Page 25 of 92
Posted: 31.10.2011 20:42
by Joona
Jonsekki wrote:Millaset oli kokemukset valojen päivityksestä? Samaa muutosta miettiny kans sisätilojen osalta. Hommasitko mistä ledit?
Ihan hyvät tähän asti, kivasti toi lisää valoa sisätiloihin. Oli myös tosi helpot vaihtaa eli suosittelen.

Osa ledeistä mulla oli jo ennestään mutta pari tuli tilattua autoledit.fi nimisestä paikasta.
ToniVW wrote:
Saakos noita ledipolttimoita normi kantaan meneviä takavalon osalta. Aattelin että kun ois tarve saada kirkkaammaksi pakkivaloa, aika avuton valo kirkkaus siinä, joutuu melkein takasumaria pitämään päällä jotta näkee pakittaessa.
Vaihdoin tuossa sellaisen rekisterivalon jossa on ledit, meni siis samaan kantaan kun tavan rekisterikilpien polttimo. Motonetistä jtn alle 5€/pari
Saa, multa löytyy BA15S kannalla olevat 9W ledit pakkivaloista. Ainakin näin lyhyen kokeilun perusteella ne antaa reilusti kirkkampaa valoa kun tavalliset hehkut.
Posted: 31.10.2011 21:12
by ToniVW
Pistin tilaukseen tuollaset ledilliset polttimot, kiitoksia vinkistä.
Posted: 1.11.2011 17:09
by ille69
Rutkun katsastus + muutoskatsastus tuli tehtyä tänään... Ja heittämällähän se läpi meni

Posted: 2.11.2011 11:24
by DJDH
Autokuumeen poikanen

Eilen piti käydä kattomassa 3C bensa V6:sta DSG:llä,mutta oikuttelevan laatikon takia jäi ostamatta.
Posted: 2.11.2011 11:46
by Musti
DJDH wrote:Autokuumeen poikanen

Eilen piti käydä kattomassa 3C bensa V6:sta DSG:llä,mutta oikuttelevan laatikon takia jäi ostamatta.
Sekö minkä linkitin

Mikäs laatikossa oli

Posted: 2.11.2011 13:52
by ToniVW
Sama ongelma rahikaisella, pukkaa välillä armottomasti autokuumetta. Mutta ei vielä, vielä se BG tulee meidän perheeseen.
Posted: 2.11.2011 14:17
by DJDH
Musti wrote:DJDH wrote:Autokuumeen poikanen

Eilen piti käydä kattomassa 3C bensa V6:sta DSG:llä,mutta oikuttelevan laatikon takia jäi ostamatta.
Sekö minkä linkitin

Mikäs laatikossa oli

Se meni kuulemma jo viikonloppuna. Kävin sitte toisen kattomassa ja ajamassa. DSG löi liikkeelle lähtiessä tyhjää, niin se siitä yksilöstä sitten. Lisäks haldex piti hivenen liian kovaa ääntä ollakseen terve. Kuulemma sais "takuuseen" jos se vuoden sisään poikii, mut emmie silti kehtaa

On noita muitakin tarjolla

Posted: 4.11.2011 23:36
by AjH
Parin päivän projektina oli touhuta Mikkelissä S-marketin valoja.
Aika rikki on paikat ja vielä jäi päiväks tekemistä kun oli pieniä mokailuja muiden puolesta.
Ens viikolle varattuna Äänekoski ja Jyväskylä

Posted: 5.11.2011 10:28
by Killer
Tuli oltua pari päivää kokouksessa vantaalla. Kotiin oli kyllä palata kun oli tullut lumi maahan

Posted: 5.11.2011 22:02
by Kilu
DJDH wrote: Kävin sitte toisen kattomassa ja ajamassa. DSG löi liikkeelle lähtiessä tyhjää, niin se siitä yksilöstä sitten. Lisäks haldex piti hivenen liian kovaa ääntä ollakseen terve. Kuulemma sais "takuuseen" jos se vuoden sisään poikii, mut emmie silti kehtaa

On noita muitakin tarjolla

Jos sitä oikeaa nelivetoa kaipaa, niin tuollaiset haldexit kannattaa jättää pois laskuista. Sinäänsä harmi, kun passattiin ei ole enää tarjolla oikeaa nelivetoa. Meidän Torsen-miesten täytyy tyytyä audiin.

