Page 58 of 131

Re: Sana vapaa

Posted: 6.7.2012 23:47
by Sami Jalonen
Image

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 0:11
by Sami Mäkinen
^ Sol siellä Sol täällä 8)

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 1:08
by mara_
perkale ko ossais päättää minkä alustan tillais tuohon iv varianttiin...? :shock:

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 3:39
by Dubsonic
^No hintahaarukka antais jo vähän osviittaa.

Itellä tällä hetkellä taas vakioiskarit ja -30mm Eibach jouset yhdistelmä alla kun tuo D2 on takuuremontissa.

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 13:01
by Samii-
Prkl olin ajelemassa sipooseen ja siitää porvooseen no eikö korson jälkee takavetari antautu totaalisesti kun kiihdytin. :evil:

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 14:44
by JL
Juhizz wrote:Itseasiassa Akuutta, kyllä :) C6 korista kylläkin. Niissä vaan hinnat korkeita vielä. Siis sellaisissa joissa kilometrit kohtuulliset jne..

Ja kun valkoinenkin sen pitäisi olla :P
Olis kyllä.. 8) Valkosena tietty :P

Re: Sana vapaa

Posted: 7.7.2012 19:30
by enochian
Mä löysin eBaysta oman makuni mukaiset 8X17 ET35 Ronalit, mutta jäi sitten ostamatta kun velipoika oli sitä mieltä ettei ne sovi sen Lexukseen niin se ei voi hakea niitä ja myyjä ei suostunut lähettelemään niitä mihinkään. Meni sitten kaupaksi 90 eurolla... :evil:

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 7:29
by Patse
Patse wrote:huomenna firman kinkerit niin pakko hieman jo harjootella ettei huomenna nuku ekana :) Kuitenkin juottavat viinaa niin ei sellasta muuten mun pää kestä jos ei edellisenä päivänä oo jo juonu..


perjaintaina oli juomingit, lauantai menikin sängynpohjalla. Ja pari kertaa sai syljeskellä lavuaariinkin. Amatöörimäistä. :)

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 8:01
by JL
6h viel töissä ja sit alkaa lomalomaloma 8)

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 18:47
by Rikke-93
Se olis sitten huomenna lähtö Keuruun pioneerirykmenttiin. Eissaatana, noh onpahan ainakin suunnitelmat selvät seuraavaks puoleks vuodeks. Golf kuitenkin pysyy edelleen ajossa, laskeskellaan ja katsotaan että kannattaako tuota intin aikana pitää ajossa vai poistanko vakuutuksista.

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 19:04
by Basu
Helkutin Ebay, miten helppoa onkaan laittaa satasia kakkiksen osiin... eikä ykskään ole toimintaan vaikuttavia vaan ulkonäköön liittyviä tuotteita. :wow

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 19:32
by JL
Rikke-93 wrote:Se olis sitten huomenna lähtö Keuruun pioneerirykmenttiin. Eissaatana, noh onpahan ainakin suunnitelmat selvät seuraavaks puoleks vuodeks.
Aaaaaamuja! Äkkii se menee :wink:

Re: Sana vapaa

Posted: 8.7.2012 21:08
by -Mikk0-
Ei se aamukasa niin iso ole kuitenkaan.. Äkkii se aika menee. :)

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 12:13
by Juhizz
Autokuume vaivaa pahasti.. Nyt merkki ja malli vaihtuisi.. Konserni pysyisi kyllä samana mutta pellin alle tulisi pienempi moottori turbolla :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 16:47
by Sami Jalonen
Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan :)

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 16:58
by osoners
Skoda Fabia 1.6TDI? Eiku Skoda Felicia Combi 1.9D? Ainiin siinä oli turbo joten toi Felicia se ei taida olla...

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 19:05
by Patse
Ostin vittu yhden omavalmiste kärrynrotiskon lisää, nyt on kolme kärryä pihassa.. Jollain on autoja pihat täynnä, mä taidan kerätä toisenlaista romurautaa..

Joku tarttis myyrä pois.. Tosta viimisestä hankinnasta pääsis varmaankin plussalle myydessä, varsinkin jos fiksais ensin hieman, mutta mulla on joku sairas pervessio harrastaa noita omavalmisteita.. Tossa ei oo edes mitään lavan mittoja niin sille saa periaatteessa tehdä mitä vaan jos intoo riittäis.. Ainoot mitat on koko leveys ja pituus..

