Page 28 of 92
Posted: 7.1.2012 14:31
by Rikke-93
No näköjään se johtui sit siitä et oli väärinpäin ledi.

Hyvä todennäköisyys kyl, 50% varmuudella toimii, 3 yritystä eikä toiminut. Nyt neljännellä kerralla katoin et mitenpäin se siinä oli ja käänsin ympäri, niin tadaa. Mutta ei onnistumista ilman epäonnistumista, nyt nimittäin ei pelaa apparin puolen pitkä valo.

Joku ruskea johdonpätkä siel oli irrallaan, täytynee ettiä mistä se on irronnut. Nyt vähän lämmitellään täs ku pakkasta tääl meillä 12'C ja ulkona temutaan niin näpit kovilla. Perkele ei pitäs meikäläisen mennä ees kattomaan öljyjä tuosta ilman et jotain hajoo

.
Dubsonicille, että kyllä meille pidettiin teknisessätyössä sellanen 1,5h elektroniikan teoriaa. Ja senkin piti sijainen, en tiedä kuuluiko sen pitää sellainen vai oliko sijainen kehitellyt vaan ohjelmaa siitä sen päivän tunneille. Velipojalla ei ollut mitään tälläistä teoriaa, ainakaan ei muista. Elektroniikkatöitä oli meillä pakollisena vain yks kappale, valinnaisena niitä toki oli useampi jos halusi tehdä. Tämä oli siis peruskoulussa.
Edit klo 17.08: Perrrrrkele, tuossa koitin laittaa pitkää valoa kuntoon nii nyt katos taas parkkikin, eli kumpikaan ei pelaa apparin puolella. Elohopea putosi täällä jo -16'C, joten tältä päivältä yrittäminen loppui. Huomenna tai ensi viikolla kunhan lauhtuu niin jatketaan yritystä. Ja jos ei auta niin soitellaan parille lähesvalmiille autoasentaja-kaverille ja kysellään neuvoa.
Posted: 8.1.2012 14:41
by JukkaA
Laturin vaihto Cordobaan ulkona 7 asteen pakkasessa. Eihän tuossa kylmä tullut kun touhus. Putkon tyylillä laturi oli vain yhdellä pultilla kiinni, samalla tavalla laitoin uudemmankin niin ei tarvinnut purkaa hihnankiristäjää edestä.
Posted: 8.1.2012 14:53
by Micco
Eilen/tänään rekisterikilven valoihin polttimoiden vaihto. Ei mennyt kuin 3-4h ja 3 poranterää.
Posted: 8.1.2012 15:13
by Juhizz
Micco wrote:Eilen/tänään rekisterikilven valoihin polttimoiden vaihto. Ei mennyt kuin 3-4h ja 3 poranterää.
Oli vissiin ruuvit ruosteessa..?

Posted: 8.1.2012 15:28
by Dubsonic
Heh, ompas eroa opetuksessa kun me tehtiin eka kaikkia perus ledijuttuja ja vilkkuja koulussa puukässässä. Sitten vielä kaikenlaisia pikkusia vahvistimia, kassakaapin lukon ohjauslaitteita ja viimeisimpänä oli varas/murtohälytin kotiin tai olishan sitä vaikka autossakin voinu käyttää. Omassa kulkineessa otan aina suosiolla etu-umpion pöydälle kun niihin tarvii mitään sorkkia. Nimimerkillä: yhen kerran yritin vaihtaa lähivalon polttimon umpio autossa paikoillaan ja sain hajoitettua umpion. Toisella puolella ylikokoinen akku ja toisella puolella pissapoika ja ahtoputki vie tilaa niin paljon ettei mun kourilla ole tuonne asiaa.
Posted: 8.1.2012 15:35
by Micco
Juhizz wrote:Micco wrote:Eilen/tänään rekisterikilven valoihin polttimoiden vaihto. Ei mennyt kuin 3-4h ja 3 poranterää.
Oli vissiin ruuvit ruosteessa..?

