Page 47 of 115
plääh...
Posted: 10.8.2008 18:42
by KakePro
"päivät valuu hukkaan kaikki hauska tapahtuu jossain muualla"...ja niin edespäin se yks piisi kulkee.
Ja ihan samaa vois sanoo näistä meikäläisen projekteista, taikka niistä joita EN ole valitettavasti päässyt tekemään kun on kotona notkuttava

ja ihan vaan pelkkänä mukuloitten vahtina kun toi muija ei polvileikkauksesta johtuen kykene niit kaitsemaan.
No nyt kun on taas avauduttu niin päivän "projektit" olis tässä

Kaljaa ja kakaroitten vahtimista

voi vit...
No, maanantaina ehtoosti seittemäks töihi taas. Mukulat ja muija mummulaa siks aikaa.
Posted: 10.8.2008 19:22
by Mareritt
AjH wrote:Perennapenkkiä taas tänään kaiveltiin pari metriä lisää. Ymmärrä tässä ny si naisia, auton pitäis olla mahdollisimman tavallinen ja sitten perennapenkkiä kaivetaan samanverran kun jossain pikkurivarissa on pihamaata
no auto nyt on vaan auto, mutta kukkapenkki nyt pitää olla kunnollinen... sitä paitsi se penkki pitää kunnolla perustaa, muuten on hukkahommaa...
oma projekti mahtaa olla lähi-iltoina tuo 10 kuution puukasan pinoaminen liiteriin, pikkasen inspiraatio-ongelmia-- ei ole kadonnut ajatuksenvoimalla, vaikka kuinka olen yrittänyt
lisäksi viime yönä mulle ilmestyi tänne koiralauma omistajan sairastumisen vuoksi. olihan tuo vinkeetä lenkkeilyttää liki 200 kiloa koiria=5 kpl...

Posted: 10.8.2008 21:16
by Markku Duus
Kesäloman lopetus ja valmistautuminen huomiseen ankeaan työpäivään

Posted: 10.8.2008 21:41
by kahe
Projektina oli kaivaa uuden Sonyn 40" sisältä PlusTV katselukortti. Conax lukija puuttui vanhemmilla tuosta, kun oli kortin laittanut sisään
On kyllä hyvä kuva tuollasessa uusimmassa W-sarjalaisessa. Sähkönkulutus on vain 176W, jonka huomasi siitä, ettei tv ollut kovin kuuma päältäkään.
Posted: 11.8.2008 11:07
by arihy
Vedenpoistoreikien puhdistus akun ja jarrutehostimen alta. Vajaa kuukausi sitten vaihdoin raitisilmasuodattimen ja totesin, että ei täällä niin paljon roskia ole, että noita reikiä kannattaa lähteä kaivamaan esille... Tällä viikolla sitten luvassa mattojen kuivattelua.
Posted: 11.8.2008 12:16
by Pasi Häkli
Juu ota suosiolla se kumilärpäke akun alta kokonaan pois.
Ja asiasta toiseen, passatti ei kerää enää painetta vesitilaan --> on nesteet pysynyt koneessa
Eli onnistunut korjaus

Ajotusta säädeltiin eilen, ahtojakin laskettiin mutta ei tarpeeksi. Eli sen kanssa vielä pientä jumppaa. Ja sitten kun saan ne venymättömät kannenpultit niin täytyy tuo venttiilikopan tiiviste tiivistää kunnolla. On se perkele kun uus tiiviste kusee läpi solkenaan. Ärsyttävää varsinkin kun just moottoritilakin pestiin kunnolla.
Posted: 11.8.2008 12:49
by KakePro
Pasi Häkli wrote:Juu ota suosiolla se kumilärpäke akun alta kokonaan pois.
Ja asiasta toiseen, passatti ei kerää enää painetta vesitilaan --> on nesteet pysynyt koneessa
Eli onnistunut korjaus

Ajotusta säädeltiin eilen, ahtojakin laskettiin mutta ei tarpeeksi. Eli sen kanssa vielä pientä jumppaa. Ja sitten kun saan ne venymättömät kannenpultit niin täytyy tuo venttiilikopan tiiviste tiivistää kunnolla. On se perkele kun uus tiiviste kusee läpi solkenaan. Ärsyttävää varsinkin kun just moottoritilakin pestiin kunnolla.
Hyvä että remontti onnas kerrasta

