Page 6 of 7

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 8.8.2012 21:32
by Sami Jalonen
Nytoli Passatissa leimaa, auton nosto vaati vaan tolpan irroituksen, liotuksen ja 20min paineilmavasaraa.. :)

Tänään touhunnu noita pussihommia tossa takapihalla aina ku ei oo satanu, pikkuhiljaa pikkuhiljaa..

Image

Irtotolppa olis yläpään vaihtoa vaille valmis, ja kontin asennukset alkaa olemaan valmiit. Huomenna olis tarkoitus ottaa savut kompurasta (tai toivottavasti ei) ja kattoa kestääkö säiliö painetta :D

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 13.8.2012 21:07
by Sami Jalonen
Image
Image
Image
Image
Image

Siinä vähän kuvasaastetta taas vaikkei kiinnostaiskaan :D

Alustaa renkattu alaspäin, muuta juuri tapahtunu. Rautajousilla mennään vielä..

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 13.8.2012 21:28
by JL
Sami Jalonen wrote: Rautajousilla mennään vielä..
Ei prkl :D propsit kyllä korkeudesta. Komiaakomiaa 8)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 13.8.2012 21:53
by Sami Mäkinen
Jos vaikka madaltasit vielä 8)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 13.8.2012 22:14
by Monkelo
Mmmm.. mara.. eiku matala.

Ps. Perää sais kyllä laskee vielä :wink:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 13.8.2012 23:01
by Sami Jalonen
Ei sitä saa :cry:
Nyt on pelkkä jousi paikallaan ilman säätöpalikoita ja kumeja sun muita turhuuksia. Pitäis käyttää noi taottavana vähän lyhyemmäks ja jäykemmäks jos ajais raudalla koko ajan. Nyt kun otan työkalut kyytiin jää pohjaanlyöntikumeihin matkaa alle sentti..

Kaimalle: Tarkotus olis saada tosta vielä ne kaks senttiä mitkä on siinä apurungon kannakkeen alla pois ;)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:07
by Sami Jalonen
Kun pimeässä lasten Prinsessa-taskulamppu suussa hyttysten syödessä nilkkoja vääntää sähköjä paneelien väliin mihin ei käsi mahdu, ja parempaa asentoa ottaessa potkaisee ensin työkalupakin alas takakontista niin että kaikki leviää, ja sen jälkeen potkaisee ison kipollisen liittimiä pitkin konttia ja märkää nurmikkoa, alkaa sitä miettimään harrastuksen mieluisuutta näissä olosuhteissa..

Mutta viikonloppuna suhisee.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:18
by Pasi Häkli
...mutta lopussa kiitos seisoo :D Hienoa että loppusuoralla ollaan sen alustan kanssa.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:35
by Juhizz
Oo.. Suhinaa tiedossa nyt jo. Täytyy melkein tulla sit ihmettelemään.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:38
by Sami Jalonen
Vittuillaanko sitä? "Nyt jo"

Vastahan noi romut mulla on 6kk 16päivää ollu.. :lol:

Tosiaan nyt viikonloppuna saan etupään tehtyä valmiiks, takapäässä on vielä tekemistä mitä en pysty ite pihalla säätämään (leikkaaliimaa)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:39
by osoners
Hyvä et rojekti etenee ja ehkä jopa valmistuu. :)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 30.8.2012 22:40
by Juhizz
Ennhän minä.. :roll: Menipä mullakin semmonen ~1,5vuotta ennenkuin sain vakkarin laitettua :D

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 16:02
by Sami Jalonen
Image

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 16:03
by Pasi Häkli
Noh, mikä meni pieleen?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 18:21
by Sami Jalonen
Toinen etusäkki oli erilainen kun toinen. En sit ollu huomannu aiemmin ja kaikki mallailut tehny sillä oikeanlaisella. Päivän vääntäny vesisateessa ja nyt meni sit näin.. Toinen tolppa on paikallaan ja testissä pitääkö ilmaa. Josko sitä maanantaina sais Tomilta uuden säkin..

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 20:03
by JL
No aika paska mäihä.. :? Onko takapää jo säkitetty? Ihan näin mielenkiinnosta mitä eroa niissä etupusseissa sit oikeen oli?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 20:56
by Sami Jalonen
Ei oo vielä takaa. Noissa Aerosporteissa on sisällä semmonen metalliputki mikä keskittää sen tolppaan, niin pussin ilmareikä oli eri päässä verrattuna siihen putkeen. Ja mä tarviin niin että se putki ja ilmareikä on samassa päässä että saa toimimaan (ilmalinja tulee alakautta).
Se metalliputki säkin yläpäässä aiheuttaa sen että täydessä ulosjoustossa pääsee yli siitä paksummasta kohdasta ja voi tehdä tuhoa kun ei osu takasin.


