Page 27 of 92
Posted: 26.12.2011 8:32
by Petri M
Patse wrote:[
Hyvä että sais itse tehdä sen laatan, mullahan toi ns valmistenumero on jo olemassa, lukee rekkariotteessa..
Mä siis rakennan kärryä - vanhan 90 luvun kärryn papereilla, enkä muuta mitään mittoja niin mitään hyväksyttyä vetoaisaa ei voi vaatia.. rikoshan tää teoriassa varmaan on, mutta parempi tosta tulee kuin että parsisin ton vanhan märäntyneen jotenkin katsastuskuntoon..
Vanhan papereilla tuo tosiaan helpointa...
Laitonta ehkä, mutta varmasti turvallisempi kuin ruosteinen pommi.
Kaverilla on 1972 papereilla 2005 valmistunut kärry, ratsiassa poliisit sen tarkasti ja ainoa huomautus oli että
kuomua ei oltu merkattu rek.otteeseen. Kärry oli vielä metrin pidempi kuin papereissa.
Posted: 26.12.2011 20:59
by Sami Mäkinen

sähköt palannu

Posted: 26.12.2011 21:29
by Tupajumi
Tuli vaihdettua cordobaan remmi ja säädettyä pumpun ajoitus, edellisestä vaihdosta olikin jo 230tkm ja 10 vuotta...
Edellisiltä omistajilta "vähä" jääny noi remmi hommelit, öljyjä on onneksi vaihdeltu.
Posted: 26.12.2011 21:46
by AjH
Myrskyn jäljiltä siivottiin (taas) yks pihakoivu pätkiks ja pinoon halkomista odottaan.
Ja nyt sitten odotellaan että kauanko kestää että Elisan miehet ehtii parsiin ton puhelinlinjan taas yhteen ja ADSL linjan toimintaan.
Nokia E71 ja Saunalahti tarjoaa väliaikayhteyttä jotain 480kbps vauhtia, on tää aika nuhanen kyllä 10/1 ADSL linjaan nähden. Mutta lienee muutakin kuin pelkkä raaka nopeus mikä tässä puhelinmotukassa hidastelee...
Posted: 27.12.2011 16:31
by Satelite
Naureskella muulle kylälle kun sähköt on poikki ja täs talossa sähköt pelaa vaikka ois kui iso myräkkä

Posted: 27.12.2011 23:21
by AjH
Tänään puolen päivän jäljestä ajokin jo Eltelin paku pihaan ja puol tuntii myöhemmin piuha oli tolpassa ja yhteys kuosissa.
Ihmeen nopeesti kerkes paikalle kun piuhan korjaamista varmasti on muutakin kun yksittäisen omakotiasujan johto. Tai sitten on ollu tässä lähistöllä korjaamassa jotain muuta ja samalla reissulla poikkes.
Tutuks paikaksi kehui, oli parit edellisetkin katkeemiset ollu korjaamassa, naureskeli vaan että saatiin nyt sentään eri väli piuhasta poikki kuin aiemmin

Posted: 28.12.2011 14:01
by renkipoika
Posted: 28.12.2011 15:34
by Sami Jalonen
Eilisen projektina itkeä itseni uneen ku emäntä peruutti Passatin tolppaan..
Posted: 28.12.2011 15:41
by Sami Mäkinen
^ osia? löytys, hopeinen takapuskuri ja luukku nyt ainakin ekaan hätään

Posted: 28.12.2011 15:48
by Sami Jalonen
Kerkesinki jo hovitoimittajalle soittelee

Posted: 28.12.2011 18:30
by Patse
Yhteen kattoon reunimmaisten peltien uusimista myrskyn jäljiltä, yhteen kesämökkiin toinen lape uutta palahuopaa, oli koko lappeen huovat lentäneet ales, mitään ei tarvinnu purkaa, sen kun vaan laitti uutta palaa paikalleen..

Joku näppärä kaveri lyönyt palat kiinni ihan pikkuruisilla niiteillä, oikea ihme että toinen puoli katon huovista ei irronnu.
Ja kärryn runko melkein valmis, enää hitsuutella saranat runkoon etu ja takalaidoille. sitte viimiset hionnat ja mahdolliset hitsausten kaunistelut, putsaus,, paksu maali päälle. sitte kiroomaan kun mikään osa ei sovi paikkaansa ja taas laikka laulaa ja suurennetaan reikiä..

