Kiitoksia kaikille.
Asentamisesta, eteen laitoin coilitolppiin vakiojousen tilalle modatuilla kierrelautasilla (vähän rälläkkää että sai kahdella pultilla/prikalla kiinni ja ilmalinjan mahtumaan). Edessä meinas tulla ongelma kasaan laittaessa et ylätukivarsien kiinnityspulttien päät oli tiellä kun pussi tyhjänä, tästä päästiin kääntämällä taaemman tukivarren pultti ja vaihtamalla etummaiseen matalampikantainen (Kiitos niistä Antille).
Takapään kanssa tappelu on edessä lauantaina, joten siitä enemmän tarinaa sillon. Periaatteessa vakiona jousen keskittävät n. 3cm korkeat mollukat takajousen molemmista päistä pitää poistaa saadakseen auton alas. Tehtiin hienot kannakkeet niihin aiemmin mut perä jäi noin 6cm liian ylös
Sähköjen vetäminen oli hitain homma, mulla on 7 nappinen kaukosäädin mitä varten piti vetää johdot kontista keskikonsoliin josta lähtee kaukosäätimen johto.
Sarjassa on siis 8 venttiiliä, eli joka nurkalle oma säätö. Näitähän saa myös neljällä, jolloin tulee ikävä ominaisuus kun ilma mutkassa siirtyy säkistä toiseen. Sen takia siis 7-nappia, joka nurkka, etu, taka ja koko auto.
Virrat kompuralle ja kaukosäätimelle mulla tulee niin että virtalukon takaa kun autossa on virrat päällä herää paineanturi jota ennen on kytkin jolla saa koko järjestelmän pois käytöstä. Paineanturi säätää kompuran päälle kun paine ilmasäiliössä laskee alle 110psi, ja lopettaa käytön kun saavutetaan 150psi.
Ajo-ominaisuudet on hyvät, testaillu erilaisilla paineilla ja tossa edellä olevat luvut pitää aika hyvin paikkansa. Nyt mulla on se 75psi about 4cm maavaraa, joka on sopiva ajelukorkeus yleensä, toki kaupunkikruisailussa tutulla tiellä ajellaan vähän alempana kunhan saa tukivarsille tilaa. (Ei oo niin mukavaa kun kiven yli ajaminen kolauttaa tukivarret peltiin

)
Kustannukset pyörii siinä 2200e paikkeilla, tosin en oo Antille vielä maksanu ni en tiiä mimmonen lasku sieltä on tulossa
Osat makso 1830e, loput on tullu parannuksista mitä oon tehny sekä turhista osista mitä ei oo sit tarvinnutkaan. Esim vakiosarjassa on vaan muoviletkua, mulla tulee ilmasäiliöltä kromatulla kupariputkella venttiileille, ja viimeinen pätkä auton alla on hydrauliikkaliikkeestä haettua kumiletkua joka kestänee vähän paremmin liikettä ja likaa.
Talvikäytöstä oon kuullu hyvää, kunhan muistaa tyhjennellä vedenerotinta tarpeeks usein ettei järjestelmään kerry vettä jäätyväks. Täytyy tosin miettiä etujousien nostoa tolpassa talveks että saa vähän vähemmillä paineilla ajaa korkeammalla.
Katsastusasia on kehityksen alla..
No huh mikä stoori