Page 23 of 92

Posted: 19.9.2011 18:51
by Arto Vikiö
Tulipa asennettua syksyä ja talvea varten takaisin Hellan 3000 Blue.

Posted: 19.9.2011 19:47
by Joona
Pientä ruosteenpoistoa tuli tehtyä, takaluukun molemmat kulmat ja helmojen nostokohdat. Vielä pitäisi pohjasta yksi paikka laittaa kun on pelkkä pelti esillä.

Niin ja Eibachin takavakaaja tuli laitettua samalla kun taka-akseliin laitettiin Powerflexin puslat. Jos vaikka saisi tuon saman valmistajan etuvakaajan vaihdettua talven aikana..

Posted: 19.9.2011 20:55
by Jonsekki
Pasi Häkli wrote:^ Melkein helpommin käy jos ottaa puskurin irti ja lyhdyt käteen..
Täytyypä pitää mielessä seuraavalla kerralla. Tarvis kyllä käyttääkkin noita umpioita irti, on joskus auton historian aikana hajonnu molemmista umpioista se pienemmän luukun kiinnityskohdat ja näyttää umpioiden sisällä olevan kaikkea kottaraista pienempää :roll:
Pesis vaikka akkuvedellä tai vaihtaa koko umpiot. Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?

Posted: 19.9.2011 23:40
by AjH
Kylhän niissä umpion kiinnikkeissä on varaa säätöjä varten, eli joutuu kattelemaan kohdilleen että näkee ajella.
Helpoiten varmaan onnistut kun parkkeeraat seinää vasten, piirtelet valokuviot seinään ja sit kasauksen jälkeen säädät kuvion takasin piirrustusten kohdille.

Päivän projektina oli käyttää uus talouden kakkosauto oston jälkeisessä huollossa, jossa mm piti kulmat katella kun ratti on vähän vinossa ja josko siellä jotain vaurioo olisi ollut josta vinous johtuu. :roll:
Säätöraportti: auraus, etu, vasen 0*10' oikea 0*06' jälkeen: vasen 0*07' oikea 0*08'
Ohjearvoissaan hyvinkin ennen ja jälkeen, ratti edelleen samalla tapaa vähän vinossa. Onko toi muutos niin iso että ihan oikeasti jotain on säädettykin? Kehu huoltoneuvoja autoa hakiessa että "oli siellä senverran aurauksessa heittoa että muutenkin oli hyvä säätää kun pelkästään ratin suoristus".
Joopa joo.

Muutenkin kulmat vähän hämyt, etu camberit vasen -1*04' oikea -0*51' ja taka vasen -1*29' oikea -1*48'.
Eihän noissa isoa eroa ole ja lieneekö McPerssonissa tonkaan vertaa väljää yleensä että edessä sais yhtään lähemmäs toisiaan noita arvoja? Takana tossa on yhdystukiakseli ettei säätöjä olekkaan. Vakioalusta siis kyseessä, 29tkm ajettu auto (ja ei ole VW valitettavasti, Poloa käytiin koestamassa mutta ei päästy (hinnan puolesta) riittävästi makuun :oops: )

Posted: 20.9.2011 6:12
by Pasi Häkli
Jonsekki wrote:Mites onko umpioiden kiinnityksissä niin paljon klappia, että tarviiko suuntaus tehdä uudestaan jos käyttää umpiota irti?
Usein konehuone on niin pölynen että umpion kiinnitysruuvin/kiinnikkeen ympärille jää pölyjälki mistä näkee missä ruuvi/umpio on ollut. Jos niitä ei pyyhkäse pois niin saa samoihin jälkiin.

Posted: 20.9.2011 18:58
by arihy
Passattiin vaihdettu uudet umpiot ja polttimot sekä viimeistelty viikonloppuna aloitettu led-huomiovalojen asennus. Ainakin ovea vasten näyttää huomattavasti kirkkaammilta.

Saksasta tilattu vaihteistokin saapui ja sen sekä kytkimen vaihtoon varattu aika täälläkin suositellusta Kari-Huollosta.

