Page 29 of 115
Posted: 15.3.2008 12:44
by Pasi Häkli
Päivän projektina pizzan hakua krapulan helpottamiseksi

Posted: 15.3.2008 14:06
by Tero Tanninen
Päivän rojektina piti olla subikotelon tekeminen, mut se vaihto häkkivaraston siivoomiseen.

Ja iltapäivällä veljen pojan synttäreille.
Posted: 15.3.2008 16:30
by Sami Mäkinen
Ahtimen irroitus golfista... näkee sit mitä tilalle tulee...
Posted: 15.3.2008 17:32
by Osku.T
Tero T. wrote:Päivän rojektina piti olla subikotelon tekeminen, mut se vaihto häkkivaraston siivoomiseen.

Ja iltapäivällä veljen pojan synttäreille.
Tee mullekki poksi

Posted: 15.3.2008 18:45
by Mika-Matti Mattila
Porin rakentajamessuilla seikkailua. Tuli kyseltyä maalämpöpumpuista ja vesikiertosista lattialämmityksistä tarjouksia.
Posted: 15.3.2008 19:04
by JannePee
Jaxalin kuomun asennus kärriprojektiin. Kokoa kuomulla 3056x1560 ja korkeutta se metri.
http://janneahokas.kuvat.fi/kuvat/Janne-karri2008/
Tuossa muutama projektikuva, nyt kuomu tosin jo kestää ilman liinoja kiinni

Posted: 15.3.2008 19:28
by miihkali
3 x puolentoista tunnin Ju-Jutsu jumpat.... olo o ku ois jääny jyrän alle

Posted: 15.3.2008 23:55
by Mika Viinikka
Olo on kun pitkästä aikaa koittaa sulattaa kahden päivän humalaa

Eilen veljen synttärit ja tänään pitkä aikaisen kaverin sauna ehtoo

Voin jo kuvitella huomisen olo tilan

Nooo sitä miettiessä voisvaikkavetää vähän teräviä väliin

ps. en jaksa korjailla kaiikia kirotusvirheitä

kun space näppäin ei oikein toimi kunnolla....
Posted: 16.3.2008 8:18
by JyriT
Nykäistä lohkon johto ajamalla poikki.

Posted: 16.3.2008 10:58
by Kimmo H.
Itse en tuossa onnistunut aikoinaan kakkiksen kanssa. Tolppa keikahti 45 asteen kulmaan ja pistoke irtosi nätisti auton puoleisesta päästään. Huomasin tapahtuneen vasta kun tulin kotiin ja ihmettelin minkä takia jonkun johto on vedetty suoraksi mun parkkiruutuun

