Page 4 of 10
Posted: 15.11.2010 9:44
by Ari-Matti Aho
Raitisilmasuodattimen vaihtokin auttaa siihen huurustumiseen
Posted: 15.11.2010 11:09
by AjH
Takasivulasien huurtuminen on Passatissa ihan tyyppivikatasoinen ominaisuus, ei auta ilmastointi eikä raitisilmasuodatin, niin vaan tapahtuu.
Useammassa 3B/G Passatissa tullut kokeiltua ominaisuutta, ja kaikissa toimii.
Posted: 15.11.2010 12:34
by Pasi Häkli
^ Aivan totta. Harmi ettei passatissa ole tuuletusräppänöitä myös b-pilareissa.
Posted: 15.11.2010 13:16
by Ari-Matti Aho
No joo tuo on kyllä totta.
Posted: 16.11.2010 10:58
by renze
Tuolla edellisellä sivulla kyselin noista omista pikkuvioistani. On todettu seuraavaa:
Hanskalokeroon ei saa erikseen lukkoa. Joku saattoi tietää asian, minä en. Laakkoselta uusi kansi hanskalokeroon siten että tarvii vielä ottaa vanhasta lukkopesä, 141 euroa. Ei kiitos
Omassani pamahti nuo hälyt päälle sisälämppärin takia. Hyvin ystävällisen foorumilaisen kanssa yritettiin sisätilantutkat säätää pois päältä mutta ei onnistunu. Laakkoselta sanottiin, että niitä ei saa pois päältä vaan niiden herkkyyttä saadaan säädettyä. Koodaaminen merkkiliikkeessä alk 60e.
Posted: 16.11.2010 11:22
by AjH
Jostain syystä omassakin pärähti ekalla sisälämppärin käytöllä nyt syksyllä häly soimaan, ei soinu muistaakseni viime talvena kertaakaan eikä nytkään tän yhden kerran jälkeen. Mitään muutoksia lämppärin sijoittelussa ei ole ollut missään välissä. Erikoinen laite.
Jos noi Laakkosella saa säädettyä epäherkemmiksi niin kai se VAG-comillakin onnistuu, pitäisi vaan tietää mitä lohkoa säätää ja miten.
Posted: 8.12.2010 14:08
by smaisseli
Pasi Häkli wrote:Ilmeisesti löysit tämän paikan:
Se ei oo se boksi minkä löysit, kuvaa mulla ei just tähän hätään ole näyttää, mutta se on siinä kuskin jalkojen alla, penkin etupuolella. Lattiamatto on jäykähkö ja paksu, mutta kyllä se sieltä sen verran nousee kun kynnysmuovin purkaa pois että sen boksin saa pois sieltä.
Se on "suojattu" mustalla isolla muovikotelolla muistaakseni.
Joo vähän venähti tää katsominen työkiireiden takia. vkl löysin sen ja tänään selvis että on ihan kunnossa toi boksi... mistäköhän nyt kiikastaa...? voisko olla releestä kiinni? kun sitä ei ole tullut mitattua..
Posted: 11.2.2011 13:17
by Arto Vikiö
Passatti alkoi tiputtelemaan jäähdytysnestettä. Autolla nyt ajettu n.230tkm
En tajunnut viikko sitten vielä tilannetta, kun ajotietokone pyysi lisäämään nestettä säiliöön.
Ajattelin webaston vaikuttavan asiaan.
Syyllinen ilmeisesti lämpötila-anturi alavesiletkussa syylärin päässä. Sinne ainakin jäljet johtaa.
Tai jokin muu liitos tuolla alueella.
Onko jollain muulla ollut samanlaisia ongelmia?
Vai onko ihan yksittäinen tapaus...?
Ketuttaa, kun ei itse pysty asiaa korjaaman, kun ei ole lämmintä tallia tms.
Posted: 20.2.2011 11:29
by Patek
Arto Vikiö wrote:Passatti alkoi tiputtelemaan jäähdytysnestettä. Autolla nyt ajettu n.230tkm
En tajunnut viikko sitten vielä tilannetta, kun ajotietokone pyysi lisäämään nestettä säiliöön.
Ajattelin webaston vaikuttavan asiaan.
