Page 7 of 92
Posted: 8.1.2011 20:44
by Killer
Tuli käytyä ajamassa -06 phaetonia ja onhan pikkasen herrasmiesten auto. Ei oo tulossa meille ihan pariin kymmeneen vuoteen vielä. Hyvät ja tasaset ja hiljaiset kyydit eikä varusteista ollu puutetta
nettiauton linkki
Posted: 9.1.2011 21:44
by Antti Hartikainen

Noin kolmen vuoden tauon jälkeen on taas variantti tallissa projektina. Kyllä tuosta ensi kesäksi kalu saadaan.
Edellinenhän oli
tämä. Nykyisen kanssa rakentelu hieman vapaampaa kun emännän ei sillä tarvitse parkkihalleihin päästä, niin saa pudottaa masun maahan.

Posted: 11.1.2011 23:06
by KakePro
Menneiden päivien ja tämän päivän prokkiksena on ollut pekkasilla oloa, flunssan kärsimistä, kylmiön remontoimista, tuon v*tun lumen kolaamista, rikkinäisen ilmamassamittarin kiroomista ja kaikenlaisten polttomoottorilla varustettujen kikottimien korjaamista. Ja tietysti reipasta oluen juomista
Mitäs vielä

Posted: 12.1.2011 17:43
by JyriT
Auton nouto laatikon vaihdosta. Ihanan kallista..
Ei jurraa enää ja keppikin lopetti epämääräsen heilumisensa.
Olo onku just kortin saaneella, polttelee päästä ajelemaan

Posted: 12.1.2011 21:50
by Sami Mäkinen
Gakkis sai coilit alles

ja mikä v*tun talvikorkeus

Posted: 12.1.2011 21:57
by Basu
Sami Mäkinen wrote:Gakkis sai coilit alles

ja mikä v*tun talvikorkeus

Kuvia sitten kanssa..!

Posted: 12.1.2011 22:39
by Pia
Basu wrote:Sami Mäkinen wrote:Gakkis sai coilit alles

ja mikä v*tun talvikorkeus

Kuvia sitten kanssa..!

Niimpä! Kansa vaatii todistusaineistoa!
Posted: 12.1.2011 23:05
by Sami Mäkinen
mjoo, jos sitä huomen jaksais... jäi perse viel turhan ylös (vaikkakin takapönttö hakkaa akselin ja pohjan väliä

)
Posted: 14.1.2011 8:47
by Killer
Passattiin vaihdatettiin uudet xenon-polttimot sekä etuparkeiksi ledit.
Posted: 14.1.2011 14:38
by jonneilari
kerroppas mist ostit ledit,,,tahtois itekkii,mut ei vain vielä ole sattunu kohilleen
Posted: 15.1.2011 8:52
by Pasi Häkli
Eilen käytin passatin leimalla, huomautuksitta läpi. Taas vaan se perinteinen natina, että missä tällä ajamaan pystyy kun on niin matala...
Posted: 15.1.2011 14:14
by Killer
jonneilari wrote:kerroppas mist ostit ledit,,,tahtois itekkii,mut ei vain vielä ole sattunu kohilleen
Saksasta tilasin -->
http://global.ebay.com/2_X_T10_3_SMD_XE ... 86049/item
Vähän sinisemmät ku ajovalot ehkä 5000-5500k, mut parempi ainaki omaan silmään ku normi halogeenit vaikka kuinka ois siniset.
Posted: 15.1.2011 14:35
by jonneilari
joo kiitos...tilattu on
Posted: 16.1.2011 18:24
by Patse
Fixailin kärryn aisan siihen kuntoon ettei hävetä kädettömyys

Se oli suoristettavana pajalla mutta jälki oli aika rouheaa.. Ja rakentelin mönkijän perään hiekotuskoneen. Toi hiekotuskone on raakile vielä, mutta käytännössä toimii. Romuraudasta kuitenkin tehty joten ei sen tartte mikään huonekalu ollakkaan.. Vetopään joutuu ostaa, ja pari 5,50 euron pyörää ostin jo tota varten. Maaliakin joutuu melkeen ostaa kun se kuitenkin toimi kaikista epäilyksistä huolimatta

