta pikkuhiljaa rupee näyttään talolta.

Posted: 5.1.2008 9:10
by Tero Häkli
eilinen projekti oli kokeilla boran "maasto-ominaisuuksia" :lol: pikkuruisen betoniporsaan ylitys... n.20CM korkee perkele :D noh, etulippa,vähän puskuria,etunapa,vetari,taka-akseli ja pari vannetta ainakin :oops: juuri näin tero ! ei tarttis räplätä sitä kännykkää koko aikaa :cry: vauhtia varmaan 20, onneks oli pohjapanssari

Posted: 5.1.2008 10:17
by Sami Mäkinen
^^ :shock: :shock:

Projektina tälle päivälle olis pestä ja vahata auto...

Posted: 5.1.2008 21:28
by Pia
Päivän projekti oli saada se umpio kuntoon. ja kyllä nyt sitte näkeeki. Ostin pitkiin ne Osramin Night breakerit, täytyy kyllä sanoa että ovat kyllä ihan eri luokkaa ku jotkut philipsit. :) Maailma kirkastu.

Posted: 6.1.2008 0:32
by Musti
^ Mä kans laitoin tänään tai siis eilen... Lyhkäsiin noi night breakerit. Onhan muuten kirkkaat valot, toivottavasti ei oo lampun keston kustannuksella kasvatettu valotehoa...

Posted: 6.1.2008 0:50
by Mataho
Arvelin laittaa huomattavasti kepeämpää projektia kehiin... Ei kyllä liity variant:teihin, mut farmareihin kuitenkin...
http://x.volkkaristit.net/phpBB3/viewto ... ?f=8&t=166

Posted: 6.1.2008 4:07
by Tero Häkli
etunavan, alatukivarren, vetarin, puskurin, valojen ym. hilppeiden pois nyppiminen, myäs taka-akseli sai luvan poistua ;) ja kaikki ahtoputket... kinuskikuuleria samantien tilalle ku nosturilla joutuu kerran volski olemaan, 3 kokovaihtoehtoo, tarvis kattoo mikä helpoiten sopis... nyt on volski orvon näkönen... kellään osia tiedos ? :roll: pelkääjän puolen osia tarveis

Posted: 6.1.2008 16:39
by miihkali
Polttelin risuja koko päivän ja sain raitisilmamyrkytyksen... :D

Posted: 6.1.2008 21:18
by kotka
Jäällä crossilla ja poika mönkkärillä..
Sekä kylän kaukalo alkaa olemaan kohta luistelukunnossa, kyllä säät jäädyttämistä suosii

Posted: 6.1.2008 23:02
by JannePee
Itse tuossa kunnostin viikonlopun maharekeä vuodelta ehkä 1950tms, ja joka on ollut mahdollisesti viimeiset 10-15 vuotta romukasassa. "Hieman" vasaralla oikoi rautarunkoa ja sitten hiomista, hiomista ja vielä edelleen ruosteiden hiomista. Sitten tuli vannehopeata jokunen kerros ja kun mopo alkoi karkaamaan käsistä niin pistinpä jokusen kerroksen kromimaalia pintaan vielä :lol: Sitten puurimojen sahausta, viilaamista ja hiomista ja sinistä väriä puuosien pintaan. Lopulta kasausta ja lopuksi "pienimuotoista" kelkan tuunausta ala karvanopat ja ajovalot :wink:

Eteen pistin polkupyörän led-ajovalon ja taakse myös samansarjan led-takavalo. Vetonaruun sitten pistin väriin sopivat siniset karvanopat. Kyllä kelpaa vetää lapsia tuolla kelkalla! :)

Ei ollut 89-vuotias naisen isoäiti kuulemma aiemmin nähnyt maharekeä jossa ajovalot, karvanopista nyt puhumattakaan! :wow

Posted: 9.1.2008 14:21
by DJDH
Piti alustaa ruuvata talviasentoon. Vaikka kuinka putsaili kierteet kaikesta paskasta ja voiteli ne, silti säätörenkaan ja tolpan väliin jäi hiekkaa ja renkaat jumissa. Järki kun ei riittänyt, piti käyttää voimaa... Nyt maavaraa palttiarallaa 6cm :x Harrilta lähti uudet säätörenkaat tulemaan...