Posted: 16.3.2008 15:29
by Osku.T
Jos teen tolla mallilla niin minkälaiset refleksiputket pitää olla??vaimensitko kotelon sisältä?
Posted: 16.3.2008 16:01
by Sami Mäkinen
menkää nyt j****auta jatkaan tätä hifistelyy tonne Autohifi puolelle...
Posted: 16.3.2008 17:07
by DJDH
Tuli taas kerättyä pari kertausvuorokautta.
Posted: 16.3.2008 19:13
by Osku.T
Sami Mäkinen wrote:menkää nyt j****auta jatkaan tätä hifistelyy tonne Autohifi puolelle...
onko nenä tukosa?eiköhän sitä olla jo jatkettu siellä!!
Posted: 16.3.2008 20:42
by Sami Mäkinen
ei tuo quote siltä näyttänyt ja kyllähän tästä on jo kerran mainittu myös koira-asiassa
Posted: 18.3.2008 22:12
by HarriV
Päivän projektina on ollut tosiaan auto. Kyllä tuohon saa taas rahaa uppoamaan kivasti. Tänään sitten kotiin päin laakkoselta ajaessa vilkahti jarrunesteen valo ja nesteethän siellä rupeaa olemaan vähissä. Mitään vuotoja en kyllä löytänyt, mutta voikohan vaikuttaa kun 10000km sitten vaihdatin jarrupalat niin ne olisi sen verran kuluneet jo että neste olisi laskenut minimiin?
Posted: 18.3.2008 23:32
by Tero Häkli
jos uusilla paloilla on ollu maximissa niin ei kyllä minimiin palojen kulumisella laske... mut ei välttämäti oo maximissa ollukkaan se pinta, harvemmin sitä tulee seurailtua
Posted: 19.3.2008 8:10
by kotka
Muutaman viimeisen illan projektina on ollut Golf Gt '89.. Joku "amatöörisähkömies" oli päässyt toteuttamaan ihania fantasioitaan valojen uudelleenreleytyksestä paremman valotehon vuoksi. Suurena johtovihaajana poistin sitten ko. järjestelmän ja suoritin alkuperäiset kytkennät takaisin. Autotallin roskikseen päätyi yli 10 metriä erinäistä johtoa, 4 relettä, 3 sulakerasiaa ja lukematon määrä nippusiteitä ja teippiä..
Korikin on pesty kuumalla vedellä ja korkeapainepesurilla liuottimen avulla kutakuinkin puhtaaksi. Seuraavana vuorossa levikkeiden irrotus ja korin kasaanharsiminen migliimalla..
Sisusta on ihme kyllä ihan ehjä ja kaikki muut sähköt toimivat.
Jospa tosta vielä jotain tulee..
p.s. vanteen ET-luku on hakusessa, että jos tiedossa millä et:llä 2-koppaisessa golfissa vanteet tulevat mukavasti kaarien tasalle, niin vinkkiä..
Posted: 19.3.2008 11:53
by HarriV
Takajarrusatulahan siellä vuosi. Omalla silmällä katsottuna vuoto oli satulan ja letkun liittimessä. No nyt on auto pajalla.
Posted: 19.3.2008 14:42
by HarriV
Oli sitten tiiviste syöpynyt siitä letkun ja satulan välistä. Uusi tiiviste, ilmaus ja jarrunesteen lisäys 10€. Ei tullut onneksi kalliiks

Posted: 19.3.2008 16:20
by Pasi Häkli
Projektina pihan "tuunaaminen" kevätkuntoon. Puskien ja aitojen tasottelua, haravoimista, oksimista jne. Punasta katetta laitettiin puskien alle, suodatinkangas alle tietty. Kesäkalusteetkin löysi paikkansa terassilta. Terassille olisi tarkoitus myös pientä remonttia näyttää jossain vaiheessa.
Eihän tuo päivässä valmiiksi tullut, mutta huomenna jatketaan...
Posted: 19.3.2008 16:32
by Sami Jalonen
Asunnon lopullisen kaupan teko, ja matkahuollosta merkittömän maskin haku, sekä asennus. Kiitoksia Harrille nopeasta palvelusta

Posted: 19.3.2008 16:35
by Jari P
Pasi Häkli wrote:Projektina pihan "tuunaaminen" kevätkuntoon. Puskien ja aitojen tasottelua, haravoimista, oksimista jne. Punasta katetta laitettiin puskien alle, suodatinkangas alle tietty. Kesäkalusteetkin löysi paikkansa terassilta. Terassille olisi tarkoitus myös pientä remonttia näyttää jossain vaiheessa.
Eihän tuo päivässä valmiiksi tullut, mutta huomenna jatketaan...
Mitä v....a?? Meidän takapihalla on vielä 30cm lunta...