Ainakin 25 euron laite kun laskee noi pyörät ja vetopään, laikat joita meni ja hitsauslankakin jotain maksaa

omaa aikaa en ny laske, tää oli pakko rakentaa kun työkaveri väitti että ei sellasta toimivaa pysty ite tekee. Hiukan jatkojalostusta niin tää on ihan ok hintasekseen.
Lähinnä syy tohon hiekotuskoneen rakentamiseen on toi aisan vääntyminen kun en päässy jyrkkää mäkee ylös ja luijasin ales.. Joskus vaan tartteis hiekototusta jossain, esim nyt työmaalla viimisessä ylämäessä..
Posted: 21.1.2011 6:41
by MIKU
Olin 3 päivää lohjalla koulutuksessa!
Posted: 21.1.2011 11:48
by Basu
Maksoin tulevien kesävanteiden toisen erän.. sitten vaan odottelemaan DeeHooäLlän tmv. kuriiria. Myös
tuulenohjaimet a.k.a. tupakkamuovit tuli tilattua Jettaan kun halvalla saa.
Posted: 21.1.2011 18:45
by 1st
Tulipa tänään vaihdettua viimein tuo viallinen jarruvalokatkaisija passattiin, eihän se motonetin osa tietenkään käynyt, niin kävinpä hakemassa laakkosen tiskiltä orkkis osan ja motonetin osan vein takaisin. Laakkosen osa kävikin sitten suoraan..
Ja tietysti ku yhestä viasta selviää, niin uus tulee, tai no eileniltana jo töistä kotiin ajellessa syttyi moottorinvika valo palamaan kokoajan. No tiistaina menee vikakoodien lukuun ja jos sieltä ei mitään vakavaa löydy ja saadaan vikavalo sammumaan, niin ajan suoraan leimalle, OBD todistuksen kanssa, jos sieltä leima tulisi taas

Posted: 23.1.2011 2:46
by jonneilari
Posted: 23.1.2011 5:08
by DJDH
Älä ainakaan multa kysy... En edes ehtiny 10 vuodessa sinne asti.
Posted: 23.1.2011 14:58
by Killer
Passatiin tuli vaihdettua umpio niin loppu se umpioiden paikallaan pysyminen

Posted: 23.1.2011 20:24
by Sami Mäkinen
Viikonlopun rojektina oli hesan reissu, tuli samalla testattua pirssi oikein kunnolla ja 315 mailia napsahti mittariin...
Ja kyllä on mahtava tuo eberspächer <3
Posted: 25.1.2011 19:20
by 1st
Vikakoodit luettu, pitkä listahan tuolla oli, sytytyskatkoksiin viittaavia 1 ja 2 sylinterillä, pitänee puolat uusia ainaki niille kahdelle pytylle..
nollattiin vikakoodit ja obd-todistuksen kanssa ajelin katsastusasemalle, inssi ei huomannu lappua, mittasi itse uudelleen vielä, onneks ei koodit vielä sillä välillä uusiutunu

ja leimahan sieltä napsahti jo toista kertaa meikäläisen omistuksessa

Posted: 26.1.2011 11:19
by JannePee
Päivän projektina tehdä paluu tänne sivustolle

"Pienen" tauon jäljiltä! Kaikki muu, paitsi auto onkin pysynyt samana!

(tosin autokuume päällä, isompaa pitäisi löytää)
Posted: 26.1.2011 23:28
by Satelite
Vapaa sana puolelle laitoin että eilen mutta itteasias kello tais olla 0.40 tätä vuorokautta kun passatin mittariin tuli pitkänä projektina tehtyä lukemat 500 000km

Posted: 27.1.2011 21:55
by KakePro
Kerkesimpäs kaiken kiireen ja tohinan keskeltä tännekkin.
Remppaa, remppaa, remppaa ja töitä on ollut tämän ja menneiden päivien projektina.
Ja tietysti passatin tuhannen p*llun päreinä olevan tuulilasin kiroamista. Turun reissulla naps ja kops halkesi lasi

Jostain kiveniskusta lähtenyt
Joskus kesällä vaihdatuttaa tuo sitten. Leimalle ei oo kiirettä thanks to pitkäleima.
Posted: 29.1.2011 20:30
by SK-T4
Se o kohta Petrin keikka...voi olla VLK:n Sedulandia aikas täynnä...
Posted: 29.1.2011 21:30
by Por
Nesteiden ja öljyjen tarkistusta. Vedet pois ja pakkasen kestävät nesteet tilalle. Tomaattiin öljyn tarkistus ja jarruvalon kiinnitystä. Laina-auton palautusta ja perän heittämistä. Siinähän tuo päivä meni, nyt muutama olut

