Page 22 of 92
Posted: 4.9.2011 0:36
by ille69
Kaverin kuolemasta viikko... känni kaverin muistolle... oma käsi on paska tie :S
Posted: 4.9.2011 13:32
by Pasi Häkli
^ Otan osaa...

Posted: 4.9.2011 17:54
by Satelite
Päivän projekti oli saapua takaisin kotosalle Mobilistien Falunin rompetorireissulta

Posted: 4.9.2011 20:53
by Pia
Viikonlopun rojektina oli viettää Runi-porukan kanssa kesäkauden päättäjäiset ja viettää lauantai ja sunnuntai Härmässä Tractor pullingin EM-kisoissa.
Olihan sitte pojjaat härskejä vehkeitä!! Kerrassaan mahtava viikonloppu!!

Posted: 4.9.2011 20:53
by samthunder
Spacerit laittelin taakse paripäivää sitte.
Tänään asentelin comfort vilkkusarjan ja alkuperäisen silmälasikotelon kauhukahvan tilalle.
Nyt on mukava vilkutella.
Posted: 4.9.2011 21:58
by Kari Salo
Pia wrote:Viikonlopun rojektina oli viettää Runi-porukan kanssa kesäkauden päättäjäiset ja viettää lauantai ja sunnuntai Härmässä Tractor pullingin EM-kisoissa.
Olihan sitte pojjaat härskejä vehkeitä!! Kerrassaan mahtava viikonloppu!!

Olisitte tullu juttusille, minä (ylväänä) kannoin clubin hupparia päällä koko v-lopun, eikä kukaan uskaltautunut porinoille.
Ja joku on saattanut bongata erittäin likaisen passatin välillä Alahärmä - Kärsämäki. Oli mökki soratien takana...

Posted: 4.9.2011 22:25
by Tero Paalanen
^No perkules...
Missäs kohalla olit kattomassa?
Meirän porukka oli n.60m kohdalla, varikon puoleisen aidan vieressä.
Tulipahan matkamuistokin ostettua.

Posted: 4.9.2011 22:53
by Pia
^Minulle ja! Pitää keksiä noille joku hieno paikka.
Posted: 4.9.2011 23:31
by Kari Salo
Tero Paalanen wrote:^No perkules...
Missäs kohalla olit kattomassa?
Meirän porukka oli n.60m kohdalla, varikon puoleisen aidan vieressä.
Tulipahan matkamuistokin ostettua.

n. 50m kohdalla, sillä toisella puolella.

Viereiset pojat osti tollasen kans, mut siinä oli mäntäki mukana

Posted: 6.9.2011 11:49
by Pia
Pia wrote:Viikonlopun rojektina oli viettää Runi-porukan kanssa kesäkauden päättäjäiset ja viettää lauantai ja sunnuntai Härmässä Tractor pullingin EM-kisoissa.
Olihan sitte pojjaat härskejä vehkeitä!! Kerrassaan mahtava viikonloppu!!

Kuvia löytyypi täältä
Posted: 6.9.2011 21:23
by Musti
Musti wrote:Musti wrote:Golffin kaksoismassa päätti tehdä itsestään rikkinäisen kaksoismassan...

Uppina... Eli "viallinen" kaksoismassa vaihdettu

ei apua... Vika löytyi muualta

Uusi vaihdelaatikko tilattu... Hoh hoijaa...

Huomenna vaihtuu uus laatikko / kytkin... Samalla käyn koeajamassa pari audia...
Posted: 8.9.2011 18:43
by molskit
Möin passatin poijes ja nyt on koeajossa a6 audi 3.0tdi. On muuten mahtava auto ajaa...

Posted: 8.9.2011 18:46
by ille69
Spoilerin ja peilinkuoren hiominen, maalaus ja lakkaus

Posted: 8.9.2011 19:52
by Satelite
molskit wrote:Möin passatin poijes ja nyt on koeajossa a6 audi 3.0tdi. On muuten mahtava auto ajaa...