Tuli muuten tuossa mieleen kun kirjoittelit että ahtoja tarvis laskea niin onko sulla tietoa tuosta AHU koneesta että kuinka suuren taikka pienet ahdot niissä on vakiona

Itse kun en ole koskaan joutunut mittailemaan niitä ja olen kuullut hieman ristiriitaisiakin väittämiä vakio ahdoista

Posted: 11.8.2008 14:04
by Tero Häkli
olisko 0.8 paikkeilla ahussa ahdot
Posted: 11.8.2008 14:08
by Lassi Jyrkkänen
Euromasterilla kävin just renkaat vaihdattamassa kun kaikki neljä alkas olemaan sliksejä, takasissa ei uria ollut enää ollenkaan, 225/45 vaihtui 215/45 kokoon, merkki Tigar Syner ( Michelinin valmistama ). Hyvältähän nuo vaikuttaa, no uudet on aina uudet, melu väheni jonkin verran. Operaatio kesti 40min ja maksoi kaikineen 440€.
Posted: 11.8.2008 17:30
by KakePro
Tero Häkli wrote:olisko 0.8 paikkeilla ahussa ahdot
Juu toi voisi olla aikalailla paikkansa pitävä tieto. Thanks

Tuli ihan vaan mieleen kysyä kun olen kuullut monen "mestarin" suusta eri versioita. Paras on 1.8 ylipainet
Kun vaan kerkeis vaihtaa keulille toinen välijäähy ja laitella rosterista putket ja änträtä tarvittava määrä silikooni letkuu. Eli ihan vakio settiä. Tuntuu ja näyttääkin siltä että nuo orkkis kumiletkut turpoo liki kaksinkertaisiksi kun painaa kaasua, ja ihan paikallaankin. Lieko ne sitten niin veteliä vaan.
Posted: 11.8.2008 17:30
by Sami Mäkinen
mulla oli ahussa ainakin 1bar paineet... niin passatissakin kuin tossa golfissa aikanaan... ehkei se ahun ahdin pitänyt siitä että otin siitä 1.3 bar

Posted: 11.8.2008 17:43
by KakePro
Sami Mäkinen wrote:mulla oli ahussa ainakin 1bar paineet... niin passatissakin kuin tossa golfissa aikanaan... ehkei se ahun ahdin pitänyt siitä että otin siitä 1.3 bar

Juu ei taida tuo pikkuruinen garretin kikkare tykätä siitä että se joutuu puskee 1.3 baarii . Omassa on ainakin tuollainen garretin mutka ja siitä ei tee mieli ottaa sen enempää ainakaan mitä tehtaalla on säädetty.
Sitähän suositellaankin että heivaa ton alkuperäisen pois ja tilalle joku muu mistä on mahdollista ottaa enemmän irti

Tietty samaan hengenvetoon voi vaihtaa ecun kartat ja mahdollisesti suutinkärjet tai koko suutin.
Luulempa että tuo edellä mainittu 0.8 bar olisi se todellinen.
Posted: 11.8.2008 17:45
by Sami Mäkinen
voipi olla... nykyäänhän siellä on tuo GT1749VA (130hp mallin) VNT alias juuttuvasiipinen ahdin....
Ainiin ja päivän rojekti... kadetin tuomiopäivää valmistelen
Kliks
Kattohan aukes ku sardiini purkki

Posted: 11.8.2008 18:02
by KakePro
Jep, kukkaroystävällinen VNT

Tuo kuvanmukainen käsittely, varsinkin ooppeleille on ihan oikein

Ei niistä muuten eroon pääse sitten millään.
Jaahas...meikäläisen päivän projekti olis lähteä 18:30, eli ihan kohta ajelemaan töihin ja viihtyä siellä aamuseitsemään saakka.
Posted: 11.8.2008 21:05
by Pia
Sami Mäkinen wrote:
Ainiin ja päivän rojekti... kadetin tuomiopäivää valmistelen
Kliks
Kattohan aukes ku sardiini purkki

Älä ny sitä hajota jos Ile tahtoo viä jotain ruostetta levittäviä osia siitä!!

