Page 7 of 16

Posted: 28.9.2009 19:58
by Pasi Häkli
DJDH wrote:Eipä ole juurikaan virtahuolia ja ballastien kulutus on laskenut yhteen/vuosi. Ennen meni 3-4kpl/vuosi :lol:
Heh, tuo kertoo jo jotain jälkiasennusxenonien laadukkuudesta :lol:
Mulla on omassa passatissa joku jeesuksen aikanen xenon-jälkiasennussarja ja toimii täysin moitteettomasti(meidän omistuksessa jo neljättä vuotta) :shock: Valotehon heikentyminen piti testata uusilla xenon-polttimoilla mutta eipä niissä sopinut liittimet..

Posted: 7.10.2009 14:36
by 1st
Nyt poistin tuon päivävaloautomatiikan, tuolta aiemmilta sivuilta löytyvän ohjeen mukaisesti, ilmeisesti parkkivalot kuuluu kuitenkin palaa vähintään, jos on virrat päällä ? tai näin ainakin tuossa omassa tekee :roll: valokatkaisijan liittimen 3-pinnin otin irti ja teippasin.

Nyt loppukuusta, tai ens kuun alussa olis tarkoitus keenonit hommata, http://www.xenonkauppa.fi myy Cobran H7 sarjaa 109e, onko kovin ylihintainen ? cobrista jäi hyvät kokemukset itelle, kun nykyistä edelliseen volvoon(960 '95) hommasin sen merkkisen H1-sarjan lähivaloille.. (maksoi parisen vuotta sitten vielä pikkasen yli 140e)

Niin H7 eikös näissä ole lähivaloissa? en oo ees kattonu ku en oo vielä tilaillu mitään, mut jostain olevinani oon lukenu :roll:

Posted: 7.10.2009 18:32
by Pasi Häkli
Juu H7 on lähivalot.

Posted: 8.10.2009 9:16
by Rave
Asennin ensimmäiset xenonit elämässäni Ocu -09 pitkiin ja hyvin pelaa ilman mitään häiriöitä tai ongelmia.
Ainut kysymys mikä heräsi on valot päälle laittaessa tapahtuva välähdys, eli välähtävät kirkkaana ja sitten himmenevät ja alkaa kirkastuminen, tämä siis silloin kun lamput on kylmät.

Mistä tuo johtuu ja voiko sitä poistaa jollain ilveellä?

Posted: 8.10.2009 10:15
by DJDH
Ihan normaalia, ei sille voi tehdä mitään. Tekee ihan samalla tavalla oem xenonitkin tuota samaa.

Posted: 8.10.2009 14:31
by janskukj
Mut täytyy sanoa ettei nuo jälkiasennusxenonit alkuperäisiä korvaa, valotehossa jäädään jälkeen ja kuviokaan ei ihan täys kymppi aina ole.[/quote]



jaa no itellä alkuperäiset xenonit lähivaloissa passatissa ja niillä ei ainakaan näe kovin kummoisesti ja samanlaiset osat sieltä löytyy ku jälkiasennus valoistaki. polttimon kanta vaan on erilainen.

Posted: 8.10.2009 20:23
by Pasi Häkli
^ Ehkä tolla tarkotettiin lähinnä sitä että semmosessa umpiossa joka ei ole suunniteltu kaasupurkausvalolle niin valokuvio saattaa olla vähän mitä sattuu, häikii liiallisen hajavalon takia jne.. Kyllä alkuperäsillä xenoneilla vaan on parempi valoteho kuin jälkiasennusxenoneilla, siihen on ihan turha väittää vastaan. Kertoohan sen osien hintakin. Koko jälkiasennussarjan saat vaikka 60 eurolla kun taas alkuperäset osat maksaa satoja euroja..