Tahtoo

Posted: 8.9.2011 20:36
by Funnyone
Vaimennus projektin aloitus

Posted: 9.9.2011 6:55
by Pasi Häkli
molskit wrote:Möin passatin poijes ja nyt on koeajossa a6 audi 3.0tdi. On muuten mahtava auto ajaa...

Ite tykkään kans, mukavan kevyesti liikkuu vaikka on iso auto ja kevyt ohjaus tekee siitä niin vaivattoman ajaa.
Jos rahaa olis enemmänkin niin voisin jopa ostaa moisen, farkkuna tietty. Itse moottoristakaan ei ihan valtavasti ole pahaa sanottavaa. Jotain pientä tietty.
Posted: 9.9.2011 17:43
by Joni Sairanen
Tuli siivotessa vastaan Alfamerin 3bg passatin korjausopas, mikä nyt on melkolailla ylimääräsenä

Jos joku tuntee tarvetta niin saa hakea pois meikäläiseltä. En kyl vaivaudu lähettämään mutta noutaja saa ilmatteeks

Posted: 9.9.2011 23:41
by JL
Ekaa kertaa viihteelle pojan syntymän jälkeen. RaiRai

Posted: 10.9.2011 10:14
by Sami Mäkinen
Tarkotus mennä juhlimaan toveria joka syntynyt 29v sitten

Posted: 10.9.2011 12:13
by Pasi Häkli
^ Samoihin kemuihin tulossa

Posted: 10.9.2011 17:28
by Sami Jalonen
Vaihtelin pihassa Passattiin Jomin alle. Tai muuten, mut toinen takaiskarin yläpää vastusti sen verran et täytyy vaihtaa toinen kerta. Reilu kaks tuntia meni kun joutu tappelemaan ton kanssa..
Posted: 10.9.2011 17:33
by osoners
Polon vahaus... hiki tuli taas. Nyt voi ottaa pari viskiä hyvillä mielin.
Posted: 10.9.2011 18:12
by Sami Mäkinen
jeee, bileet... sain Chevrolet luminan myytyä

Posted: 10.9.2011 18:47
by Basu
Golfin hakeminen jakopäärempasta, vähän tuli enempi hintaa kun piti erinäisiä tiivisteitä vaihdella isommalla kädellä ja moniurahihnan kiristin, mut jospa ne sit kestäis auton eliniän... tai ainakin seuraavaan jakopääremppaan.

Posted: 10.9.2011 19:42
by jonneilari
Yrittää myydä passatin vanteita...kaikki olis kyllä ostamassa mut kukaan ei vaan soita ja osta poies

Posted: 10.9.2011 19:57
by Musti
Jos pikku humalan lähtis hakemaan kyliltä...

Posted: 10.9.2011 20:51
by Jonsekki
Bosch Touring 190 lisävalot ruuvattu keulalle. Ei vielä kokemuksia, testiin parin tunnin päästä.
Aiemmassa autossa oli Hellan 1000FF lisävalot night breakereillä ja täytyy kyllä sanoa, että olivat hyvät lisävalot tuohon kokoluokkaan. Sopivasti oli pituutta ja leveyttä valokeilassa. Ainut iso miinus niistä valoista oli polttimoiden vaihto. Valot joutui irrottaan autosta kokonaan pois ja purkaan koko umpion, jotta sai polttimon vaihdettua.
Posted: 10.9.2011 23:11
by osoners
osoners wrote:Polon vahaus... hiki tuli taas. Nyt voi ottaa pari viskiä hyvillä mielin.
Siis 5dl

Posted: 10.9.2011 23:16
by -Mikk0-
Tuli kokeiltua Passattia 3BG:tä. Aika mukavan olonen.. Täytyy vissiin vaihtaa.. tosin yksi autoliike ei halua ottaa Golffia vaihdossa.
Posted: 11.9.2011 18:26
by 1st
Tuli vaiheltua murroksen suojakumit molemminpuolin Passattiin, ekalla puolella meni neljä tuntia tuskaillessa, toinen puoli meniki reilussa tunnissa