Posted: 20.9.2011 21:06
by Pasi Häkli
Ajattelin savustaa kirjolohta sähkösavustimella. Kun löin töpselin seinään niin jumalauta, sehän jysähti ja kunnolla! 16A sulake pamahti siinä samalla. Tarkempi tarkastelu näytti tältä:

Image

Laite itsessään ei ole kuin noin vuoden vanha, Salomon´s Smoker King -merkkinen. Saiskohan tuon takuuseen vaikka kuittia ei taida olla tallessa... Halpahallista ostin. Ei oo varmaan ihan normaalia että räjähtää koko pönttö :lol:

Posted: 22.9.2011 18:59
by Satelite
Vedenpoistoreikien putsaus ihan vaan varotoimenpiteenä ettei vedet tule sisään. Loppujenlopuksi olikin aika helppo homma :wink:

Posted: 23.9.2011 9:04
by Killer
Tuli ostettua passattiin "uudet" renkaan sisukset, Toora T950 19x8 ET35.

Posted: 25.9.2011 21:02
by Jonsekki
Toiseen varianttiin vaihdoin takaiskarit ja raidetangonpäät. Takaiskareiden vaihdossa ei ongelmaa. Vänkärin raidetangonpää lähti helposti vaan kuskin puolella pomppas kartio ja mutteri jäi puoleen väliin. Rälläkällä mutteri pois ja homma jatkui.
Vielä alatukivarren puslat täytyis vaihtaa ja alapallonivelet, jospa tuon jälkeen katsastusinsinööri ois tyytyväinen taas :o

Posted: 26.9.2011 19:36
by Jonsekki
Päivän projekti: kulahtaneiden ovien sisäkahvojen vaihto siistimpiin ja samalla väri vaihtui.

Image

Image

Posted: 26.9.2011 20:00
by Mikki
Paljonko kustansi kahvat ja millä koodilla niitä saa? Omista on myös ihan repaleina se pinnoite, että joutaisi vaihtaa, mutten löytänyt selvää osanumeroa koko kuskinpuolen kahvasta.

Posted: 26.9.2011 20:04
by DJDH
Slamitin kautta noita saa tilailtua. Kustantaa muutaman euron.

Posted: 26.9.2011 20:06
by Mikko.P
Tuolta ainakin saa...

Posted: 26.9.2011 20:12
by Jonsekki
Slamitilta tilasin.
http://www.slamit.net/category/622/sisustavarusteet

Edit: näytti tulevankin jo vastausta yllä :)

Posted: 26.9.2011 20:35
by Mikki
Ah, golffista olikin kyse. Passattiin kaipailen :)

Vai meneekö samat osat kuskin puolelta? Slamitin valikoimassa passatin kohdalla vastaavia ei ainakaan ole.

Posted: 26.9.2011 22:16
by Riku Korpela
Tuli vaihdettua jarrulevyt ja -palat, sekä vähä maalaaltua satuloota. Vähä paremmin pysähtyy ku 175tkm ajetuilla orkkisjarruilla :D

Posted: 29.9.2011 19:07
by Riku Korpela
Aina tekee mieli kertoa oikeista hommista työpaikalla... tuli pistettyä Passat 3C 1,9tdi:n koukku ja jakohihnan vaihto... vaihtelua Ford-maailmaan.

Posted: 29.9.2011 19:37
by Timos
Riku Korpela wrote:... ja jakohihnan vaihto... vaihtelua Ford-maailmaan.
onko paha laittaa itse 1.8tdci focus -06 jakohihna???

Posted: 29.9.2011 21:35
by Riku Korpela
:D Tyhmältä voi kuullostaa, mutta oon ollu 3v. töis ja yhden ainoan 1,8 tdci:n hihnan vaihtanu, vielä vanhempi konetyyppi ja siitäki aikaa sen 1,5-2v. joten en paljoa muista.

Ohjeita vilkasin pikaseen, mutta siitä ei käytäntö selviä, että miten "helppo" mahdollisesti vois olla, koska erikoistyökalujaki antoi ripakopallisen.