Sitte toki vanerit lavaan, valot, laidat, yms mutta alkaa jo tuntuu että voiton puolella kohta.
Posted: 29.12.2011 1:24
by AjH
Päivän saldona pari kappaletta rosterisia ritilöitä kylmiön lattialle että saa laatikot irti lattiasta.
Mukavaa puuhaa toi tigittelykin taas vaihteeks.
Posted: 29.12.2011 17:18
by SpedeX
Vaihdoin radion ja antennin...
Posted: 29.12.2011 19:18
by Sami Mäkinen
Golfin kaasuläpän puunaus, kiekkaa ottaa ainakin paremmin...
Posted: 30.12.2011 13:15
by JL
Sami Jalonen wrote:Eilisen projektina itkeä itseni uneen ku emäntä peruutti Passatin tolppaan..
Menikö pahasti ruttuun?
Päivän projektina etsia passattiin lampunpesimen rele. Vw:llä tarjosivat kevyttä n.115euron hintaa. Releen numeron sain kyllä mukaan mutta ei tunnu netistäkään löytyvän. Ja vanhaa relettä siellä ei edes ollut paikallaan että voisin sen malliksi ottaa ja lähteä kyselemään. Ja tämä kaikki vain katsastuksen takia.

Posted: 30.12.2011 13:41
by KeiZZi85
Päivän projektina oli yhdistelmäajoneuvo inssi josta suoriuduin täydellisesti

Siispä tienpäälle ohjastamaan isoja ratsuja

Posted: 30.12.2011 13:48
by Monkelo
"Päivän" projektina ollut jo muutaman päivän kesäalujen hiomista ja paikkailua. Saanut siipeensä vanhalla omistajalla

Voiton puolella onneksi jo. Pienet hifistelyt ja sit lähtee kiekot maalaamoon.

Posted: 30.12.2011 14:43
by Sami Jalonen
JL wrote:
Menikö pahasti ruttuun?
Ei, tarkemmin päivänvalossa tutkittuna ei tarvi vaihtaa osia, muovi vähän anto periks ja maali pikkasen halkes, mut saa vielä elvytettyä.
Mistäs muuten löytäisin lastaussuojan puskurin päälle? Tai jotain oon jo löytäny mut vähän arvokkaita.
Posted: 30.12.2011 14:51
by Sami Mäkinen
JL wrote:Sami Jalonen wrote:Eilisen projektina itkeä itseni uneen ku emäntä peruutti Passatin tolppaan..
Menikö pahasti ruttuun?
Päivän projektina etsia passattiin lampunpesimen rele. Vw:llä tarjosivat kevyttä n.115euron hintaa. Releen numeron sain kyllä mukaan mutta ei tunnu netistäkään löytyvän. Ja vanhaa relettä siellä ei edes ollut paikallaan että voisin sen malliksi ottaa ja lähteä kyselemään. Ja tämä kaikki vain katsastuksen takia.

laitas releen numeroa esille... voin kattoo josko tuolta kasasta löytys... ainakin passatin kojelautoja sähköineen on ja pari mukavuus boksiakin

Posted: 30.12.2011 15:09
by osoners
^btw. Sattuisko sulta Sami löytymään passatin valojen korkeudensäätömoottoria? Tai joltain muulta kenties?
Posted: 30.12.2011 15:14
by Sami Mäkinen
ei ainakaan silmään oo pistäny

Posted: 30.12.2011 16:40
by Pasi Häkli
^^ Mulla on työpaikalla pakissa 2kpl, mutta muistaakseni ne on 3bg:n valoista... Taitaa olla eri sähkömoottori?
Posted: 30.12.2011 16:47
by JL
Sami Mäkinen wrote:
laitas releen numeroa esille... voin kattoo josko tuolta kasasta löytys... ainakin passatin kojelautoja sähköineen on ja pari mukavuus boksiakin

8LO 955 535 tai sitten ilmesesti vanhemmalla numerolla 4AO 955 535. Autopalstallakin kävin penkomassa mut ei sieltä mitään löytyny. Heijari vielä käymättä, mahtaako löytyä sieltäkään. Jos ei niin täytyy vaan toivoa ettei satu virkaintoinen katsuri kohdalle

Posted: 30.12.2011 17:04
by porter
Yhdelle autolle saatu taas vuosi ajoaikaa ilman huomautuksia

Posted: 30.12.2011 21:28
by osoners
Pasi Häkli wrote:^^ Mulla on työpaikalla pakissa 2kpl, mutta muistaakseni ne on 3bg:n valoista... Taitaa olla eri sähkömoottori?
Veikkaisin kanssa että on eri ku bgeessä. En kyl tiedä tarkemmin...
Posted: 31.12.2011 11:40
by ViitalaMikko
Tuli vaihettua öljyt ja suodatin pässättin
Posted: 31.12.2011 12:39
by DJDH
Posted: 31.12.2011 12:43
by Sami Jalonen
Nam.
Posted: 31.12.2011 14:52
by osoners
^^en oo maistanut ku 10v, mut on kyl herkkuu... meitsi on säästölinjalla joten litran Bellssiä ajattelin imasta

Posted: 31.12.2011 16:08
by Pasi Häkli
Vai ollaan sitä maisteltu 10 vuotiaita(soosoo!), ilellä sentään jo täysi-ikäistä...