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 19:25
by Juhizz
Sami Jalonen wrote:Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan :)
1.8 T:tä kävin katsomassa.. Toistaiseksi jäi vielä sinne kauppaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 19:39
by Samii-
Juhizz wrote:
Sami Jalonen wrote:Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan :)
1.8 T:tä kävin katsomassa.. Toistaiseksi jäi vielä sinne kauppaan.
Mitä kori mallia kattelet? 1.4T paska kun siinä on se ketju löystymis ongelma. 1.8T on paras vaihtoehto.

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 20:03
by Juhizz
Seat Leon FR:ään kävin Passatia tarjoamassa. Lomalla kun ehtii :)

1.8T etuveto 2005. Ei päästy välirahasta yhteisymmärrykseen ja takavanteiden tärinä myyjää "pelotti".

Vaan missäpä nyt noita vanteitakin suoristuttelet kun kaikki pajatkin lomailee.. :?

Re: Sana vapaa

Posted: 9.7.2012 23:52
by mara_
Ta-technixin säädettävä lähti tilaukseen ja huomenna menee jo postiin. :D viikonloppuna sitte ruuvaamaan alle.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 0:20
by Kilu
Eikös ne löystymiset mene takuuseen, ainakin jos ostaja on edes jotenkin hereillä. Jos sen etuvetoisen välttämättä haluaa, niin tuo n.150hv on aika hyvä raja siihen. Eipä tuota vetelyä ja pito-ongelmia kovemmilla voimilla viitsi sietää.

Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 0:53
by Tero Paalanen
Kilu wrote:Jos sen etuvetoisen välttämättä haluaa, niin tuo n.150hv on aika hyvä raja siihen. Eipä tuota vetelyä ja pito-ongelmia kovemmilla voimilla viitsi sietää.
Mistäs essonbaarista tämä juttu on saanut alkunsa?
Ei mun nelos Golffissa ainakaan moista ongelmaa ollut, vaikka tehoa oli 171hv/412Nm.
Enkä kyllä ole tuon kaltaisia ongelmia havainnut emännän 3C Passatissakaan.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 1:08
by Kilu
Tero Paalanen wrote:Mistäs essonbaarista tämä juttu on saanut alkunsa?
Ihan omasta baarista ja kokemuksesta. Itsellä on ollut tuossa aiemmin etuvetoisia romuja, joissa on jopa ollut yli 200hv ja kyllä tuo vetely kiihdytyksissä on aika tuttua, vaikka en mikään ripuliranne olekaan. Nykyisellä alitehoisella etanolikäyttösellä romullani noita kokemuksia en ole koskaan havainnut ja kuitenkaan en ole jalkoihin jäänyt. Jo 300nm tekee autosta kostealla asfaltilla onnettoman sutijan, saatika 400nm:ä. Olen ajanut kaverini yli 300hv/600nm diesel golfia ja sitä pitoa alkaa ehkä löytyä vitosella kuivalla pinnalla. Nelivedolla tuota ongelmaa tuskin on, kun haldexikin taitaa kestää sen 1000nm:ä, toki renkaathan siinä pettää. Itse en ole vielä ajanut tehokasta etuvetoista-autoa, joka ei kiihdytyksessä kuivallakaan pinnalla vetelisi, jos jollakin sellainen on, niin olisi kiva testata.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 7:29
by Pasi Häkli
Hyvillä renkailla ja oikein säädetyillä ohjauskulmilla vetelyä voi pienentää merkittävästi.
Pito-ongelmia ei mullakaan ollut 200/440 tehoilla passatissa, paitsi märällä kelillä ei mitään täysillä paikoiltaan kiihdytyksiä pystynyt tekemään. Kuivalla kelillä ei mitään ongelmaa.

Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 8:30
by Pia
Eipä mullakaan mitään vetelyä oo. Tarkkoja lukemia autosta ei vielä oo mutta suuntaa antavia kylläkin, n.200/400. Niinku Pasi sano että renkaista ja ohjauskulmista aika paljon kiinni. _renkailla_ ja niillä mustilla pyöreillä jutuilla on ihan järkyttävä ero noissa vetelyissä ja sutimisessa.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 11:34
by Micco
Hehee. Täällähän ollaan perimmäisten kysymysten äärellä. Tuosta "vetelystä" ja näistä maagisista etuvetoisen tehorajoista olen vuosien varrella keskustellut lähinnä erään 3 kirjaimisen takavetoisen saksalaismerkin harrastajien kanssa.

