Page 50 of 131
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2012 12:52
by DJDH
Tossa viime heinäkuussa vaihdoin työnantajaa ja maisemaa.
Re: Sana vapaa
Posted: 6.2.2012 14:15
by Monkelo
Aijai kun jo pääsisi kotiin hypistelemään uusia volkkarin osia

Oli kuulemma dhl setä tuonut tuliaisia saksasta..
Re: Sana vapaa
Posted: 9.2.2012 22:26
by Sami Jalonen
Tää kuuluis varmaan tonne päivän vitsi-osioon mut käytin autoa näytillä paikallisessa kolarikorjaamossa, ja sieltä llähettivät korjausarvion sen sällin vakuutusyhtiöön joka mun keulaan kolautti. Kuultuani hinnan otin sit kertakorvauksen..
Siinä teillä 1460e arvonen reikä..
Re: Sana vapaa
Posted: 9.2.2012 22:31
by Sami Mäkinen
Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2012 5:54
by Juhizz
No siitähän tuli hyvä tili
Vähän pakkelia ja maalia..

Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2012 8:18
by osoners
Mä voisin ottaa myös tollasen pikku pusun, kun siitä noin hyvin maksetaan.
Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2012 15:24
by DJDH
Mulle taas tarjottiin golfin ovesta liikkeessä tehtynä n.1800€ ja vastaavasti korjausrahana 740€. Ei mee tasan nallekarkit

Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2012 16:12
by Sami Jalonen
Tos oli osat +työtä 50e/h sen sijaan mitä liike ottais, eli aika jees. Joku uus firma se oli missä sen sällin vakuutus oli, ja sit osasin käyttää oikeessa paikassa arvioitavana..

Kyl mä siihen uuden puskurin ostan ku maksaa alle satkun tarvikkeena

Hyvä ku tuli kesällä toi vaihettua ja maalautettua ni ties paljon on kustannukset.
Re: Sana vapaa
Posted: 10.2.2012 19:32
by DJDH
Mulle ne laski IFissä osat marmoritiski -50% ja työ 45€/h. Paska firma. Oon todennu jo aikasemminkin. Nimim. Italiassa onkin yhtäkkiä kuusinkertanen omavastuu...
Sinäänsä huvittavaa, että se kolhu on just sen suurlujuuspalkin kohdalla ja sellanen, ettei sitä saa täydellisesti oiottua suoraksi. Ovipelti on puolestaan liimattu epoksilla siihen suurlujuuspalkkiin... Siinähän sitten volkkarilla kiroilevat. Ei taida 1800 enää siinä kohtaa riittää

Re: Sana vapaa
Posted: 11.2.2012 11:37
by Kingis_
Käväisen tänään katsomassa 1Z koneista ventoa, alkanut kilometrejä kertyä sen verran että vois työmatkat ajella diisselillä. Mitäs erityistä huomioitavaa tuossa olisi kun sitä käyn vilkuilemassa?
E:Nyt ollaan sitten venton omistajia.
Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 17:03
by Sami Jalonen
Perkeleen iipei ku kaikki menee ohi räpylästä

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 18:06
by osoners
Sami Jalonen wrote:Perkeleen iipei ku kaikki menee ohi räpylästä

Voi olla vielä pieni mahdollisuus ettei voittaja lunastakkaan huutoa ja sitä tarjotaan seuraavaksi sulle. Niin kävi mulla kerran

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 19:04
by Sami Jalonen
Eiku eilen meni yks jonka muistin päättyvän illalla, joka päättyki aamulla. Piti huudella vasta lopussa.. Ja sit tuli eilen tuli uus jossa oli 6pvä aikaa ni sit tänään se onki menny

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 19:04
by Basu
Huomenna kannattaa käydä tankkaamassa astetta halvempaa polttoainetta jos sattuu näillä nurkilla olemaan oikeaan aikaan:
Klik
Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 19:50
by Juhizz
Basu wrote:Huomenna kannattaa käydä tankkaamassa astetta halvempaa polttoainetta jos sattuu näillä nurkilla olemaan oikeaan aikaan:
Klik
Kaikki "onneks" niin kaukana että eipä kannattane lähteä hinnan takia..

Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 20:49
by Pasi Häkli
Ulvilan neste näyttää olevan listalla. Tuskinpa silti tulee käytyä.
Re: Sana vapaa
Posted: 13.2.2012 20:53
by Tero Häkli
vois käydä, l7 bmw ny ajossa

se vähän hörppää

Re: Sana vapaa
Posted: 14.2.2012 17:28
by kovonen
Tuli uudet vanteet kesäksi

Tai no käytetyt mut kuitenkin...
Keksikääpäs joku, että mikä väri sopisi tumman harmaan kanssa ja kävisi vielä tuohon hopeiseen autoon?

Vanteissa siis on keskiöt maalattu harmaaksi ja laipat kiiltää (tai siis ei kiillä, mutta pitäisi kuitenkin) ja ajattelin, että jos olisikin maalannut laipat johonkin väriin. Syystä että kiillottamisessakin oma hommansa ja mieli tekisi ehkä jotain hieman massasta poikkeavaa.
Ja toki jos joku oikein viitseliäs on niin photosoppi kuvat ideoista voisi auttaa valinnassa.

Re: Sana vapaa
Posted: 14.2.2012 19:05
by osoners
^onko kuvaa vanteista tai tietoa mikä merkki/malli?
Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 14:46
by kovonen
http://img821.imageshack.us/img821/5271/wp000130z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossapa ois. RH ZW3 siis kyseessä ja 18''x8.5''
Tuli tuossa aateltua joskus, että pitäiskö sitä väriä tuohon autoon laittaa myös vaikka kattoon. Jos vaikka teippais.
Edit. livenä vanteiden väri näyttää tummemalta...
Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 16:50
by osoners
^Mites tollanen
violetti? Erottuis ainakin

Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 17:54
by Satelite
Pitäiskö huolestua... sen verta paljon tullu viimeaikoina asioitua marmoritiskillä että sinne kun soittaa niin tunnistavat jo äänestä soittajan

Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 18:13
by kovonen
osoners wrote:^Mites tollanen
violetti? Erottuis ainakin

No joo erottuisi kyl. Hieno väri kyl, mut miteltähän näyttäisi tuon harmaan vieressä

Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 18:16
by osoners
Siis mitä sä olitkaan maalaamassa? Tota kehää vai keskiötä? Keskeltä siis tolla violetilla ja kehille kiillotus?
Re: Sana vapaa
Posted: 15.2.2012 18:19
by kovonen
No silleen ois kyl hieno mut olin aatellu jos maalais kehän ja pitäs keskiöt harmaana... Mut voi olla että pitää tyytyä hinkkaamaan kehät kiiltäviks ja varmaan tuo harmaa pysyis.
Re: Sana vapaa
Posted: 16.2.2012 18:44
by Mikko.P
Passatista apul. hihnan kiristäjän kiinnitys pultti poikki duuni paikan pihassa.

Re: Sana vapaa
Posted: 17.2.2012 21:11
by JL
Sanokaas nyt viisaammat, paljos todellisuudessa se golffi/bora on sitä passattia pienempi? Kyseessä olis nyt siis 3B variant -> iv bora variant. Perheessä tällä hetkellä pian turvaistuin ikään tuleva pojan kloppi ja mahdollisesti tulevaisuudessa tulee toinenkin muksu. Loppuuko tuosta borasta tilat ihan alkujaan jos mietitään nyt esim.4henkistä perhettä? Kutkuttais vaan tollanen 1.8t farkku bora, ei ainakaan useesti selaillessa vastaan ole tullut tuolla koneella?
Re: Sana vapaa
Posted: 17.2.2012 22:58
by osoners
^On todella ahdas. Kun turvaistuimen iskee kuljettajan taakse niin saa ajaa polvet suussa. Vaihdoin viime keväänä neloskoppasen tohon mun passattiin ja yksi syistä nimenomaan oli että se nelonen on liian pieni 4 henkiselle perheelle.
Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 11:31
by JL
Doddii. Täytyy melkein hylätä sitten se vaihtoehto. Oli vaan suht mielenkiintoisen olonen kapistus kun oli recaron sisustat yms. Kai se täytyy koittaa pyristellä tästä autokuumeesta ohi jollain tapaa

Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 11:45
by osoners
^Sillähän se selviää parhaiten että käyt kokeilemassa sitä. Otat turvaistuimen mukaan, isket kiinni ja lähet ajelemaan. Missäs tollanen on myynnissä? Ei oo kyl paljon noita tolla tekniikalla täällä päin näkynyt.
Sent from my HTC Vision using Tapatalk
Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 12:23
by JL
Jep, vielä kuitenkin mennään tovi turvakaukalolla et ei oo istuinta mukaan ottaa kun moista ei vielä oo. Mut jos itte oon 187cm pitkä niin taitaa kyllä liian pieni olla. Passatti menee just naftisti niin että jos laitan kaukalon kuskin penkin taa niin mahdutaan ilman ongelmia. Mutta jos se tila siitä pienenis (kuten boran kohdalla taitais käydä) niin sit olis jo se oma jalkatila sen verran pieni et taitas tulla enempi vittuuntunut kuin onnellinen olo auton vaihdosta
Benecarsilla on myynnissä. Kilsoihin nähden (165tkm) suht edukkaasti mun mielestä. Kuitenkaan tota farkku boraa niin hirveesti oo edes tarjolla.
Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 13:16
by osoners
Joo, noin pitkällä miehelle polvet on jo korvissa ku sillä ajaa

Pitäiskö itte käydä hakemassa vaimolle toi ku passatti menee muutenkin keväällä myyntiin.
Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 17:10
by Rikke-93
^^Ai että nousi autokuume tuosta kun ylempänä puhuttiin 1,8T farkku-Borasta. Parhaillaan on Mobile.de auki ja haaveet pilvissä. Tietääkö kukaan onko noita farkku-Boria tuolla myllyllä Suomessa montakin kappaletta? Ilmeisesti myös Saksassa suht harvinainen?
Re: Sana vapaa
Posted: 18.2.2012 22:02
by Sami Mäkinen
^ tuskin on suomessa montaa... kun ei oo farkku boraakaan suomessa hirmuusesti

Re: Sana vapaa
Posted: 19.2.2012 20:39
by Tero Häkli
hähää, mulla on yks semmonen mäkiauto

Re: Sana vapaa
Posted: 19.2.2012 21:18
by Basu
Veljen japanilaisesta kulkuneuvosta lähti 2 viikkoa sitten asennettu ohjaustehostimen moniurahihna ns. kuikkaan ihan yhtäkkiä, ei mitään varoittanut. Onneksi toinen moniurahihna pyörittää vesipumppua ja laturia, niin ei ole niin justiinsa se... Koko päivä ollut muutenkin täys katastrofi ton lumen takia.

Re: Sana vapaa
Posted: 20.2.2012 15:56
by kovonen
Tero Häkli wrote:hähää, mulla on yks semmonen mäkiauto

Löytyyhän noita...
Mut taitaa suomeen tuodut olla suurimaksi osaksi Tdi tai ''Vee'' koneellisia.
Re: Sana vapaa
Posted: 20.2.2012 20:00
by Rikke-93
Eihän tuo Bora Variantti nyt niin harvinainen loppujen lopuksi ole. Täällä meidänkin takapajulassa on joku 5000 asukasta ja parhaillaan ollu 3 Bora-Varianttia tällä kylällä