Syyllinen ilmeisesti lämpötila-anturi alavesiletkussa syylärin päässä. Sinne ainakin jäljet johtaa.
Tai jokin muu liitos tuolla alueella.
Onko jollain muulla ollut samanlaisia ongelmia?
Vai onko ihan yksittäinen tapaus...?
Ketuttaa, kun ei itse pysty asiaa korjaaman, kun ei ole lämmintä tallia tms.
Minulla alkoi noin viikko sitten vuotamaan kans omassa tdi passatissa ja juuri samanlainen ongelma on kuin sinulla, ei tallia missä laittaa. Enkä ole sen kummemmin päässy kattomaan mistä se vuotaa mut syylärin alapuoli on märkänä miltei koko matkalta. Nestettä olen tarkkaillut koko ajan mut vuotoja en tosiaan en nähnyt missään ennenkuin emäntä siitä mainitti. Lumessa oli punaisia jälkiä. Autohan on tosiaan vuodelta 2003 ja kilometrejä on 225tkm, vinkkejä kaivattas mahdollisista vuoto paikoista, jos jollain on ollu samanlaisia ongelmia.
Posted: 20.2.2011 12:21
by Patu
Syyläri paskana luultavasti. On tyyppivika VAGilaisissa.
Syyläri on jotakin alumiini tavaraa ja se hapettuu puhki sieltä alumiini ja muoviosien liitoksista.
Posted: 21.2.2011 8:45
by Arto Vikiö
Ei ollut syyläri paskana. Onneksi.
Syyksi paljastui tyhjennysproppu ja siellä oleva o-rengas.
Proppu sijaitsee kuskin puolella alakulmassa edestäpäin katsottuna.
Proppuun pääse käsiksi, kun ottaa puskurista ritilät edestä pois.
Käytin autoa Pörhöllä. Vastineeksi sain uuden o-renkaan ja uudet nesteet 112€ maksua vastaan.
Homma ei olisi ollut itellekkään vaikea tehdä, mutta lämpimän tallin puute ja kiire ajoi auton viemisen Pörhölle.
Posted: 22.2.2011 0:37
by Por
Toinen yleinen vika jos nestettä kadottaa on muovinen haara joka lähtee lohkosta (missä lämpötila-anturi mm. on kiinni). Ei tarvi kuin hiusmurtuma vanhaan muoviin niin neste katoaa tasaisen tappavaan tahtiin.
Posted: 22.2.2011 16:12
by Patek
Nonii tulipahan kurkistettua tuonne ritilän alle, ja sieltähän se tyhjennysropusta vuotaa onneksi! Vähällä pääsin. Pitänee lähtä ostamaan uusi O rengas.
Posted: 24.2.2011 9:25
by Juhizz
Taitaapi olla täälläkin sama homma..
Posted: 7.3.2011 18:12
by FANia
No itellä tuossa mulle uudessa 3bg 1.9TDi:ssä on viimeisen 3 viikon saldona takalasin pyyhkijän moottori, kuskioven mikrokytkin, cd-soitin, jonkin asteinen satunnainen nykiminen 1500-2000rpm alueella ja vaihteet eivät aina mene "lups" sisään vaan joutuu odottamaan huulilla tai käyttämään jotain toista vaihdetta ensin. Niin ja moniurahihnan kiristin on ilmeisesti kaput kun hihna vinkuu.
Posted: 10.3.2011 0:44
by Por
FANia wrote:...Niin ja moniurahihnan kiristin on ilmeisesti kaput kun hihna vinkuu.
Tai toivottavasti ei kuten entisessä kulkineessa että hihna alkoi vinkumaan ja kiristin tärisemään niin laturi hajos.
Posted: 10.3.2011 6:57
by Pasi Häkli
^ Tai vielä useammin laturin vapaakytkin(laturin hihnapyörä) on syypää siihen hihnan "räpätykseen", ei itse laturi.
Posted: 10.3.2011 8:19
by FANia
Pasi Häkli wrote:^ Tai vielä useammin laturin vapaakytkin(laturin hihnapyörä) on syypää siihen hihnan "räpätykseen", ei itse laturi.