Kilventausta oli aika piukassa juu... Normihommia Iisakin kanssa puuhastellessa.
Posted: 8.1.2012 17:23
by Monkelo
Pasuunan alle tiensä löysi koy sheriff pohja"panssari". Oli melkoisen pähkäilyn takana ne kulmaraudat, mutta löysivät paikkansa. Mitenköhän seuraava öljynvaihto sujuu? Onko kokemuksia ölppäsuotimen vaihdosta ylä kautta awt koneeseen? Jäi tuo asia tarkastamatta..

Posted: 8.1.2012 17:30
by AjH
Monkelo wrote:Pasuunan alle tiensä löysi koy sheriff pohja"panssari". Oli melkoisen pähkäilyn takana ne kulmaraudat, mutta löysivät paikkansa. Mitenköhän seuraava öljynvaihto sujuu? Onko kokemuksia ölppäsuotimen vaihdosta ylä kautta awt koneeseen? Jäi tuo asia tarkastamatta..

Yläkautta mä sitä aina ropaan, mutta alaspäin se kaikki öljy siitä tihkuu ja tulpan saa helpoiten avattua alakautta, mutta ei sen pohjan luukun kautta kyllä

Teen kyllä useimmiten niin että löysään vaan ne panssarin etupultit (ei tarvi niitä koukkuja kirota) ja takaa kokonaan auki, öljynimumatto suodattimen alle ja sit suodatin irti. Tilaa saa yläpuolelle kun nostaa paisarin pois paikaltaan
Tänään vähän peräkärriä hitsailin Transportterin ruosteita piiloteltiin ja poistettiin ja tallia puhdisteltiin rojuista.
Posted: 8.1.2012 19:37
by Monkelo
Kiitos AjH:lle vastauksesta. Täytyypä ihmetellä asiaa kun on taas ajankohtainen tuo öljynvaihto.
Posted: 8.1.2012 21:00
by Patse
Kärry valojen kytkemistä vaille valmis, eli ensviikolla ehkä leimalle koittaa. Ja hienosäätöä toki, jarrut kaipaa ainakin käsijarrua päälle ja ajoa, jos hieman rupeis pitää paremmin.. Kuva on aikasemmin otettu, vanerit on jo rungon päällä kyllä..

Posted: 8.1.2012 21:47
by -Mikk0-
Päivän rojekti oli sulatella vähän autoja ja niiden ovia.
Seatin päällä ei ollut kun vaan 5cm kerran sulanutta ja jäätynyttä lunta.
Nii ja jäätyhän Passatista sitten kuskin ovikin, sitä sai tovin sulatella.
Posted: 8.1.2012 22:43
by Joonas M
Niin on ollut lukkojen jäänestoa ollut koko vkloppu, tuloksena purettu G3 variantin kuskin lukko ja "nipparifiksaus" toteutettuna kuparilangalla... Huomenna hallitus antaa palautteen

Posted: 8.1.2012 22:53
by Sami Mäkinen
^ Saman taidan toteuttaa heti kun tallille kerkiän

Posted: 9.1.2012 21:47
by Rikke-93
Noniin, vihdonkin mulla toimii led-parkit. Ei menny saakeli ku 3 päivää laittaes. Tänään sattu puolen tunnin säätämisen jälkeen olemaan kuu oikeassa asennossa sekä feng shui-arvot kohdillaan. Ja noihin polttimoihin en enää koske ellei ole täysin pakko :D
Posted: 9.1.2012 21:55
by ille69
Astelin puolustusvoimien palvelukseen kajaanin prikaatiin...
Posted: 10.1.2012 14:34
by Rikke-93
ille69 wrote:Astelin puolustusvoimien palvelukseen kajaanin prikaatiin...
Ei ole mulla yhtään varaa huudella aamuja, II/12 Keuruulla :D
Posted: 10.1.2012 22:00
by Patse
Vittu ihminen voi olla käsi.. rumpujarrutkin saa näemmä kasattua väärin, ja toinen kämmi että en säätänyt kenkiä rumpuun kiinni asentaessa. Noh, nyt toimii aika hyvin jo kärryssä jarrut, huomenna leimalle koittaa josko toi uudistettu versio kelpais, ja jarrujen teho olis riittävä.
(ihmettelin kun vaan ihan hitusen ottaa kiinni vaikka vaijerit vetää kuinka kireelle, se oli siis ainoastaan käsijarrun vaijerin vipu joka otti napaan kiinni kun kengät on ensinnäkin liian kaukana rummusta ja toiseksi väärin kasattu..