Re: Sana vapaa
Posted: 20.2.2012 20:14
by Pasi Häkli
Tero puhukin mäkiautosta
(Eli toisinsanoen siinä ei ole moottoria/vaihteistoa paikoillaan)... Ollut moneen vuoteen.
Toi Bora variantti olis mielenkiintonen jos sitä sais 1.8T + nelivedolla varustettuna. V-koneisenahan sellasta on, mutta ei 1.8T:nä.
Re: Sana vapaa
Posted: 21.2.2012 10:10
by JannePee
Autotalliprojekti olisi keväällä alkamassa, pääsisi sitten joskus puuhastelemaan pihalta lämpimämpiin tiloihin
Mitä kaikkea vinkkejä arvon väki osaisi heittää vielä tähän projektiin?
Talli tulee olemaan kooltaan 12m pitkä, 7.5m leveä. Tallinpuolen sisäkorkeus on 3.7m, lattiavalu tulee olemaan 20cm, että saa tarvittavia työkaluja pultattua paremmin lattiaan. Kaksipilarinosturi tulossa talliin luonnollisesti.(ei vielä ostettuna)
Jonkinlaista sähkönostinta ajatellut rakentaa katolle kiskolla kulkemaan, lisäksi jotain koukkuja tallin etuosaan, että saa vinssillä tms hinailtua pihalle mahdollisesti hyytyneitä autoja helpommin sisätiloihin. Lattiaan tulossa vesikiertoinen lämmitys, huomioiden kiinnityskohtia pylväsporakoneelle jne.
Talliin tulee 3.3m korkea ja 3m leveä nosto-ovi, jossa sähköinen nostin kaukosäätimin, lisäksi erillinen normaali käyntiovi.
Voima- ja valovirtarasioita riittävävästi joka seinälle ja mahdollisesti kompressorille oma putkisto seinille useilla ulosotto-vaihtoehdoilla. Kompressori tulossa omaan tilaansa. Öljynerottimella varusteltu viemäri tulossa lattiaan sekä vesipisteitä käsien pesuun sekä painepesuria/letkuperua varten oma ulosottonsa.
Vesikiertoisen lattialämmityksen lisäksi ajatellut asentaa ilmalämpöpumpun auttamaan lämmityksessä sekä tallin kuivaamisessa.
Tallin peräosa, eli 3mx7.5m tila tulee erilliseksi varastoksi/puuhatilaksi jossa voi pitää erillistä tallikonttoria tms..
Re: Sana vapaa
Posted: 21.2.2012 11:39
by Tero Paalanen
^Nosto-oven tarpeellisuutta kannattaa mielestäni miettiä tarkkaan, ihan lämmityskulujen takia.
Onhan se mukava ja helppokäyttönen, mut laadukaskin nosto-ovi vuotaa lämpöä aika paljon verrattuna perinteiseen oveen.
Itte voisin sitten laittaa nosto-oven, jos ovea pitäisi aukoa useita kertoja päivässä auton/autojen siirtelen takia.
Mielestäni osa pistokkeista kannattaa laittaa oman katkaisimen taakse.
Esim. kun illalla lähdet tallista, niin saat katkaistua virrat roikkalampuista, radiosta yms. (mitkä nyt sitten onkaan ko.katkaisimen takana) suoraan vaikka käyntioven vieressä olevasta katkaisimesta. Sillon ei tartte jokaista laitetta erikseen sammutella/irrottaa pistorasiasta kun poistuu tallista.
Re: Sana vapaa
Posted: 21.2.2012 23:58
by Kingis_
Vaarallista tää netissä surffailu, tuli tilattua uudet valot passattiin kun niin olivat houkuttelevan näköiset.
http://www.carparts-online.de/shop/Teil ... 11221.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Posted: 22.2.2012 6:45
by osoners
^Ihan hienot. Ei ollut ainakaan kalliit jos toi on pari hinta.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.2.2012 16:29
by Monkelo
ISO KIITOS Lasse Isomaalle joka veti 3m kalvot passattiin, 10 vuoden täystakuu

20% kalvot tuli lasten ehdoilla.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.2.2012 17:13
by Kingis_
osoners wrote:^Ihan hienot. Ei ollut ainakaan kalliit jos toi on pari hinta.
Toivottavasti on paikallaankin siistit. Niitä kirkkaita umpioita olen katsellut vaan jotenkin omaan silmään mustassa autossa hyppää silmille jotkut chromituikut niin arvelin että nuo olis käheemmät, ellei sitten mene liian "synkäksi" jo? 25€ oli toimituskulut tuolta, paketti näköjään jo lähtenyt tulemaan.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.2.2012 21:17
by Kingis_
Yritin lähteä passatilla töihin mutta tankinluukun pirulainen ei auennut, ilmeisesti jäässä kun pesin auton maanantaina