Sehän voi olla niinkin yksinkertainen juttu, kuin että on laitettu 10000km sitten liian pitkä hihna. Ulina kyllä loppuu lähes kokonaan kun auto lämpenee.. no ostampa uuden hihnan ja tarkistan sen kiristäjä pyörän halkaisijan. hintaero aika iso. 59mm pyörällä ~60e 75mm pyörällä ~280e. varmaan muuutakin eroa kuin tuo pyörän halkaisija.
Posted: 10.3.2011 11:31
by Pasi Häkli
^ Se kalliimpi vaihtoehto on ihan erinäkönenkin kuin se halvempi. Ja väittävät että niistä ei voi osia vaihtaa erikseen vaan laitettava koko kiristin, itse olen kyllä huomannut että osat on täysin identtisiä ja voi vaihtaa erikseen. Siihen kalliimpaan vaihtoehtoon myydään kiristimen runkoa, iskaria ja rullaa erikseen.
Niissä on semmosta vikaa ollut, että sen iskarin päädyissä olevat puslat kuluu niin väljäksi että kiristimen rulla(muovia) ottaa kiinni kampiakselin siivapyörään ja kuluu huonoksi ja ääntää.
Posted: 14.3.2011 18:30
by Hartsa
Onkos tietoo, eli kun laittaa ovet lukkoon kaukosäätimellä--> jää kuskin puolen vilkkuvalot palamaan (ei aina). Sammuu kun painauttaa kaukosäätimen lukkoon nappia pari kertaa.
Ei ole vielä keritty tarkistaa vikakoodeja
Posted: 15.3.2011 9:07
by Kime72
Alkoi keulilta kuulumaan tyhjäkäynnillä tasainen naksutus/raksutus. Ainakin laturin hihnankiristin näyttää pomppivan reilusti tyhjäkäynnillä ja hihna on siirtynyt jo hieman rullalta. Kukaan vaihtanut ko. kiristintä? Saako yläkautta vaihdettua, ainakin näyttäs olevan pelkästään 3 pultilla kiinni. Kone siis 1.8T AEB.
Posted: 15.3.2011 11:20
by Tero Häkli
saa yläkautta
Posted: 15.3.2011 12:14
by Kime72
Ok. Kellään vielä tietoa kiristimen hinnasta, saako tarvikkeena vai onko marmorin juttuja. Ei näytä tuo nettietka yllättäen toimivan.
Edit. Kiristin laakkosella 130 €. Motonetissä näyttäs joku kiristin olevan 70 € mut ei varmuutta onko juuri laturinkiristin.
Posted: 15.3.2011 15:44
by Tero Häkli
multa saa kans 70 varmasti oikeeta, motonetistä kannattaa aina hakee roinat mallin kans

muuten tulee aika varmasti vääriä osia

se ilmastoinnin kiristin on ihan eri näkönen eli et voi erehtyä jos itte haet sen sieltä =)
VKM31033
tosta numerosta ne saa varmaan käännettyä =)
Posted: 15.3.2011 17:39
by Kime72
Juu, onhan ne erinäköisiä
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=30-0543 tuossa mätänetin linkki jota voi ihmetellä. Kun vaan taas kerkeis käydä kattomassa vaan taitaa mennä perjantaille kun pääsee osan ostoon ja vaihtoon.
Posted: 15.3.2011 22:48
by AjH
Vasta vaihdoin omaan AWT koneeseen, helppo homma oli se. Ei jaksanu edes kuvia ottaa tai mitään projektia aiheesta vääntää.
Lyhyt selostus löytyy mun projektiketjusta vai mihinkähän mä siitä jotain kirjasin.
Posted: 31.3.2011 21:28
by sammyli84
Kime72 wrote:Ok. Kellään vielä tietoa kiristimen hinnasta, saako tarvikkeena vai onko marmorin juttuja. Ei näytä tuo nettietka yllättäen toimivan.