) pienen uran sorvannu napaan kun vetelin tänään kärryt työmaalle ja takas, kiristin meinaan vaijerit sillein että hieman olevanaan jarrut ottais koko ajan kiinni, ajatuksena että jos ne sillä parantuis

Posted: 10.1.2012 22:32
by Tero Häkli
^tuttu juttu =) yleensä eka homma ku ite alan rumpujarruja korjaamaan on löysätä vaijerit ku ne on kummiskin joku piukkaan säätäny vaikkei se auta mitään =)
Posted: 11.1.2012 20:51
by Patse
Varmaankin tuttu juttu

, itelläki kävi mielessä että soitan yhdelle autojen fixaajalle jos sillä olis vähintäänkin vinkkiä ongelmaan tai jopa aikaa kattoa sitä.. Mutta en kehdannu, kun toinen puoli jarruista kuitenkin toimi ennen mun jarruremontteja joten pakko tutkia ite
Ja leimakin tuli, huomautuksitta. pientä hienosäätöä vielä vaatii, vaihdoin eilen talvirenkaat alle jarrujen kuntoon saamisen kunniaks, mutta ne perkeleen talvirenkaat on isommat kuin kesärenkaat. Jos ottais kuormaa isommissa määrin päälle niin lokasuojat sanois morjens. Vaatii siis lisää hylliä pohjaanlyöntikumien kohdalle tai sitte matalemmat talvirenkaatkin.
Jaaha, jos ottas oluen ton leiman kunniaks.
Posted: 19.1.2012 22:08
by Basu
Päivän projektina oli tilata uus lambadaa Jetsoniin, ei toi nykyinen eli alkuperäinen toimi, että kehtaisi päästölappua viedä katsastajalle... toivottavasti vika on siinä sitten, ettei katalysaattoria tarvitse alkaa vaihtamaan.
Posted: 20.1.2012 9:22
by Pia
Passatti ajettiin eilen Mikan talliin sulamaan ja kuivamaan. Tänää sitte purkamaan. Tavote olis että viikonlopun jälkeen alkaa mulla tossa vasemmassa jalassa reisilihas kasvamaan.

Posted: 20.1.2012 9:27
by Musti
^ Turhaa tommonen vasemman jalan kiusaaminen...

Posted: 20.1.2012 14:01
by Pia
^Sanoo laiskiainen joka ajaa DSG:llä.

Posted: 20.1.2012 15:43
by Musti
Nimenomaan... Mun on hyvä huudella... Silloin ku laatikko toimii...

Posted: 20.1.2012 16:32
by Sami Mäkinen
Posted: 20.1.2012 17:04
by Micco
Musti tarkotti vaa sitä, että jalat treenaantuu paljo tasasemmin jalkapatikassa...

Posted: 20.1.2012 17:35
by Pasi Häkli
^ ...ja sitä autoa työntäessä

Posted: 20.1.2012 17:56
by Musti
Micco wrote:Musti tarkotti vaa sitä, että jalat treenaantuu paljo tasasemmin jalkapatikassa...

Juuri näin...

Kauheeta jos toinen jalka on tikku ja toinen ku schwarzeneggerin...

Posted: 20.1.2012 22:05
by AjH
Mäkin ajoin Pasaaderin talliin että sais vasenta jalkaa alkaa treenaan. Noh, siinä sitten osalistaa selvitellessä kävi ilmi ettei tarvikkaan ny vielä tehdä mitään.
Joskus syssymmällä sitten taas..
Edit: jaa sain mä välijäähyn tyhjättyä, hiukan vajaaks jäi puol litraa vettä. Öljyistä lientä ei tullu kun pari pisaraa sentäs.
Posted: 21.1.2012 19:14
by Sami Jalonen
Mulla alkanu reenaantua oikee ton (saman homman mitä kaikki tarkottaa muttei kukaan sano) takia, tuli sen verran löysempi