Mutta voin kysästä niitä tehneiltä, onnistuuko kotikonstein tai voiko erikoistyökalut korvata jollain muulla.

Posted: 30.9.2011 6:28
by Timos
Riku Korpela wrote:
Mutta voin kysästä niitä tehneiltä, onnistuuko kotikonstein tai voiko erikoistyökalut korvata jollain muulla.
kiitos, mutta kaveri olikin jo ehtinyt käymään korjaamolla, joten en tarvikaan tietoa. hihna ja etupyörien laakerit pakettihintaan 800€. :)

Posted: 1.10.2011 15:03
by arihy
Passatin alusta päivitetty Eibach Pro kit + Sachs Advantage yhdistelmään. Lyhyen koeajolenkn perusteella täytyy todeta, että varsin onnistunut yhdistelmä verrattuna 190tkm ajettuun vakioalustaan.

Posted: 7.10.2011 18:41
by RAPSU89
Tuli tänää saikkulaisena käytyy ajamas firman ajoja 3 tuntii. Uuden akun laitoin projekti vitaraan ja kävin vähä nelivetoo herätteemäs. Golffist tuli poistettuu takalasin pyyhin ku oli nii väljä samal liimasin takalasii clubin tarran.

Posted: 7.10.2011 21:40
by JyriT
Auton nouto etufillarin laakerinvaihdosta ja kytkinpaketin ihmettelyä. Laittasko Bolt-on(?) sachs sre setin vai jotain ihan muuta.. :?
Jos tosta jokupäivä ahdin poikis ni sais hyvän syyn tuupata vähemmän keuhkotautisen föönin pellin alle niin sit olis jo kytkinpaketti valmiiksi vaihettu.

Posted: 8.10.2011 21:05
by AjH
^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?

Päivän projektina tehdä kattolistat yhteen reilun metri kertaa metri koppiin. Seinät ja katto on kylläkin peltilevyä ja listat samoin 90 asteen kantattua ja reunat rullattua. On sitten aikaa vievää puljata 6 pätkää tommosta listaa, miettiä miten saa reunat joka paikassa limittäin ja siististi vielä lisäksi. Ja sitten joka pätkä vuorollaan paikalleen, joka saumaa silikoonia reilusti ja porakärkisillä ruuveilla kiinni. 4 tuntia meni lahjakkaasti tossa hommassa, eikä siitä nyt mitään näyttelysuoritusta siltikään syntynyt. Mutta pitäisi olla suht vedenpitävä rakenne. :)

Viikolla tuli yhtenä iltana projektoitua G4 farkkuun takajarrut, levyt ja palat. Oli kyllä ennakoimattoman suoraviivanen projekti, eikä mikään edes vastustellut. Reilu tunti tunkin kanssa puljaten ja valmis.
Samasta autosta vähän takaluukun kahta kulmaa jouduin hioon ja maalaan pohjamaalilla. Sinkki kyllä hidastaa mutta ei estä ruostumista kun se alkuun on päässyt, sen huomas tota tehdessä.

Posted: 9.10.2011 8:03
by Pasi Häkli
AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.

Posted: 9.10.2011 8:38
by Riku Korpela
Tuli siinä eilispäivänä laitettua xenonit taas keulille, nyt myös pitkiin. Tällä kertaa lyhyille tuli H7R 4300K-asteiset entisten 5000K:n tilalle. Pitkille tuli H1 5000K ja nopeammin syttyvät ballastit. Valmistajaeron polttimoissa näkee kun vertailukohtana lyhkästen vanhat polttimot, niin sävy on kyllä paljon sinisempi...lähempänä kyllä 6000K arvioiden. Tais siinä 3h vierähtää ku asenteli ilman puskurin ja umpioiden irrotusta.