Edit. Kiristin laakkosella 130 €. Motonetissä näyttäs joku kiristin olevan 70 € mut ei varmuutta onko juuri laturinkiristin.
kyllä se 70€ kiristin on laturille. itse juuri vaihdoin ilmastoinnin ja laturin hihnat+kiristimet. on sitten niin helppo homma että varmasti jokainen sen itse osaa tehä. jos ääni taas tulee viskosta onkin urakka huomattavasti isompi, kun sieltä joutuu sen laturin ja ohjaustehostimen jalan repimää pois missä visko on kiinni..
edit: ja laitetaas samalla sen oman bertta pasuunan vikalista..
-tukivarret
-paksin keskuslukitus (vaihdettu)
-kuskin puolen persiin lämmitin
-N75-venttiili pakkasilla alko temppuilee
-peilit, vastukset pimeenä (vaihdettu)
-sach merkkinen madallussarja joka joutas..
-MAF (vaihdettu)
-takajarrut (vaihdettu)
-vetarin kumi
-peilien säätönappula, nappula poikki (vaihdettu)
-kuskin ovessa kaikki sähköt temppuilee
-jarruletkut edessä
-tuulilasi suhisi (korjattu)
ja paljon muuta pientä, sisälokarii yms. aikaa on laittaa, mutei rahaa

auto ollu vasta 2kk joten vielä tässä ehtii vikoja ettimään.
Posted: 11.4.2011 15:19
by jussi22
Pöljä kun olen kysyn seuraavaa : mikä on N75-venttiili ? Emon pasatissa (joskus) oiretta ettei kule eikä kiihdy (muullon kuin vapaassa pudotuksessa !), yleensä pakkasella ja vika saattaapi kuittautua kun sammutta hetkeksi ja starttaa uudelleen? Ilmamäärämittarin Laakkosen viisaat uusi joskus mut ei auttanut ko vaivaan. Liekö sattunu afrikan malli?
Posted: 11.4.2011 15:22
by Pasi Häkli
Se on magneettiventtiili joka ohjaa turbon säätyviä siipiä, tai vaihtoehtoisesti hukkaporttia autoissa joissa ei ole vnt-ahdinta.
Eli vaikuttaa suoraan ahtopaineisiin, ja jos ahtopaineet syystä tai toisesta poikkeaa liikaa pyydetystä ahtopaineesta niin auto menee vikatilaan, joka korjaantuu käynnistämällä moottori uudelleen.
Vikana sulla voi olla esim juuri ne jumittavat turbon siivet(mikäli autossasi on vnt-ahdin), tai viallinen n75 venttiili.
Vianhakuun vois auttaa jos mainitsisit mistä autosta on kyse ja moottorikoodi.
STOP engine!
Posted: 12.4.2011 19:56
by Henkka83
Noniin arvon foorumilaiset, tulipa tässä nautittua tampereen reissulla 3bg:n ihmeellisestä maailmasta.
Eli auto on 1.8t 2003.
Matkalla treelle vakionopeudensäätimessä nopeutta n. 130km/h, yhtäkkiä ajotietokone pingahtaa kolme kertaa ja sanoo : "oil pressure low, STOP engine immediately tjsp". Äkkiä jalkaa jarrulle ja tien sivuun. Ilmoitus muuten hävisi heti vauhdin pudottua. Siinä sitten tarkastettiin että koneessa on öljyä ja tikun ylärajalla näytti olevan.
Ei muuta kun pelti kiinni (auton siis) ja matka jatkuu...loppumatka meni ilman ongelmia.
No tänään sitten kotimatkalla sama homma, vauhtia joku 125km/h. Kevyt jarrutus ja ilmoitus hävisi heti. Seuraavaksi jatkettiin n. 115km/h ja sama juttu toistuu. Auto levähdyspaikalle ja öljyn tsekkaus ja kaikki ok. Tyhjäkäynnillä tuli testailtua öljykorkin poisottoa ja kovasti näytti jammailevan huohotuksen tahdissa?
Autoon tehty n. 2000km sitten forte käsittely sekä öljynvaihto.
AjH tuossa ehdotteli että ois sumppu tukkeessa forte käsittelyn jäljiltä josta tämmönen voi johtua. Hyvin mahdollista ja todennäköistäkin, mutta aattelin kysellä että onko jollain muulla ollut vastaavia ongelmia.
