Page 40 of 131

Posted: 16.4.2010 17:18
by Micco
Viime kesän taisi itse Laakkosen Jyrki, (Yrjön poika) vai olikohan joku muu klaanista ajella mustalla R8:lla Joensuussa. Sitten auto oli pitkään Laakkosen vaihtoautohallissa, josta katosi johonkin. Nyt uudessa Laakkosen Audi-lasipalatsissa on identtinen musta R8 ilman rekisterikilpiä ikkunassa uusien Audien rinnalla.

Tuskin ovat toista R8:ia Joensuuhun hankkineet näyteikkunaan... :lol: Kas kun pitävät sitä "uutena" ikkunassa, vaikka vanha luuskahan se jo on. :wink:

Posted: 19.4.2010 18:45
by Alkaline
Onks kellekkään tullut vastaan NK merkkisiä jarrupaloja ja levyjä. Onko laadukkaat vai jotain sekundakamaa?

Posted: 20.4.2010 8:35
by Ari-Matti Aho
Sen merkkiset ostin vaimon Passattiin, tosin ei vielä paikallaan.

Posted: 18.5.2010 14:49
by AjH
Toisissa autotarvikeliikkeissä homma toimii joko vähän sinne päin tai sitten ihan päin persiitä, ja onneksi on myös muutamia joissa homma toimii ihan oikeasti ja hienosti.
Slamit on yksi näistä hyvin toimivista kaupoista, ei sielläkään virheetöntä homma ole mutta virheet kuitataan tyylikkäästi.

Aina vaan jaksaa ihmetellä miksi niin monessa firmassa se touhu on niin vaikeaa, paljon helpommalla pääsisi kun heti ottaisi homman hoitaakseen ja kerralla kuntoon :evil:

Melkein ois voinu tonne avautumiseen tän jo laittaakkin mutta toisaalta Slamitille kehuja niin onhan tää positiivisellä puolella. :D

Posted: 19.5.2010 20:53
by Pia
Pirun kätevä toi Sportypal lenkillä. Näkee tarkan ajan ja matkan. Jopa käppyräksi piirtää nopeudet ja näyttää kartalta kuljetun reitin. Poltetut kaloritkin näkee. :)

Posted: 19.5.2010 22:07
by Bissela
^ Vois kokeilla joskus. Vaikuttaa pätevältä...

Posted: 19.5.2010 22:41
by Pia
Tämän päiväänen suoritus

Koiran kanssa ku käy ni pitää pysätä aina välillä ku pitää nyysätä ja pissiä. :D

Posted: 4.6.2010 15:43
by leevi
Onkos täällä Runiin lähtijöitä? Mää lähen tolla omalla mk3 farkulla parin kaverin kanssa torstaina Viikkarin iltalaivalla turusta.
Jos tulijoita täältä HKI akselilta niin pitäisikö venyä jonkinlaiseksi letkaksi?

Posted: 4.6.2010 19:58
by Jami R
leevi wrote:Onkos täällä Runiin lähtijöitä? Mää lähen tolla omalla mk3 farkulla parin kaverin kanssa torstaina Viikkarin iltalaivalla turusta.
Jos tulijoita täältä HKI akselilta niin pitäisikö venyä jonkinlaiseksi letkaksi?
Täällä on ketju runista

Posted: 8.6.2010 19:51
by Musti
Paalasen ex pikkukakkonen ilmeisesti majailee nykyään tossa naapurissa... :lol:

Posted: 8.6.2010 20:23
by Tero Paalanen
^Puhutko ny siis mustasta kakkoskuorisesta Golffista?

Posted: 8.6.2010 20:28
by Musti
En ku siitä punasesta 3 farkusta... Rekkaria en muista, mut jotai kuitteja on kauhava - lapua suunnalta autossa... Tarkoitin tietenkin että pikkugee, mut sanat meni sekasin... =)

Posted: 8.6.2010 20:46
by Tero Paalanen
^Onko rekkari HGY-4xx?

Posted: 8.6.2010 22:39
by Pia
Jos se on sen lappajärven jätkän jäliltä vieläki maasturi niin tehkää nyt hyväne aika sille jotain!! Oikein pahaa teki ku nähtii se pari kuukautta sitte. Kirahvi + toinen kirahvi reppuseläs kävelis alta. :shock: (Ne jotka näki pikkuG:n Terolla tietää mistä mä puhun...)