Jarrupalat piti myös vaihtaa eteen, mut ei ollu 7mm kuusiokoloavainta että ois liukutapit saanu pois, nii jäipä ne sit ens kertaan
Miten muuten sen taaemman alatukivarren saa kotikonstein irti korin puolesta? oisin ottanu sen irtaalleen ku lähti pallosta suojakumi irti ku pallonivelen ulosvetäjällä irrotin pallot, no ei sieltä korin puolesta se puslan pultti mahdu tulemaan näköjään pois.. Pitääkö apurunkoa laskea senkin takia, vai onko helpompi auton pohjaan lyödä pikku lommo, että mahtuu pultti tulemaan?
Pistin sen pallon suojakumin sit paikalleen siellä paikallaan ollessa.
Etupyörän laakerikin ilmeisesti jurnuttaa taas, ei ollu motonetin laakeri pitkäikänen, vuosi sitten tuli molemminpuolin vaihatettuu.. Ja apparin puolen etuiskari oli päältä märkä, iskariremppaanki pääsenee siis pian, alkaa nuo kilsat olla sellaset, että kaikki kulutusosat menee vaihtoon (254tkm)
Että siinäpä projektia kerrassaan tälle päivälle

Posted: 11.9.2011 19:13
by Jonsekki
^ Niinhän tuo tahtoo itelläkin olla, että ne minulle sopivat autot on siellä duunaririvistössä takimmaisena autoliikkeissä ja mittarissa on +200tkm ja kun ne on sitten ajossa välin +200tkm - +300tkm niin tahtoo siiinä välissä olla kaikki kuluvat osat vaihtokunnossa
Töissä joutuu kuunteleen kun porukka ostaa uusia autoja ja ajaa sen max.180tkm ja kehuvat, että ei oo mitään ollu

Posted: 11.9.2011 20:46
by static
Lyhkäsiin valoihin Diamond visionit polttimoiksi, onhan se aika valkoista valoa, mutta nyt Osram cool blue parkit on aika keltaset.. Olihan siinä sen verran vääntämistä, että saavat siellä pysyä oli valkoista tai keltaista valoa
Niin ja kuluneen vaihdekepin pussin tilalle TDI teksteillä varustettu korvike.
Posted: 11.9.2011 21:17
by Sami Jalonen
Menin vaihtamaan katsastusrenkaita alle ni kaikki tyhjinä, vuoti pirusti venttiilin juuresta. Kiva huomata su iltana kun huomenna aamulla jälkitarkastus..

Onneks löyty tutulta yhet Mersun vanteet alle ni pääsee katsastukseen
Jommikin oli laskenu keulasta melkein pari senttiä, joutu uuestaa ruuvaamaan katsastuskorkeuteen.
Posted: 12.9.2011 20:26
by kovonen
Siskon A4 avanttiin takaiskarit ja eteen jarruletkut vaihettiin. Samalla oman Boran pesu.
Viime viikolla Boraan kuskin puolelle ulompi vetarinkumi ja laturin hihnapyörä, oli se vapaakytkin jumissa, joka aiheutti ikävä kolinaa tyhjäkäynnillä...
Leimakin tuli haettua Boraan viime viikolla. Ei ollut muuta sanomista kun parkkipoltin ja valojenkorkeuden säätö. Jäi laittamatta joskus umpioita vaihdettaessa koko korkeudensäätö moottorit

