Page 27 of 131
Posted: 24.5.2009 20:48
by DJDH
No sitten voipi unohtaa koko laitteen.
Posted: 25.5.2009 14:31
by Osku.T
Tekis mieli hakia pois ja ajaa rovaniemelle appiukon tykö

Ois talli missä vähän entisöidä?Mielessä vilahtelee 19-20" pinna vanteet tai 16" oldschool bbs:sät,(KUNNON lipalla)ja todella matala alusta ideaali ois ilmapussit.Väri olis todella makea violetti jossa pikkusen hilettä messissä.Oishan se mahtavaa kunnostaa tommonen

Pitäskö soittaa
http://www.nettiauto.com/volkswagen/kupla/2271943
Posted: 25.5.2009 16:39
by Sami Mäkinen
^ Liian uus...

Posted: 25.5.2009 19:12
by Osku.T
kattoko kukaan eilistä madventuressia.Istukka oli aika brutaalia

Posted: 25.5.2009 19:20
by Alkaline
muutenkin aika päräyttäviä ilmeitä välillä kun tapahtuu jotain friikkiä!
Posted: 25.5.2009 22:25
by Por
Hetihän ne jo tänään siitä Tunnan istukansyönnistä alkoivat mesoamaan kun kuunteli päivän juoruaiheet kahvilassa, osoittaa hyvin taas että porukka kyllä katsoo sitä mutta paheksuu ku tuollaista näyttää telkkarissa.
Näyttökokeeseen tutustumisen ohessa tuli kokattua vkl:n saalis, kuhaa kermassa ja riisiä. 3 päivää kalassa ja saaliina tosiaan yksi kuha, jokunen 2x4 (hauki) ja pari lahnaa. Jos seuraavalla reissulla vähän enemmän nousis ylös että sais pistettyä vaikka savuiksi.
Posted: 26.5.2009 0:47
by Kimmo H.
Eikä istukan syönti ole edes mikään truu extreme -juttu. Kyllä niitä Suomessakin syödään... ihmisen istukoita siis

Posted: 26.5.2009 2:14
by DJDH
Osku.T wrote:ja todella matala alusta ideaali ois ilmapussit.
Saapi aika paljon hitsipilliä ja rautaa käyttää ennen kun ne pussit on sielä kuplan alla toimivina. Kuplassa on hivenen erikoisempi alustatoteutus. Toki on niitä tehtykin jo, mutta helppo homma se ei ole.
Tuossa oli muistaakseeni maavaraa -3cm. Vähän vääntösauvoja muokattu ja laitettu laskupaloja.
Posted: 26.5.2009 19:27
by Sami Jalonen
Aino kaksvee on vedelly pari päivää polkupyöräkypärä päässä oviaukoista, huutaen samalla "Tässä-tulee-seinä"

Tullu vähä repeiltyä..

Posted: 26.5.2009 19:34
by Pia
Työkaverille sattu kiva tapaus...
Oli miehensä ja pikkulikkansa (3v.) kanssa touhuillu pihamaalla jotain, ku vanhemmat oli kääntäny selän oli likka hakenu autotallista iskän hiomapaperia ja käyny vähä auttamassa iskää auton korjauspuuhissa. Trasportterin juuri maalattu maalipinta sai uuden käsittelyn, auton ympäri kylkiä pitkin kulki hiomapaperin kokonen raita... "isi minäki hioin autoo" kuuluu pieni viaton ääni iskän selän takaan.

ei sais nauraa muttaku...
Posted: 26.5.2009 21:30
by maikki
Kuolematon voihan p....le-hetki
Onneksi tuommoisen pikkuvaurion saa korjattua myllyttämällä.
Posted: 26.5.2009 21:54
by janilempinen