Posted: 8.6.2010 22:41
by DJDH
Pia wrote:(Ne jotka näki pikkuG:n Terolla tietää mistä mä puhun...)
Pieni käyristyny merenelävä ja haisee pahalta :lol:

Posted: 8.6.2010 23:14
by Sami Mäkinen
^ Jos löytyy usiampia niin niistä saa myös coctailin :wink:
Image

Posted: 13.6.2010 18:50
by hulttio
Kun asentaa vetokoukun johtosarjaa, ainakin kolmos golfiin, vetää johdot siististi ja huomaamattomasti,
kytkee kärryn perään ja huomaa, ettei kärryn valot toimi niin kuin pitäisi,
niin tulee sitten mieleen mahdollinen maadoitusvika ja mahdollisesti kaikesta huolimatta väärä johtosarja.
Siinä sitten vikaa etsitään ja kytkennät tarkistetaan, useampaan otteeseen.
Kun tähän kaikkeen on saanut kulumaan kolme tuntia,
niin siinä vaiheessa kannattaa lukea asennusohje, ainakin se kolmas rivi ja todeta,
että kytkentä suoritetaan vasemmasta takavalosta, ei oikeasta.

Posted: 14.6.2010 16:30
by Pasi Häkli
Samsung N210 -miniläppäri
Onko kellään tästä kokemuksia? Ilmeisesti jonkinsortin testivoittaja, pitkää akunkestoa jne.
Täytyy tää 5 vuotta vanha läppäri pistää uusiks jossain vaiheessa, ja ajattelin että miniläppäri vois olla yks vaihtoehto,
sitä en sit tiedä miltä miniläppäri tuntuu käytössä. Se tulisi ihan ykköskoneeksi jokapäiväseen käyttöön.

Posted: 14.6.2010 17:03
by AjH
Näytön pieni koko kyllä kyrsisi ainakin meikäläistä jos päivittäin pitäisi naputella. On tää 17" HP näyttökin on vähän pienen puolella kun kotona on pöytäkone kytketty 24" Benkkuun.
Muutenhan noissa miniläpäreissä riittää kaikkeen normijuttuun potku, selailuun, tekstin väsäämiseen, köykäseen kuvien käsittelyyn.

Posted: 14.6.2010 17:03
by tero
mulla oli miniläppäri kokeilussa, mutta kyllä se käteen tuntui pikkutyttöjen lelulta. lähetin takaisin. acer oli merkki muistaakseni. mulla on kyllä pienet räpylät ja silti oli vaikea kirjoittaa... ominaisuuksiin en kummemin ota kantaa. eukon tyttärellä on sellainen ja kun jotain ohjelmia olen sille asennellut, niin ei se miniläppäri hyvältä käteen tunnu.

tietysti vain mun mielipide, joku voi tykätäkin.

Posted: 14.6.2010 17:35
by Pasi Häkli
Kiitti kommenteista. Tää nykyinen HP:n läppäri on 15,4" näytöllä, isompaa en edes haluaisi koska kone kulkee välillä mukana. Täytys jostain saada tommonen kokeiluun, niin tietäisi paremmin miltä se tuntuisi..

Posted: 14.6.2010 17:53
by tero
jos sen tilaa jostain hobbyhallista, kuin mä, niin sen sai sit palauttaa...

Posted: 14.6.2010 18:10
by Sami Jalonen
Tuli vähän sellanen ihme olo kun katoin tossa kylällä nopeesti et joku ajaa mun autolla mun takana kun olin omalla autolla :) Samat etu- ja takavalot, maski, väri, tummennukset, madallus. Vanteet vaan vähän eri. Jollais siis hyvä maku :D

Posted: 14.6.2010 21:39
by Sami Mäkinen
Pasi Häkli wrote:Samsung N210 -miniläppäri
Onko kellään tästä kokemuksia? Ilmeisesti jonkinsortin testivoittaja, pitkää akunkestoa jne.
Täytyy tää 5 vuotta vanha läppäri pistää uusiks jossain vaiheessa, ja ajattelin että miniläppäri vois olla yks vaihtoehto,
sitä en sit tiedä miltä miniläppäri tuntuu käytössä. Se tulisi ihan ykköskoneeksi jokapäiväseen käyttöön.
Mulla on vastaava HP:n malli ja itte oon ollu tyytyväinen mut jos enemmän käyttelee niin isompi näyttö aina parempi...
tuo mikä itellä niin on ihan reissussa ja VAG-COM touhussa hyvä.

