Page 7 of 8
Posted: 2.4.2009 10:44
by paerikss
Janne_80 wrote:Ja FK:n vielä vaihdat KW:n säädettävään

. Ei vaan itse olen ainakin erittäin tyytyväinen Highsporttiin.
Itekkin yllätyin tuosta highsportista (oli aikalailla ennakko asenteita)
Hienosti on toiminut (kop kop)
Tuon Fk:n saa myös niin alas (ainakin mulla) ettei autolla pysty hirveemmin ajeleen. Ei olis varmaan tullu ala-asennossa Ajh:n tallista ulos sillon kun tuota väännettiin.
Itsekkin vähän pähkäilin, että onko siitä mihinkään, ei edes apujousia (tai tuplalautasta takana alapäässä). Olin sitten kaverin C:Vectra farkkun jossa 19" ja Highsport ja oli yllätyshyvä. Voin aiankin omaan lyhytaikaiseen kokemukseen nojaten suositella, katsotaan nyt vielä miten kestää talven yms.
Posted: 2.4.2009 21:56
by Joni Sairanen
Tuossa entisessä kolmos gti:ssä on Formel K:n alusta. Taisi olla suoraan tehtaalta n. 260€ kotiovelle kyseiset coiloverit.
Kaksi vuotta ne itsellä oli alla, säätäminen kesää vasten onnistui ihan käsin pyörittämällä alespäin eikä talvikorkeuteenkaan takerrellut kierre kun hyvin puhdisti. Nyt alusta on kolmatta vuotta samassa autossa alla, kilometriä tullut melko reippaasti ja eilen katsastuksessa näytti iskarit prosentteja +67%.
Kyllä ne halpa-alustatkin jotkut toimivia ovat:) Kovahan tuo oli kun perkele mutta maavaraa oli tukivarsien kiinnityspaikoista ja öljypohjasta sen 4-5cm maahan.

Posted: 3.4.2009 16:31
by Osku.T
nyt pitäs ruveta säätään alustaa et mahtuu uudet kiekot pyöriin.se on vaan niin vittumaista puuhaa

Posted: 4.4.2009 17:53
by ryynänen
Onko minkälaista kokemusta porukalla tuosta KW variante 1 sarjasta? Onko "kivireki" 3bg farkun alla? Vai kannattaako ennemmin kw 2 ??
Posted: 4.4.2009 18:04
by Osku.T
ite olen kyllä todella tyytyväinen kw1:en.ei ole musta kivireki mut se on makuasia

jos on rahhaa niin voihan sitä hifistellä ja laittaa kakkosen.
Posted: 4.4.2009 19:23
by Patu
Tykkään kun KW2:sta saa säädettyä etupään jäykkyyttä (eli iskarien sisäänjoustoa), eihän noilla muuta eroa ole KW1 ja 2 välillä.
Posted: 6.4.2009 16:48
by ryynänen
paljonhan noi on tota kw 1 :stä käyttäneet. Itellä tällä hetkellä autossa weitecin säädettävä, on aikasta lailla pintakova.
Posted: 8.4.2009 12:07
by Pasi Häkli
Ite oon kyllä tosi tyytyväinen tohon kw 1:seen. Kakkosautossa on weitecin jouset/iskarit ja on kyllä pintakova. Ei hyvä.
Posted: 8.4.2009 13:09
by Osku.T
sanokaa pojat millä saan sen säätölautasen liikkuun
Posted: 8.4.2009 13:35
by DJDH
No jos ei oikeasti lähde crc/bräkleen/lämpö/voima -periaatteella, niin ei se sitten lähde kovin helpolla. Omassa kw: ssä oli jokunen aika sitten myöskin lautanen jumissa. Silloin tolppa piti irroittaa ja halkaista lautanen rautasahalla. Sitten kierteiden käydellinen putsaus, rasvaus ja uuden lautasen laitto. Lopuksi tietty paskaa keräävä rasva pois kierteistä.
Posted: 8.4.2009 13:44
by Osku.T
pitää slämiltä tilata uus lautanen ja käydä aukaseen koko paska
Posted: 8.4.2009 20:18
by teppis
Mikä alusta olisi hyvä -04 4motion farkun alle kun uusilla kesäkumeilla jää 3-4 cm rakoa renkaan ja lokasuojan väliin?Alla 19" R8 replicat joten on hiukka hassun näköinen!
Posted: 8.4.2009 21:01
by Osku.T
kw1

Posted: 8.4.2009 22:04
by Nixu
Mulla FK HighSport ja hyvin on pelittänyt ja hyvä ajella