Posted: 11.8.2008 22:39
by Janne_80
Päivän rojektina oli viedä poika elämänsä ensimäistä kertaa koulun penkille, tais isää ja äitiä jännittää enemmän

Hyvinhän se oli kuulemma menny, kyllä noilla muksuilla on virtaa, huh huh.
Ja toisena rojektina tutkia ongelmia autossa => ahtoputki halki, ottaa pattiin.
Siitä enemmän tekniikkapuolella.
Posted: 11.8.2008 22:42
by DJDH
Pia wrote:Ile tahtoo viä jotain ruostetta levittäviä osia siitä!!

No heti ollaan kettuilemassa

Posted: 11.8.2008 23:52
by Kimmo H.
KakePro wrote:Tietty samaan hengenvetoon voi vaihtaa ecun kartat ja mahdollisesti suutinkärjet tai koko suutin.
Olenko mä vaan laiska vai turhan paatunut vaparikuski kun mun mielestä nuo piristysoperaatiot (dieseleissä vielä useammin) kuulostaa siltä, että samalla rahalla ja huomattavasti pienemmällä vaivalla saisi sen saman potkun kun ostaisi kerralla hiukan järeämmällä koneella varustetun auton
Tätä nyt ei varsinaisesti voi vielä hyvänä esimerkkinä pitää, mutta kyllä välillä on sen näköistä vääntöä ja säätöä että helpommallakin olisi päässyt. Tehoa saadaan kyllä lisää mutta se toimii joko vain ajoittain tai vaihtoehtoisesti porsii kaikki paikat.
En nyt tietenkään auton virittämistä vastaan ole, mutta välillä vaan törmää hiukan älyttömän oloisiin projekteihin. Tietty joku voi pelkästä tekemisen ilosta muuttaa itse jotenkuten turaamalla vakiosta 1.8T:stä S3:n 1.8T:tä vastaavan koneen, mutta voittaako siinä loppupeleissä rahassa yhtään mitään jos laskee yhtään hintaa vielä niille omille työtunneilleen? Saati että uskaltaa luottaa siihen, että se pysyy kasassa. Plus tietenkin päälle se, että se auto on edelleen karvalakkivarusteltu verrattuna siihen ässään
Valistakaa epätietoista (että tiedän kannattaako vaihtaa johonkin pikkuturbo-Unoon ja tuunata siitä >1000hp Veyronin tappajan

)
Terv. Epäilevä-Tuomas
Posted: 12.8.2008 0:20
by KakePro
Kimmo H. wrote:KakePro wrote:Tietty samaan hengenvetoon voi vaihtaa ecun kartat ja mahdollisesti suutinkärjet tai koko suutin.
Olenko mä vaan laiska vai turhan paatunut vaparikuski kun mun mielestä nuo piristysoperaatiot (dieseleissä vielä useammin) kuulostaa siltä, että samalla rahalla ja huomattavasti pienemmällä vaivalla saisi sen saman potkun kun ostaisi kerralla hiukan järeämmällä koneella varustetun auton
Tätä nyt ei varsinaisesti voi vielä hyvänä esimerkkinä pitää, mutta kyllä välillä on sen näköistä vääntöä ja säätöä että helpommallakin olisi päässyt. Tehoa saadaan kyllä lisää mutta se toimii joko vain ajoittain tai vaihtoehtoisesti porsii kaikki paikat.
En nyt tietenkään auton virittämistä vastaan ole, mutta välillä vaan törmää hiukan älyttömän oloisiin projekteihin. Tietty joku voi pelkästä tekemisen ilosta muuttaa itse jotenkuten turaamalla vakiosta 1.8T:stä S3:n 1.8T:tä vastaavan koneen, mutta voittaako siinä loppupeleissä rahassa yhtään mitään jos laskee yhtään hintaa vielä niille omille työtunneilleen? Saati että uskaltaa luottaa siihen, että se pysyy kasassa. Plus tietenkin päälle se, että se auto on edelleen karvalakkivarusteltu verrattuna siihen ässään
Valistakaa epätietoista (että tiedän kannattaako vaihtaa johonkin pikkuturbo-Unoon ja tuunata siitä >1000hp Veyronin tappajan