Posted: 15.6.2010 8:42
by Kale
En kyllä ite ainakaan pärjäisi pelkästään miniläppärillä mutta kakkos-/reissukoneena ajaa kyllä asiansa yllättävänkin hyvin. Meillä on muorilla joku Compaq:in miniläppäri ja ainoat miinukset tulee liian pienestä pystyresoluutiosta ja ulos törröttävästä 6-kennoisesta akusta. Näppis on tuossa mallissa mielestäni ihmeenkin hyvä ja koneen tehotkin ovat riittävät N270-prosessorista huolimatta. Akkukesto tuntuu luksukselta noiden omien työläppäreiden rinnalla. Surffailu onnistuu hyvin reissun päällä sekä topfield tallenteiden katselu.

Posted: 15.6.2010 21:38
by Kiviharju
Eilen tuli postissa tornilogolla varustettu kirje, jossa kerrottiin että pääsen Rovajärvelle lomailemaan 20. marraskuuta alkaen 6 päiväksi. :)
Toivottavasti saan jonkin webastolla varustetun kulkineen ajoon sinne :roll:

Posted: 16.6.2010 9:08
by Pasi Häkli
No mitäs arvon raati on mieltä esimerkiksi tästä -> Asus A52JK
650€ oli halvin hinta netistä minkä löysin. Ei kuulosta järin kalliilta tommoseksi koneeksi.
Netistä näyttäisi löytyvän ristiriitaista tietoa tosta näytönohjaimen muistin määrästä. Toiset ilmottaa 512mt ja toiset 1G. Tukee ilmeisesti ainoastaan DirectX10, tuo acerin kone tukee myös DirectX11. Kuinka iso merkitys sillä sit on, en tiedä.
Kevyeen pelikäyttöön olis kiva myös soveltaa tuo kone, siks oon kattellut noita näytönohjaimia tarkemmin noissa koneissa.

Nykysellä läppärillä on pärjätty melkein 5 vuotta niin olis kiva että tulevallakin koneella pärjäis lähes saman verran ellei kauemminkin. Eli ehkä ne miniläppärit voidaan sit unohtaa :)

Tässä vastaava kone Acerilta -> AS5741G
Pienempi kovalevy(ei mulle iso merkitys, ulkonenkin kovo löytyy), parempi näytönohjain, muut tiedot suunnilleen samat.
Hintakin on sama.

Jotkut saa Acerista näppylöitä, mutta esim Teron acer on toiminut ihan moitteetta(kysyin) :lol:

Posted: 17.6.2010 20:31
by Pia
Täytyy kyllä sanoa että nyt on Volkkari keksiny pirun hienot mainokset markkinoida autoja.
http://www.voice.fi/index.php?mw=Facebo ... 033&cat=26

Miksei suomessa voi ostoskärryt olla tuommosia? Puhumattakaan noista liukumäistä. :lol:


Image
Voi luoja miten kaunis.

http://www2.uol.com.br/interpressmotor/ ... m21704.shl
Tuon takia voisin jo luopua variantista... Tietty dieselinä pitäis löytyä! :D Mistähän asti joutuis uittaan? Meksikossa noita vissiin on..

Posted: 18.6.2010 16:51
by Linkomies
Pia wrote:Pirun kätevä toi Sportypal lenkillä. Näkee tarkan ajan ja matkan. Jopa käppyräksi piirtää nopeudet ja näyttää kartalta kuljetun reitin. Poltetut kaloritkin näkee. :)
Pirun kätevä joo, mutta mutta... tuntuu fillaroiden olevan se 3km maksimi mitä Nokia jaksaa olla mukana. Sylettää, kun jumii joka kerta.. Millä te pyöritätte? Mulla E52..