Posted: 8.4.2009 22:05
by Sami Jalonen
Täältä sivusta semmonen juttu, et käsittääkseni teppiksellä oli tarkotus hommata vaan jousisarja eikä coilovereita..
Posted: 8.4.2009 23:11
by Riku Korpela
Nii, ny vähä niitä kokemuksia siitä JOM:ista....nyt ollu alla n.20km ajan ja innolla odotan lisää ajoa, tuntui kyllä hintaan nähden tosi hyvältä. Terävät töyssyt tietenki tuntuu mut muuten "leijuu" hyvin tien pehmosen epätasaisuudet.
Posted: 9.4.2009 19:47
by Nixu
Osku.T wrote:pitää slämiltä tilata uus lautanen ja käydä aukaseen koko paska
Tulipa mullekin eteen lukituslautasen tilaus.Tänään piti säädellä hiukan kuskin peränpuoleista ja olikin hajalla koko lukituslevy! Säätölevy kuitenkin ihan eheänä..
Ei sitten uskaltanut siihen koskea ennen ku saa uuden osan.Varmaan slamitilta noita löytyy kuitenkin asialliseen hintaan ??
Mahtaisiko toi käydä Fk HighSportiin?
http://www.slamit.net/product_info.php? ... ts_id=4478
Posted: 12.4.2009 19:21
by Ramirez
Kummin päin KW sportsuspensions -35 alustasarjan iskarit tulee kiinnittää taakse alas. Ero on siis siinä, että iskarin alapään saa niin, että toi osa minkä läpi pultti tulee ja siinä on sellainen "uloke" niin sen "ulkonevan" osan saa joko rengasta päin tai siitä poispäin. Kumminpäin toi iskari pitää kiinnittää? En muistanut katsoa ennen kuin irroitin:(
Näin, kuva1:
http://i83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009475.jpg
Vain näin kuva2:
http://s83.photobucket.com/albums/j286/ ... 009477.jpg
Posted: 12.4.2009 19:56
by Joni Sairanen
Ramirez, Muistaakseni siis tuo pitempi osa tappia ulospäin auton keskeltä.
Oma pulkka vihdoin kentässä. Muuttu tuo ulkonäkö kummasti pelkällä laskemisella ja kesävanteilla täysin orkkis Comfortlinestä
Teen autosta vielä parempaa kertomusta mitä tulevan pitää! Hyvää päästäistä allihop!
Posted: 12.4.2009 20:39
by Osku.T
mulle voisit antaa noi vanteet
mistä noita löytys?yhet muistaakseni näin nettivaraosassa mut vissiin menny.olis ostany kyseiset vanteet talvivanteiksi.2kk nyt ettiny noita aktiivisesti mut ei ole napannu koto suomesta
Posted: 12.4.2009 20:56
by Osku.T
nyt löyty lorinserit mut et50 ja 9" levee.minkälainen tulis?
Posted: 12.4.2009 22:00
by Joni Sairanen
Nuo ovat D93:set 9x18" et 50, Lorinserin omalla 22m spacerilla eli et n. 38 nyt.
"pelastin" nuo kaverin w124:sen alta, vähän rullattuina.

Posted: 13.4.2009 10:04
by Osku.T
aattelin jos ne nyt saa hommattua,niin kiillottas ne kommeeksi.jos kaupat syntyy.
Posted: 13.4.2009 10:17
by AjH
^Hyvät ja kestävät talvivanteet, kiillotettua kevytmetallia
Ramirez: muistaisin kanssa että holkin ulkoneva pää ulospäin.
Posted: 13.4.2009 10:23
by Osku.T
sori unohdin sanoa et jos teen niin ne jää sit kesäksi.
Posted: 13.4.2009 10:26
by AjH
Osku.T wrote:sori unohdin sanoa et jos teen niin ne jää sit kesäksi.
Ja noi 20" talvikiekoiks, oikein!
Ai ei vai?

Posted: 13.4.2009 10:30
by Osku.T
mulla on ne 17"vanteet kitkoilla jotka ostin talvella.niilä ajetaan talvella.sitähän voi vaihdella mielen mukaan kesällä sit vanteita.
Posted: 13.4.2009 11:06
by Joni Sairanen
makuja on monenlaisia, mutta yhdet D93:set kiillotettuna olen nähnyt, ja näky oli jo mielenvikanen

