Pelkät eibachin jousetkin on ihan hyvät vakioiskareiden kanssa. Mikäli ne vaan on kunnossa.
Ja juu, 4motion on korkeempi kuin etuvetonen. Ja uskon että näyttää hassulta jos siinä on vakioalustan kera vielä 18" pyörät

Huom! Jäsenet ja alustasarjaa haikailevat muutkin immeiset. Nyt kannattaa liittyä kerhoon hetimiten, sillä 29.1 mennessä katkeaa tilaus (tuona päivänä pitää olla tilaus sisässä) jossa säästää helposti useammankin vuoden jäsenmaksut samalla kertaa.Golffi wrote:mulla on eibachin -30mm jouset ja vakioiskarit...ja liian korkeelle jää...millä sarjalla sais alemmas...sopuhintaan?
200SX ja muistaakseni Eibachin tai sit Megan Racing jouset. On kyllä varsin pätevät iskarit, ja jäykkyyssäätö plussan puolella vielä lisäks.olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
No niin, tänään tuli paketti missä on jouset ja iskarit. Nyt se odottaa vielä asentajaa.olijchr wrote:Tilasin viime perjantaina mulle iskarit AGX (säädettävät) ja niihin H&R:n jouset.
Onx jollain kokemuksia noista AGX:n iskareista?
Luultavasti siitä että etuvakaajan puslat ovat kuivat. Tunkkaa etukulma ilmaan, ota pyörä pois ja ruiskuta jotain rasvaa siihen vakaajan puslaan. Ensiapuna menee tuo, mutta parempi on suoraan vaihtaa ne puslat. Maksaa n.12€/pari marmoritiskillä.Matsoni wrote:Mistäs joutuu kun vakioiskarit pitää "narinaa" esim kanttareiden yliajettaessa?
Selvä juttu, onko tuo millainen operaatio vaihtaa? Selviääkö ilman hikeäPasi H. wrote:Ne puslat yksinään on jotain reilu 5 euroa kappaleelta, mutta saatat joutua uusimaan ne metallisen pannat, mitkä pitää niitä puslia paikallaan, koska uusissa puslissa on sellanen ura, mikä ei sovi vanhaan pantaan. Niin kalliita ne ei ole, etteikö niitä pantoja kannattaisi laakista ottaa mukaan, varmuuden vuoksi.
Onko täällä tapana liitää selventävää kuvaa, että "tyhmempikin" valaistuu ja ymmärtää asian oikein..Pasi H. wrote:Ekana tietty etupyörät irti. Sitten vakaajantangon koiranluut alapäästään auki alatukivarsista. (Helpottaa hommaa vähän kun vakaajalla on enempi tilaa liikkua.)
Sitten ne puslien kiinnityspannat on yhdellä 13mm kannalla olevalla pultilla kiinni, ne auki. Paineilmaräikkä helpottaa tossa hommassa. Sitten vaan vanhat puslat pois ja uudet tilalle.
Ainoa "vaikea" osuus on saada sen metallipannan kiinnityspultti menemään takaisin kierteilleen. Nyt kun noita on tossa vaihdellut useampia, niin 15 minuutissa vaihtaa molemmat puolet, mutta silloin ensimmäisillä kerroilla aikaa meni paljon enemmän. Joskus ensimmäisillä kerroilla laitoin pidemmät pultitkin, kun ei meinannut mitenkään saada sitä alkuperäistä pulttia menemään kierteilleen. Liian pitkää ei saa laittaa, ottaa apurunkoon kiinni muistaakseni.
Loistavaa, kiitoksia sinulle PasiPasi H. wrote:Golffit ja borat kyllä kolisee ajossa, jos tuo vakaajanpusla on vähänkin väljä. Niissä puslien reiän halkaisijassa on ihan järkyttävä kokoero vanhan ja uuden puslan välillä. Kun näet sen, niin et enää ainakaan ihmettele, että miksi se kolisee![]()
Golffeissa kaikista yleisin syy kolahteluihin on juuri nuo puslat. Seuraavana tulee alapallonivelet.
Joo niin mäki arvelin et erillään on molemmissa,ja varmaan yks ero mikä tuli itelle mieleen on varmaan toi et nelikkon sarjassa varmaan pitää toi takapään kantavuus max. olla hiukan korkeempi ku rompetta takana painona enepi ku mun etuvetosessa, mut eikai se haittaa??Pasi H. wrote:Ei oo 4motionissa McPherssoneita, vaan erillään on siinäkin.