Image

Image

Tohon asti pääsin tänään toisen puolen kanssa, ni tuli ensimmäinen kiinni ottava kohta (tukivarret ylhäälle).
Huomenna sinne siis lekaa, ei viitti rei´ittää ku ei saa helposti siistiä ilman hitsailua ja maalausta.

Tosta näkee myös vähän asennuspaikan luontaisetuja, toimiva tuuletus ja kastelu..

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 21:04
by JL
Juujuu. Onko tavoitteena tuo kaari renkaan ja vanteen väliin vai meneekö oikkee sukellus hommiks ja koko hoito maahan kiinni? :D

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 21:22
by Sami Jalonen
Kun kaari on renkaan ja vanteen välissä on apurungon kannakkeet maassa :)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 21:32
by Leksa
Alkaa olla meininki ihan ison lätäkön takaa. Toivotaan että saat piakkoin kasaan :)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 1.9.2012 22:22
by Sami Jalonen
Jeejeejoujou! Toiselta foorumilta sain tiedon et se liikkuukin se putki sielä sisällä, äsken jarruspraypullolla sain painettua sen toiseen päähän.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 3.9.2012 21:59
by Sami Jalonen
Tuosta.

Kuvia joskus ku saa taaksekki säkit.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 3.9.2012 22:43
by Juhizz
Oo.. Kyl mäki sit joskus.

Ihan hyvä että sä teet nyt tän "alkutyön" ni mä voin sitten apinoida ja tehdä valmiin mallin mukaan :mrgreen:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 3.9.2012 23:18
by Zeussii
ISO kuolaus! :buttrock

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 3.9.2012 23:55
by Sami Jalonen
Tosiaan sata asiaa vielä kesken ja vaiheessa, mut tohon asti laskee ilman korimuutoksia. Tosin aamulla työmatkalla motarilla tuli testailtua eri paineita ja kolautteli pari kertaa hyvin, ni työmaan parkissa meni renkaat vähän syvemmälle kaariin kun himassa :D Tekee tilaa itestään.

Pikku vuoto vielä toisessa säkissä, ja pusseja pitää laskea vähän alemmas tolpassa ni saa matalallekin lisää painetta. Semmonen 75psi on ok, 90psi on jo jäykkä mutta hyvä ja 50psi liian löysä. Nyt on tossa ala-asennossa about 30psi ennenkuin nousee pois tukivarsien varasta, haluamassani ajokorkeudessa on n.50psi eli pari senttiä pitää laskea. Tosin se on pois yläasennon korkeudesta, mut sou not. Madalluksen takia tää setti tuli hankittua.

Eli pääpiirteittäin etupäähän tukivarsille tilaa niin on kiinni maassa.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 4.9.2012 0:04
by Sami Mäkinen
tsaijai, muuten ihan jees mut vanteet punaseks ja vähän ylöspäin :mrgreen:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 4.9.2012 6:41
by osoners
Sami lupasi sitten laittaa kaikille noi kun on saanut omat valmiiksi. :buttrock

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 4.9.2012 8:20
by samthunder
Hienolta näyttää tämä projekti jälleen kerran :!:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 4.9.2012 14:39
by Monkelo
Kaunista..

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 5.9.2012 15:46
by kotka
Kyllä tästä vielä hyvä tulee..
Olisi kyllä itsellenikin erittäin hyödyllinen kapine tuo ilma-alusta. Helpottaisi lisämadaltamista ja pääsisi silti helpommin työmaille.. Ja talveksihan tuota omaa pitää joka tapauksessa nostaa että pääsee hyödyntämään kaikkia vetäviä/työntäviä renkaita..
Pieni pikatarina asentamisesta, yleisestä käyttämisestä, ajo-ominaisuuksista ja kustannuksista kiinnostaisi.
Miten talvikäyttö ja katsastus tuollaisen alustan kanssa?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 5.9.2012 21:27
by Sami Jalonen
Kiitoksia kaikille.

Asentamisesta, eteen laitoin coilitolppiin vakiojousen tilalle modatuilla kierrelautasilla (vähän rälläkkää että sai kahdella pultilla/prikalla kiinni ja ilmalinjan mahtumaan). Edessä meinas tulla ongelma kasaan laittaessa et ylätukivarsien kiinnityspulttien päät oli tiellä kun pussi tyhjänä, tästä päästiin kääntämällä taaemman tukivarren pultti ja vaihtamalla etummaiseen matalampikantainen (Kiitos niistä Antille).