Vaikka hyvin olikin kiillotettu, ei vaan istunut vanteen tyyliin, siis mielestäni
Nyt nokka kohti kangasalaa ja naputtelemaan etupään kaaria, saa viimeisenkin raapimisen pois..
Posted: 13.4.2009 12:02
by Keskitalo
asiasta poiketen mistä vuosimallista alkaen tarvii olla tyv laput? ku ei nyt ite millään muista
Posted: 13.4.2009 12:10
by narri
Keskitalo wrote:asiasta poiketen mistä vuosimallista alkaen tarvii olla tyv laput? ku ei nyt ite millään muista
AKE:sta
"Auton alustan korkeuden muutokset on tullut esittää muutoskatsastukseen 1.1.1993 alkaen. Mikäli katsastuksessa havaitaan tai asiakas ilmoittaa 1.1.1993 tai sen jälkeen käyttöön otetun auton alustan korkeutta muutetun, tulee auto muutoskatsastaa. Samoin ennen vuotta 1993 käyttöön otettu auto on muutoskatsastettava, jos alustan korkeutta ilmoitetaan muutetun vuonna 1993 tai myöhemmin tai se muuten on ilmeistä. Ennen vuotta 1993 tehtyjä alustan korkeuden muutoksia ei edellytetä muutoskatsastettavaksi, vaan niihin sovelletaan normaaleja määräaikaiskatsastuksen arvosteluperusteita."
Posted: 29.5.2009 14:41
by Leroy
No niin...Alustasähläilyt on nyt ainakin toistaiseksi sähläilty. Tänään Passatti sai alleen tuon halppissäädettävän ja ensityypit on otettu. Ihan toi on hintaansa nähden asiallinen ajettava, eikä ainakaan liian jäykkä...Sopii mulle kun en aikonutkaan tuolla lähteä itteäni minnekkään radalle häpäisemään
Kuva:
http://i151.photobucket.com/albums/s140 ... xia033.jpg
Posted: 29.5.2009 14:54
by Osku.T
hyvältähän se näyttää

Posted: 29.5.2009 14:55
by maikki
Leroy: Vielä kevyemmät vanteet valurautavanteiden tilalle niin jaksaa kulkeakin

Posted: 29.5.2009 15:01
by Leroy
maikki wrote:Leroy: Vielä kevyemmät vanteet valurautavanteiden tilalle niin jaksaa kulkeakin

Kauppamiehiä...

Niin kevyitä vanteita ei ookkaan, että tuon saisi kulkemaan...No ei vaan katellaan, saattaahan se olla

Posted: 29.5.2009 15:04
by Leroy
Niin, ne strategiset mitat on muuten 315mm/335mm (eessä/takana).
Posted: 29.5.2009 15:10
by narri
Leroy wrote:Niin, ne strategiset mitat on muuten 315mm/335mm (eessä/takana).
wou.. aika kivasti sait.. mulla jäi tuohon 345mm/345mm enempää ei voi ku ottaa renkaat kiinni
sisäloksuun ja kai sitte pokkaukseenkin.. tosin taitaa tuo mun vanteen et30 vaikuttaa siihe
nyt sitte kuullut kyllä kaiken näköistä tuosta vmaxx:in sarjasta mutta toivotaan että ne on ollu
joko huhuja tai sitte yksittäisiä tapauksia
mulla tosiaan kävi jotain tuollaisella ek pätkällä missä oli pinnoite tosi huonossa kunnossa niin
apukuskin puolella kolisee ja toivotaan että tukivarsissa olis vika kun en oikein muuta keksi
tai sitten kyseisessä vmaxx tolpassa on jotai kipua.. tänään/huomenna selviää

Posted: 29.5.2009 20:14
by Leroy
Niin no, mähän käytin ton pajalla (täytyy jälleen hehkuttaa Suomen Autohuoltoa, loistava palvelu ja seikkaperäiset opastukset säädettävän alustan huoltoon ja ylipäätään käyttöön...), missä heittivät tuon alustan alle ja kuulemma pistivät tuollaiset "no laitetaan puoleenväliin" säädöt. Tuolla V-Maxxillahan saa Passatin näemmä aika kenttään...eli siis tuossa on vielä puolet kierteitä jäljellä

Pitää alkuviikosta joku puoltoista-pari senttiä kyllä nostaa etupäätä, että saa tuon "stäänssin" kohilleen ja käydä sen jälkeen teetättämässä kulmat..
Posted: 29.5.2009 21:05
by Sami Jalonen
Tarkotat varmaan että perää alemmas?

Posted: 30.5.2009 20:12
by Leroy
Sami Jalonen wrote:Tarkotat varmaan että perää alemmas?

Tuokaan ei ole ihan poissuljettu...Tässä nyt vähän opetellut tuolla madalluksella ajamaan, niin kyllähän se sujuu kun tekee huolelliset reittisuunnitelmat ensin. Päivittelin tuonne galleriaan muuten pari lisäkuvaa tuolla uudella alustalla.
Posted: 30.5.2009 20:42
by Sami Jalonen
Eikai se perä mihinkään kiinni otakaan, keula raapii useimmiten.. Itellä kans 310mm eessä, ja ihan hyvin pääsee jokapaikkaan ku osaa vähän kattoa miten ajaa.
Posted: 30.5.2009 20:42
by DJDH
Tarpeeksi kun on ajellut, niin ei tarvitse edes niitä reittejä suunnitella. Sitä oppii ihan eri tavalla lukemaan sitä tietä. Sitten kun on tarpeeksi vauhtia ja edessä töyssy mitä ei voi väistää kummaltakaan puolelta, jännittää perskannikat ja toivoo että auto hyppää yli. Joskus vielä yrittää ratistakin repiä autoa ilmaan

Posted: 30.5.2009 20:58
by Sami Jalonen
Mä kans aina nostan takapuolta penkistä ku tietää et jysähtää, joku joskus nauranu et meinaatko et kevenee?