Posted: 8.10.2009 22:19
by AeroR
Vieläkin tarvittais apua xenonien kanssa. Voisko joku jelpata.
Auto Passsat -06, Hellan umpiolla. Xenonit pitkissä ja lyhyissä.
Xenonsarjat ollut nyt käytössä puolisen vuotta, mutta edelleen ongelmia, nyt jo kolmannet ballastit kokeilussa ja näiden pitäis olla can bus yhteensopivat, muttei toimi vieläkään täydellisesti.
Eli vikailmoitus syttyy aina silloin tällöin ei sitä meinaa saada pois esim. vain sammuttamalla valot, joskus onnistuu joskus ei.
Voiko tämän polttimoiden tarkastuksen saada ohjelmoimalla pois päältä ? KUINKA ?

Toisaalta en ole myöskään tyytyväinen valojen kuvioon, vaikka valotehoa tuli lisää, ei näitä vieläkään voi hyviksi kehua.

AeroR

Posted: 8.10.2009 22:27
by Pia
AeroR wrote:Vieläkin tarvittais apua xenonien kanssa. Voisko joku jelpata.
Auto Passsat -06, Hellan umpiolla. Xenonit pitkissä ja lyhyissä.
Xenonsarjat ollut nyt käytössä puolisen vuotta, mutta edelleen ongelmia, nyt jo kolmannet ballastit kokeilussa ja näiden pitäis olla can bus yhteensopivat, muttei toimi vieläkään täydellisesti.
Eli vikailmoitus syttyy aina silloin tällöin ei sitä meinaa saada pois esim. vain sammuttamalla valot, joskus onnistuu joskus ei.
Voiko tämän polttimoiden tarkastuksen saada ohjelmoimalla pois päältä ? KUINKA ?

Toisaalta en ole myöskään tyytyväinen valojen kuvioon, vaikka valotehoa tuli lisää, ei näitä vieläkään voi hyviksi kehua.

AeroR
Mulla kans on can-väylään sopivat xenonit lyhkäsis, pari ekaa kertaa ku laitto auton käyntiin se valitti niistä valoista. Sen jälkeen käynnistin auton aina parkit päällä ja hyvin toimi. Lyhyessä ajassa se parkeille kääntö unohtu ja auto tuli käynnistettyä ihan normaalisti eikä merkkivaloa enää oo tullu.
Toki nyt on vag-comilla ruksittu xenonit käyttöön niin ei ainakaan enää tuu sitä. Samalla laitettiin se Leaving home-toiminto päälle.

Posted: 8.11.2009 8:40
by Joona
Onko kellään kokemusta noista H7R kiteistä Golfin vakioumpiossa? Minkälainen valokuvio niissä on ja tuottaako ne nyt sitten paljonkin hajavaloa?

Ballastille paikkaa

Posted: 8.11.2009 23:42
by vez
Rupeaa golffista(mk3 1Z:lla) ballastille sopivat paikat loppumaan tarvisi repsikan puolelle umpion lähettyville laittaa ballasti mutta minne ? (syylärin yläpuolelle maskin taakse ei mahdu sieltä löytyy 2 kpl kyseisiä palikoita)

Posted: 9.11.2009 0:00
by Tero Häkli
laita slimmejä =) mahtuu paljon paremmin

Posted: 9.11.2009 0:08
by vez
Joo kyllähän sitä vois laittaa mutta ,kun sarja on 50 watin ja 50 watin ballastit on näemmä aina kokoa "möhkäle" täytyy näemmä ruveta etsimään paikkaa jostain töötin suunnalta.

Re: Ballastille paikkaa

Posted: 9.11.2009 7:23
by kotka
vez wrote:Rupeaa golffista(mk3 1Z:lla) ballastille sopivat paikat loppumaan tarvisi repsikan puolelle umpion lähettyville laittaa ballasti mutta minne ? (syylärin yläpuolelle maskin taakse ei mahdu sieltä löytyy 2 kpl kyseisiä palikoita)
Onko kuvan osoittamaan paikkaan mahdollista laittaa?
Omassa olivat ainakin noin.

Image

Posted: 9.11.2009 11:35
by DJDH
Joona wrote:Onko kellään kokemusta noista H7R kiteistä Golfin vakioumpiossa? Minkälainen valokuvio niissä on ja tuottaako ne nyt sitten paljonkin hajavaloa?
Sori, unohdin koko homman :D Soittelen kun seuraavan kerran ajelen siitä ohi. Nimittäin nuo h7r:t löytyy vieläkin.