Posted: 5.11.2011 22:27
by Pasi Häkli
^ Nykyisin on nuo uudet haldexitkin aika hienoja, kannattaa kokeilla. Ei oo enää samanlaisia kuin nelosgolffissa tai T4 transportterissa.
Posted: 5.11.2011 22:27
by Musti
20 autokuormaa täytemaata sekasin ja 50 metriä salaojaa siinä sivussa maan alle... Eli siis pihalla puuhailin koko päivän...

Posted: 5.11.2011 22:28
by Musti
Pasi Häkli wrote:^ Nykyisin on nuo uudet haldexitkin aika hienoja, kannattaa kokeilla. Ei oo enää samanlaisia kuin nelosgolffissa tai T4 transportterissa.
Alkuviikosta tulee haldexi passatti koeajolle...
Posted: 5.11.2011 22:35
by Kilu
Pasi Häkli wrote:^ Nykyisin on nuo uudet haldexitkin aika hienoja, kannattaa kokeilla. Ei oo enää samanlaisia kuin nelosgolffissa tai T4 transportterissa.
Jos en väärin muista, niin taisi Järvilehto saada viime talvena tai edellisenä s3:sen haldexin kaputtiin jäällä näytöksessä. Sitähän ei toki tapahdu torsenissa. Etuveto on etuveto ja neliveto on neliveto sattuipa kuumenemisia tai ei.

Posted: 5.11.2011 22:37
by Pasi Häkli
Joskus koulutuksessa näyttivät slow motion videon nelivetoisen vitosgolffin liikkeellelähdöstä paikoiltaan. Suoraan sivusta kuvattuna ja olisko ollut soralla. Ei siinä etupyörä ehtinyt kuin vajaa varttikierroksen pyörähtää kun oli jo takapyöräkin sutimassa mukana. Itsekin olen audi talviajokoulun käynyt jossa ajettiin paljon erilaisilla autoilla sen liiemmin säälimättä, oli haldexia ja torsenia. Hienosti menivät molemmat nelivetojärjestelmät, ei voi moittia.
Posted: 5.11.2011 22:42
by Kilu
Siitähän lähdetään, että neliveto päällä säällä kuin säällä ja siihen ei öljyt tai sähkökontaktit vaikuta.

No huumori huumorina, jokainen tekee omat valintansa. Itse en aio torsenia mihinkään enää vaihtaa, joten allroad on seuraava valinta, kun lompsa ehkä joskus antaa myöten.
Posted: 5.11.2011 23:01
by Kilu
Tähän nelivetopelleilyyn vielä lisäyksenä, niin netissä löytyy kaikenlaisia videoita kuinka eri mallit lähtevät rullilta, kun vain yksi pyörä saa pitoa. Siinä ei paljon prosentit ratkaise, kuinka sitä voimaa oikeasti jaetaan. Toki kukaan meistä ei sitä ajosuoritettaan varmaankaan rulilla tee, joten se siitä.
Posted: 5.11.2011 23:54
by JL
Xenoneitten kattelua, ei prkl. Rämpsii vaan vaikka mitä tekis. Ballastit suljettu jo pois kuvioista. (Toinen puoli ok. ja molemmilla ballasteilla koitettu.) Noh, markalla saat markan osan
Edit: Ja tulipa tänään 17" talvirengas setti ostettua

Posted: 6.11.2011 4:26
by Liekkis
Illan (yön) rojekti oli vaihtaa hapristuneet huohotusjärjestelmän osat + bensasuodatin + TT:n by-pass. Tulipa myös huomattua kiristämättä jäänyt laatikon pultti asentajan toimesta... Pitäs vissiin kaikki hommat tehdä ite että tulis kunnolla...
Ennen kabiiniin tuli pienoinen öljyn käry kun tyhjäkäynnillä istu paikallaan mutta nyt huohotusjärjestelmän korjauksen / putsauksen jälkeen ei tätä esiintynyt