Ja kyllä, töyssytutka kehittyy.
Posted: 31.5.2009 10:38
by Osku.T
näin teen itsekkin.Tai sitten huudan mammalle et nyt kopsahtaa

Posted: 15.6.2009 6:32
by Reactor
Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia

Posted: 15.6.2009 10:25
by Osku.T
Narilla se ainaskin on ollut alla v-maxx jonku tovin jo.kyseleppä siltä.Eipä ne ainakaan ole suohon niitä haukkunu.
Posted: 15.6.2009 11:10
by Pasi Häkli
Reactor wrote:perä "heiluu" mukavasti.
Kannattaa samalla tarkastaa taka-akselien puslat. Itellä oli ne rikki...
Mutta jos tää "heilunta" on vaan ylös-alas suuntaan niin siihen ne ei paljon vaikuta

Posted: 15.6.2009 13:13
by paerikss
Pasi Häkli wrote:Reactor wrote:perä "heiluu" mukavasti.
Kannattaa samalla tarkastaa taka-akselien puslat. Itellä oli ne rikki...
Mutta jos tää "heilunta" on vaan ylös-alas suuntaan niin siihen ne ei paljon vaikuta

Samaahan mulla teki (tekee) myös, parani huomattavasti alustan vaihdolla, mutta aavistuksen tuntuu perä ohjaavan edelleen (enemmän kuin mielestäni etuvetoinen). Taka-akseli nelikossa on vaan tylsempi kuin vajaavetoisessa. Jos alatukivarren puslat mielii vaihtaa, niin niitähän ei erikseen saa vaan joutuu ostamaan koko kolmion yms...
Omastani en mitään väljiä löytänyt, sehän tässä vähän kummastuttaa.
Alustana toimii FK:n highsportti.
Posted: 15.6.2009 14:42
by Leroy
Reactor wrote:Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia

Ei ole mulla ainakaan ole valittamista ollut tuosta Vmaxxista ainakaan käytön puolesta..Aika (ja talvi) sen sitten näyttää miten kestää. Ainoa vaan on, että 4Motioniin ei taida tuota Vmaxxia saada...
Posted: 15.6.2009 19:26
by narri
Leroy wrote:Reactor wrote:Olisi tässä haussa säädettävä alusta Passat Variant 130TDI 4Motion -04:seen, edellisessä autossani (Seat Leon TDI -01) oli KW Variant 2 -alusta ja sen totesin tietysti hyväksi. Ei vain budjetti kestä mitenkään samanlaisen hankintaa Passatiin millään ilveellä. Passatin alusta (iskarit ja jouset) ovat loppu, vetelee järjettömästi laidasta laitaan ja perä "heiluu" mukavasti.
Noita Vmaxx-alustoja olen katsellut, tekeekö niillä mitään? Edullisia kyllä ja alustabudjetti olisi max. 600 euron luokkaa, löytääköhän siihen mitään? Jäykkyyssäädettävää en tarvitse, kunhan korkeussäätö löytyy. Leon kulki aikoinaan 55/35 madalluksella ja maavara melkeinpä olematon. Passat olisi tarkoitus pistää n. 35/30 madallukseen, että pääsee mökillekin asti ilman pohjakosketuksia

Ei ole mulla ainakaan ole valittamista ollut tuosta Vmaxxista ainakaan käytön puolesta..Aika (ja talvi) sen sitten näyttää miten kestää. Ainoa vaan on, että 4Motioniin ei taida tuota Vmaxxia saada...
Juu ja täällä Bingo.. Eiku siis täällä reipas Vmaxx:in käyttäjä ja hienosti on nyt ainakin toiminut! Leroy:n kanssa lähdetään tulevaan talveen jännittynein ja odottavin mielin

Posted: 7.7.2009 14:27
by Osku.T
tietäskö kukaan täältä vantaan suunnalta korjaamoa joka ymmärtäis noista säädettävistä jotain.Tietäskö Kupari mitään paikkaa??Ois mukava saada iskari kuntoon ja keulaa ylemmäs

Parista olen kyselly ja on tullut vastaus että en ymmärrä/uskalla