Posted: 18.6.2010 16:54
by Pasi Häkli
Linkomies wrote:
Pia wrote:Pirun kätevä toi Sportypal lenkillä. Näkee tarkan ajan ja matkan. Jopa käppyräksi piirtää nopeudet ja näyttää kartalta kuljetun reitin. Poltetut kaloritkin näkee. :)
Pirun kätevä joo, mutta mutta... tuntuu fillaroiden olevan se 3km maksimi mitä Nokia jaksaa olla mukana. Sylettää, kun jumii joka kerta.. Millä te pyöritätte? Mulla E52..
Ja juoksulenkille ei todellakaan viitsi kännykkää ottaa riesakseen...

Posted: 18.6.2010 17:41
by teesel
Pasi Häkli wrote:
Linkomies wrote:
Pia wrote:Pirun kätevä toi Sportypal lenkillä. Näkee tarkan ajan ja matkan. Jopa käppyräksi piirtää nopeudet ja näyttää kartalta kuljetun reitin. Poltetut kaloritkin näkee. :)
Pirun kätevä joo, mutta mutta... tuntuu fillaroiden olevan se 3km maksimi mitä Nokia jaksaa olla mukana. Sylettää, kun jumii joka kerta.. Millä te pyöritätte? Mulla E52..
Ja juoksulenkille ei todellakaan viitsi kännykkää ottaa riesakseen...
Itse käytän Sportstrackeria. Ja puhelin N96

Posted: 18.6.2010 19:48
by Pia
Linkomies wrote:
Pia wrote:Pirun kätevä toi Sportypal lenkillä. Näkee tarkan ajan ja matkan. Jopa käppyräksi piirtää nopeudet ja näyttää kartalta kuljetun reitin. Poltetut kaloritkin näkee. :)
Pirun kätevä joo, mutta mutta... tuntuu fillaroiden olevan se 3km maksimi mitä Nokia jaksaa olla mukana. Sylettää, kun jumii joka kerta.. Millä te pyöritätte? Mulla E52..
5800 on käytös ja toimii moitteetta.

Posted: 25.6.2010 21:33
by AjH
Juhannuksen kunniaks sattu juhlallinen määrä viestejä tällekkin foorumille:

Image

Posted: 25.6.2010 22:06
by Joni Sairanen
^ Skool sille! *avaa kuudennen kozelin* :lol:

Posted: 26.6.2010 20:33
by Sami Jalonen
Olipa melko paljon porukkaa liikkeellä tänään 6.30 välillä Hyvinkää-Espoo :) Sormet varmaan riittää laskemaan näkyneet autot :D

Posted: 26.6.2010 20:35
by Linkomies
Ei tarvinnu pururadallakaan vuoronumeroja :D

Posted: 1.7.2010 22:19
by niksu99
Tuli toteutettua pitempi aikainen haave, ja ostaa päräytin kesäauton. Talvet tuo kaunokainen viettää tallissa.

Posted: 2.7.2010 10:40
by Arakhran
Itekkin päätin päivitellä oman 3gloffin vähän isompaan...


Image

Muokkaustahan se kaipaisi vielä, mutta katottaan sitä sit budjetin annettua myötä...

Posted: 5.7.2010 18:48
by Basu
Keskiviikkona pääsee näyttämään takakaarille hiukan mankelia, ottaa meinaan heitoissa tai jos on porukkaa takapenkillä kyydissä niin lokariin ilkeähkösti kiinni. Sitten saanee takaa tolpan lähestulkoot loppuun asti kierrettyä ilman apujousien ja pohjaanlyöntikumien poistoa. :P

Posted: 5.7.2010 20:48
by Patu
niksu99 wrote:Tuli toteutettua pitempi aikainen haave, ja ostaa päräytin kesäauton. Talvet tuo kaunokainen viettää tallissa.
Onneksi olkoon! Tervetuloa kerhoon, mulle tuli viikko takaperin tällainen natsi-pakastin.

Posted: 6.7.2010 9:24
by niksu99
Patu wrote:
niksu99 wrote:Tuli toteutettua pitempi aikainen haave, ja ostaa päräytin kesäauton. Talvet tuo kaunokainen viettää tallissa.
Onneksi olkoon! Tervetuloa kerhoon, mulle tuli viikko takaperin tällainen natsi-pakastin.
katos vaan, itsellä -69, mutta tuo sinun taitaa olla -67 tai vanhempi.