Siinä uskossa olen tähän asti elänyt että venttiilikopan tiiviste siellä vaan vuotaa ja sekin menee vaihtoon kunhan nyt tulisi se uusi ketjunkiristäjä..
Posted: 8.11.2011 21:16
by AjH
Huomenna vaihteeks Mikkeliin ja siitä jatko Äänekoskelle, "Jee". Ei oo kyllä oikeen meikäläisen hommaa toi ympäri Suomen huiteleminen.
Posted: 8.11.2011 21:22
by ille69
Eilen tummeni etulasit ja nyt pitäis yöksi Ristimaan auton kyytiin istumahan.
Posted: 9.11.2011 12:36
by JyriT
Alkuviikko meni viteokameran asennuksessa ja käytönopettelussa.
Taustaa sen verta että sain tarpeekseni noista kiilaavista maanteiden ritareista. Tämä sitten kasvatti sarvet päähän ja ajatus lähti elämään. Miksipäs noita ei videoisi ja laittelisi juutuupiin kaiken kansan nähtäväksi.
Kiinasta tilaten
tämmönen. Pari viikkoa odottelua ja postisetä kanto kirjatun kirjeen lapun himaan.
Paketti postista ja asentamaan. Hyvä tuli.
Kalikka on noin kessuaskin kokoinen, imee 36Gb muistikorttia ja saa sähkönsä röökisytkästä. Kiinnitys imukupilla. Oma asennus meni peilin viereen, korkosuunnassa asettuu samalle tasolle joten ei häiritse näkyväisyyttäkään. Vois toimia ratapäivilläkin.
Eilen onnistuin ikuistamaan ekan säätäjän tienpäältä:
http://www.youtube.com/watch?v=Kw2y5UPC_PA Eipähän tossa toiminnassa sinällään mitään pahaa paitsi suorituspaikka..
Posted: 9.11.2011 19:36
by Mikko.P
Tuli tarkisteltua Golffin takajarrujen vikinää. Löytyi yksi kappale jumissa olevia satuloita, ja lopussa olevat palat...

Eipä sinänsä juurikaan yllättänyt...
Posted: 11.11.2011 22:18
by AjH
^^ En keksiny kyl tosta videopätkästä oikein mitään säätömenoa?
Lepopäivä Äänekoskelta vapautumisen jälkeen, yökahdelta oltiin jo firman pihassa, aamuseiskalta alko työmaalla hommat.
Maanantaina pääsee jatkaan, vähän jäi Äänekoskea vajaaks ja sitten Jyväskylään Palokkaan, sama setti tiedossa mitä oli Seinäjoella.
Ei olis mökkeileen jaksanu, mutta jos sitä olis ihan kotona vaan isänpäivän viikonloppua viettämässä.
Posted: 11.11.2011 22:25
by Sami Jalonen
Tokalla kerralla löyty keuliva mopo

Posted: 12.11.2011 1:25
by -Mikk0-
Tuli vaihdettua passattiin öljyt ja suodattimet. Öljy oli aika löysää ja ilmanputsari aika musta.
Polttoainesuodatinkin oli jonkun verran tummentunu.
Mukava ottaa toi muovinen "panssari" pois ku tulee kilo hiekkaa naamalle.
Kyllä taas kelpaa ajaa talven yli.
Renkaat sitä kai pitäs vielä vaihtaa alle. Yhtää ei innostais.
Posted: 12.11.2011 13:46
by Juhizz
Päivän projektina oli asentaa ETKA 7.3 koneelle
Päivityksissä meneekin sitten vissiin toinenkin päivä...

Posted: 12.11.2011 16:24
by Timos
Tässä on jo jonkinaikaa vierähtänyt opetellessa maalaamaan ja myllyttämään. Onkohan aiheesta muuten omaa topicia palstalla. Työkaverin -08 Focus on juuri sopiva kohde ku ei niin haittaa ainakan mua jos menee piloille