Posted: 9.11.2009 11:57
by vez
Ei sovi tuohon paikkaan kun on ilmastoinnin putkia sopivasti tiellä ja on H1+H1 umpiot

Posted: 18.11.2009 13:32
by DJDH
Onko kukan muuten tehnyt tieteellistä tutkimustoimintaa noiden jälkiasennus xenoniden valotehon kestosta? Itse olen ainakin huomannut että valoteho putoaa jonkin verran esim. 6kk käytön jälkeen. 12kk jälkeen valotehoa on vajaa puolet enää jäljellä. Tuo 12kk meinaa tässä yhteydessä n.25tkm. Tapahtuuko valotehon putoaminen polttimossa vai sytyttimessä? Päällisin puolin katsottuna polttimon kammiossa on kyllä pientä tummentumaa.

Firman autoissa, joissa on alkup. xenonit, tapahtuu samanlainen valotehon putoaminen, mutta yleensä vasta 100tkm käytön jälkeen. Tuohon auttaa polttimoiden vaihto.

Posted: 18.11.2009 20:51
by Sami Jalonen
Voin infota tarkemmin kun huomenna/ylihuomenna vaihdan toisen polttimon, on ollut paikallan nyt kai noin 1,5v/40tkm. En oo huomannu ainakaan ilman vertailukohtaa että olis laskenu valoteho.

Posted: 18.11.2009 21:21
by jjj84
DJDH wrote:Onko kukan muuten tehnyt tieteellistä tutkimustoimintaa noiden jälkiasennus xenoniden valotehon kestosta? Itse olen ainakin huomannut että valoteho putoaa jonkin verran esim. 6kk käytön jälkeen. 12kk jälkeen valotehoa on vajaa puolet enää jäljellä. Tuo 12kk meinaa tässä yhteydessä n.25tkm. Tapahtuuko valotehon putoaminen polttimossa vai sytyttimessä? Päällisin puolin katsottuna polttimon kammiossa on kyllä pientä tummentumaa.
Polttimossa se valotehon katoaminen tapahtuu. Itselläni ollut useampi setti jälkiasennuspolttimoita ja ovat tosiaan vuoden välein vaihtokunnossa. Viimeksi toinen valo alkoi silminnähtävästi punertamaan.

Toisaalta, originellit xenonpolttimot maksavat 2-4x jälkiasennuspolttimoiden verran, joten niissä pitääkin laadukkuus näkyä valotehon riittävyydessä pidemmässä käytössä.

Itseäni kiinnostaisi myös H7R polttimon toiminta vakioumpiossa, toimiiko vai ei. Jos jollakulla olisi esim kuva niin että auto olisi 10m päässä seinästä, valot kohti seinää, ja kuva otettu kuskin paikalta.. näkisi millaiselta valokuvion yläosa näyttää seinää vasten. Tuollainen kun kertoo jotakin hajavalon määrästä, autoa kohti otettu kuva ei kerro yhtään mitään, muuta kuin että ovatko valot päällä vai eivät.

Itselläni on ajatuksissa ostaa kevään puolella jotkin halpislinssiumpiot, ja modata niihin oikeat xenonlinssit, todennäköisesti octavia2 linssit jotka ovat valoteholtaan loistavat.

Posted: 19.11.2009 10:44
by DJDH
Meillä noissa firman autoissa se on nyt hieman eri juttu. Autoilla kun ajetaan keskimäärin se 100tkm/vuosi, niin ei niitä polttimoita kukaan jaksa 6kk välein vaihdella. Varsinkin kun autoja on 5, eli vaihtoja olisi melkein joka kuukausi. Nyt vaihtoon menneessä autossa oli 250tkm ajetut polttimot ja vielä ne ihan valoakin näytti, lähinnä parkkipolttimon verran. Mutta väri oli kuitenkin oikea. Kävi vaan mietityttämään tuo muutossarja kun uusimmassa autossa on jostain syystä halogenit ja uudet alkuperäiset xenonit maksaa 2400€...

