Page 28 of 115
Posted: 10.3.2008 0:44
by AjH
Mäntsälässä ResUL SM kisoissa. Siinä se koko päivä menikin ajomatkoineen.
Matkoilla tuli nähtyä jos sen miljoona Passatti Varianttia ja monessa enempi vähempi stylingiä myös. Pitäisi varmaan olla paperia ja kynä valmiina koko ajan että kirjais muistiin. Onneks omallakin ajellessa sitten sulautuu joukkoon mukavasti

Posted: 10.3.2008 7:12
by Pekka H
Tämän viikon projekti on ihan vaan olla öllistellä elämäni ensimmäisellä talvilomalla!

Posted: 10.3.2008 13:34
by Jari P
Pekka H wrote:Tämän viikon projekti on ihan vaan olla öllistellä elämäni ensimmäisellä talvilomalla!

Sama täällä! Ajattelin kyllä lasten kanssa lähteä porukoiden luona käymään, avokki kun on töissä koko viikon
Saapa nähdä miten sujuu 350km reissu kolmestaan näiden 2 ja 4 vuotiaiden kanssa...

Posted: 10.3.2008 20:40
by miihkali
Värkkäsin kaverin taulutöllön taakse kiinni ruuvattavan keskikaiutintelineen. Tulpa hyvä, vaikka ite kehunkin

Posted: 11.3.2008 8:51
by Pia
Matkakuume nousee... Laukun pakkaus ja auton luovutus Mummulle (!) Kuus tuntia ja kone lähtee.
Posted: 11.3.2008 9:37
by Osku.T
Pitäs lähteä ostaan ja päättään otanko 12" MTX:sän tai 2 x 12" MDS:sän Fanatic FS320P:tä.
Posted: 11.3.2008 14:00
by DJDH
Kyllästyin ajamaan talvitraktorilla, siispä vietereitä alemmas . En vaan enää muistanut sitä kun ajoin kotipihaan, ensin tuttu helman raapina, sitten pohjapanssarin kolina

Talvikumit on jostain syystä halkaisijaltaan pienemmät kuin kesäkumit.
Posted: 11.3.2008 16:14
by JukkaA
Kävin marmoritiskillä: etupyörän laakerit, raidetangot ja alapallot yhteensä 410€. Ja toi oli jo tingitty hinta!
Posted: 11.3.2008 17:25
by Kemizti
Kävin myös marmoritiskillä.. lasku melkee 4x sen kun jukalla..

Posted: 11.3.2008 21:05
by Ari-Matti Aho
Kysyittekö Slamitista?
Posted: 11.3.2008 21:24
by Kemizti
Ööö.. Slamitistä? meinaatko, että ne tekis tampereella huoltoja.. tossa mun laskussa on työhintaa about 600e, loput on osista ja niistäkin isoin hankinta käytettynä..
Posted: 11.3.2008 21:46
by Ari-Matti Aho
Juu eikun niitä osia tarkoitin...
Posted: 11.3.2008 21:58
by taippa
Päivän projekti oli kesävanteiden purkaminen osiin ja kiilloituksen aloitus
Kyseessä siis 17" Oz Futurat...jos ne vaikka näyttäis hyvältä passatin alla

Posted: 12.3.2008 8:46
by Mika Viinikka
Olisit eero vaikka kysynyt LMS servicestä ennemmin huolto hintaa. Tosin se vasta aukaisee ovensa Treella ellei ole juuri aukaissut. En tiedä kuinka paljon on hinnoissa eroa, mutta palvelu on kyllä ihan toista maata. Itse juuri tilasin hyvän kasan osia harrilta ja nyt pitäs saada aikaiseksi kysyttyä hakala yhtiöiltä remppahintaa. Paikasta kuullut vain positiivisia juttuja.
Posted: 12.3.2008 8:53
by Kemizti
Joo.. LMS:llä olis tarkoitus käyttää tulevaisuudessa, mutta en saanut kyllä huonoa palvelua laakkosellakaan, kun on 1 tuttu töissä siellä

Posted: 12.3.2008 8:56
by Mika Viinikka
Jaha

Sulla on sitten harvinaisen hyvä palvelu siellä

Posted: 12.3.2008 14:37
by jh79
Viimeset minuutit töissä ennen talvilomaa... Suunnitelmissa ainaki viikonlopuksi ylläkselle ja perjantaina kauppojen teko uudesta kämpästä. Kylläpäs loma tulee tarpeeseen!
Posted: 12.3.2008 16:20
by Osku.T
miettiä subien asennus joko freeair tai pieni refleksikotelo?
Posted: 12.3.2008 19:11
by Pasi Häkli
Päivän projektina kotiin paluu. Tuurissa tuli oltua pari yötä, Keskisillä käytiin pariinkin otteeseen. Siellä oli muuten erikoinen "pyörä" näytillä. Eli 3-pyöräinen
Can-Am Spyder, sekä
Ferrari F40 sen rinnalla.
Siinä sivussa poikettiin tosiaan siellä Ähtärin eläinpuistossa. Karhut oli vielä talviunilla, mutta muuten oli ihan kiva siellä pyöriä ilman suurempaa ihmismassaa.
Hirvenkin kanssa tuli oltua ihan nenäkkäin melkein, tosin aita oli välissä
Jokunen kilometri tuli rullattua, ja ei tullut kuin 4 karavaanaria vastaan. Ei taida olla tähän aikaan vuodesta sitä suosituinta hommaa