eiiiiikä!
Posted: 27.5.2009 5:24
by Vesa-Matti Luoma
Jännä juttu miten näiden kiinalaisten yltiömäinen käyttäytyminen (varsinkin auton ratissa) saa hyvinkin rauhallisen miehen hermot kiristymään. Joten suosittelen, jos pientäkin taipumusta hermojen kiristymiseen, niin jättämään Kiinaan muuton jollekkin toiselle
Olisi se hienoa kun saisi siirrettyä Suomen johonkin lämpöisempään paikkaan niin siellä asuisi hyvin mielellään.
Posted: 27.5.2009 15:36
by Osku.T
Tämmönen löytys tosta espoosta.Onko noissa jotain semmosia "vikoja"/ongelmia joita kannattis tarkastella paremmin.Aattelin lähteä käymään kattomassa ja koeajamassa.Kiinnostas niin perkeleesti
http://www.nettiauto.com/audi/a6/2533223
Posted: 27.5.2009 16:19
by Joona
Eikö se tiptronic ole se heikoin lenkki noissa vai olenko ihan hakoteillä?
Posted: 27.5.2009 16:25
by Pia
^niinhän nuo kait tahtoo olla.
Osku; Muistanko väärin vai ootko joskus aikasemmin toitottanu että et vaihda vanhempaan autoon enää koskaan? Never say never...

Posted: 27.5.2009 16:47
by Leroy
Kyllähän nuo tommoset laitokset saattaa pistää puheita pyörtämään...Aika vitsikkäästi tuossa ko. autossa oli 1.8T takalätkä.
Posted: 27.5.2009 17:59
by Sami Jalonen
Tippi joo heikko, ja täytyy olla sit tonni pari remonttirahaa, tosta jos jotain menee ni se on varmasti isoa

Serkulla tollanen tippiaskilla kans, aika laiskan tuntunen.
Posted: 27.5.2009 20:52
by Pasi Häkli
^ Joo, ei oo kyllä menohaluja niin ku luulis... Melko laiska ainakin vakiona.
Meilläpäin on yks tommonen mikä on lykännyt ainakin 3 kertaa moottoriöljyt pakoputkeen
Olikohan siinä jotain huohottimen jäätymisongelmia tms. Mittaristokin siitä paloi joskus, kirjaimellisesti.
Jakopääongelmia/apulaitehihnaongelmia noissa myös on ollut.
Kaikki on yleensä kalliimman puoleista mitä noista hajoilee.
Posted: 27.5.2009 21:07
by Sami Jalonen
Hyppäsin oman auton ratista siihen ni tuntu et oma vessa kulkee paremmin

Posted: 27.5.2009 22:32
by jopo
No suurimmat viat tossa Audissa on tiptronic ja ehdottomasti väärä vetotapa! Eikai sitä vajaa vetoista audia toinna laittaa

Posted: 28.5.2009 0:04
by Kimmo H.
Oliko tuossa jotain eroa S4 bi-turboon kuin softa? Toki, onhan tuo panssarivaunu nelkkuun verrattuna joka tapauksessa.
Posted: 28.5.2009 17:04
by DJDH
Oli kyllä taas niin marmoritiskitoimintaa kun vaan Kotkassa voi olla. Vein golfin tuulilasin vaihtoon kiveniskemän ja halkeaman vuoksi. Autossa oli tuolloin kaksivärinen tuulilasi, eli yläosa oli tummennettu. Kun hain autoa, oli autoon laitettu yksivärinen tuulilasi. Järjestelmän tiedoissa kuulemma luki että tähän kuuluu yksivärinen tuulilasi. Lasi on viimeksi vaihdettu samassa liikkeessä 4kk sitten ja silloin osasivat laittaa oikean lasin, eli kaksivärisen. Nyt pähkäillään mitä pitäisi tehdä kun liima on jo kuivunut

Ilmoittelevat kuulemma huomenna

Posted: 28.5.2009 17:42
by Kimmo H.
Plääh... anna olla. Se yksivärinen on halvempikin

Posted: 28.5.2009 18:33
by Sami Jalonen
jopo wrote:No suurimmat viat tossa Audissa on tiptronic ja ehdottomasti väärä vetotapa! Eikai sitä vajaa vetoista audia toinna laittaa

Onko virhe, eikai tota oo tehty ees vajaavetosena?
Mikälie moottoripyörätapahtuma jossain pohjosessa, välillä Hervanta-Hyvinkää 3-tietä tuli varmaan parisataa pyörää vastaan. Jotai HD:ta yms..
Posted: 28.5.2009 19:07
by Tonil
Seinäjoella HD tapahtuma
Posted: 28.5.2009 19:13
by Tero Paalanen
Sami Jalonen wrote:
Mikälie moottoripyörätapahtuma jossain pohjosessa, välillä Hervanta-Hyvinkää 3-tietä tuli varmaan parisataa pyörää vastaan. Jotai HD:ta yms..
http://www.superrally.fi/
Saattaa olla melkosta menoa.
Paikalle odotetaan jopa 10000 henkeä, ja mukana on tietenki myös "liiviväkeä".
Seinäjoella on viikonlopun aikana 150 poliisia