Jos joku tuo mulle yhden kipaleen tavallisia H7 xenon polttimoita, niin voin kyllä tehdä G4 umpiossa vertailun.

Posted: 20.11.2009 22:09
by jjj84
Mitenkäs -03 IV golfissa toimii tuo polttimovikavalo, jos xenonsarjan virrat ottaisi suoraan akulta ja herätteen releelle ajovalon liittimestä. Vai onko tuossa mitään vika-ilmoitusta, tuli mieleeni koska tänään ajelin kotiin ja toinen polttimo oli palanut, mitään varoitusta ei kuitenkaan tullut. Puolikas ajotietokone tuossa on, mutta ei sekään mitään näyttänyt.

Moni on tuskaillut noiden DRL valojen kanssa, mutta ilman mitään modauksia tuosta pääsisi eroon relesarjalla ja kondensaattorisarjalla joka toimisi virtavarastona käynnistyksen aikana, jolloin normaalisit valot välähtävät. Valot siis syttyisivät ennen kuin auto käynnistyy ja pysyisivät päällä myös starttauksen ajan tuolla metodilla.

Mutta vikavalosta, onkos tuossa sellaista edes? Polttimoa en jaksaisi mennä irroittelemaan vain tätä kokeilua varten :)

Posted: 20.11.2009 22:29
by Basu
Eikai näissä IV Golffeissa semmottii polttimoiden kunnosta kertovia vikavaloja ole, ei ainakaan ole kertaakaan syttynyt. :lol:

Posted: 20.11.2009 22:31
by Tero Häkli
ei itellä borassa ainakaan oo ja lähes samoja vehkeitä noi on =)

Posted: 20.11.2009 23:17
by jjj84
No jos vikavaloa ei ole, niin sitten tiedossa on simppeli homma. Pitää vaan hommata sopivan kokoinen kondensaattori releen herätejohtoon, että jaksaa pitää releen hengissä noin 1-2s kun virrat katkeaa käynnistyksen yhteydessä. Tuolla tavalla pääsee vain eroon valokytkimen kääntelystä, vanhastaan kun on tottunut ettei siihen tarvitse koskea, niin ei viitsisi alkaa harjoittelemaankaan :)

Posted: 11.1.2010 3:44
by makevw
Heitetääs tännekkin kuva H7R xenonsarjasta golf 4 vakio umpioissa. Valokuvio

Vähän tuollaista viikseä heittää vasemmalle ylä viistoon ja hieman on alempana oikean puolen kuvio. Normi polttimoilla ovat samalla tasolla molemmat. Pitää siihen koittaa ja laittaa toisin päin nuo polttimot tuonne, nyt tosin on halogeenit paikoillaan kun testien jälkeen ei jaksanu enää varkätä paikoilleen noita. Eikä muute nää oikeen mitään nyt. :)

Vähemmän noista hajavaloo tulee kuin perus H7 xenonista.

Posted: 5.2.2010 9:13
by NikoVW
Tota sellaista kyselisin että, oletteko koittanee katsastaa autoanne xenoneilla? jotkut väittävät että menee läpi, jotkut taas tyrmää heti ettei mene?
Mielen kiinnosta kyselen? itsellä myöskin xenonit, ja tarkoitukseni vaihtaa normit ajovalot katsastuksen ajaksi! :)

Posted: 5.2.2010 9:30
by Basu
Onhan sitä joskus tullut kuultua että joku on saanut katsastettua, mutta se riippuu mm. umpioista (projektori vai normaali heijastin vai mitä niitä onkaan) ja löytyykö jotain hyväksyntöjä, ksenoneiden tehosta ja sävystä (35W ja 4300k varmaan paras katsastusta ajatellen), suuntauksesta ja hajavalosta yleensäkin. Sekä tietysti auton iästä ja siitä katsastajasta. :D

Helpoiten ja halvemmalla olen päässyt kun on vaihtanut polttimot normaaleihin, ballastit kun saa olla autossa kiinni.

Posted: 6.2.2010 12:54
by NikoVW
Mistä sen näkee että onko umpio hyväksytty xenoneille?