)
Terv. Epäilevä-Tuomas
Totta. Halvemmaksi tulee ja noin yleisesti ajatellen kannattavammaksi vaihtaa autoa jos haluaa kauppakassin itselleen joka ottaa varttimailin 7 sekunttiin Eikai tässä tässä silti kukaan nyt ollut kuitenkaan virittämässä autoaan vaan alunperin kyse oli AHU moottorin ahtopaineen suuruudesta noin tehdasnormeissa

Siihen olen saanut vastauksen aiemmin mutta lipsui hieman tämäkin aihe alkuperäisestä. Niinkuin aina

Posted: 12.8.2008 0:33
by Tero Paalanen
Olenko mä vaan laiska vai turhan paatunut vaparikuski kun mun mielestä nuo piristysoperaatiot (dieseleissä vielä useammin) kuulostaa siltä, että samalla rahalla ja huomattavasti pienemmällä vaivalla saisi sen saman potkun kun ostaisi kerralla hiukan järeämmällä koneella varustetun auton
Mutta jos volsulla tykkää ajella ni mitenkäs sitte ostat sen yli 200 heppase dieselin valmiina?
(ja jätetään nyt pois laskuista ne ökyhintaaset phaetonit ja touaregit)
Posted: 12.8.2008 0:58
by AjH
Mun mielestä se nyt vaan on osa tätä harrastusta. Ja miedoilla vireillä (lastu+ehkä turbo, välijäähy, putkisto) on auto vielä varsin luotettava ja toimintakuntoinen, ainakin jos muutokset on hyvin tehty.
Eihän sillä viritetylläkään autolla kokoajan lappulattiassa paineta meneen, tai ainakin jarruttaessa ei.

Posted: 12.8.2008 6:25
by Kupari
Luinko otsikon väärin, "päivän projekti"

Posted: 12.8.2008 7:59
by makevee
KimmoH:lle vielä..jos nyt niin ihmetyttää tämä autojen laitto täällä autokerhon puolella niin käy välillä vaikka virkkaa.com:in puolella niin, jos siellä ei viriteltäisi näitä kulkupelejä

Ei hernehiä
Posted: 12.8.2008 8:15
by miihkali
Rassaamalla (mitä tahansa) oppii ja pysyy mieli virkeenä

Jees, mutta eiköhän taas keskitytä näihin projekteihin... Tänään ois projektina käydä ottamassa uudet korvat eli parturitätin penkillä pitäs istua se 15 minsaa.
Posted: 12.8.2008 16:58
by KakePro
Jeh

Tämänkin päivän projektina olisi tuonne töihin lähtö klo 18:30. Siinä se sitten taas meneekin keskiviikko aamuun saakka

Posted: 12.8.2008 18:24
by Kupari
Projektina maalaustalkoiden järjestely...
Posted: 12.8.2008 21:56
by Sami Jalonen
Auton haku tuulilasin vaihdosta ja kenonien asennus.. Nyt näkee!

Posted: 13.8.2008 15:44
by Lassi Jyrkkänen
Päivän projektina tuli yhtä-äkkinen tarve repästä toi takalasinpyyhin pois, ei ollu ku 10min homma, kunhan vain muistaa poistaa ne 2 ruuvia

Pitääpi ny hommata uusi tiiviste tuonne taakse.
Posted: 13.8.2008 18:22
by Sami Mäkinen
Pilarien muovit nukkaukseen ja kattoverhoilu mustaksi (kahvat ja muut myös)
Kuvia tulee membersien puolelle jahka saan osia takasin...
Posted: 13.8.2008 22:10
by Jari P
Zafiraa vaimenneltiin pikkuveljen kanssa. Konepeltiin tuli kaksi kerrosta vibroplastia, takapyöräkoteloihin yksi kerros ja ulkopelteihin laitettiin myös. Kaksi pakettia meni yhteensä. Etujalkatilat olisi vielä tarkoitus vaimentaa sen verran, mitä ilman kojelaudan purkamista saa. Kuviakin muistettiin ottaa.
Pyöräholvi:
Ulkopelti:
Eron huomasi kyllä, tähän tuntuu vaan jäävän jotenkin koukkuun. "vielä jos tuonne kattoverhoilun allekin laittas, kun vähän vielä suhisee..."