Posted: 22.1.2012 0:40
by Tero Paalanen
Pe: Tarvittavat osat irti ja sen jälkeen vaihdelaatikko sekä vakio vauhtis+kytkin irti.
La: Järeämpi kytkin setti paikalleen, laatikko paikalleen sekä tarvittavat osat kiinni. Sen jälkeen tarvittavat osat irti, laatikko irti, kytkin ja vauhtis irti. Vähä näppäilyä ja sen jälkeen vauhtis ja kytkin taas paikalleen.
Ja veikkaan et huomenna laitetaan laatikko paikalleen, sekä muut osat kiinni
Joskus vois kyllä käyttää (sitä vähäistä) järkeäänki. Ei tuo laatikkojumppa ny kuitenka nii kivaa oo

Posted: 22.1.2012 9:50
by Mikko.P
Eikö sen nyt kerralla vois laittaa? Vai eiks meinaa saada pelaa?
Posted: 22.1.2012 10:41
by Pia
Matkassa pari muuttujaa....
Posted: 22.1.2012 13:13
by Mikko.P
Pia wrote:Matkassa pari muuttujaa....
Digiboksiako te sinne kytkimen paikalle ootte laittamassa??

Posted: 22.1.2012 15:31
by Pia
Toimii! Oikein hienosssti! Ja juuri samallalailla toimii ku Puha sun autossa. Oikein mahtava! Isoo kiitos Terolle ja Mikalle pitkästä pinnasta ja sitkeästä kasaamisesta (ja purkamisesta).

Posted: 22.1.2012 16:56
by Sami Mäkinen
taitaa poikia janottaa homman jälkeen

Posted: 22.1.2012 19:39
by Mikko.P
^^ No hyvä että pelaa! Mä kävin pesee parit autot tänään. Eka muijan civicci, jotta sai myynti kuvat. Tämän jälkeen kattelin vähän aikaa pihassa seisovaa golffia, jossa kyljet suolassa, ja perä noessa. Lähdin takaisin pesu puuhiin...

Posted: 22.1.2012 19:39
by osoners
Pari vannetta tuli tänään hiottua maalaus kuntoon. Yksi vielä olis jäljellä. Kivaa hommaa toi jynssääminen...
Posted: 23.1.2012 0:14
by AjH
"Lepopäivä", heitin muksut autoon ja ajeltiin vanhemmille täyshoitoon. Käytiin mäkeä laskemassa ja luistelemassa.
Ja vituix sekin män, polkasin luistimesta terän irti.

Hieno päivä noin muuten kyllä, ei tarvinnu ees kolata pihaa kertaakaan. Huomenna (tai siis tänään) saa taas.
Re: Päivän projekti...
Posted: 25.1.2012 8:00
by Monkelo
Viime lauantaina kävi pieni vahinko rattaita lastaessa volkkarin konttiin. Kolahti vasempaan takaumpioon ja sehän halkesi päreiksi

. No onni onnettomuudessa, sehän oli se aiemmin mainittu huurtuva umpio, joten nyt ei tarvitse tekosyitä uusien tilaamiseen. Tänään olisi tarkoitus laittaa tavaraa tulemaan carparts-onlinesta.
Re: Päivän projekti...
Posted: 27.1.2012 22:02
by Sami Mäkinen
Ajelu helsinkiin emännän kaverin luo viikolopuks... Sai samalla hyvän syyn tipauttaa kaimapojalle passattiin konepelli....

Re: Päivän projekti...
Posted: 27.1.2012 23:31
by Sami Jalonen
Juu kiitoksia vaa, parin viikon päästä kuvia uudesta rottaruosteisesta konepellistä tulossa

Mä oon aina ollu vähän hidas näitten muotivirtausten kans.
Re: Päivän projekti...
Posted: 28.1.2012 14:55
by Dubsonic
Nostin golffin tyhjäkäyntiä 903 -> 976 rpm. Nyt ei resonoi koppakaan niin paljoa ja valoista on kivompi lähteä kun ei niin helposti sammu jos kytkin temppuilee. Jostain syystä kytkimen tuntuma vaihtelee mulla aika paljon kelistä ja konen lämmöstä riippuen. Ja lämpenee konekin hieman paremmin nyt.
Re: Päivän projekti...
Posted: 28.1.2012 18:03
by Mikko.P
Emäntä lähti yövuoroon, ja mä aloin vesi hiomaan RH:n lippaa olkkarin pöydäl...