Loppumatka menikin sitten pikkuteitä pitkin n. 80km/h vauhdeilla ja ilmoituksia ei tullut. Tuo turbo ei vissiin hirmusesti tykkää jos ö-paineet häviää kesken ahdon....
Sitten vielä kylmänä tuppaa nokkaketju rallattelemaan ja vähän seilaa tyhjäkäynti, mutta vain hetken ajan.
Posted: 12.4.2011 20:40
by AjH
Meiän autossa kylmäkäynti asettuu siihen 1200rpm korville aika vakaasti, kunnes lämmetessä laskee suht tasasesti siihen vajaaseen 800rpm tyhjäkäyntiin, pientä äänestä havaittavaa aaltoilua siinäkin on, mutta hyvin pientä.
Tasakaasulla ei turbo juurikaan ahda, aikalailla nollapaineilla menee. Mutta ei se toki öljyn puutteesta siltikään välitä. Parempi ehkä varman päälle kuin vaihtaa uusi turbokin vielä samassa rempassa.
Posted: 12.4.2011 21:00
by sammyli84
no ainekin nämä pasuunan koneet tykkää olla sellasii et voit käyttää koneita vaikka ilman öljyä, ja ei syty öljynpaineen merkki valo. vatii jotain 2000rpm et se alkaa palamaan.. sinuna mittaisin öljynpaineet. tyhjäkäynnillä saattaa olla hyvät mutta kun kierroksii antaa niin saattaa tipahtaa 0,5bar tienoille. ja mikäli siel ei oo mikään tukkees niin kyllä se on silloin öljypumppu.
ja tuo öljynpaine pitäisi olla n.1bar tienoilla tyhjäkäynnillä ja reilu 2bar kierroksilla.(muistaakseni)
ja jos tuo öljypumppu on mennyt niin pitkittäis moottorissa se ei ole sitten mikään ihan helpoin homma!
Posted: 12.4.2011 21:00
by Henkka83
AjH wrote:Meiän autossa kylmäkäynti asettuu siihen 1200rpm korville aika vakaasti, kunnes lämmetessä laskee suht tasasesti siihen vajaaseen 800rpm tyhjäkäyntiin, pientä äänestä havaittavaa aaltoilua siinäkin on, mutta hyvin pientä.
Tasakaasulla ei turbo juurikaan ahda, aikalailla nollapaineilla menee. Mutta ei se toki öljyn puutteesta siltikään välitä. Parempi ehkä varman päälle kuin vaihtaa uusi turbokin vielä samassa rempassa.
Jepjep

Joo ja tosissaa kylmäkäyntiä käy hienosti, mutta sitten kun "lisärikastus" vähenee jolloin kierrokset tippuu, niin aaltoilee hetken ja välillä kuullostaa että meinaa jopa sammua. Sitten yks kaks tasaantuu ja käy nätisti.
Posted: 13.4.2011 7:35
by Pasi Häkli
Tuo tukkeentuntut öljysihti tosiaan on aika vakiokauraa noissa 1.8T bensakoneissa. Eli kannattaa ihan ekana tarkastaa ne öljynpaineet ennenkuin saat isompaa tuhoa aikaiseksi.
Posted: 13.4.2011 14:53
by Henkka83
Pasi Häkli wrote:Tuo tukkeentuntut öljysihti tosiaan on aika vakiokauraa noissa 1.8T bensakoneissa. Eli kannattaa ihan ekana tarkastaa ne öljynpaineet ennenkuin saat isompaa tuhoa aikaiseksi.
Jees...nyt ois sihti putsailtu n. 2,5 tuntia meni nosturin avulla. ei meinaa herkäst mahtua

aika veemäiset ne vauhtipyörän välissä olevat kaks pulttia.oli muuten sihti aivan tukkeessa...ihme että on edes jaksanut painaa öljyt sen läpi. Toivotaan että nyt pelittäis.
Posted: 13.4.2011 16:01
by AjH
Hyvä hyvä, siis että vika löytyi laakista. Ilmeisesti Forte on laittanu mönjät liikkeelle.
Öljypumppu on aika väkevä laite, miettii mimmosta tahnaa on pakkasella öljy ja sitten on ahtaat kanavat, suodatin... Ei siinä tukkosta sihtiä kyllä enää tarvittais.