Posted: 6.2.2010 15:37
by Basu
H = halogeeni
D = xenon
C = lähivalo
R = kaukovalo

CR = lähi- / kaukovalo
HC = Halogen lähivalo
DC = Xenon lähivalo
HR = halogen kaukovalo
DR = Xenon kaukovalo
RL = Huomiovalo
PL = muovilinssi / -lasi

HCR = Halogen lähi- / kaukovalo
DCR = Xenon lähi- / kaukovalo

...eli lyhyesti jos umpiosta löytyy DC tai DCR merkintä niin sitten on hyväksytty xenonlähivalot.

Posted: 7.2.2010 17:03
by Jaku
nii ja 98-> vaatii automaattikorkeudensäädön ja pesurit..
jos ei ole vakiona xenon valoja niin ei kyllä ole automaattisia korkeuden säätöjäkään.

kaukovaloihin on olemassa myös yksiköt mitkä päälle laittaessa on paljon nopeammin kirkkaat ku nämä vanhemmat..tullu vast markkinoille.
itellä on kaukovaloissa xenonit ja katastukseen pitää repiä pois...
ellei ota vaan piuhoja irti ja saa lappuun korjaus kehoituksen, korjaus aikaa 2kk

Posted: 7.2.2010 17:14
by Jaku
Jaku wrote:nii ja 98-> vaatii automaattikorkeudensäädön ja pesurit..
jos ei ole vakiona xenon valoja niin ei kyllä ole automaattisia korkeuden säätöjäkään.

kaukovaloihin on olemassa myös yksiköt mitkä päälle laittaessa on paljon nopeammin kirkkaat ku nämä vanhemmat..tullu vast markkinoille.
itellä on kaukovaloissa xenonit ja katastukseen pitää repiä pois...
ellei ota vaan piuhoja irti ja saa lappuun korjaus kehoituksen, korjaus aikaa 2kk
nii en tiiä oliko nämä tiedot aiemmissa viesteissä ku ei jotenki huvittanu 7 sivua lukea..

Posted: 8.2.2010 22:21
by Sami Jalonen
10/00--> vasta tarvii automaattisen korkeudensäädön.

Posted: 8.2.2010 22:54
by DJDH
Viime viikolla meni taas yks ballasti. En enää edes jaksanu kattoa monesko oli. Lisäpitkiltä kuitenkin meni pimeeksi.

Posted: 8.2.2010 23:09
by Sami Jalonen
Hyvin saat niitä kulutettua :) Itellä ei oo parin vuoden aikana menny ku pari polttimoa.

Posted: 9.2.2010 21:26
by kotka
DJDH wrote:Viime viikolla meni taas yks ballasti. En enää edes jaksanu kattoa monesko oli. Lisäpitkiltä kuitenkin meni pimeeksi.
Saako ne kunnolla virtaa?
Onko ne asennettu oikeaan paikkaan, että ovat suojassa eivätkä liian lämmössä?
Kun sinulla noita tuntuu kuluvan vaikka kuinka. Itseltäni ei ole tainnut mennä yhtään, vaikka aika kauan noita on ollut. Ja ihan pilipalikiinalaisiakin joukossa..

Posted: 10.2.2010 0:53
by makevw
No joko oli joku muukin laittanu H7R polttimot Golf 4 vakio umpioihin? Olisi kiva nähdä vertailun vuoksi millanen kuvio muodostuu seinää vasten niistä. Omissani ei ollut oikein hyvä verrattuna edellisiin pelkkiin H7 polttimoihin, joissa kuvio oli kohillaan mutta hajavaloa olikin sitten kovasti, tosin ei vastaan tulijat silti tuntuneet niistä häiriintyvän. Ja mitä itse olen tuolla liikenteessä seurannut niin ei nuo golffin umpiot ole kyllä juuri häikäisseet vaikka niissä tarvike xenonit olisivatkin paikoillaan. Omien valojen kuivioon linkki tuolla ylempänä olevassa postauksessa.