Posted: 13.8.2008 22:17
by Basu
Aika vähän vasta vibroa, jos 2 pakettia mennyt.

Mut siitä se lähtee.
Nimim. Golfissa 5 vai 6 pakettia eikä ole edes kummoisesti vielä vaimennettu, katosta uupuu vibrot ja ovetkin olisi voinut täyttää paremmin...
Jaa niin, tuli käytyä Hyvinkään miitissä. 2 + itse, hienoa.
Posted: 13.8.2008 22:33
by Sami Mäkinen
ite lyön kans vaimennukset kattoon nyt kun kerran verhoilu oottaa maalia...
Posted: 14.8.2008 17:40
by KakePro
Ne projektit. Ne ihanaiset projektit jotka jäävät taas tekemättä. Niitä olis yhden

ooppelin

korin happomaalaus ja röpö mönjäys sitten olis vaimon toyotan yhden oven maalaus sekä se kaikkeista tärkein

Eli tuohon meikäläisen vaakkeniin tarvis hakea uuden renkaat. Persiistä sisäänsä koska kohta saa taas kääntää talvinakit alle

Sitten tarvis tutkia ja korjata vas. takaoven mikrokytkin himppavimppa.
Noh, vapaat alkoi töistä ja tässä olis ny sitten tän päivän prokkis

Kaljaa ja kakaroitten vahtimista

Posted: 14.8.2008 19:07
by Tero Häkli
Posted: 14.8.2008 19:45
by Sami Mäkinen
oho oho... pitää huomenna tulla ihmettelee
Posted: 15.8.2008 16:32
by KakePro
jaahas tänään olis pieni projekti jota tarvis tutkia. Nimittäin tohtii pitää jotain kummaa sihinää toi ilmastointi, tai on se sitä jo jonnin aikaa pidelly. Toiseksi kompura ei taukoa laisinkaan, en ole ainakaan huomannut. Kylmää on aina tullut että ei sen puoleen. Mielestäni ei kuuluis pitää mitään ylimääräistä meteliä ja samaa mieltä on yks kaveri jonka juttusilla kävin. Se tulee sitä kans tutkimaan koska se laittelee noita ilmastointeja muutenkin työkseen.
Mielestäni se sihisee venttiileistä joista aineetkin laitetaan järhestelmään

ainakin sieltäpäin se ääni tulee.
Posted: 15.8.2008 18:47
by Sami Mäkinen
Ahtimen tutkailua ja ankaraa rankomista... nyt ei ahdot karkaa
Katon eristämistä ja verhoilun maalaus...
Itseäni lainaten....
Posted: 15.8.2008 19:58
by KakePro
KakePro wrote:jaahas tänään olis pieni projekti jota tarvis tutkia. Nimittäin tohtii pitää jotain kummaa sihinää toi ilmastointi, tai on se sitä jo jonnin aikaa pidelly. Toiseksi kompura ei taukoa laisinkaan, en ole ainakaan huomannut. Kylmää on aina tullut että ei sen puoleen. Mielestäni ei kuuluis pitää mitään ylimääräistä meteliä ja samaa mieltä on yks kaveri jonka juttusilla kävin. Se tulee sitä kans tutkimaan koska se laittelee noita ilmastointeja muutenkin työkseen.
Mielestäni se sihisee venttiileistä joista aineetkin laitetaan järhestelmään

ainakin sieltäpäin se ääni tulee.
Nonii. Tutkittii ilmastointia tossa ja selvähän se oli jo alkuunsa että ei siinä varsinaista vikaa ole. Toi meikäläisen ilmastointi insinööri kaveri kertoi että siellä on joku

venttiili joka pihisee, mutta samaan hengenvetoon tiäs sanoo että ei sen tuollaista ääntä kuuluisi oikeastaan pitää.
No yhteenvetona voimme sanoa että tutkitaan jos se nyt on ylipäätään aiheellista samalla kun huolletaan taas koko ilmastointi muutenkin. Tarkasti määräajoin se kun on tupattu huoltamaan
Ihan näin päivän sivu projektina voisiko joku asiasta myöskin jotain tietävä kertoa että kuuluuko tuon ilmastoinnin sihistä -00 3B passatissa. Sihinä kuuluu raitisilmasuodattimen tietämiltä ja se kuuluu myöskin sisällä moottorin sammuttamisen jälkee.
Ja se päivän toinen projekti