Joskus ohimennen mietin että mikä sen sihdin virka oikeasti on, suodatinkin sieltä kierrosta löytyy? Vai onko se että sihti suodattaa isommat ennen pumppua ja sitten suodatin ottaa hienompaa putua pois?
Posted: 13.4.2011 17:43
by Henkka83
AjH wrote:Hyvä hyvä, siis että vika löytyi laakista. Ilmeisesti Forte on laittanu mönjät liikkeelle.
Öljypumppu on aika väkevä laite, miettii mimmosta tahnaa on pakkasella öljy ja sitten on ahtaat kanavat, suodatin... Ei siinä tukkosta sihtiä kyllä enää tarvittais.
Joskus ohimennen mietin että mikä sen sihdin virka oikeasti on, suodatinkin sieltä kierrosta löytyy? Vai onko se että sihti suodattaa isommat ennen pumppua ja sitten suodatin ottaa hienompaa putua pois?
Kai sen tarkotus on että suurimmat paskat jäis sinne öljypohjaan. Tässä tapauksessa ne kyllä oli kertyny siihe sihtiin ja ö.pohja oli suht puhdas.
EDIT: Loppu muuten rallattelu kylmänä käynnistäessä.
Posted: 17.4.2011 12:37
by kazoo
Kolme kuukautta 3b variantin omistaneena on mennyt suurimmalta osin hymyssä suin, mutta onhan tuossa hieman työnsarkaakin. Tuo bensatankin luukku ei pysy kiinni, mutta siihen sain FFP:ltä jo vastauksenkin.
Miten teillä on kestänyt tuo lakkapinta Passateissa? Mulla kesii katosta aika rajusti, ei uskalla painepesurilla enää päästellä

Mikäköhän tuohon olisi järkevin ratkaisu, hiontaa, maalia ja lakkaa? Ei sinäänsä ole hirveän näkyvässä paikkaa.
Onko muuten se mikrokytkimen ongelma, jos apparin ovi jää aina lukkoon kun avaa kuskin ovesta? Ja jos tekee vastaavasti toisinpäin eli avaa apparin ovesta, niin kuskinovi jää lukkoon?
Kiitos jo etukäteen

Posted: 18.4.2011 7:15
by kazoo
Eihän siihen tankinluukun mekanismiin sitten päässyt sisäkautta, verhoiluja purkamalla. Tuon kun olisi tiennyt, niin olisi pari tuntia säästynyt
Eli uusia ongelmia:
Tankki ei pysy kiinni, eikä FFP:n ratkaisu auttanut, koska en päässyt tuohon käsiksi sisäkautta. Toinen asia, peilit eivät reagoi mutta sulake on ehjä. Olisikohan vika kytkimessä vai mitä veikkaatte?
Myös stereoissa on ärsyttävä ominaisuus, välillä kuuluu vain kuskinpuoli ja kun vauhtia tulee lisää niin voimakkuus nousee. Ja kun pysähtyy liikennevaloihin, niin volat taas laskevat.
Posted: 18.4.2011 11:41
by bueno
kazoo wrote:Toinen asia, peilit eivät reagoi mutta sulake on ehjä. Olisikohan vika kytkimessä vai mitä veikkaatte?
Ota ovipahvi auki ja tarkasta, että liitin on ylipäätään kiinni, jos edellinen omistaja on jossain kohtaa irrotellut ovipahveja ja unohtanut kytkeä peilien sähköt paikalleen. Jos tämä ei auta mittaa virtamittarilla, että kulkeeko sähkö liittimeen asti, jos kulkee niin sitte vika on kytkimessä.
kazoo wrote:Myös stereoissa on ärsyttävä ominaisuus, välillä kuuluu vain kuskinpuoli ja kun vauhtia tulee lisää niin voimakkuus nousee. Ja kun pysähtyy liikennevaloihin, niin volat taas laskevat.