Posted: 9.1.2008 20:29
by colour concept
^kw:n paskat varmaan noi tolpat, et oo ainut jolla jumissa säätörenkaat.

H&R:n tolpista ei tarvinnu ees paskoja poistaa niin pikkurillillä sai pyöritellä

Posted: 10.1.2008 1:08
by AjH
colour concept wrote:^kw:n paskat varmaan noi tolpat, et oo ainut jolla jumissa säätörenkaat.

H&R:n tolpista ei tarvinnu ees paskoja poistaa niin pikkurillillä sai pyöritellä
Kaksia FK tolppia ruuvanneena voin sanoa samaa, ei tartte edes putsailla (no isoimmat pois ihan jo säälistä) mutta ei ole jumittamisesta tietoakaan.

Posted: 10.1.2008 9:16
by Pasi Häkli
Ei mulla ainakaan oo ongelmia ruuvata kw:n tolppia.. Nuo onkin Inoxit.

Posted: 10.1.2008 11:53
by Kemizti
Tämän päivän rojektina omaan koslaan öljyn ja suodattimen vaihto.. edellisestä onkin päässyt kulahtamaan luvattoman pitkään.. (>11tkm :shock: )

Posted: 10.1.2008 12:16
by DJDH
Inoxit nuokin on. Ainoastaan toinen tolppa on jumissa. Viikonloppuna sitten näkee mitä kaikkea kivaa kierteiden välissä oikein on.

Posted: 10.1.2008 14:20
by AjH
Niin eihän se tolpan materiaali siihen vaikuta että roskien, pölyn ja kivien takia jumittuu. Se kai johtuu tosta KWn hienosta komposiitti vai mikä lie renkaasta joka ei oikein kestä. Parempi tietysti että siitä menee kierre kuin että tolpan varsi poikii ;)

Yksi konsti tohon kierteen suojaamiseen olisi vaseliini, sitä reiluhko kerros sen renkaan reunoille sentin matkalle. Sitten kun pitää ruuvata niin ruuvaussuunnasta vaan pyyhkii vassut pois silleen ettei lika pääse kierteeseen ja alkaa veivata. Ja uudet vassut perään kun säätö on valmis.

Posted: 10.1.2008 18:27
by Tero Paalanen
Mulla on Weitecissä kans tollaset komposiitti renkaat eikä ne ole jumiin ottanu.
Piti oikeen koittaa syksyllä renkaan vaihdon yhteydessä kun täälä oli tuosta jumittumisesta juttua.

Posted: 10.1.2008 22:10
by kotka
Omiin kierteisiin laitoin ketjun suojarasvaa, vaseliinin tapaista.. Vaikka olivat kohtalaisen likaisen näköiset, niin käsienpuhdistuspyyhkeellä (itsessään jotain puhdistusainetta) lähti puhtaaksi -> eipä suurempia ongelmia ruuvailussa.. Samalla möhnällä suojattu talven ajaksi, katsotaan keväällä sitten hyöty uudestaan..

Posted: 10.1.2008 22:16
by Tero Paalanen
Mutta silti mä edelleenki ihimettelen että mitä varte sitä alustaa pitää ruuvailla eres takaasi.
Ei vaa pysty ymmärtämään :wink:

Posted: 10.1.2008 22:16
by Tero Häkli
ite laittanu punasta vasukkaa suojaks ni ei pääse paska välii

pakko se talveks on maavara nostaa 7 senttiin että pääsee kulkee :lol:

Posted: 11.1.2008 1:39
by - Mikko -
Uolevi wrote:Mutta silti mä edelleenki ihimettelen että mitä varte sitä alustaa pitää ruuvailla eres takaasi.
Ei vaa pysty ymmärtämään :wink:
Onnea heille kenellä nuo etuhelmat ovat kestäneet, mutta itselläni oli ainakin pakko nostaa autoa talveksi, muuten hajosi Toledon etuhelma aina palasiksi johonkin lumikikkareeseen

Terveisin nimim.