Takapään kanssa tappelu on edessä lauantaina, joten siitä enemmän tarinaa sillon. Periaatteessa vakiona jousen keskittävät n. 3cm korkeat mollukat takajousen molemmista päistä pitää poistaa saadakseen auton alas. Tehtiin hienot kannakkeet niihin aiemmin mut perä jäi noin 6cm liian ylös :D

Sähköjen vetäminen oli hitain homma, mulla on 7 nappinen kaukosäädin mitä varten piti vetää johdot kontista keskikonsoliin josta lähtee kaukosäätimen johto.

Sarjassa on siis 8 venttiiliä, eli joka nurkalle oma säätö. Näitähän saa myös neljällä, jolloin tulee ikävä ominaisuus kun ilma mutkassa siirtyy säkistä toiseen. Sen takia siis 7-nappia, joka nurkka, etu, taka ja koko auto.

Virrat kompuralle ja kaukosäätimelle mulla tulee niin että virtalukon takaa kun autossa on virrat päällä herää paineanturi jota ennen on kytkin jolla saa koko järjestelmän pois käytöstä. Paineanturi säätää kompuran päälle kun paine ilmasäiliössä laskee alle 110psi, ja lopettaa käytön kun saavutetaan 150psi.

Ajo-ominaisuudet on hyvät, testaillu erilaisilla paineilla ja tossa edellä olevat luvut pitää aika hyvin paikkansa. Nyt mulla on se 75psi about 4cm maavaraa, joka on sopiva ajelukorkeus yleensä, toki kaupunkikruisailussa tutulla tiellä ajellaan vähän alempana kunhan saa tukivarsille tilaa. (Ei oo niin mukavaa kun kiven yli ajaminen kolauttaa tukivarret peltiin :D )

Kustannukset pyörii siinä 2200e paikkeilla, tosin en oo Antille vielä maksanu ni en tiiä mimmonen lasku sieltä on tulossa :lol:
Osat makso 1830e, loput on tullu parannuksista mitä oon tehny sekä turhista osista mitä ei oo sit tarvinnutkaan. Esim vakiosarjassa on vaan muoviletkua, mulla tulee ilmasäiliöltä kromatulla kupariputkella venttiileille, ja viimeinen pätkä auton alla on hydrauliikkaliikkeestä haettua kumiletkua joka kestänee vähän paremmin liikettä ja likaa.

Talvikäytöstä oon kuullu hyvää, kunhan muistaa tyhjennellä vedenerotinta tarpeeks usein ettei järjestelmään kerry vettä jäätyväks. Täytyy tosin miettiä etujousien nostoa tolpassa talveks että saa vähän vähemmillä paineilla ajaa korkeammalla.

Katsastusasia on kehityksen alla..


No huh mikä stoori :roll:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 8.9.2012 21:15
by Sami Jalonen
Ensin oltii tällee.
Image

Ja sit tällee.
Image

Sit näytti tältä.
Image

Ja vähän tältä.
Image

Lisää tätä.
Image

Sen jälkeen se oli sielä tälleen.
Image

Ja lopuks näytti tältä.
Image

Image


Helppoa ku heinän teko.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 8.9.2012 21:31
by AjH
Jei! Halkomadallus, olis jämäkkä, mut ehkä vähän korkea? :mrgreen:

Nyt on pusseja mitä esitellä, hieno homma!

(vähän jos vielä jossain välissä kirjotat selvennystä mitä noissa kuvissa murjotaan ;))

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 8.9.2012 22:02
by Sami Jalonen
Noissa koitettiin tehdä tilaa etupäähän tukivarsille. Kahen kilon leka ja putki missä hylsy päässä, ei vaan riittäny..

Takana on kohtuu tiukka sovitus.

http://www.youtube.com/watch?v=PD31Ypr0 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 8.9.2012 23:46
by JL
OOoooo 8) Helvetin hyvältä näyttää! Takapää meni vissiin ihan suht hyvin ilman probleemia? Auttoko etupäähän yhtään tuo "koputtelu :mrgreen: "?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 8:21
by Pasi Häkli
JL wrote:OOoooo 8)
No nyt se tuli semmoseen kohtaan missä ehkä muutkin sen ymmärtää :lol:

Koskas se sami ostaa ne kumilärpäkkeet mitkä uudemmassa a4 audissa on siellä tukivarsien yläpäässä? Ne mistä linkitin kuvan aikasemmin. Eli teet sinne reiän ja peität sen sillä kumilla, tulee siisti asennus. Luulis että on aika karun näkönen tuo lekan kanssa tehty lisätila? Sitä tosin en tiedä että paljonko se heikentää tuota korirakennetta, kun sitä ei siihen ole suunniteltu alunperin.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 9:14
by Antti Hartikainen
Eikä sinne sillä lekallakaan sitää tilaa tarpeeksi tullut. Pakko se on kairata auki jos ihan pohjaan tahtoo. Ja Samihan tahtoo. :buttrock

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 9:22
by Sami Jalonen
On se lattiaan saatava. Toi kumilärpäke vois olla yks vaihtoehto, täytyy tutkia tilannetta. Myös uutta peltiä ja maalia- ideaa pyöritelty.