Re: Päivän projekti...
Posted: 28.1.2012 18:52
by JukkaA
Purin toisen 11mm pumpun. Toinen jousista katki, nokkelevy käyttökelvoton ja koko pumpun rungonkin joutuu vaihtamaan... Hiukka pitää taas motivaatioo hakee ennenkuin toi on kasassa.
Re: Päivän projekti...
Posted: 31.1.2012 13:24
by Kingis_
Lopultakin sain aloitettua turbon vaihto projektin passattiin. Kohta olis irti, meinaa vaan tämä pirun flunssa nyt haitata harrastuksia... ja pakkanen. Melko viileetä tuolla tallissa vaikka miten yrittää lämmitää. Sitten uudet öljyt, nesteet ja X-1R mönjät ostin öljyn sekaan kokeeksi. Tässä sivuprojektina kiillottelen noita highline maskin kromeja jos laittais sen takaisin paikalleen kun ei tuo merkitön oikeen iske.
Re: Päivän projekti...
Posted: 31.1.2012 20:11
by Kingis_
Dodih, nyt on uusi turbo jo pakosarjassa kiinni. Turbon mukana tulleet pultit millä "downpipe" kiinni ahtimeen oli näköjään liian pitkät, olisi voinut tarkistaa aiemmin. Vanhasta taas en saanut noita pinnapultteja irti millään. Pitänee pari prikkaa laittaa väliin. Ja Laakkoselta projektia varten hankituista tiivisteistä puuttui tiiviste öljynpaluuputken ja öljypohjan väliin. Taidan kasata liimalla, siitä välistä näkyi aiemmin vuotaneen.
E: Jatkoin taas projektia talon lämmityksen ohessa. Kiinaturbossa öljyn tulo- ja paluu sekä jäähdytysnesteen kierron putkien paikat on about sentin erikohdassa kuin tuossa orkkiksessa. Miksiköhän näin? Vesiputket meni ihan kohtuudella paikalleen kun oli varaa mutta öljyntuloputki piti irroittaa kannesta että sai eri kohtaan kun pituus ei muuten riittänyt ja öljynpaluuputken asennus öljypohjaan meinasi aiheuttaa ahdistusta kun jäi n. sentin päähän eikä ollut yhtään ylimääräistä. Löysäsin vielä turbon pakosarjasta että tuli hiukan alaspäin ja sain sen putken murjottu öljypohjaan kiinni. Jatketaan huomenna, päässee jo käyntiin kokeilemaan. Hajonneeko koko laite.
Re: Päivän projekti...
Posted: 31.1.2012 21:00
by AjH
Käytiin Ideaparkissa viettään synttäreitä. Lapset tykkäs ja me vanhemmat oltiin vaan. Mukava tapa viettää pakkaspäivä.
Edit: ja tuli todettua että Kakkosessa on joku vikana, kylmänä ei tahdo pysyä käynnissä, mutta johdossa kun on ollu niin ei mitään vaikeutta. Huomenna puhelua Metroauton suuntaan. Ainakin vikavalo syttyi että jotain koodia vois olla tarjolla...
Re: Päivän projekti...
Posted: 31.1.2012 22:17
by _osku
3BG Passatin orkkisvalot oli sen verran huonot että tänään tuli laitettua xenon valot ajovaloille ja pitkiin uudet polttimot. Nyt näkee jo ajella

Re: Päivän projekti...
Posted: 1.2.2012 12:32
by esam
Ilmasin passatista (-90 1.9TD aaz) lämppärin kennon, ei muuten tarkene vieläkään.. Syyläriä peitetty ja termari uusittu lokakuus. Pitää varmaan mennä haalariostoksille..