"Kolme helmaa tuhonnut"

Posted: 11.1.2008 7:52
by kotka
Uolevi wrote:Mutta silti mä edelleenki ihimettelen että mitä varte sitä alustaa pitää ruuvailla eres takaasi.
Ei vaa pysty ymmärtämään :wink:
Täällä nuo auramiehet eivät muista ajaa joka minuutti, eikä pihatien liittymää puhdista erikseen. Traktoriakaan ei aina viitsi klo 6 aikaan laittaa tulille sitä varten. Ei tuolla lain sallimalla 8 sentillä korkeiden kinosten yli ehjänä ajella :D

Posted: 11.1.2008 8:45
by Micco
Uolevin kanssa samoilla linjoilla. Pari kesää ja talvea menty jo samalla säädöllä, eikä ongelmia. :lol: Alkuperäinen pohjapanssarinrepale ei menosta tykännyt, mutta nykyinen teräsmalli ei ole tiellä lojuvista luminökäreistä moksiskaan. Voihan se olla, että huomenna etuhelma sit hajoaa johonkin ensimmäistä kertaa. Ehkä mulla sit on tuo auto vielä ihan liian korkealla... :lol:

Mulla tuo 8cm taitaa olla jo hieman tulkinnanvarainen kysymys.

Posted: 11.1.2008 13:18
by DJDH
No tuo 6cm + pohjapanssari tekee auton keulasta aikamoisen pulkan sohjoisella/lumisella tiellä. Ei tarvi olla kun aukea paikka, sopivan tuulinen sää ja pieni lumidyyni keskellä tietä, niin golfin etutassut nousee tiestä ilmaan. Lumi pakkautuu hyvin panssarin ja tien väliin ja ohjaus häviää. Työn (ja huvin) takia joutuupi ajelemaan vähän kaikkiin vuorokauden aikoihin, myös sillon kun aurat eivät juurikaan ajele. Helpostihan tavallisella talvikelillä tien keskellä on 8cm sohjoa, siinä on sitten ohitustilanteesa kiva luistella. Ehkä jossain kehä 3:n sisäpuolella on eri juttu, eihän sielä ole edes lunta :)

Posted: 11.1.2008 13:40
by JukkaA
Jos joku nyt vois tiivistää miksi se maavara pitää olla kesällä alle 8cm?

Posted: 11.1.2008 22:16
by Mika-Matti Mattila
Päivän projektina Golfiin öljyn vaihto ja mopediin xenonin asennus.

Posted: 11.1.2008 22:34
by Sami Mäkinen
no nythän niitä mopedissa tarviikin :wink:

Posted: 11.1.2008 23:26
by Tero Paalanen
Vanteiden myynti ja xenon-settien asennus golffiin.

Posted: 12.1.2008 14:35
by kotka
Jotkut virittelevät xenonsettejä, että näkee.. Hyvä kun sai itse edes valot viritettyä ja johdotukset tehtyä, että edes pikkuinen valonkajastus kävisi.. Tämän päivän projekti siis tuohon 63 vuosimallin traktoriin työvalojen asennus :D
No samalla siirsin siitä akun takaisin vakiopaikalle, kun joku edellinen omistaja oli sen laittanut istuimen viereen, ehkä vuonna 80..

Posted: 13.1.2008 21:07
by Mika-Matti Mattila
sami.m wrote:no nythän niitä mopedissa tarviikin :wink:
No ei kai niitä ny vie tarvi mut täytyy ennakoida kun kyllä se kesä sieltä pian tulee...

Posted: 13.1.2008 21:27
by Miksu
Päivän rojektina oli takavalon irroitus..itse kun kovasti maastossa ajelen niin sain työnnellä golffia pariinkin otteeseen ja niinhän siinä kävi että käsi lipesi takavaloille aiheuttaen pientä säröilyä :twisted:
No eikun valot irti ja pikaliimaa ja avot :lol: Taas mennään vaan eipä tuota tiennä vaikka uudet takavalot onkin odotettua nopeammin kiinni uudessa hankinnassa 8) 3 pienellä pultillahan nuo tuntu olevan kiinni ja vähän aikaa piti arpoa ennenkuin sain valon irti.Kokonaisuudessaan puolen tunnin homma irrottaminen oli.No oppirahat on maksettu.
Seuraavaksi ei ole ongelma noita irroittaa.

Maastoautoa on kyllä himpun verran ikävä.Pakko todeta :?