Posted: 19.3.2008 16:51
by Pasi Häkli
No täällä ei ole lunta senttiäkään

Meinasin olla ihan t-paita päällä kun aurinko paistoi komeasti, mutten sitten raaskinut ettei tule kipeäksi.
Posted: 19.3.2008 17:32
by Kimmo H.
Suurena johtovihaajana poistin sitten ko. järjestelmän ja suoritin alkuperäiset kytkennät takaisin.
Minä kyllä vihasin enemmän niitä huomattavan paskoja vakio"jännitteellä" toimineita ajovaloja ja amatöörisähkärinä pistin aikoinaan itsekin omaan kakkikseen useamman metrin hiukan jämäkämpää johtoa. Releitä tosin oli vain kaksi, kun ei jaksanut ruveta hifistelemään.
Pitäisi varmaan tuohon kolmoseen tehdä sama projekti kesällä niin näkee talvella ajaakin, vaikka nyt H1 VisionPlussat onkin, ei nyt mitenkään erikoisen valotehoiset polttimot mielestäni, tai sitten se jännitehäviö vaan on samaa luokkaa kuin -80 luvun Golfeissakin.
Posted: 19.3.2008 17:43
by JyriT
Talviloma alko!
Josko lähtis pilkille

Posted: 19.3.2008 20:49
by kotka
Devo wrote:Suurena johtovihaajana poistin sitten ko. järjestelmän ja suoritin alkuperäiset kytkennät takaisin.
Minä kyllä vihasin enemmän niitä huomattavan paskoja vakio"jännitteellä" toimineita ajovaloja ja amatöörisähkärinä pistin aikoinaan itsekin omaan kakkikseen useamman metrin hiukan jämäkämpää johtoa. Releitä tosin oli vain kaksi, kun ei jaksanut ruveta hifistelemään.
Pitäisi varmaan tuohon kolmoseen tehdä sama projekti kesällä niin näkee talvella ajaakin, vaikka nyt H1 VisionPlussat onkin, ei nyt mitenkään erikoisen valotehoiset polttimot mielestäni, tai sitten se jännitehäviö vaan on samaa luokkaa kuin -80 luvun Golfeissakin.
..Noilla ei näe ilman xenoneita mihinkään muutenkaan, kun on niihin tottunut.. Maajohdot siinä on nyt uusittu, ei muuta tule. Ei ole tarkoitus kummoisemmin pimeässä ajella
Posted: 19.3.2008 20:53
by Joona
Tuollainen projekti tälläkertaa, saa nyt nähdä jos se jää sihen vaiko ei. Vähän joutui tuota ritilää puhkomaan mutta ei mitenkää pahasti... Ja niille jotka ei ymmärtänyt mitä on tehty niin hinauslenkki eteen.

Posted: 19.3.2008 21:08
by Sami Mäkinen
^^^ omien kokemusten pohjalta sitä tarvitaan volkkarissa ja paljon, en tie uskaltaako laittaa peitelätkää enää

Posted: 19.3.2008 22:50
by Osku.T
Päivän projekti:Et rupeis noi lääkkeet potkimaan

Posted: 20.3.2008 13:15
by Janne79
V6 etuhelman ja takakontin muotoilupalan asennus

Posted: 20.3.2008 18:16
by Sami Jalonen
Illan projektina oluen siemailu ja muuttolaatikoiden pakkailu..

Posted: 20.3.2008 18:43
by kahe
Projektina vakkarin viiksen vaihto taas toimivaan (kolmas viiksen vaihto). Vajaa tunti tuossa vierähti ja airbagi irtosi tällä kertaa helposti. Kiitän siis Pasin aiemmasta kuvasta. Tulihan sitä taas ajeltua puoli vuotta ilman vakkaria ja onhan sitä kaivannut moottoritiellä. Se lattakaapeli on tainnut taipua pahasti hajonneesta viiksestä. Patonkiin pitäisi uhrata aikaa ja korjata keskuslukitus. Sähkövikoja siinäkin.
Posted: 20.3.2008 20:49
by Sami Mäkinen
Olutta olutta

Posted: 20.3.2008 21:57
by Mika-Matti Mattila
^ Samaten! Karjala takaisin vaikka pullo kerrallaan...
Posted: 20.3.2008 22:01
by Kimmo H.
Esikoisen synttäreiden järkkäilyä (pääsee kaitsemaan vieraita huomenna SEKÄ ylihuomenna

).
Ja tietysti pääsiäisen kunniaksi levysoittimeen Slayerin Live Undead

"Captor of sin!"
Posted: 21.3.2008 10:49
by Sami Mäkinen
Aamu pään selvittelyä, ja ehtoolla uudet täsmätumut