Posted: 31.12.2011 17:00
by osoners
Posted: 2.1.2012 17:29
by Jonsekki
Omaan varianttiin tein perushuollon ja käytin toista varianttia katsastuksessa. Savutusarvo oli 0,07. Tais auttaa kun tein kesällä kahen pullon diesel-purge käsittelyn ja toki ennen leimaa kävin antaa vähän happea.
Posted: 2.1.2012 19:13
by diffas
Autoon pantu talvivarustelu; talvikumit alle ja pohjapanssarin asennus. Näyttäis jotain talventapaista syntyvän tuol pihalla.

Posted: 3.1.2012 11:46
by AjH
Näyttäis taas toi talven tapanen vesittyvän vähän turhan lujaa tahtia, tosin viikon sisällä pitäis jopa lähelle kymmentä pakkasta ilmestyä jostain
Eilen yöllä taas tehtiin vähän pakastin-rata-auto-projektia eteenpäin. Turvakaarien pykääminen on kyllä mielenkiintosta mutta pirusti aikaa vievää touhua.
Posted: 3.1.2012 21:20
by Patse
Jes, kärryn runko pintamaaleissa. Jos kaikki menee putkeen niin ensviikolla tota vois jopa tarjota leimalle.. Vielä valorauta jostain joko tallista löytyvästä jämäraudasta itse tehden tai sitten jossain teetettynä, ja jousista vielä suurimmat ruosteet pois ja maali päälle- sitten vois kasata katsastus kuosiin. Laidat puuttuu kun niihin en jaksa nyt perehtyä, mutta tuskin niitä katsastuksessa vaaditaan..

Muutoskatsastus jos ei muuten kelpaa..
Niin ja toisen pyörän navan jarrukilvelle tarttis hieman antaa vielä rakkautta eli lekaa, ei pyöri pyörä kevyesti kun on jarruhilppeet paikallaan. Joskus rengas kuulemma irronnu ja toi on vääntyny. mä sitä jo aikapaljon suoremmaksi sain muttei riittäny..
Posted: 4.1.2012 10:27
by Killer
Eilisen projektina oli käydä kakkosauto tankkaamassa venäjällä niin hajos jo menomatkalla ja piti hinailla 30cm lumessa n.16km yhteensä. Onneksi saatiin suomen puolelle niin tänään käydä ähakee kotia.
Vissiin puola tai päärele meni ku kylmänä toimii ja kuumana sammuu sekunnissa.
Posted: 4.1.2012 14:22
by Rikke-93
Ekaa kertaa katsastamassa tänään omaa autoa, läpi meni että heilahti. Setä sano vaan että yks kiinnike on pakoputkesta rikki, ja et etujarrujen jarruletkujen korjaamista kannattaa alkaa miettiä kohtapuoleen :)
Nyt illalla vaan led-kilvenvalot takas paikallee :D
Posted: 4.1.2012 16:41
by Sami Jalonen
Ei mulla sanonu mitää kilvenvaloista.. Tosin tais keskittyä siihen ku keventäjä lähti mukaan nosturilta

Posted: 4.1.2012 19:52
by Juhizz
Sami Jalonen wrote:Ei mulla sanonu mitää kilvenvaloista.. Tosin tais keskittyä siihen ku keventäjä lähti mukaan nosturilta