Ei tosin papereihin mitään laittanut, paitsi vanteet jotka muutoskatsastettiin.
Edit. Ainiin isompi ahdinkin odottelee asennusta.
Posted: 13.9.2011 14:44
by Riku Korpela
Jarruosat saapuivat ja ihan OK näköstä kamaa....meinaan maalata levyt ennen asennusta, ettei ny heti ruostu päältä. Ja selkää joutuu lepuutella ny pari viikkoa.
Posted: 13.9.2011 23:51
by leevi
2005 A6 Quatron jarruremppa... Plaah mikä homma takajarruissa lattialla.
Posted: 14.9.2011 1:54
by Satelite
Eilen lähti Passatista vaihtoon vasen takajarrusatula, takaiskarit kumeineen, iskareiden "kupit", puslat, takajarrulevyt & palat. Myös etuvalojen polttimot tuli pienen sekoilun myötä vaihdettua... luulin että vika on muualla mutta polttimosta se kiinni olikin kun ensiksi vaihtoi väärät lamput

Posted: 14.9.2011 7:01
by niksu99
Eilisen projektina T-1 leima puhtain paperein.
Posted: 14.9.2011 14:21
by leevi
leevi wrote:2005 A6 Quatron jarruremppa... Plaah mikä homma takajarruissa lattialla.
No eihän sekään mennyt putkeen perkele. Nyt testeri herjaa oikeaa takasatulaa. Ei saa vikaa nollattua... Satulaa irrottaessa irtosi apikot itse liittimestä. Sain ne takaisin nätisti ja loksahtivat lukkoon.
Kellään ideoita??
Posted: 14.9.2011 16:49
by Tero Häkli
saakko testerillä männät auki ja kiinni ? pitäs sillä lähtee
Posted: 14.9.2011 17:42
by leevi
Auki lähtivät kyllä, mutta nyt oikea ei sano mitään... Saako noita apikoita edes väärinpäin kiinni, epäilen? Mulla oli käytössä semmoinen biilteeman haistakakka jarrutesteri. Kaveri käytti tänään sen toisella kaverilla ihan VAG comin päässä, ja se herjasi tuota oikeata puolta. Mites tuo niiden ohjainyksikkö, ei kai molemmille ole omaa. Olettaisin että jos olisi Boksissa vika, niin silloin olisi molemmat puolet pimeenä..
Posted: 14.9.2011 18:06
by Pasi Häkli
Siellä on yksi ohjainlaite joka syöttää virtaa molemmille jarrusatuloille, se voi kyllä temppuilla niinkin että herjailee vain toista puolta. Erikseen se niitä ohjaa. On aika harvinaista että ne temppuilee vaihdon yhteydessä, mutta on niinkin käynyt.
Ainakin 3c passattiin muistan päivittäneeni käsijarrun ohjainlaitteen + tekeväni kaikenmaailman kikkailuja(akunkenkää irti jne), jotta saatiin käsijarru pelaamaan jarrupalojen vaihdon jälkeen. Välillä osaavat olla vittumaisia..
Kerran jouduttiin koko ohjainlaite uusimaan kun mikään ei auttanut. Olisko ollu joku 500 euron paukku sekin.
Posted: 14.9.2011 18:34
by leevi
No otin kyllä akkukengän heti irti kun ne liittimet irtosivat, jos se olisi sitten sekoittanut tuon sielunelämän. Tutkaillaan ja hutkaillaan..
Posted: 14.9.2011 21:35
by Jonsekki
Kävimpä hakemassa Oulun motonetistä repullisen polttimoita ja sain vaihdettua lyhkäset H7 ja lisävaloihin H3:t vaan siihempä tyssäs. Onko oikeasti joku vaihtanu pitkien H1 polttimot nelos golffin umpioihin ilman muiden ympärillä olevien osien purkamista? Tai sitten nämä mun pianistin kädet eivät vain mahdu

Ei edes nähny pitkien polttimoiden liitintä saatika, millasella hakasella ne on kiinni, parkkipolttimon liitin vain näkyy kun yrittää kurkistella sinne sisälle.
Kuskin puolella saattais saada vaihdettua, jos akun irrottaa, mutta vänkärin puolella joutuis ottaan pesurin säiliö irti ja mahdollisesti ahtoputkea kans?
Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