Posted: 6.7.2010 20:31
by Patu
niksu99 wrote:
Patu wrote:
niksu99 wrote:Tuli toteutettua pitempi aikainen haave, ja ostaa päräytin kesäauton. Talvet tuo kaunokainen viettää tallissa.
Onneksi olkoon! Tervetuloa kerhoon, mulle tuli viikko takaperin tällainen natsi-pakastin.
katos vaan, itsellä -69, mutta tuo sinun taitaa olla -67 tai vanhempi.
Juu se on -63. Olen auton neljäs omistaja.

Posted: 6.7.2010 20:38
by Heze.R
Minkä ihmeen takia Nykypäivänä ei enään tehdä aitoja nelivetoisia autoja henkilöautoissa. Kaikki on saakeli jotain hienoo 30-40% vedolla takapyörille.
Ei taida olla kuin subaru ainoa valmista ja normi henkilöautoista tekee oikealla nelikolla olevaa nelivetoo.

Kun tuommoisia 2000 ja tuoreempia nelikkoja kattelee niin kaikki on jollain elektroniikka nelivedolla varustettuja.
Miten auton valmistajat saisi tekemään nelikoita joissa olisi vetosuhde 50-50?

Posted: 6.7.2010 23:20
by AjH
Eikös isommat Olympiat ole vielä kunnon Quattrolla, eli Torsenilla varustettuja?

Kyllä ne aidot jatkuvat alkaa aika vähissä tosiaan oleen.

Posted: 7.7.2010 0:38
by Micco
Heze.R wrote: Kun tuommoisia 2000 ja tuoreempia nelikkoja kattelee niin kaikki on jollain elektroniikka nelivedolla varustettuja.
Miten auton valmistajat saisi tekemään nelikoita joissa olisi vetosuhde 50-50?
Volkkarilta löytyy henkilömalleja 2005 vuoteen asti ja Audilta sitäkin uudempia. Kaikkiin malleihin en ole perehtynyt, mutta -08 vuoteen asti ainakin. Suurin osa ainakin sitä uudemmista torsen-malleista taitaa olla 40:60 perusvoimajaolla, muut ratkaisut erikseen. A8:iin en ole ikinä perehtynyt, enkä jaksa kaivaakaan.

Mutta pointtina oli, että kyllä niitä tältä vuosituhannelta löytyy omastakin konsernista.

Posted: 7.7.2010 7:50
by Pasi Häkli
^ Volkkarilta paras esitys nelivedosta taitaa löytyä Touaregista, se on jo pätevä laitos.
Lisävarusteena sai vielä etutasauspyörästön lukon, takalukko ja keskilukko löytyy muistaakseni vakiona.
Toki elektroniikalla niitäkin ohjataan, mutta kukapa tänä päivänä enää haluaa ylimääräsiä mekaanisia vipuja sisätiloihin...

Posted: 7.7.2010 21:54
by Kiviharju
Vihdoinkin "tulin uskoon" ja laitoin Golfiin madallusjouset tilaukseen :wink:
Eibachin valmistama VW:n orkkis -25-30mm sarja olisi Slamitista tulossa...

Posted: 7.7.2010 22:53
by Heze.R
Micco wrote:
Heze.R wrote: Kun tuommoisia 2000 ja tuoreempia nelikkoja kattelee niin kaikki on jollain elektroniikka nelivedolla varustettuja.
Miten auton valmistajat saisi tekemään nelikoita joissa olisi vetosuhde 50-50?
Volkkarilta löytyy henkilömalleja 2005 vuoteen asti ja Audilta sitäkin uudempia. Kaikkiin malleihin en ole perehtynyt, mutta -08 vuoteen asti ainakin. Suurin osa ainakin sitä uudemmista torsen-malleista taitaa olla 40:60 perusvoimajaolla, muut ratkaisut erikseen. A8:iin en ole ikinä perehtynyt, enkä jaksa kaivaakaan.