. Eli tänään myllytin tuon konepellin kun siihen jostain syystä tuli kunnon appelsiinit, enempää en uskaltanut myllyttää kun yhestä kohasta alkoi kuultaa jo läpi, en halua tuota konepeltiä enää uudestaan maalata ku se oli jo toinen kerta. Ei siitä ihan näyttelypintaa tullu mutta parempi ku fordin tehtaalta. Koko auto pitää kanssa maalata uudestaan kun sävy on tallin 600w:n loisteputkitehoilla hyvä, mutta erittäin kirkkaalla ledilampulla ja hyvin todennäköisesti myös kirkkaassa auringonvalossa kesällä onkin ihan violetti tuo uusi maali ja vanha on sininen? AInakin mun ja kaverin silmä havaitsee sen. En sitten tiedä mikä meni pieleen. Minussa vai sekoittajassa vika? Maalit tilasin automaalit.netistä koodilla 4cwa, jolla olin aikaisemmin ostanut paikallisesta kaupasta myös ihan oikeaa sävyä myös. Kävin tuolla paikallisessa kysymässä antoko mulle väärän koodin aikaisempaan purkkiin, mut sanoi että sillä koodilla löytyy fordilta kuusi eri variaatioo, joista vain kahteen on saatavilla malli ja neljä ihan arpapeliä?
http://timos.galleria.fi/kuvat/Automaal ... .20.56.jpg
Posted: 12.11.2011 19:07
by Sami Jalonen
Aamulla Huimalaan ja nyt kohti Humalaa. Pikkujoulut siis tiedossa.
Posted: 12.11.2011 23:14
by Janne_80
Päivän projektina oli purkua
Ja kiitokset Antille (Alkalinelle) purkuavusta yms.
T: Keittiötön jonkun aikaa.
Posted: 14.11.2011 19:18
by Kingis_
Laittelin D Kadettiin mankan että olis työmatkoilla jotain muutakin ääntä kuin ohv:n naputus. Kaiken laitoin paikalleen ja testiä, käyntiin lähtee ja kanavat löytyy mutta ei ääntä. Kaiutinjohtojen toisessa päässä ei näköjään olekkaan kaiuttimia
Olis voinut asiaan sen verran perehtyä aiemmin
Pitää vielä illanmittaan laittaa kakkikseen jakaja paikalleen ja toivoa että se alkais toimia.
Posted: 15.11.2011 12:15
by Kingis_
Jäikin tälle päivälle tuo golfin jakajan asennus. Tehty ja toimii kuin uusi

Hävis kaikki nykimiset ja tyhjäkäynti häröt yms. joista sitkeästi syytin Pierburgia. Hyvä hyvä.
Posted: 15.11.2011 13:31
by Tupajumi
Cordoban muutoskatsastus kaksipaikkaiseksiurheilupakuksi. Helppo homma.
Posted: 15.11.2011 20:43
by Virkamies
Vihdoin ja viimein vahvistin ja subbari kontissa, hyvin se siellä potkii mutta säätöjä tuntuis tartteevan vielä.. Ja jonkin sortin parempaa asennusta ainakin vahvarin puolesta
Posted: 16.11.2011 20:45
by -Mikk0-
Tuli haettua koiraveräjä passattiin. Aika tukevaa tekoa, vielä kun sais sopimaan hyvin paikalleen.
Posted: 17.11.2011 15:38
by osoners
Matkailu avartaa... Tuli käytyä Haminassa kääntymässä. Hyvät kilsakorvaukset

Näitä lisää kiitos.
Posted: 17.11.2011 16:07
by cordo-00
Tupajumi wrote:Cordoban muutoskatsastus kaksipaikkaiseksiurheilupakuksi. Helppo homma.
Meillä on vissiin samanlaista kalustoa, Cordoba ja T5. Mulla on pakettiauto ja matkailuauto. Eikös sulla oo molemmat pakuja?
Posted: 18.11.2011 5:19
by Ceisari
Tuli Golf IV:hen vaihdettua lyhkäset ajovalot, about 5min meni kun ne nyhräs pois ja paikoilleen.
Meinasin sisähaaran laittaa mutta osoittautui kohtuu ärsyttäväks hommaks että jäi laittamatta.. Hanskalokeronkin irrotus kun on tehty nii vaikeeks, että puol autoo pitää purkaa ensin.

Posted: 18.11.2011 8:51
by JyriT
Ceisari wrote:Hanskalokeronkin irrotus kun on tehty nii vaikeeks, että puol autoo pitää purkaa ensin.