Tämä on nimenomaan ominaisuus eikä vika eli stereot säätävät äänenvoimakkuutta vauhdin tai toisin sanoen sisämelun mukaan, jolloin vauhdin kasvaessa musiikki ei jää rengasmelun alle vaan äänenvoimakkuus kasvaa samassa suhteessa muuhun meluun. Paitsi, että tuo ominaisuus pitäisi toimia kaikkien kaiuttimien osalta eikä vain yhden. Saattaa olla, että ko. ominaisuuden saa kytkettyä pois päältä vai olikos sulla integroitu soitin?
Posted: 18.4.2011 12:36
by kazoo
bueno wrote:kazoo wrote:Toinen asia, peilit eivät reagoi mutta sulake on ehjä. Olisikohan vika kytkimessä vai mitä veikkaatte?
Ota ovipahvi auki ja tarkasta, että liitin on ylipäätään kiinni, jos edellinen omistaja on jossain kohtaa irrotellut ovipahveja ja unohtanut kytkeä peilien sähköt paikalleen. Jos tämä ei auta mittaa virtamittarilla, että kulkeeko sähkö liittimeen asti, jos kulkee niin sitte vika on kytkimessä.
kazoo wrote:Myös stereoissa on ärsyttävä ominaisuus, välillä kuuluu vain kuskinpuoli ja kun vauhtia tulee lisää niin voimakkuus nousee. Ja kun pysähtyy liikennevaloihin, niin volat taas laskevat.
Tämä on nimenomaan ominaisuus eikä vika eli stereot säätävät äänenvoimakkuutta vauhdin tai toisin sanoen sisämelun mukaan, jolloin vauhdin kasvaessa musiikki ei jää rengasmelun alle vaan äänenvoimakkuus kasvaa samassa suhteessa muuhun meluun. Paitsi, että tuo ominaisuus pitäisi toimia kaikkien kaiuttimien osalta eikä vain yhden. Saattaa olla, että ko. ominaisuuden saa kytkettyä pois päältä vai olikos sulla integroitu soitin?
Pahoittelen puuttellisia tietoja. Ajattelinkin, että tuo on ominaisuus mutta se on ehkä hieman rasittava, yhdistettynä tuohon kaiuttimien sekoiluun. Alkuperäinen soitin on verkonpainona jossakin, tilalla Pioneerin mankka. Täytyy tuonkin sielunelämää tutkia, heti kun saisi tärkeimmän pois listalta (tankinluukun pysymään kiinni)...
Posted: 24.7.2011 23:42
by --hartsa--
Heti alkuun että jopas täältä löyty asiallisia vastauksia ja kuvauksia vikoihin. piti rekisteröityä jos vaikka sais itekkin välillä apuja kun tuntuu että rupeaa tuo passatti porsimaan käsiin
auto siis -03 1.8T (AWT) Passat, kilometrejä takana jo 266tkm
tuttuja vikoja oli mm. kojelaudan kolina/rutina jolle ei oo vieläkään keksiny parannuskeinoa, aiemmin apparin airbagin patruuna siellä hanskalokeron päällä väristeli kyllästykseen asti.
Mutta asiaan.. vaihoin viikko sitten uudet öljyt (castrol magnatec) ja samalla tein forte huuhtelun (joka toisella kertaa tullu tehtyä). Eilen sitten kun kylmänä löi käyntiin ni putkesta rupes leijumaan sinistä savua ihan urakalla, loppuu kun on hetken aikaa käyny, mutta oisko vika turbossa vai venttiilinvarren kumeissa vai jossain ihan muualla? luulis että jos varren kumit niin vaihdejarrutuksissakin tupsuttais savua? Tää siis ilmeni ihan puun takaa. ei aiemmin oo savutellu

eikä savuttele paikoillaan kaasutellessakaan ainakaan niin että aurinkoisella kelillä näkis.
Posted: 29.7.2011 10:57
by AjH
Kuulostais venttiilien kumeilta. Yks ex-talviauto teki samaa että hetken kun seisoi sammutettuna niin tuprautti ja sitten loppui. Ajatuksen tasolla kanteen jää sammutettaessa vähän öljyä erinäisiin kuoppiin ja pääsee sit kumien läpi valumaan.
Turbostahan öljyt valuu paluuputkea myöten pois ja akseli on "pinnan" yläpuolella.