Mulla sama meininki led-parkkien kanssa

Posted: 4.1.2012 21:41
by Rikke-93
Mä ny en lähteny kokeilemaan, noissa Motonetin kilvenvalois ku vaan lukee et ei tieliikenteeseen. Meni 10min aina vaihtaes, kattoo ny jaksaako tuota ens vuonna lähtee räpläämään vai kokeilisko vaan kylmästi :D
Posted: 5.1.2012 5:27
by Dubsonic
Mullakin takana motonetin ledivalot rekkarikilvellä eikä katsari niistä ole mitään sanonu. Edellisessä autossa oli itsetehdyt ledivalot. Muovinpalasta ledien jalat läpi taivutus kilven suuntaan. Katsari vielä kehu et jaa ootkin ite tehny vähän kirkkaammat valot kilvelle, näähän on hyvät.
Posted: 5.1.2012 8:20
by Monkelo
Eikai ne katsurit noista kilven ledeistä mitään sano? Vai onko jollain ollut ongelmia niiden kanssa? Itselläni mennyt aina läpi ilman rutinoita, kaikki "lediautot". K1 raisiossa katsastanut.
Posted: 5.1.2012 10:19
by Rikke-93
Joo täytyy sit ens vuonna käyttää ledien kanssa, jos sanomista tulee nii vaihdan asemaa :D
Ps, mites led-parkit? Itelle tulee hyvällä tuurilla tällä viikolla Motonetin tieliikenteeseen soveltumattomat led-parkit. Eikös ne parkit kato vähän tarkemmin? Ainakin tällä kylällä yks kaveri oli saanu merkinnän otteeseen et pitäs ne ledit vaihtaa pois. Toisaalta se auto ny oli semmonen karvanoppacorolla, että katsastusmiehellä saatto olla pinna kireellä jo muutenkin..
Posted: 5.1.2012 12:37
by kotka
Rikke-93 wrote:Joo täytyy sit ens vuonna käyttää ledien kanssa, jos sanomista tulee nii vaihdan asemaa
Ps, mites led-parkit? Itelle tulee hyvällä tuurilla tällä viikolla Motonetin tieliikenteeseen soveltumattomat led-parkit. Eikös ne parkit kato vähän tarkemmin? Ainakin tällä kylällä yks kaveri oli saanu merkinnän otteeseen et pitäs ne ledit vaihtaa pois. Toisaalta se auto ny oli semmonen karvanoppacorolla, että katsastusmiehellä saatto olla pinna kireellä jo muutenkin..
Toivottavasti ei tule sellaiset siniset ledit, vaan ns. kirkkaat. Nuo siniset, punaiset yms ovat yhdistettävissä erääseen olutmerkin lippikseen.
Jos auto on muutenkin kuin vanhan ajan amiksen teinip--lucorolla, niin laittomat ledit voi herättää hilpeyttä katsastusmiehessä mutta ei tuskin muuten. Tuollainen teinip--llucorolla nyt vaan kerää enemmän (negatiivista) huomiota, kuin ns. pappaliisinkimeset. (ja kyllä, on ihan omakohtaista kokemusta mm. ikkunakalvotuksista. Laitoin aikoinani "pappabetalarmeselle" ihan samaa kalvoa etusivulaseihin kuin omaani, niin kylän polliisit kirjoittivat muistutuksen mutta eivät "pappabetalarille" vaikka ajoimme aivan peräkkäin ja samaan aikaan samaan ratsiaan)
Posted: 6.1.2012 4:41
by Satelite
Killer wrote:Eilisen projektina oli käydä kakkosauto tankkaamassa venäjällä niin hajos jo menomatkalla ja piti hinailla 30cm lumessa n.16km yhteensä. Onneksi saatiin suomen puolelle niin tänään käydä ähakee kotia.
Vissiin puola tai päärele meni ku kylmänä toimii ja kuumana sammuu sekunnissa.
Veikkaan Hall-anturia.
Posted: 6.1.2012 7:07
by Pia
Tänään projektina olis meidän cittarin hyllykuvat. Siinä onki tekemistä, onneks kauppa on kiinni niin saa ihan rauhassa tehä niitä.

Posted: 6.1.2012 18:59
by Rikke-93
kotka wrote:Toivottavasti ei tule sellaiset siniset ledit, vaan ns. kirkkaat. Nuo siniset, punaiset yms ovat yhdistettävissä erääseen olutmerkin lippikseen.
Ei oo siniset, vaa sellaset ns valkoset. Tänään niitä kaverin kanssa temmottiin kiinni pikkupakkases. Hyvin meni muuten, mutta toinen (onneksi apparin puoleinen) ledi vaan ei pala. Kokeiltiin irrottaa ja laittaa uudestaan paikalleen, mutta ei se syttyny. Varmaan huomenna kokeillaan vielä uudestaan. En tiedä onko sit ledi valmiiks paskana, saa nähä mitä Motonetti sanoo jos käyn kiikuttamassa sen sinne.. Kellään mitään ideaa mistä muusta vois johtua?
Posted: 6.1.2012 19:46
by Sami Jalonen
Onko oikein päin? EI meinaan pala kun toisinpäin.
Posted: 7.1.2012 0:50
by Monkelo
Käännäppä se ledi toisinpäin, tadaa!
Posted: 7.1.2012 5:53
by Dubsonic
Juu nimensä mukaisestikin kyseessä siis DIODI eli läpäisee virtaa vaan toiseen suuntaan. LightEmitingDiode. Voihan se tietty olla ihan oikeastikin rikki. Meil ainakin käsiteltiin tän verran elektroniikkaa yläasteen puukäsitöissä. Mites muilla oliko elektroniikkaa koulussa?