Posted: 30.1.2011 11:49
by JannePee
Pitäisi keksiä miten tulppaisi jäähdytysnesteiden valumisen eberin kautta pihalle, nimimerkillä yöllä motarilla lensi jäähdytysnesteet pihalle

Posted: 2.2.2011 18:53
by Sami Mäkinen
Tuli suburbaniin asennettua subbari, nyt kuuluu jotain muutakin kuin pelkkä V8 lotkotus...
Posted: 2.2.2011 21:18
by Riku Korpela
Tuli lyötyä fixarin uuteen farkku-focukseen eibachin mad.jouset. Autolla ajettu 10km

Näin se pitäis ollakki, heti uutena alemmas.
Posted: 3.2.2011 4:16
by DJDH
Känni.
Posted: 3.2.2011 17:49
by Kiviharju
DJDH wrote:Känni.
Eipäs ennakoida, huomenna vasta

Posted: 3.2.2011 20:44
by Epikki
Pitäs huomenna vaihtaa eteen jarrulevyt ja palat. Samalla pitäs ruuvata säädettävät koiranluut ku kolisee välillä aika reippaasti. Huollossa eivät löytäneet ainakaan mitään väljää missään joten uusilla luilla pitäs hoitua. Ilmeisesti koiranluut pitäisi säätää niin että kevyt pänninki jää?
Samalla vois nostaa pari senttiä ylemmäs nyt kun tuo talvi kerran on ilmaantunut
Näitten jälkeen pitäs kurvailla tuulilasin vaihtoon jonka jälkeen nelipyöräsuuntaukseen jonka jälkeen muutoskatastus+katastus.
Hommaa piisaa ku löytyis tekijöitä, rahaa ja oma paikka missä tehä...

Posted: 3.2.2011 21:36
by samthunder
Mp-messut työllistää seuraavat 3 päivää, on työllistäny jo 2 edellista konkreettisesti, välillisesti aikasta paljon pitempään.
Posted: 3.2.2011 22:29
by Tero Paalanen
Epikki wrote:Ilmeisesti koiranluut pitäisi säätää niin että kevyt pänninki jää?
Säädä ne samanmittaisiksi.
Toki aavistuksen omaista jännitystä et huomaa millään tavalla, mut jos koiranluut ovat erimittaiset niin silloin se kallistuksenvakaaja pyrkii kokoajan kallistamaan autoa. Suunta taas riippuu siitä kummalla puolella on lyhyempi ja kummalla pitempi koiranluu.
Muuta tapaa en ainakaan keksi kuinka voisit säätä vakaajan kevyeen pänninkiin.
Posted: 3.2.2011 22:42
by Epikki
Lähinnä tarkoitin että kuinka lyhyeksi/pitkäksi ne pitäisi säätää? Esim jos pulttiväli olisi 15cm ni koiranluussa 15,5cm pulttiväliks vai jotain muuta? Notta siihen saa semmosen pienen vänkäämisen aikaseks niinku perus koiranluissa?
Posted: 3.2.2011 22:49
by Tero Paalanen
^Ei se sillä mitenkää jännitykseen jää.
Ne vakaajan päät liikkuu täysin vapaasti ylös/alas jos koiranluut on irti molemmilta puolilta.
Posted: 3.2.2011 22:58
by Epikki
Ok, varmaan selviää helpoiten kun pääsee auton alle tutkimaan ja toteamaan...
Posted: 5.2.2011 18:20
by Epikki
Kyllä tuli luukurkkuun ku oli vanha alkuperänen koiranluu käessä. Sehän oli lyhkäsempi kuin uudet ns. lyhyemmät koiranluut lyhkäsimmillään?!?! Onkohan tullut vääränlaiset vai miksi näitä kutsutaan VW Golf IV / Bora, lyhyemmät kallistuksenvakaajan koiranluut?
Kiva kolina ääni selkisi helposti kun oli koiranluu irti ja heilutti vakaajan tankoa. Varmaan koko vakaaja/sen puslat vaihtoon jos kolinan loppumaan haluaa.
Jarrutkin sain vaihdettua tosin motonetiltä antoivat ei anturillista mallia. -> Johdot poikki vanhoista paloista ja teipillä johdot yhteen. Ei valita. Aiemman omistajan levyn tai palojen vaihto oli mennyt huonolla menestyksellä kun oli alemmasta satulan pultista menny jengat. Tein sitten isommat kierteet ja uusi patenttipultti tilalle ettei tartte roikkua yhden pultin varassa.
Posted: 5.2.2011 18:50
by Tero Paalanen
^Hmm...
En ole ikinä kuullutkaan lyhyemmistä koiranluista.
Säädettävien koiranluiden ideahan on juurikin se että ne saa säädettyä pidemmäksi,
jolloin vakaajan ja vetarin väliin saa enemmän tilaa.
Posted: 5.2.2011 21:57
by Pasi Häkli
Nelosgolffiin en muutenkaan ole koskaan joutunut koiranluita vaihtamaan, ne on aina ne vakaajan puslat mitkä siellä on väljät ja aiheuttaa kolinaa. Ja niille pidemmille koiranluille tulee käyttöä vasta sitten jos on niin raju madallus että vetoakseli ottaa kiinni vakaajaan.
Posted: 6.2.2011 1:04
by Epikki
Asia harvinaisen selvä. Onkohan paha rasti vaihtaa ne tangon puslat?
Posted: 6.2.2011 9:55
by Pasi Häkli
Korjaamo-olosuhteissa ne vaihtaa vartissa. Maassa tunkin varassa ilman paineilmatyökaluja menee kauemmin.
Saatat joutua ostamaan myös ne raudat mitkä pitää puslia paikoillaan. Ne puslat on korvaantuneet uuden mallisilla, jotka ei sovi vanhoihin rautoihin. Autossasi voi olla jo uudemmat paikoillaan, sitä ei tiedä ennenkuin purkaa.
Posted: 6.2.2011 12:30
by Epikki
Posted: 6.2.2011 21:42
by Miksu
Rempattu on melkein 2kk. Alkaa sauna ja kylpyosasto olemaan kohta valmis.
Autoon ei ole oikein kerinnyt muuta kuin tankkaamaan ja huollossa käyttämään.
Tänään sitten akkuvalo rupesi palamaan vaimon ajaessa ja äsken lähdin tankille niin akkuvalo, abs ja joku varotusvalo paloi.
Mittariston valot himmeni ja puhallinta ei saanut täysille 2 pykälää vaille.
Oisko kosteus vai akku viimeisillään ja tarttis latausta?