Posted: 12.3.2008 20:17
by MIKU
osku wrote:miettiä subien asennus joko freeair tai pieni refleksikotelo?
Älä nyt freeairia laita. Ennemmin suljettu jos ei refleksikotelolle tilaa.
Posted: 12.3.2008 20:59
by JukkaA
Farmari ja freeair?
Posted: 12.3.2008 21:25
by kotka
Jos tekisikin koko autosta subbarikotelon, eli leikkaisi auton pohjaan elementin kokoisen reiän ja elementti siihen.. Istuisi itse ns. sanotusti kotelon sisällä
p.s. kohta joku sanoo, että onpa jo tehty.. kyllä, minäkin olen lukenut hifilehtiä yli 12 vuotta ja tiedän jo siltä ajalta tapauksen..
Eli ennemmin vaikka suljettu, vaikka näyttäishän tolle elementille käyvän refleksikin..
Posted: 13.3.2008 9:01
by Tero Paalanen
^Ja eihän tästä ole kuin muutama vuosi kun eräässä Lagunassa oli 10" Impact freeairina tulipellissä.
Ko. autolla muuten voitettiin suomenmestaruus.
Posted: 13.3.2008 13:33
by kotka
^ Ja Audissa vänkärin jalkatilassa.. Onhan noita..
Posted: 13.3.2008 17:33
by Sami Mäkinen
Golfin ("auton") hinaus terzin pihaan, koneesta levis taas jotain... taas joutuu turvautuun mannelavettiin ("tenavatähteen" MB190)
Posted: 13.3.2008 20:35
by Riikka
Odotella edelleenkin oman auton kotiutumista...

Posted: 13.3.2008 20:51
by Osku.T
misä sulla auto on??onko sepålla?
Posted: 13.3.2008 21:24
by Basu
Kaverin Nipponiin uuden soittimen, subin + vahvarin asennus... Tulipa todistettua samalla Spl Pro -merkkisen vahvarin "laatu".

Posted: 13.3.2008 21:56
by Sami Mäkinen
^^

Ymmärrän itekkin kavereille muutamat kerrat noita asentanut.. yksitellen jokanen paukahtanut...
Posted: 13.3.2008 22:12
by JannePee
Basu wrote:Kaverin Nipponiin uuden soittimen, subin + vahvarin asennus... Tulipa todistettua samalla Spl Pro -merkkisen vahvarin "laatu".

Basulla intoa asentaa erääseen farkkukolperoon vastaavaa settiä?

Paitsi että vahvistin vielä pohdinnassa (toki subbarikin kaupassa vielä)
Ei vaan vanha jaksaisi enää purkaa autoa.

Posted: 13.3.2008 22:37
by JukkaA
Päivän projekti oli käydä ostamassa käytetyt RH Cuprad vanteet ja 6kpl 195/50-15" renkaita. Kustannukset oli n. 130€ + jonkin verran kilometrejä. Oon joskus paskemmatkin kaupat tehnyt
Nyt vaan pitäs irroitella noista lakat reunoista ja alkaa kiillottelee

Posted: 13.3.2008 23:06
by Musti
Auton vahaus ensin autoglym:In punaisella ja sen jälkeen autoglym:in kulta siihen silauksena...

Posted: 14.3.2008 9:33
by Osku.T
JukkaA wrote:Farmari ja freeair?
Niin se myyjä meinas että onnistus.Hifikaupan myyjä.
Posted: 14.3.2008 9:51
by Tero Paalanen
^Joo onnistuu.
Kunhan teet johonki päin autoa reiän josta subit hengittää ulkoilmaan.
Muullatavoin vähäsen vaikeampi toteuttaa farkussa, onnistuu kyllä mutta tilaa se vaatii jo sitte enempi ku normi kotelo.
Posted: 14.3.2008 11:05
by Kuikka
^ Lainailin hieman tekstiä netin syövereistä :
A free-air subwoofer enclosure is basically mounting the subwoofers to a board and then placed behind the rear seat or under the rear deck of the vehicle. The board acts as a barrier between the front of the speaker and the back, which keeps the sound from the rear making a path to the front and canceling itself out. The trunk acts as the entire box, so for the best performance, it is important to have an air-tight trunk seal
Posted: 14.3.2008 12:10
by JyriT
Eikös tuo onnistuis jos tekisi farkkuun kovan hattuhyllyn ja asentaisi siihen ämyrit?
Posted: 14.3.2008 12:25
by Riikka
osku wrote:misä sulla auto on??onko sepålla?
Joo, aamulla se lähti ja illalla se tuli.
Mutta jotta että, kun syy selvisi niin olin ihan että
Auto oli ollut hallilla ja siin on nyt uus "viriviri" juttu. Minä siitä vinguin pari viikkoa, että "mieki haluan, kun sullakin on".
Mutta enpäs ole vielä käyny kokeilemassa.
Posted: 14.3.2008 13:05
by AjH
Jyri Tamminen wrote:Eikös tuo onnistuis jos tekisi farkkuun kovan hattuhyllyn ja asentaisi siihen ämyrit?
Jos sen hattuhyllyn rajaama kontti (eli kotelo) on kaikkialta suht tiivis kabiiniin nähden, eli selkänojat ja kaikki reunat mitä kyljet ja takaluukku rajaa.
Aika toivoton urakka ainakin mun mielestä.
Posted: 14.3.2008 13:22
by Basu
JannePee wrote:Basulla intoa asentaa erääseen farkkukolperoon vastaavaa settiä?