Pitänee huomenna yrittää se sulatella.
Re: Sana vapaa
Posted: 22.2.2012 22:06
by AnttiR
JannePee wrote:Autotalliprojekti olisi keväällä alkamassa, pääsisi sitten joskus puuhastelemaan pihalta lämpimämpiin tiloihin
Mitä kaikkea vinkkejä arvon väki osaisi heittää vielä tähän projektiin?
Talli tulee olemaan kooltaan 12m pitkä, 7.5m leveä. Tallinpuolen sisäkorkeus on 3.7m, lattiavalu tulee olemaan 20cm, että saa tarvittavia työkaluja pultattua paremmin lattiaan. Kaksipilarinosturi tulossa talliin luonnollisesti.(ei vielä ostettuna)
Jonkinlaista sähkönostinta ajatellut rakentaa katolle kiskolla kulkemaan, lisäksi jotain koukkuja tallin etuosaan, että saa vinssillä tms hinailtua pihalle mahdollisesti hyytyneitä autoja helpommin sisätiloihin. Lattiaan tulossa vesikiertoinen lämmitys, huomioiden kiinnityskohtia pylväsporakoneelle jne.
Talliin tulee 3.3m korkea ja 3m leveä nosto-ovi, jossa sähköinen nostin kaukosäätimin, lisäksi erillinen normaali käyntiovi.
Voima- ja valovirtarasioita riittävävästi joka seinälle ja mahdollisesti kompressorille oma putkisto seinille useilla ulosotto-vaihtoehdoilla. Kompressori tulossa omaan tilaansa. Öljynerottimella varusteltu viemäri tulossa lattiaan sekä vesipisteitä käsien pesuun sekä painepesuria/letkuperua varten oma ulosottonsa.
Vesikiertoisen lattialämmityksen lisäksi ajatellut asentaa ilmalämpöpumpun auttamaan lämmityksessä sekä tallin kuivaamisessa.
Tallin peräosa, eli 3mx7.5m tila tulee erilliseksi varastoksi/puuhatilaksi jossa voi pitää erillistä tallikonttoria tms..
Tuo Lattian valun 20 cm paksuus on liioiteltua muualla kuin nosturin pilareiden alla ja niiden ympärillä. kyllä k30 normaaliin lattia betoniin saa lujasti pultattua pylväsporakoneet yms työkalut, vaikka kiila-ankkureilla. Noin 80-100mm riittää varsin hyvin riipuen siitä miten saat nestekiertoisen lattia lämmityksen mahtumaa verkkojen sekaan. Siihen 80 mm tahtoo olla hiukan liian vähän. Jos haluat varmuutta niin laita, vaikka 8mm k150 lattiaverkot sekä 2x10mm reunateräkset ja näiden lisäksi voit ottaa k35 lattiabetonin.
Mikäli meinaat paljon käyttää painepesuria niin mieti seinään pesupaikan kohdalle kivilevyä esim luja A, niin ei kestää veden roisketta paremmin kuin kipsilevy. Tuo kiskoilla liikkuva nosturi kannattaa mainita suunnittelijalle lisää paljon ristikoille tulevaa kuormaa.
Tämä oli sitten avaus posti tälle foorumille Passat variantti on tullut omistettua puolisen vuotta ja volkkareita koko autoilu ikä ( 14-vuotta.).

Re: Sana vapaa
Posted: 23.2.2012 19:25
by Patse
Äkkiseltään laskettuna 20cm paksu laatta ton kokoiseen talliin maksaa 2500-3000e, vastaavasti 10 cm laatta 1250-1500e................ jos siis kura maksais n.150e kuutio(en tiedä mitä nykyään maksaa, toi on mutuarvio). Jos normaali kuolevainen niin tää vaikuttaa jo suunnitelmiin että maksaako turhasta laatanpaksuudesta.

Re: Sana vapaa
Posted: 24.2.2012 8:17
by kovonen
Bongasin eilen mk5 Jetta variantin. En muista että ainakaan tietoisesti oisin nähny ennen.. Ilmeisesti jenkeistä tuotu ku kapeet kilvenpäikat ja etupuskurissa 'jenkkivilkut' eli sileen sivussa.
Re: Sana vapaa
Posted: 24.2.2012 20:00
by Kingis_
Jos vaikka alkais saunaa lämmittämään.