Posted: 28.5.2009 19:18
by DJDH
Kimmo H. wrote:Plääh... anna olla. Se yksivärinen on halvempikin

No kun ei edes ole, menee suurimmilta osin vakuutusyhtiön piikkiin. Oikeasti noilla kahdella lasilla on se parikymppiä hintaeroa. Ketuttaa vaan kun eivät osaa katsoa mikä siinä on alunperin ollut. Ihan sama kun menis vaihtamaan renkaita ja laittaisivat 18" alujen tilalle 14" pellit, "koska sellaiset siinä on joskus olleet".
Posted: 28.5.2009 20:58
by Osku.T
tietäskö kukaan paljon suurinpiirtein maksaa laturihihna remppa?Tai paljon hihna maksaa jos sen ite hakis jostaki?
Posted: 28.5.2009 21:03
by DJDH
600.000,00€ alv 0%
Posted: 28.5.2009 21:03
by Pasi Häkli
Mitähän se nyt vois maksaa, jotain 30-50 euron välillä? Varmaksi en osaa sanoa.
Kyllä sen itsekin vaihtaa, sit on veemäisempi jos on ilmastoinnin kompuralle se pikkuhihna. Se täytyy irrottaa ennen sen isomman moniurahihnan irrotusta, sen saa alakautta parhaiten. Ilman nosturia siis hankala.
Posted: 28.5.2009 21:13
by Mika Viinikka
Onko virhe, eikai tota oo tehty ees vajaavetosena?
Kyllä kaikki Biseksuaalit on quattroja!
Toi oskun laittama audi kyllä vähän kuullostaisi siltä, että unohda!
Posted: 28.5.2009 21:35
by Sami Jalonen
Tero Paalanen wrote:
http://www.superrally.fi/
Saattaa olla melkosta menoa.
Paikalle odotetaan jopa 10000 henkeä, ja mukana on tietenki myös "liiviväkeä".
Seinäjoella on viikonlopun aikana 150 poliisia

Iltalehden sivuilla oli et iso läjä äijiä oli kärähtäny jo Helsingissä ku olivat vasta lähdössä liikenteeseen

Posted: 28.5.2009 21:36
by Pia
Töistä tullessa mopoja tuli vastaan varmaan jotai 30. Poliiseja siinä seassa neljä autollista.

Posted: 28.5.2009 21:39
by Sami Jalonen
Nyt ku mietin, oli Hyvinkää P-liittymän jälkeen pohjoseen menevien kaistan vieressä parkissa 3 tavan poliisiautoa, kaks maijaa, se jaguaari TM-poliisiauto ja yks pyöräpoliisi. Nyt ehkä ymmärrän miks

Posted: 28.5.2009 21:52
by Micco
Mika Viinikka wrote:Onko virhe, eikai tota oo tehty ees vajaavetosena?
Kyllä kaikki Biseksuaalit on quattroja!
Toi oskun laittama audi kyllä vähän kuullostaisi siltä, että unohda!
Ootko aivan varma? Itsekin muistelen taivastelleeni noita vajaavetoisia Blocketista ja Mobilesta joskus...
Posted: 28.5.2009 21:57
by Mika Viinikka
Voisin olla kyllä aikas varma! Ei ainakaan ikinä ole tullut missään vastaan vajaavetoisena. Jos joku on tehny tekniikan vaihdon

Posted: 28.5.2009 22:02
by Leroy
^ Niinpä...siinähän oli se 1.8T lätkä persiissä

Posted: 28.5.2009 22:11
by jopo
No ainakin tuolla ilmoituksessa lukee etuvetoinen, mutta pirustako noista tietää! Ja mitä sitä paskalla kun ei oo peltoakaan

Näköjään Mobilesta löytyy noita Audi 2.7 T ilman quattroa mutta liekkö jääny merkintä vahigossa pois, sitä ei tarina kerro.
Posted: 28.5.2009 22:37
by Micco
http://www.blocket.se/vasternorrland/Au ... ?ca=11&w=3 Tollanen sattu nyt pikasella vilkaisulla ekana silmään.
E: Blocketissakin on noita halpoja bittejä monta, joissa ei lue quattrosta mitään. Tuo on ainoa missä on erikseen ihan sanottu, että se on 2wd. Sitä nyt tietysti harva haluaa varsinaisesti mainostaakaan...