Kaljaa

Posted: 15.8.2008 20:03
by Kupari
OT: Samanlainen sihinä saman ikäisessä, mutten ole huomannu sihiseekö käydessä, sammuttamisen jälkeen tuon äänen olen kuullut.
Posted: 15.8.2008 20:04
by DJDH
Ainakin faijan 3B + climatronic sihisee ajon jälkeen kun ilmastointi on ollut päällä. Saattaapi olla että sihisee ajon aikanakin ja tyhjäkäynnillä, dieselin tyhjäkäynti kun ei ole niitä hiljaisimpia.
öö... rojektia... hmm... Yön ruskea ritari pitäs kuulemma käydä kattomassa.
Posted: 15.8.2008 20:15
by KakePro
Kupari wrote:OT: Samanlainen sihinä saman ikäisessä, mutten ole huomannu sihiseekö käydessä, sammuttamisen jälkeen tuon äänen olen kuullut.
Sihisee tuo käydessäkin. Ainakin omassa autossa. Liekö tuo sittekin vain vakio, eikä vika

Tästä tarvis varmaankin kirjotella toisessa paikaa. Menee muuten vallan ot:ksi

Posted: 15.8.2008 21:14
by HarriV
No tässä on ollut muutaman päivän projekti hioa peräluukusta viimeksi maalattu pintaa. Yhteensä tuohon on mennyt noin 7 tuntia. Huomenna sitten uutta maalia pintaan, kun se entinen maalaus jonka tein 1kk meni päin helvettiä. Hirmu homma kun tuntuu kuin liimaa olisi hionut.
Posted: 15.8.2008 21:55
by Sami Jalonen
Parkkien vaihto ledeiks, ja samalla kattelin paikkaa ahtopainemittarille, ku tuli semmonen samalla motonetistä ostettua. Ainoo et tuli kylmä ja hyttyset alko pörrää ni sen asennus jää huomiselle

Posted: 16.8.2008 13:24
by Osku.T
EHKÄ auton pesua.
Posted: 16.8.2008 13:34
by Sami Mäkinen
Kattoverhoilun ja nukattujen osien asentelua....
Posted: 17.8.2008 11:35
by miihkali
Eilen illalla kaverin varpajaiset ja nyt sitten ollaan vaan, sekä ihmetellään

Posted: 17.8.2008 14:40
by KakePro
Tän päivän projektia tähän saakka ollut perseellään kökkimistä eli kallisarvoisen vapaa ajan haaskausta

Et sellast.
Eilisen projekteista sen verran että kävin yhden kaverin tallissa opastamassa ja seuraamassa peltisarjan asennuksessa. Naurettava asia sinäänsä laittaa kallis (600++€) peltipakosatsi ihan tavalliseen kauppakassi nissaniin

Noh, jos kaverilla on niin paljon ylimäärästä ja niin vähän aivosoluja että tuollaista viitsii tehä. Ainoa ilo siitä on että saa ensimmäisen ja aivan turhan katalysaattorin pois, se kun ei ole pakollinen. Toisen katin, sen pakollisen se vaihtaa parempaan. Saa sillä sitten tuollaisen -97 nissan primera mallisarjan tehokkaimman vapari maamoottorin hengittämään pikkuisen paremmin.
...ja rahapussin kuivaksi

Posted: 17.8.2008 18:54
by Kiviharju
Auton sisäsiivousta, ikkunan pesut yms.
Eilen ekaa kertaa kaupungilla ja kaupoilla poitsun kanssa

Investoitiin matkarattaat(Graco Mosaic) joihin istuimen(Graco DuoLogic) saa kiinni...
Posted: 17.8.2008 19:04
by Kupari
Häkävaroittimen asennus.
Posted: 17.8.2008 20:11
by Miksu
Kivääristä poistin lakkaukset ja tein öljytukeiksi.Samalla vaihdoin kiikarin.
Nyt kelpaa taas mehästellä