Mutta pointtina oli, että kyllä niitä tältä vuosituhannelta löytyy omastakin konsernista.
Siis mitä missä Audin tai volkkarin malleissa on 50-50 voima jako?
1998-2001 vuos malisissa Audi S4 mun käsittääkseni on 60-40 voimajoka. Eli 60 % voimasta etupyörille ja 40 taakse. Tai niin kaveri ainakin valittaa et pitävällä alustalla ensin hivenen puskee ja sit lähtee vasta peräkin mukaan.
Samoin olen ymmärtänyt että VW 4motion on 60-40 vai oliko peräti 70-30 suhteella tehty.
Erilukunsa tietty on maastoautot (kunnolliset Citymaasturi). Niissähän neliveto käsittääkseni on edelleen oikea 50-50 suhteella toimiva tarvittaessa.

Posted: 8.7.2010 1:23
by Micco
Heze.R wrote: Siis mitä missä Audin tai volkkarin malleissa on 50-50 voima jako?
1998-2001 vuos malisissa Audi S4 mun käsittääkseni on 60-40 voimajoka. Eli 60 % voimasta etupyörille ja 40 taakse. Tai niin kaveri ainakin valittaa et pitävällä alustalla ensin hivenen puskee ja sit lähtee vasta peräkin mukaan.
Samoin olen ymmärtänyt että VW 4motion on 60-40 vai oliko peräti 70-30 suhteella tehty.
Erilukunsa tietty on maastoautot (kunnolliset Citymaasturi). Niissähän neliveto käsittääkseni on edelleen oikea 50-50 suhteella toimiva tarvittaessa.
Vahvaa mututuntumaa on taas liikkeellä. Auton ajokäytökseen vaikuttaa pari muutakin pikku juttua, kuin nelivedon perusvoimanjako. Etuvetoisenkin auton saa yliohjaavaksi... Auton alusta ja painojakauma vaikuttavat ajokäytökseen käytännössä yhtä paljon, kuin tuo voimajako.

Volkkarin Passatissa on 1997-2005 moottori pitkittäin, ja siinä on 50:50 torsen. Audi A4/S4/RS4 ja A6/S6/RS6 saman ikäluokan korimallit myös. Jälleen kerran, quattro, 4motion, 4 ja 4x4 ovat vain merkityksettömiä myyntinimiä. Ne eivät kerro suoraan välttämättä auton nelivedosta. Henkilöautoissa on VAG:lla käytännössä ollut tällä vuosituhannella helppo muistisääntö. Moottori pitkittäin=torsen, moottori poikittain=haldex.

Poikittaismoottorisissa eli Golf,A3,TT,Leon,Octavia on taas se sähköisesti kytkeytyvä haldex, joka on normitilanteessa käytännössä etuvetoinen. Kytkee vetoa taakse vasta luistotilanteessa. Tai näin siis vanhemmissa. Tuoreissa malleissa on taas uudempi haldex sukupolvi, joka ohjaa vetoa taakse jo liikkeelle lähdöissä jne normitilanteissa. Nykyisessä 3C Passatissa, sekä Skoda Superbissa moottori on poikittain, ja käyttävät tuota haldexia.

Noissa B5 korin S/RS4:ssa on myös tuo 50:50 torsen. Auton alusta, ja se keulalla roikkuva V6 tuplaturbotekniikka eivät anna ihanteellista 50:50 painojakaumaa ja ajokäytöstä. Säädettävällä alustalla pystyy ajokäytöstä jonkin verran muokkaamaan. Konsernin keulapainoiset torsen nelikotkin vaativat reilusti kaasua, ettei lähde puskemaan. Omassa huomannut talvella myös sen, että jos eturenkaat ovat huonot, niin puskee paljon herkemmin.

Uusimmassa A4 korimallissa, eli B8:ssa, sekä A5:ssä on ainakin 40:60 takapainotteinen torsen. Mutta näistä löytyy netistä hakemalla reilusti juttua, kun käyttää hakusanoja torsen ja haldex. Toki niitä quattoa ja 4motioniakin voi käyttää... :lol:

Mutta siinä noin niinku ensialkuun... :oops:

Posted: 8.7.2010 9:09
by teesel
Micco wrote: ....Noissa B5 korin S/RS4:ssa on myös tuo 50:50 torsen....
Kyllähän se asia on niin, ettei tuo Torsen ole 50:50, muutakuin ihan ensimmäisissä malleissa:
Audi Clubin sivulla, eka vastaus
Wikipedia
Ja tuolla lisää keskustelua AC:n puolelta "Torsen vs. Haldex"

Nimim. vajaa 6 vuotta B5-quattrolla ajanut.