Kuva TT:n alustasta, sama setti löytyy nelosgolffistakin... :
Tuomio oli juurikin tuo, että EI sovi takapää...No unohretaan se sarja sitten ja mietitään asiaa uudestaan ens kesänä josko hommais sitte säädettävän uutena ja 18" taI 19" Pyörät:)Pasi H. wrote:Joo eikä se nelikon sarja sovi muutenkaan etuvetoiseen. Iskarin kiinnityskohdatkin on erilaiset takapäässä. Etupäähän sopisi kyllä.
Totta tuo juurikin.Tuntuu et tossa riiselissä tuo alusta löystyy melkosen nopiaan, ja joku sitä tossa jossain aiheessa puhukin.DJDH wrote:No eipä nuo säädettävät uutena aivan maltaita maksa. Omastakin golfista oli iskarit ihan loppu kun alustaa ruuvattiin alle, niin ei sitten niin pahalle tuntunut kun oikeasti tuli parannettua auton liikenneturvaiisuutta.
Kaksi FK sarjaa Silverlinenä ilman säädettäviä iskareita omistan ja molemmat on kyllä olleet ihan jees. Säädöt pelaa kuin unelma rosterin ansiosta ja muutenkaan toiminnassa ei valittamista. Passatin sarjassa takaiskarien sovitus jousiin ei ehkä ole ihan optimaalinen vaan vähän tönkkö/pompauttava, mutta tämä ilmenee vain tietynlaisissa töyssyissä. Tarkkaan miettien kyllä toisessakin sarjassa vähän samaa vikaa on. Etupää molemmissa sarjoissa toimii kyllä just eikä melkeen.Önä wrote:onko porukalla noista Fk:n säädettävistä satseista millasii kokemuksia??Ite kuullu hyvää ja huonoa:/
Toivotaan... Pikkasen lisää niin olisi saanut coilit mutta aattelin että olen tuolla kiinteellä pärjänny tähänkin asti niin satsataan kunnolla laatuun.Pasi H. wrote:Ei pitäis olla huono setti ainakaan.syko wrote:Saa nähä miten käy:roll: ... Tuli tilattua Eibachin jouset ja Bilstein B8 sprint (monotube) iskarit.
Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
Eipä näytä ainakaan noita Premiumeita olevan suoraan tuohon passattiin, mutta mahtaako jonkin muun mallin iskarit käydä myös?kotka wrote:Katoppa Kitupiikistä korkeussäädettävää Premium settiä. Onko siellä sinulle passelia?Smigel wrote:Olisi kevääksi hakusessa alustasarjaa -94 Passat Variant 2.0 GL. Saakos noin 400 euroon minkäänlaista alusasarjaa? Kaverilla Seat Leonissa weitecin satsi, joka kelpaisi kyllä myös minullekkin. Suosituksia?
On tuo setti ainakin omassa Passatissa toiminut ja jopa sain säädettyä auton talvikorkeuteenkin (melkein vakiokorkuiseksi, ehkä -30mm.) Tonttiin tuolla saa ainakin, jos haluaa. Omassa ei anna sisälokarit niin paljon myötä, mitä tuo sarja antaa..
Talvihan tuon sarja kestämisen vasta ilmi antaa, mutta ainakin vielä tyytyväisenä mennään. (n.10 tkm takana..)
Saiskos pasuunasta kuvia? Olikos pahakin homma tilata suoraan tehtaalta? =)ylipaila wrote:Itselläni on Passat -95 2.0GL variantti ja tilasin JOM:in tehtaalta saksasta ihan kiinteän -60/-40 sarjan.
Makso kotiin tuotuna 170€.
Itse ollut ainakin ihan tyytyväinen.
Ei ole liian jäykkä mutta on kumminkin jäykempi kuin orkkis.
Kestävyydestä ei vielä tietoa kun ollut vasta kuukauden alla ja noin 2000km.
Kaveri tilasi Opel Vectra B farmariin säädettävän samasta paikasta mutta tuli kaksi kappaletta vasemman puoleisia etu iskareita. Pieniä ongelmia saada vaihdettua mutta onnistuttiin kumminkin.
Se makso noin 350€ kotiin tuotuna. Ja vaikuttaa myös ihan hyvältä. Takapää laitettiin jo ja korkeimmassa asennossa nousi noin 1.5-2.0cm entisestä. Ja sopivan jäykkä. Ei liian kova sekään.