Posted: 10.2.2010 1:11
by DJDH
kotka wrote: Saako ne kunnolla virtaa?
Onko ne asennettu..
6mm2 kaapeleilla ja omilla reileillä, jne... Kaikki samassa rivissä vierekkäin, eli en uskoisi että mistään lämpötiloista johtuisi. Autolla vaan yksinkertaisesti ajetaan aika paljon, niin valojakin käytetään aika paljon. Toi tais olla viimeinen ns. vanhempi, eli pari vuotta vanha.

Posted: 10.2.2010 14:02
by Jaku
Sami Jalonen wrote:10/00--> vasta tarvii automaattisen korkeudensäädön.

Kaasupurkausvalaisimen
vaatimukset
Moottoriajoneuvojen tarvikemarkkinoilla on todettu
olevan myynnissä jälkiasennettavia kaasupurkausajovalaisimia
(esim. xenon).
Jotta kuluttajille ja jälleenmyyjille saataisiin xenonvalojen
jälkiasennuksen edellytyksistä tarpeellista
tietoa, AKE kehottaa käyttö- ja asennusohjeita laadittaessa
huomioimaan oheisen, 19.12.2003 julkaistun
AKE:n Ajoneuvotekniikka-tiedotteen sisältämän xenon-
valoja koskevan ohjeen:
"Xenon-ajovaloista
Ajoneuvohallintokeskus muistuttaa, että xenonajovaloilla
on aina oltava pesulaite. Tämä koskee
luonnollisesti myös jälkiasennettavia xenon-ajovaloja
– ei koske kuitenkaan erillisiä kaukovaloja tai lisäkaukovaloja.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla 01.01.1995 tai sen
jälkeen käyttöönotetussa autossa, jos auto on
01.01.1994 tai sen jälkeen tyyppikatsastettua mallia.
• Lähivalojen [ajon aikana käytettäväksi tarkoitettu]
suuntauksensäätölaite tulee olla kaikissa 14.06.1995
tai sen jälkeen käyttöönotetuissa autoissa (ennen
01.01.1994 tyyppikatsastetut mallit kuitenkin
01.07.1995 lähtien).
• Toiminnaltaan automaattinen xenon-ajovalojen
suuntauksensäätölaitteen tulee olla uusissa autotyypeissä
1.10.1998 lähtien ja 1.10.2000 lähtien kaikissa
käyttöönotetuissa autoissa.

Kuitenkin mikäli auto on voitu hyväksyä Suomessa
liikenteeseen varustettuna yksinomaan DOThyväksytyillä
ajovaloilla ja niiden tilalle vaihdetaan
DOT-hyväksytyt xenon-ajovalot, niin autossa ei vaadita
suuntauksensäätölaitetta, eikä valojen pesulaitetta

tällaista aken sivuilla... (?)

Posted: 11.2.2010 20:57
by Sami Jalonen
Käsittääkseni toi tarkottaa että 1.10.98 jälkeen tulleisiin uusiin autoihin, eli valmistus alkanut vasta ton jälkeen, tarvii kyllä korkeudensäädön olla automaaginen, mutta esim. Passat jota on valmistettu ennen tota, ei tarvitse. Korjatkaa toki jos jollain varmaa tietoa.

Posted: 14.2.2010 19:23
by Pasi Häkli
Ostin terolta uuden xenon sarjan lyhkäsien tilalle ja valoteho parani vanhoihin nähden oikeen reilusti.
Aikasemmin pidin noita passatin pitkiä hyvinä, mutta nyt kun pimeellä on ajellu noitten lyhkäsien xenonien kanssa niin näyttää nuo alkuperäset pitkät aika surkeelta :?

Posted: 14.2.2010 20:46
by kotka
Pasi Häkli wrote:Ostin terolta uuden xenon sarjan lyhkäsien tilalle ja valoteho parani vanhoihin nähden oikeen reilusti.
Aikasemmin pidin noita passatin pitkiä hyvinä, mutta nyt kun pimeellä on ajellu noitten lyhkäsien xenonien kanssa niin näyttää nuo alkuperäset pitkät aika surkeelta :?
Sitten alkaa varustelukierre, kuten minullakin.. On saatava pitkiinkin xenonia, kun eihän noilla muuten näe. Ja pääsee eroon siitä kus..nvärisestä valonpilkkeestä, mikä halogeenipitkistä tulee..