Turbo on koitettavissa, imuputki irti ja koittaa onko akselissa välyksiä sivuttain tai päittäin. Aavistus kuuluu asiaan, mutta ei paljoa.
Posted: 29.7.2011 18:02
by --hartsa--
AjH wrote:Kuulostais venttiilien kumeilta. Yks ex-talviauto teki samaa että hetken kun seisoi sammutettuna niin tuprautti ja sitten loppui. Ajatuksen tasolla kanteen jää sammutettaessa vähän öljyä erinäisiin kuoppiin ja pääsee sit kumien läpi valumaan.
Turbostahan öljyt valuu paluuputkea myöten pois ja akseli on "pinnan" yläpuolella.
Turbo on koitettavissa, imuputki irti ja koittaa onko akselissa välyksiä sivuttain tai päittäin. Aavistus kuuluu asiaan, mutta ei paljoa.
Voipi olla sieltä peräsin, tuprauttelu loppu taas kokonaan. Tilalle tuli raksuttava vetonivel ja vollottava laakeri

Posted: 15.8.2011 10:27
by ViitalaMikko
Autona passat 1.8t -98 Melekein 300 000km
Eli autossa tuntuu olevan aikalailla kaikki perus viat/ominaisuudet mitä täällä kerrotaan

Mutta auto oli veljellä 160 000km-298 000km ja vikana on ollut että mun mielestä ei ole 150hv nähnytkään. Auto suhisee todella paljon ja aloittaa suhinan siinä 1800rpm ja suhisee niinkuin olisi oikeasti voimaa? Joku sano että blowoffi? Joku tyyppivika? En ole päässyt tarkastamaan kun ei ole paikkaa rassailla isommin.
Posted: 15.8.2011 20:22
by AjH
Blowoffi olis se eka vaihtoehto, ei ole kallis eikä kovin paha vaihtaa kun vaan puskurin alapuolelta pääsee ropaan, tai yläkautta purkamalla vähän. Suhina alkaa just siinä kohdilla kun turbon pitäis alkaa puhiseen kunnolla, oliko se 1750rpm mitä vääntömaksimin pitäis alkaa vakiossa 1.8T koneessa. Mulla ei suhinaa kuulu ja vetää ton 150hv tyyliin, niin siitä vois päätellä että jostain se suhina karkaa jos vedot puuttu mutta ääntä on.
Ahtoputket näissä taitaa aika hyvin pitää mutta ei se tietty tyhmyyttä olis nekin joskus läpi kurkkia. Ja ehkä tyhjentää mössöt samalla sieltä pois

Posted: 16.8.2011 9:47
by ViitalaMikko
Letkut katoin läpi ja ne näytti ehjältä. Kyllä siinä vähän tuntuu "turbon-potku" mutta ennen oli 1.6mazda ja mun mielestä se meni ihan vähän vaan huonommin 90hevosella. Hauskahan on kun suhisee mutta olis se kiva jos liikahtaski
Mistähän blowoffin kannattais tilata?
Posted: 16.8.2011 20:23
by AjH
Omaani ostin Slamitilta, TT Audin vahvempi(?) malli. Ei siellä taida muita olla myynnissäkään kyllä.
Posted: 17.8.2011 8:31
by ViitalaMikko
Posted: 17.8.2011 17:42
by Micco
Mainittakoon, että alkuperäisenä 1.8T moottorissa on bypass venttiili, eikä mikään blowoffi... Joka terminä viittaa ulos puhaltavaan venttiiliin kuten dumppikin, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
Noita kaikenmaailman dumppeja, blowoffeja ties mitä ovat asennelleet 1.8T moottoreihin. Jotkut kehuvat että hyvin toimii, toisilla ei huonostikaan. MAF anturiin perustuva moottorinohjaus on hieman ihmeissään, kun sitä mitattua ilmaa puhallellaan yhtäkkiä ulos järjestelmästä "kesken kaiken". Tuo yhdistelmäventtiili on sitä sarjaa, joka toimii varmasti jollakin tavalla, mutta ei varmasti niinkuin auto/alkuperäinen moottorinohjaus on suunniteltu.
Tai siis. Toimiihan tuo normaalisti, kun sulkee sen täysin kierrättäväksi.