Posted: 9.10.2011 13:41
by JyriT
Pasi Häkli wrote:
AjH wrote:^ Eikös Pasi H. ole moneen kertaan kehunu ton AVF koneisen vakiokytkintäkin varsin riittoisaksi, vai oliko se SRE paketilla terästettynä? Vai mistä autosta puhe?
Juu ihan vakiokytkin mulla on, eikä luista 450Nm väännöilläkään. Vakiokytkimeksi se on mun mielestä tosi hyvä.
Jesh. Sillä mennään sitten. Sre:tä kattelin mutta jos vakiokin riittää noin pitkälle, niin turha sitten tuhlata rahnua..
Ja ainahan sitä voi liimata racing tarrat takakonttiin. Siitähän tulee ainakin 30 heppaa lisää ;)

Posted: 9.10.2011 14:26
by Liekkis
Josko sitä sais kanssa aikaseksi asentaa xenonit myös pitkiin. Cobran sarjan ostin kun ei oikein luotto riittänyt halppismerkkeihin että varmasti sytyttää kun pimeälle tielle lähtee :)

Venttiilikopan tiivisteen voisi vaihtaa TAAS sekä polttoainesuodattimen... kumma tuo tiiviste kun ei meinaa pitää sitten millään.

Posted: 9.10.2011 21:15
by AjH
^ Mulla tehtiin vähän operaatiota venakopan alla ja toi tiiviste vaihettiin tietysti myös, alkoi vuotamaan mutta onneksi vaan vähän tihkuu.
Kaveri kun noita enempi remppaa niin sano että välillä vaihtetaan paritkin peräjälkeen kun ei vaan pidä, eikä oikein mitään syytä ole miksei.
Ei ole onneksi sinänsä iso työ eikä kauheasti purkamista mutta turhauttavaa touhua kuitenkin, ja vuotavana sotkee konetta aika tehokkaasti.

Syksyn lehtiä tuli tänään keräiltyä keräävällä päältäajettavalla. Tarvis vaan olla ainakin kolme kertaa isommat kerääjäsäiliöt mitä noi on. :roll:

Posted: 9.10.2011 21:24
by Sami Jalonen
2050m listaa seinään tällä viikolla. Nyt pari kylmää Sakua 8)

Posted: 10.10.2011 11:05
by Satelite
Sami Jalonen wrote:2050m listaa seinään tällä viikolla. Nyt pari kylmää Sakua 8)
Naulaimella paukutit menemään? :roll:

Posted: 10.10.2011 17:09
by Sami Jalonen
Juu, olis vasaralla voinu tulla kiire :)

Posted: 13.10.2011 16:55
by Pasi Häkli
Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54 :) Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0

Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.

Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.

Posted: 13.10.2011 17:35
by jopo
Pasi Häkli wrote:Mittasin dieselsauhut passatista työpaikalla. K-arvo noissa on max 2.0, tosta tuli heti ekalla polkasulla 1.54 :) Max kierrokset oli 5150rpm. Eipä silti, ei oo tapana nussutella liikenteessä niin ei oo päässyt tukkeentumaan. Ja tietty toi oma pukkaa vähän enemmän savua kuin vakiot. Viimeks tais olla konttorin mittareilla jotain 1.0

Ihan hyvät arvot kun ottaa huomioon, että tossa saa töissä tapella tdi vehkeiden kanssa joilla ajettu jotain 80tkm, ja savuarvoja pukkaa joku 2.8 vaikka niissä on jo euro4 normit eli max k-arvo 1.5.

Enää pitäs vaivautua katsastuskonttorille ton auton kanssa niin sais leiman.

Korjataan hitusen, taitaa tossa olla K-arvo max 3.0 ja kertapolkaisulla K-arvo alle 2.0.

Posted: 13.10.2011 17:46
by Sami Jalonen
Savuttaapa se paljon, kun omassa oli ahtovuodon kans alle 1 K-arvo. Vaikka näkyvää savua on paljon enemmän ku normaalisti. Tosin ennen mitään muutoksia arvo oli muistaakseni 0,03 ja pelkällä softalla 0,1. Täytyy tarkastaa vielä lapusta, se on nyt autossa emännän matkassa, mut muistaakseni arvo oli viimeks 0,58..?