H7 vai H7R

Posted: 14.12.2010 22:17
by vez
Mites tämmöiseen umpion pitkiin polttimoihin xenonit --> naks eikös siihen pitäis laittaa H7R kantainen xenon vai ? kun tuossa on heijastin pitkien kohdalla.

Posted: 14.12.2010 22:49
by DJDH
H7R on heijastinumpioille ja lähivaloille. Kaukovaloille pitää laittaa tavallinen poltin, H7, H1, ilman r kirjainta. Se R tarkoittaa sitä että polttimessa on se samanlainen pelti estämässä häikäisyä kuin tavallisessa H4 ja H7 polttimossakin. Kaukovalossa H7R tuottaa väärän valokuvion ja valot ei näytä mihinkään.

Posted: 14.12.2010 23:11
by vez
Ok asia selvä. H7S polttimo on varmaan suositeltava projektio umpioon.

Posted: 27.12.2010 18:43
by AzKo
Nyt näköjään tullut markkinoille uus polttimomalli jossa säädettävä poltin eli valokuvion saa säädettyä halutuksi

Link: http://www.oljebaren.se/en/hid-xenon/bu ... -hid-bulbs

Posted: 27.12.2010 20:27
by AjH
Onpahan muuten ollu jo aiemmin moisia, yhdessä mallissa joka taisi olla H4 oli liikuteltava se heijastin-varjostin siellä lampun sisällä. Vai olikohan siinä ideana pitkät ja lyhyet, mutta aika Kiina-viritys se oli ainakin.
Ei toikaan rakennelma nyt ihan kaikken vakuuttavimmalta näyttänyt :)

Posted: 27.12.2010 20:47
by Musti
Kertokaapa viisaammat mikä polttimo on tuossa G6:n sumarissa... ? Tuossa kikottimessa kun on se hieno mutkavalo ominaisuus niin on vähän törön näköistä ku xenonien kanssa syttyy keltainen halogeenipolttimo... Meinasin jos laittais xenonsarjan sumareihinkin...

Posted: 28.12.2010 1:18
by Kiviharju
Musti wrote:Kertokaapa viisaammat mikä polttimo on tuossa G6:n sumarissa... ? Tuossa kikottimessa kun on se hieno mutkavalo ominaisuus niin on vähän törön näköistä ku xenonien kanssa syttyy keltainen halogeenipolttimo... Meinasin jos laittais xenonsarjan sumareihinkin...
HB4 polttimo siellä on, mutta älä laita sinne xenoneita.
Kääntymisvalossa kun on sellainen piirre että se himmentyy pois sammuessaan, niin kuulemma xenonit järjestävät mielenkiintoisen diskon siinä vaiheessa.

Itselle tuli hommattua M-TEC Super Whitepolttimot sumuvaloihin. Väri on aika lähellä xenonin 4300K:ta.
Ledejä olen itse sinne miettinyt, kun on sumarit koodattu päiväajovaloiksi xenonien säästämiseksi. Pitäisi vaan testailla onko noissa polttimoissa diagnostiikkaa, ja saako sen poistettua käytöstä jos on.

Posted: 28.12.2010 8:15
by Musti
Ok thanks... 8) Miten ne sumarit koodataan päiväajovaloiks :?: Onko ne sitten että valokatkaisijan 0-asennossa ei pala ku parkit+sumarit :?:

Posted: 28.12.2010 21:23
by Kiviharju
Musti wrote:Ok thanks... 8) Miten ne sumarit koodataan päiväajovaloiks :?: Onko ne sitten että valokatkaisijan 0-asennossa ei pala ku parkit+sumarit :?:
Fogs as Daytime Running Lights for Xenon equipped vehicles
Fogs only
Byte 11 - un-check "Daytime Running Lights (via Low Beam) active"
Byte 14, Bit 1 - Manually modify the binary value from a "0" to a "1"

http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ing-tweaks
Tuolta löytyy kaikkea muutakin kivaa :D

Itsellä palaa O-asennossa koko ajan pelkät parkit ja sumarit ja Auto-asennossa valoisuuden mukaan.