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 10:01
by kotka
Ei mitään kumilärpäkkeitä.. Peltiä ja maalia sen olla pitää.
Kohta varmaan saadaan pätkää missä auto menee kadulla kipinävanan saattelemana?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 10:13
by Sami Jalonen
Eikai semmosia.. ;) Ei tota keulaa saa niin alas. Vaatinee ainakin syvät urat. On meinaan pohjapanssari vielä korkeella kun apurungon kannattimet maassa (tosin toinen oli jo kulunut puhki :D )

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 17:11
by Sami Jalonen
Image


Tuolta pari lisää--> http://s573.photobucket.com/albums/ss17 ... via/Pssst/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 17:57
by osoners
Tekisit jotain tolle keulimiselle. ;) I laik veri mats!

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 21:10
by JL
osoners wrote:Sami lupasi sitten laittaa kaikille noi kun on saanut omat valmiiksi. :buttrock
Saako tässä jo alkaa osia haalimaan? :lol:

Eikait, täytyy kyllä virtuaali hattua nostella. Vielä kun saat tilat värkättyä tukivarsille niin avot. 8)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 21:27
by Antti Hartikainen
Alkaa menemään varmasti monelle jo ihan runkkukansiosta. :shock:

Tuli tässä mieleen kun mietin sitä keulan modaamista vielä...
Alatukivarsien kiinnityspatikoihin titaaniset kulutuspalat, niin saadaan niitä yleisön toivomia kipinöitä.
Tomilta tietääkseni niitäkin löytyy..?

Otetaan vähän laadukkaampaa videota tuossa joku ilta?

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 21:34
by Sami Jalonen
Kyllähän näitä asentelee kun hinnoista sovitaan ;) Osatkin saa mun kautta :P

Tuli tänään huomattua et sopivassa paikassa saa yhen tassun ilmaan, kuvatessa peruuttelin kuoppaiseen mäkeen ja löin auton alas niin toinen takarengas oli sentin ilmassa :D Kuskin puolen takakaari uppoaa vanteen ja renkaan väliin tän päivän jälkeen, kun pikku harjoitusten takia toisesta renkaasta katos vannesuoja.. :oops:
Vähän vielä hakusessa toi lastattuna tarvittava ilma taakse.
Myös pohjapanssarin oon ajanu muutaman kerran liikennevaloissa siihen maalattuun nuoleen kun on ollu pienet urat tiessä, mut kyllä tää tästä. Rapinaahan maailmaan mahtuu :lol:

Myös toinen kompura päätynee ostoslistalle, kestää liiiiian kauan täyttää säiliö.

Image

Tuosta näkee vähän sitä sovitusta. Maalit vähän palo, ja fotosopattiin suurin osa kumin riekaleista pois ni saa jotai selvää :P

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 9.9.2012 21:36
by Sami Jalonen
Antti Hartikainen wrote:
Tuli tässä mieleen kun mietin sitä keulan modaamista vielä...
Alatukivarsien kiinnityspatikoihin titaaniset kulutuspalat, niin saadaan niitä yleisön toivomia kipinöitä.
Tomilta tietääkseni niitäkin löytyy..?

Otetaan vähän laadukkaampaa videota tuossa joku ilta?
Näin täytyy tehdä. Täytynee käydä safkiksella pyörähtämässä Hertsikanrannassa.. ;)

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 10.9.2012 10:47
by Monkelo
AjH wrote:Nyt on pusseja mitä esitellä

Kunhan on tyhjät pussit? :D

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 10.9.2012 21:12
by AjH
Monkelo wrote:
AjH wrote:Nyt on pusseja mitä esitellä

Kunhan on tyhjät pussit? :D
Kuvien perusteella näkee kauheen huonosti kun laskee niin alas...

:mrgreen:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 10.9.2012 21:40
by Sami Jalonen
Voin mä teille kuvata täydetki pussit jos kiinnostaa ;) Ne on vaan harvinaisuus täälläpäin.. :lol:

Re: Passat Variant TDI -00

Posted: 11.9.2012 8:09
by Monkelo
^ Kyllä tyhjät on paaaljon paremmat..