Ei tarvii. 6 torx ruuvia avoimen hanskiksen reunoista irti niin lähtee vetämällä. Muista sitten irrottaa sen hanskiksen sisävalon liitin ennenkuin piuhat katkeaa

Samalla voit sitten rasvata tarvittaessa sen vikisevän sisätilan puhaltimenkin. Irtoaa alaspäin kunhan ensin irrottaa sen moottorikotelon alla olevan etuvastuksen. (siinä on taas mutteripäiset ruuvit..)
Posted: 18.11.2011 10:10
by Tupajumi
cordo-00 wrote:Tupajumi wrote:Cordoban muutoskatsastus kaksipaikkaiseksiurheilupakuksi. Helppo homma.
Meillä on vissiin samanlaista kalustoa, Cordoba ja T5. Mulla on pakettiauto ja matkailuauto. Eikös sulla oo molemmat pakuja?
Tällä hetkellä löytyy enää 3 kpl T4:sia jotka on henkilöautoja/minibusseja ja sitte uusin ostos toi kortsu.
T5 oli paku luovuin siitä kun ei mun pinna enää kestäny sen korjauskustannuksia.
Posted: 19.11.2011 16:55
by osoners
Talvirenkaiden vaihtoa ja alustan säätöä. Passatti jäi pukkien päälle tohon pihalle kun toinen perän säätöpalikka ei suostunut liikkumaan kierteillä. Uusi yritys aamulla sitten.

Posted: 19.11.2011 17:27
by Kingis_
Pesu, vahaa, imurointi, nahanhoito mömmöjä yms. passattiin. Kelpaa taas hetken ajella.
Posted: 19.11.2011 18:34
by Sami Jalonen
Oso, mulla on pari ylimääräistä säätöpalikkaa jos ei meinaa liikkua

Posted: 19.11.2011 18:47
by osoners
Sami Jalonen wrote:Oso, mulla on pari ylimääräistä säätöpalikkaa jos ei meinaa liikkua

OK. Huomenna otetaan uusi yritys. Täytyy ottaa se sit irti sieltä jos ei lähde pyörimään.
Posted: 19.11.2011 21:25
by Satelite
Keskiviikkona Pasuunaan uusi jakopäänhina+kiristin... eilen uudet Hakkapeliitta 7 peltivanteille (tosin jauhemaalatuille

)
Posted: 20.11.2011 11:31
by osoners
osoners wrote:Sami Jalonen wrote:Oso, mulla on pari ylimääräistä säätöpalikkaa jos ei meinaa liikkua

OK. Huomenna otetaan uusi yritys. Täytyy ottaa se sit irti sieltä jos ei lähde pyörimään.
No nyt on passatti nostettu korkeuteen mikä lukee rekisteriotteessa. Huoh, mikä maasturi

No pääsehän ainakin mökkitietä ajamaan pitkästä aikaan...
Posted: 20.11.2011 12:24
by Karim
Talvivanteet sai juuri tyylikkään mattamustan värin pintaan, seuraavaksi olisi kumien laitto päälle

Posted: 20.11.2011 18:07
by osoners
Passattiin öljyn + suodattimen vaihto, jonka jälkeen kävin kesävanteiden kanssa suihkussa.
Posted: 20.11.2011 18:37
by Tomppa-
talvirinkulat alle vaihettuna ja löysin kans bensasuodattimen oli sellanen punanen pyöree putki (lieriö?) mihin tuli kumpaaki päähä letkut tietenki aika vanhalta näytti et vois vaihella sen viel täs joku päivä. oliskohan toi motonetin tuotenumerolla 19-8002 oleva oikea?
siin on vanhast kuva
Posted: 20.11.2011 21:51
by Kilu
Tomppa- wrote:bensasuodattimen oli sellanen punanen pyöree putki (lieriö?) mihin tuli kumpaaki päähä letkut tietenki aika vanhalta näytti et vois vaihella sen viel täs joku päivä. oliskohan toi motonetin tuotenumerolla 19-8002 oleva oikea?
siin on vanhast kuva
V6:seen ei ainakaan sopinut kumpikaan motonetissa tarjolla ollut versio. Laakkosella taisi orkkiksen hinta olla n.20e.