Posted: 6.2.2011 21:47
by Dubsonic
Se akun kuva on latauksen merkkivalo. Eli laturi ei anna virtaa akulle tarpeeksi. Tarkista siis ekaksi latausjännite joka tulisi olla yli 13 volttia.
Posted: 7.2.2011 7:08
by Pasi Häkli
Niin se meidän keittiöremontti on ollut jo pitkään valmiina ja lupasin niitä kuvia laittaa näytille..
Kaikki meni kyllä nappiin ja ollaan 100% tyytyväisiä omaan luomukseen

Noissa kuvissa nyt ei näy noita baarijakkaroita tuolta leveämmän tason takaa, mutta sellaset siellä on
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Ylihuomisen projektina olisi auton kanssa tallinnaan hakemaan täydennyksiä

Posted: 7.2.2011 8:46
by Arto Vikiö
Pitää hakea tänään leima Passattiin.
Edit: Leima tuli, ei ollut mitään huomautettavaa.
Posted: 7.2.2011 9:43
by Pia
Pasi Häkli wrote:Niin se meidän keittiöremontti on ollut jo pitkään valmiina ja lupasin niitä kuvia laittaa näytille..
Kaikki meni kyllä nappiin ja ollaan 100% tyytyväisiä omaan luomukseen

Noissa kuvissa nyt ei näy noita baarijakkaroita tuolta leveämmän tason takaa, mutta sellaset siellä on
Kuva1
Kuva2
Kuva3
Kuva4
Ylihuomisen projektina olisi auton kanssa tallinnaan hakemaan täydennyksiä

Wautsi! Hieno keittiö! Suoraan jostain sisustuslehdestä! Hämähäkkilamput oli kiva yksityiskohta, nii ja se telkkari.

Posted: 7.2.2011 10:22
by Pasi Häkli
^ Kiitos

Kaikki tehtiin täysin oman maun mukaan ilman kompromisseja

Tossa muuten huomaa miten kameran optiikka vääristää, kuva1:sessä näkyy yläosa olevan vähän banaanilla, oikeasti se katto/kotelointi on ihan suora