Oma mielipide tähän on se, että joo. Jos tehokkaalla etuvetoisella päästää kädet irti ratista, niin se menee johonkin muualle kuin suoraan. Jos etuvedon alustageometria ja kaikki muu on kunnossa, niin ei se mihinkään käsistä kyllä karkaa kovemmillakan tehoilla. Riittää että ajaa normaalisti. Jos siis autolla ajaessaan pitää ratista kiinni. Niin täysin tottumiskysymyksiä. Itse en ole omistanut mitään älyttömän tehokkaita etuvetoja. 2 vuotta ja 45tkm ajelin +200hp ja 350nm IV GTI Golfilla. Ei siinä mihinkään vetelyyn kiinnittänyt kyllä minkäänlaista huomiota. Joillekin takavetomiehillehän se oli varmasti ihan kauhea p*ska ajaa, jos sormien väliin välittyi täyskaasukiihdytyksissä jotain pieniä "tuntemuksia" jotka eivät kuitenkaan temponeet rattia mihinkään, kun siitä vain piti normaalisti kiinni.

Jos ratissa ei saa tuntua minkäänlaisia "voimia", niin takaveto is the way to go. Koska nämä torque steering puristithan haukkuvat nelivedotkin täysin p*skoiksi, koska rattiin välittyy vedon myötä voimia joita takavedossa ei ole. Tehokas etuveto sutii lähdöissä herkemmin kuin takavetoinen. Sille nyt ei mahda oikein mitään. Paikaltaan saa lähteä vähän varovaisemmin.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 12:52
by Juhizz
Ja sitäpaitsi tuo FR-Seat on 180hv eikä 150hv :mrgreen:

Mulla on yksi erittäin vetelevä etuveto ollut. Suzuki Swift GTi (101hv/720kg) -88. Siinä sai kyllä rattia kammeta tosissaan täyskiihdytyksessä. Mutta sehän nyt oli muutenkin mitä oli.. :D

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 13:15
by Kilu
Mukava kun kommenttini herätti keskustelua ja makuasioistahan täytyy kiistellä :D . Itsellä on ensimmäinen nelivetoauto alla ja en kyllä enää pois vaihda ellei ole pakko. Kuten Pasi tuolla jo totesi, niin alusta ja renkaat kyllä homman hoitavat. Itsellä vaan ei ole omassa käytössä edes tuollainen tehdasasenteinen vaatimaton -20mm sporttialusta ollut sopiva, varsinkaan talvella. Kuivallahan tuo "vetely" on ripuliranteiden ongelma, mutta kostealla, saatika märällä riittää vaivaiset alle 300nm:ä tekemään etuvetoisesta onnettoman liikkujan, toki näin kärjistäen. Pointtini oli vain, että se voima täytyy saada siihen tiehen välitettyä, eikä turhaan pintakaasulla suditella :D .

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 17:26
by Juhizz
Tuli haettua Motonetista ulommat vetonivelet molemminpuolin. Olivat kaksi viimeistä sopivasti :)

Ja Laakkoselta lämpötila-anturi (G83). Maksoihan tuo hiukka enempi kuin tarvikkeena mutta onpahan siletisti "se oikea".
------------------

Laakkosella käydessäni kysäisin myös sieltä vetonivelinen hintaa ja sitähän olisikin ollut vaivaiset 215 euroa kappaleelta :roll:

Motonetista hankkimani 64,90€/kpl. Kaippa nuo hetken kestää..

Huomenna jos saisi vaikka vaihdettua nuo vermeet.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 18:37
by Juhizz
Perskeles.. Myiköhän se nyt kuitenkin väärän anturin..? Käsissä on siis vihreäliittiminen 4-napainen.

Eikös tuo ole se joka tulee koneen kylkeen eikä sinne alavesiletkun tienoille?

http://www.evwparts.com/Merchant2/graph ... 19501A.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 20:36
by Sami Jalonen
On ihan oikean näköinen anturi. Ainakin diisselissä tulee moottorin ja tulipellin väliin.

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 21:46
by Juhizz
Mutta kun pitäisi olla nimenomaan se alas tuleva. Ja nimenomaan varaosamyyjälle sanoin siitä.