Posted: 21.3.2008 11:02
by Micco
Posted: 21.3.2008 11:43
by Sami Mäkinen
ei kyllä pitää sen verran laittaa et käy lyömässä siskolle kaapin ovia ja laminaattii paikalleen...
mut sen jälkeen on helvetti irti jälleen... kivoja nää poikamies viikonloput ku eukko on poissa

Posted: 21.3.2008 13:04
by Kimmo H.
Niinpä, kalsarikännit on aika ylivetoja

Posted: 21.3.2008 17:28
by Sami Mäkinen
Siskon auttaminen jäi, mutta tulipa laitettua rasvat mersun etupyörien laakereihin kun huusivat (seisonnantakia) ja joku 90 luvun CD Pinohiiri tuli mankaksi laitettua hyllystä...
menee varmaan tonne klo 21 pintaan ennenkuin pääsee ensimmäisen pullon avaan

Posted: 21.3.2008 17:40
by Tero Tanninen
Posted: 21.3.2008 23:36
by Kari Salo
Päivän projektina oli asentaa pasuunaan xenonit.
Nyt näkee

Posted: 22.3.2008 0:28
by Kimmo H.
No tuota vartenhan Variantissa se takakontti onkin

Posted: 22.3.2008 10:30
by Sami Mäkinen
rojektina olis systerin kanssa ideaparkkiin ja muutenkin tren seudulle kattoon sille kämppään vähän sisustus vinkkei...
tarvii vaan tolla 4 Gtillä lähtee oma on vieläkin osina...
treen seudulla vois poiketa muutamas liikkees kattoos uudempaa autoo... 3B/BG pasuuna tai Touran kiinnostas...
Posted: 22.3.2008 10:39
by Micco
Kari Salo wrote:Päivän projektina oli asentaa pasuunaan xenonit.
Nyt näkee

Saiko hilut miten hyvin asenneltua? Laitoitko minkä merkkisen sarjan, ja ei sattus olemaan kuvia asennuksesta....

Itsellä ollu vaan vähän suunnitelmissa aina välillä... En oo viel kerenny perehtyä, että miten hyvin romut saa mahdutettua konehuoneeseen.
Posted: 22.3.2008 10:47
by Kimmo H.
Olishan ne xenonit kivat mutta A) kolmosgolfiin ne ei mielestäni sovi ja B) tuossa omassa ei ole lampunpesimiä eikä sellaisia jaksa ruveta rakentamaan ja asentamaan.
Ei kai sitten vissiin auta kuin vaihtaa autoa, vaikka Skodaan. Tuntuu, että niissä on kaikissa hävyttömän kirkkaat xenonit.
Posted: 22.3.2008 10:49
by Kari Salo
En muista sitä merkkiä, tuolta myynti palstalta bongasin sen.
Täytyy käydä ottaan kuvia, ku kerkeää. Vähä tuo meinas mennä itelläkin sormi suuhun niitä paikkoja etsiessä.
Sen peltilärpäkkeen siitä vakio polttimon ympäriltä jouduin sabotoimaan...

Tiedä sit miten muut tehneet...

Posted: 22.3.2008 19:10
by Pasi Häkli
Kari Salo wrote:Sen peltilärpäkkeen siitä vakio polttimon ympäriltä jouduin sabotoimaan...

Tiedä sit miten muut tehneet...

Mulla on myös sabotoitu sama peltikiinnike. Toinen puoli vedetty poikki. Kyllä se polttimo silti siellä piukassa pysyy.
Posted: 22.3.2008 19:35
by JyriT
Pilkkimistä, ja hauen kanssa neuvottelua kummalla puolella jäätä on mukavempaa. Veijari oli loppujen lopuksi samaa mieltä mun kanssa.

Kuva löytyy
http://blog.mustalaatikko.org/?p=49 tuolta. (kännyn varassa tätäkin rapsaa naputtelen, siksi kuva linkin takaa..) Painoa oli reilu 5kg ja pituutta n 70cm.