Posted: 13.10.2011 18:51
by Pasi Häkli
Ei tuo kyllä mun mielestä paljoa savuta. Vakiovehkeistäkin kun tulee tosiaan yli 2.5 ja nekään ei niin kauheesti savuta.
Ite en edes kokeillut että olisko se antanut pienempiä arvoja jos olis kokeillut uudestaan. Mutta en tosiaan ryntäyttänyt kuin 2 kertaa, testilaite otti niistä keskiarvon. Monta kertaa joutuu jopa yli 10 kertaa ryntäyttää ja savut pienenee yleensä joka kerta.

Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh :lol:
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.

Posted: 13.10.2011 18:52
by Sami Jalonen
Näin muistaisin, en löytäny katsastuslappua mistään. Ihmettelin muistaakseni täälläkin tota softattua lukemaa aikanaan, eli siitäkään en valalle mee :)

Posted: 13.10.2011 19:02
by Pasi Häkli
On mulla koneella 6 sekuntia kestävä video, jossa näkyy paljonko se penkittäessä savutti. Mitenköhän sen saa esille? Koko on 11,9Mt. Mut se on vuodelta 2008. Olis tosta varmaan saanut pienemmätkin savuarvot mutta mitä sitä turhaan konetta huudattaa kun tuokin lappu on hyväksytty.

Posted: 13.10.2011 19:47
by Tero Paalanen
^Tee vaikka photobucket-tili ja lataa se video sinne.

Posted: 13.10.2011 20:11
by Pasi Häkli
Tuossa se video.
http://smg.photobucket.com/albums/v311/ ... I_4665.mp4

Tietty savuja mitattaessa se ei noin paljon savuta, kun ei oo kuormitusta yhtään.

Posted: 13.10.2011 20:24
by Sami Jalonen
Okei, aika samoissa ollaan :)

Posted: 13.10.2011 20:44
by Pasi Häkli
Joo siihen sun videoon verrattuna aika tasoissa ollaan tuon savutuksen suhteen :)

Posted: 14.10.2011 11:45
by samthunder
Webaston GSM ohjaus tuli asennettua. Vanhasta Noksun kännystä väsätty, hyvin toimii.

Arjen pientä luksusta.

Posted: 14.10.2011 18:59
by Tero Häkli
^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)

Posted: 14.10.2011 22:47
by samthunder
Tero Häkli wrote:^ kai vedit käynnistysnapin oikkariin ? kiukuttaa hiukan kaivella kojelaudan uumenista uusiks sitä kännyä esiin jos akku pääsee loppumaan... nimim. kokemusta on =)
Ei tullu vedettyä, omassa kun on tuo kello ovessa, laitettu aikanaan ihan siihen kuuluvalla asennuskehikolla. Ompi siinä tavaralokeron etureunassa. Tästä johtuen puhelin on piuhan päässä siellä tavaralokeron pohjalla juurikin em. syystä. Ompahan helppo päästä käsiksi. Ja tää systeemi kytkettiin suoraan tohon kellon johtosarjan väliin
http://samthunder.kuvat.fi/kuvat/VW%20P ... an+ovi.JPG
Tuosta käy aika hyvin ilmi kellon sijainti.

Posted: 15.10.2011 10:13
by JHpejjah129
tänään olis projektina saada auto pestyä!:)

Posted: 15.10.2011 15:45
by Kw@@kku
Auton pesu ja katkaisijan vaihto kytkinpolkimeen. Nyt toimii taas vakkari kuten pitääkin.

Posted: 17.10.2011 16:16
by Petri M
Pasi Häkli wrote: Jos samilla on vakiovehkeessä savuarvot 0,03 niin ohhoh :lol:
Tai sitten on mittareissa rajusti eroa.
Primastarin käytin just leimalla niin 0,06 oli savuarvo..
Auto on 4 vuotias, 110tkm ajettu ja ihan vakio.
Liisari ja menee vaihtoon onneksi ensi kuussa,
taitaapi tulla rellu tilalle..

Posted: 17.10.2011 20:02
by Killer
Passatti sai talvirenkaat alle ja kesävanteille pieni pesu ennen varastoon menoa.