Harmi kun blocketissa ei taida olla tuollaista nettiauto tyylistä "vetotapa" kenttää.
Posted: 30.5.2009 0:22
by Mika Viinikka
Voihan se olla, että tehtaalta on lipsahtanu vahingossa kardaanittomia biturboja ulos
Mutta ei ole kyllä ikinä tosiaan tullu vastaan tehtaalla tehtyä vajaavetoista biturboa.
Tekniikan vaihtoja on kyllä tehty. Suomen maallakin on passatteja missä on tuo 2.7bii
Muistaakseni esim. 2.8 V6 koneen tilalle tuo biturbo menee aikaslailla heittämällä, mutta tuo vetotapa kyllä ihmetyttää

Posted: 30.5.2009 10:25
by james potkukelkka
Faktatietona voin sanoa, että biturbo A6:ia on tehty myös vajaavetoisena.
Mitä tulee tuohon Oskun katsomaan biturboon, niin jätä ostamatta. Tippilaatikko yhdistettynä painavaan autoon ja tuohon koneeseen = laiska auto joka syö reilusti.
Lisäksi jos meinaa lastuttaa ko. pirssin, niin laatikko ei kestä vääntöjä kovinkaan paljoa.
Ero ko. koneessa tippi/manuaalilaatikolla on todella iso. Manuaali kulkee ihan toiseen tyyliin, kestää lastuttamisen sekä kuluttaa sen pari litraa vähemmän satkulla.
Omakohtaisia kokemuksia on molemmista.
Ja ei se jakopäänremppa nyt niin mahdottomia maksa ellei halua välttämättä viedä merkkikorjaamolle. Huoltovihkossa on reilun 1ke kuitti jakopäänhuollosta....... merkkiliikkeessä.
Antureita kun joutuu vaihtelemaan, niin saa varautua muutaman satasen osiin. Juuri pakolämpöanturin vaihtaneena, hinta reilu 200e.
Turbothan tuossa maksaa jos ne pitää, tai kun ne pitää uusia jossain välissä.
Muuten on kyllä todella mukava pirssi, ja kyytiä piisaa!

Posted: 30.5.2009 19:56
by Pasi Häkli
Huomenna olis tarkotus hakea uudet renkaat passattiin... Huomasin tänään, että eturenkaat on jo kankailla(hyvin vähän) sisäreunastaan
Ei siinä mitään, on ne jo kulumisrajalla, että on ne loppuun saanut kulutettua vaikka se sisäreunaa syökin.
Perkele kun ei saa camberia muutettua. Ideoita? Täytyykö vaan kairata niitä reikiä mihin ylätukivarsien sisäpäät pultataan..
Vai annanko olla, kun renkaiden kulumispinnankin saa muutenkin kulutettua loppuun...
Posted: 30.5.2009 21:17
by Satelite
Maanantaina yhden pikkukompressorin painekytkimen vaihto ja pitäis teeliitintä ja mutkaa viritellä että sais painemittarin viriteltyä muualle kun nykyisessä paikassa menee aika hankalaksi kasaus kun ei saa johtoja ruuvattua kiinni kun mittari on suoraan niitten edessä.
Maanantaina jos hakis samalla volkkarilta sen kiveniskukorjaussatsin ja alkais siistimään konepeltiä ja vähän maaleja tiputellutta oven kohtaa... sitten vielä lisäksi toi listan takaisinliimaus. Pitää kuitenkin laittaa jotain ruosteen-estoa tuon listan alle ja helmiäismustaa niin ei näytä niin silmäänpistävälle toi listan pää.
Sekin vielä että kummankin etuoven auton keskellä oleva pilari kukkii alapuolelta että nekin pitäis tsekata kuhan jaksais ottaa sen ikkunan listan pois ja rueta hiomaan ja maalaamaan. Toki yks tai kaks paikkaa voi olla ok mut miks koko auton pitää rueta just nyt kukkimaan