Seuraa kuva-arvoitus.. Huonolla kuvalla.


Image

Mitä puuttuu? (Pohjapanssarin lisäksi)

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 22:45
by Pasi Häkli
Johdot puuttuu tuolta anturin liittimeltä?

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 22:54
by JukkaA
Kilu wrote:Olen ajanut kaverini yli 300hv/600nm diesel golfia.
Etuveto, yli 300hv diesel golf.hmm... Kerro ihmeessä tarkemmin!

Re: Sana vapaa

Posted: 10.7.2012 23:26
by Juhizz
Pasi Häkli wrote:Johdot puuttuu tuolta anturin liittimeltä?
Niinpä? Täytynee huomenna tutkia hieman tarkemmin.

Ja tämän koodinhan se antaa http://aijaa.com/v.php?i=008788831494.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa

Posted: 11.7.2012 0:22
by Monkelo
eBay.. Tilaukseen lähti xenonit eteen ja 7w ledlinssit taakse.. Sormet syyhyten odotetaan mitä p*skaa tulee :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 11.7.2012 0:48
by JL
Jeah right eBay^ Lensoille (ehkä) jo ostaja, jos ei niin menevät sedaniin ja suomi markkinoilla ei ensimmäistäkään varteenotettavaa vaihtoehtoa tohon varianttiin. Jalonenki lupas mersut myydä vasta syksyllä :p

Re: Sana vapaa

Posted: 11.7.2012 16:42
by Kilu
JukkaA wrote: Etuveto, yli 300hv diesel golf.hmm... Kerro ihmeessä tarkemmin!
Komean lapun olet itsekin printannut :D . Onneksi olkoon! Omistajat voivat itse autoistaan kertoa (nimiä en halua mainita), minä vain koeajoin.

Re: Sana vapaa

Posted: 11.7.2012 17:21
by Samii-
Vois rupee hiomaa tota maskia jos maalaisi sen huomenna. Mitä mieltä porukka on kannattaako repii noi passat ja 4motion merkit pois takaluukusta?

Re: Sana vapaa

Posted: 11.7.2012 18:20
by Pasi Häkli
Olisko paras jos ottas passat tekstin pois ja jättäis 4motion tekstin? Tai voi ne molemmatkin pois ottaa, hyvältä se niinkin näyttää.

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 18:43
by Juhizz
Minkä VW:n ratti? Polo 6r:N? http://image.nettix.fi/extra/partimg/13 ... 3d1a02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 22:34
by Pia
Vois olla VI golffinki.

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 22:52
by Juhizz
Oiskohan in ihan "bolt on" -juttu..? Pitääkin alkaa tonkimaan juttua.

Edit: Aika saman näköinen on http://www.ebay.de/itm/VW-GTI-R-R-LINE- ... 25720e9a03" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-5-V-6-VI ... 1c290ca13e" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 23:01
by JL
^Joko autokuume hellitti vai? :p

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 23:07
by Juhizz
Juu, hetkeksi ainakin :) Koitetaan korjailla ja "parannella" tuota omaa vielä hetki ja katsoa josko se pysyisi vielä näpeissä :roll:

Re: Sana vapaa

Posted: 12.7.2012 23:18
by Samii-
Pasi Häkli wrote:Olisko paras jos ottas passat tekstin pois ja jättäis 4motion tekstin? Tai voi ne molemmatkin pois ottaa, hyvältä se niinkin näyttää.
Tänää lähti merkit takaalta ja maalattiin mustaksi takaluukun VW merkki plus etu maski on nyt musta ja mustalla VW merkillä.

Re: Sana vapaa

Posted: 13.7.2012 10:30
by Monkelo
^kuvaa kun on valmis?

Re: Sana vapaa

Posted: 13.7.2012 10:55
by Samii-
Monkelo wrote:^kuvaa kun on valmis?


Viimeistelen vielä etu maskin tänää ja en tie tuliko taka merkistä liian tumma kun taustakin on musta.. Oisko sitten valkonen tausta ollu parempi taka merkissä...

Re: Sana vapaa

Posted: 13.7.2012 11:04
by Monkelo
Itse ajattelin että kun luukku menee maalaukseen, jää vw merkki kromiin ja tuo musta tausta korin väriin eli inky blue.