Posted: 14.9.2011 21:54
by JukkaA
Uuden Downpipen suunnitteluu. Turbolta lähtee 69mm vbandilla, siitä supistajalla 76mm rosterikäyriin ja lopuksi taas supistajan ja vband liitoksen jälkeen haitariin. Haitari ja loppuputki onkin legendaarista AjH:n tekemää rosteriränniä, joka on palvellut jo useammassa kokoonpanossa. Kannatti joskus aikoinaan sijoittaa niin ei tartte joka kerta uusiksi tehdä.
Posted: 15.9.2011 21:42
by JukkaA
Illan projektina on ollu ettii ja tilata kytkin Puhan projektii. Samalla tuli tilattua uudet kesärenkaat käyttikseen ja harrasteautoon. Keltaiseen tulee Toyo T1-R 195/50-15" ja punaiseen Toyo R1-R 195/55-15".
Posted: 15.9.2011 22:45
by Satelite
Jonsekki wrote:Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

Täh onko Troijan kebsumestoja muuallakin kuin Jyväskyläs?

Googlel näkyy että on Oulussa näköjään mutta taitaa olla eri pulju kokonaan. On Jyväskylässäkin ihan hyvät safkat kys. mestas että suosittelen.
Posted: 15.9.2011 23:38
by AjH
JukkaA wrote:Uuden Downpipen suunnitteluu. Turbolta lähtee 69mm vbandilla, siitä supistajalla 76mm rosterikäyriin ja lopuksi taas supistajan ja vband liitoksen jälkeen haitariin. Haitari ja loppuputki onkin legendaarista AjH:n tekemää rosteriränniä, joka on palvellut jo useammassa kokoonpanossa. Kannatti joskus aikoinaan sijoittaa niin ei tartte joka kerta uusiksi tehdä.
Koskas siitä on jo legendaa tullu
Ei olis pitäny sillon nuukailla vaan heti suorilta tehty se alku 76mm matskusta, olis sekin kuosissa.
Päivän projektina kosteusvahingon kuivattelua ja vuotokohdan umpeen muurausta.
Parin viime yön projektina ollu kaverin drifteriin tehdä 2JZ paketille kannakkeita.
Posted: 19.9.2011 9:46
by Jonsekki
Jonsekki wrote:Kävimpä hakemassa Oulun motonetistä repullisen polttimoita ja sain vaihdettua lyhkäset H7 ja lisävaloihin H3:t vaan siihempä tyssäs. Onko oikeasti joku vaihtanu pitkien H1 polttimot nelos golffin umpioihin ilman muiden ympärillä olevien osien purkamista? Tai sitten nämä mun pianistin kädet eivät vain mahdu

Ei edes nähny pitkien polttimoiden liitintä saatika, millasella hakasella ne on kiinni, parkkipolttimon liitin vain näkyy kun yrittää kurkistella sinne sisälle.
Kuskin puolella saattais saada vaihdettua, jos akun irrottaa, mutta vänkärin puolella joutuis ottaan pesurin säiliö irti ja mahdollisesti ahtoputkea kans?
Nooh lohdutukseksi kävin troija kebabissa syömässä, on se vain joka kerta niin hyvää

Nyt on pitkienkin polttimot vaihdettu. Vänkärin puolella homma olikin helppo (ei ilmastointia) kun vähän katseli peilin avulla umpion taakse (ja auttaa kummasti kun päivän valossa tuumailee). Kuskin puolella jouduin irrottamaan akun, jotta mahtu käsi sinne umpion sisälle, umpion ympärillä oli muovinen kehikko, johon kiinnittyy kuskin puolen suojamuovit. Loppujen lopuksi ei paha rasti ollenkaan.
Samalla alko kestotesti näille prosentti polttimoille,
Lähivalot H7 Osram silverstar (saa nähä miten valoautomatiikka tappaa nämä valot)
Pitkät H1 Philips Vision plus
Lisäpitkät H3 Night Breaker Plussat
Posted: 19.9.2011 17:19
by Pasi Häkli
^ Melkein helpommin käy jos ottaa puskurin irti ja lyhdyt käteen..