Posted: 31.5.2009 10:46
by Osku.T
No jätetään se audi sinne liikkeseen.Onko tämmönen diisseli sit toimiva tolla latikolla?Ku ei ole ikinä vielä diiseliä ollu niin miten noihin kilometreihin mittarissa suhtautus?
Kiinnostais todella paljon automaatilla varustettu passatti.Ja tietenki 4-MOTION!
http://www.nettiauto.com/volkswagen/passat/2510996
Posted: 31.5.2009 12:19
by james potkukelkka
Kyllä tuokin kannattaa jättää väliin.
Syyt; syö paljon, ei kulje niin kuin luulisi noille tehoilla tekevän ja tuo laatikko on myös ongelma. Eli nuita on hajoillut, ja senhän nyt tietää mitä maksaa korjaus.
Eli dieseleissä tuo laatikko ei kestä vääntöjä. Varsinkin 1.9pd malleista on nuita automaattilaatikoita mennyt tosi monelta tutulta. Sama vika kai se on tuosa 2.5l padassakin.
Jos tuon hintaluokan dieseli pitää saada, niin ehdottomasti 1.9 litranen 3bg passatti 4motionina, ja toki luonnollisesti 6v manuaalilaatikko.
Jos oot biturboa vailla, niin mulla vois olla sulle sopiva auto..... tosin ihan halvimmasta päästähän tämä ei ole. Tosin eipä ole sitten mitään vikojakaan.
www.nettiauto.com/2567746
Posted: 31.5.2009 12:27
by Sami Jalonen
james potkukelkka wrote:
Jos tuon hintaluokan dieseli pitää saada, niin ehdottomasti 1.9 litranen 3bg passatti 4motionina, ja toki luonnollisesti 6v manuaalilaatikko.
Ja siihen ahdin+ohjelma ni jo kulkee huomattavasti mukavammin kun toi 2.5

Posted: 31.5.2009 12:28
by james potkukelkka
Juuri näin.

Posted: 31.5.2009 12:43
by Osku.T
ainut vika mikä tossa on niin kilometrit.En ole ikinä ostanu yli 120tkm ajettu bensa autoa.Eli ei kiitos.
Ja et vissiin huoli autoa vaihdossa.
Posted: 31.5.2009 13:28
by Micco
Sami Jalonen wrote:james potkukelkka wrote:
Jos tuon hintaluokan dieseli pitää saada, niin ehdottomasti 1.9 litranen 3bg passatti 4motionina, ja toki luonnollisesti 6v manuaalilaatikko.
Ja siihen ahdin+ohjelma ni jo kulkee huomattavasti mukavammin kun toi 2.5

Onkohan tuo Oskun linkin auto moottoriltaan viimeisiä A- sarjalaisia (surullisen kuuluisat nokka-akselit) vai ekoja B-alkuisella moottorikoodilla olevia (olevinaan "ominaisuus" korjattu, ainakin parannuksia tehty). -03 vuonna taisi tuo moottori muuttua, mutta saattoi olla loppuvuodesta. Viimeistään -04 alkuun.
Tuon ikäluokan Volkkareita en ostaisi kyllä mitään automaattilaatikolla...

Jäänyt mielikuva että voi kestää, mutta voi yhtä hyvin olla kestämättä, ja se maksaa. Sen lisäksi taitaa nuo tiptronicit viedä menohaluista parhaan terän aika tehokkaasti.
Itte saattaisin tällä hetkellä samanlaista ostaessa jopa päätyä budjetin salliessa -04 tai -05 2.5 TDI:hin. Jokatapauksessa B- alkuisella moottorilla olevaan. Jos V6:een tekee kaikki samat temput, mitä pikkulohkoon, niin ollaan jo eri numeroluvuilla... Ilmeisesti ihan potentiaalinen moottori sen suhteen. Mutta ei ehkä perus penninvenyttäjän ratkaisu muutenkaan.
1.9 tdi on se edullisempi kuluiltaan ja "varma" valinta, jos mistään volkkarista sitä nyt voi mennä sanomaan...

Halutessaan saa siitäkin ihan mukavasti tehoa, mutta "ei tällä kuuhun mennä"... Iso painava auto, ja pieni moottori...

Ei näistä oikein urheiluautoja saa tekemälläkään.
Oskulle vielä sen verran, omassa ajoneuvovero+dieselvero on yhteensä 665,76€ Kirpaisee maksaa, mutta jos ajaa vähän enemmän, niin saa toki polttoainekuluissa takaisin.