Ei vaan vanha jaksaisi enää purkaa autoa.

Ei me kyllä sitä Nipponia enempää purettu kun sen minkä oli pakko, eli ei juuri yhtään. Akulta läpivientikumin kautta ja sisällä menee 'nätisti' mattojen alta virta- ja RCA-johto takapenkkien alta konttiin. Perus amis asennus.

Posted: 14.3.2008 16:42
by Osku.T
Rkontta wrote:osku wrote:misä sulla auto on??onko sepålla?
Joo, aamulla se lähti ja illalla se tuli.
Mutta jotta että, kun syy selvisi niin olin ihan että
Auto oli ollut hallilla ja siin on nyt uus "viriviri" juttu. Minä siitä vinguin pari viikkoa, että "mieki haluan, kun sullakin on".
Mutta enpäs ole vielä käyny kokeilemassa.
Voi sika

Mie oon ettiny vanteita, ja yrittäny keksiä miten sais noi uudet subit taakse ettei veis koirilta tilaa.Tuo näytille se pasuuna jokupäivä.Tahtoo testata

Posted: 14.3.2008 19:39
by MIKU
Paljonko sitä tilaa on maksimissaan kotelolle käytössä? Mulla 82 litran kotelo eikä se nyt niin paljon tilaa vie. Pari pienempää putkea laittaa ylöspäin sojottaan!

Posted: 14.3.2008 21:08
by Osku.T
Olen miettinyt jotain tämmöstä.
http://www.mds.fi/archive/productimages ... v122_3.jpg
Tai tommonen ku mikulla.Voikko laittaa mittoja ja minkälaiset tuubit.Toi vois olla hyvä kahelle subille.Tai niin pieni kuin on vaan mahdollista.varmaan tommonen 80litraa max.
Posted: 14.3.2008 22:34
by kotka
Posted: 14.3.2008 22:39
by Osku.T
koirille pitäs jäähä vähintään metri tilaa.Toi mikun poksi näyttäs aika soppelilta.Voisikko laittaa vaikka mittoja jos ei ole isoa vaivaa.
Posted: 14.3.2008 22:43
by Osku.T
kotka wrote:Tai näin.. 2x12" ovat hävinneet takaloosteriin...
minkä litranen toi poksi on?
Posted: 15.3.2008 9:11
by makevw
Tän päivän projekti on mennä turvallisuuskurssille. Lähinnä taloyhtiön paloturvallisuutta käsittää.
Posted: 15.3.2008 10:26
by Kimmo H.
Päivän projektina on ihmetellä, kuinka muutamasta koira-aiheisesta viestistä nousi hirveä haloo kun olivat "väärässä ketjussa" ja nyt tällä on kohta joristu toista sivua jostain "Sydän lyö pum pum pum" -laatikoista.
Tuollahan on oikein oma fooruminsa noille jutuille, mur.
Posted: 15.3.2008 11:01
by Jari P
Päivän projektina olisi perehtyä -86 tojotan sielunelämään. Akku ja jännitteensäädin just vaihdettu ja hiilet tarkistettu, mutta laturista kuuluu ihme vinkumista ja latausvalo palaa. Valon kirkkaus on yhteydessä jarrun- ja kytkinpolkimen painamiseen

. Paikallaan kun antaa kierroksia niin valo himmenee, kunnes kierrosten noustessa tarpeeksi valo alkaa vilkkumaan hulluna. Kaikki vinkit tervetulleita

Posted: 15.3.2008 11:08
by Osku.T
Devo wrote:Päivän projektina on ihmetellä, kuinka muutamasta koira-aiheisesta viestistä nousi hirveä haloo kun olivat "väärässä ketjussa" ja nyt tällä on kohta joristu toista sivua jostain "Sydän lyö pum pum pum" -laatikoista.
Tuollahan on oikein oma fooruminsa noille jutuille, mur.
voi anteeksi
Posted: 15.3.2008 11:45
by Kimmo H.
Älä nyt taas turhaan masennu
